Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk fint, var jordmorstudent som gjorde det meste. Hodet er fremdeles bevegelig, blodtrykk og urin var bra. Hadde gjort et byks på grafen, men jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg for.

Jordmor syns jeg hadde blitt litt pløsete siden sist, og det er jeg nok enig i :P Sikkert derfor jeg har gått opp 4 kg siden sist, for jeg nekter å tro at sjokolademelk kan ha noe så si :ler:

Hadde ammesamtale, så nå er jeg forberedt (særlig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du fortalt at brystene føles ut som de vil falle av i starten og at amming gjør dritvondt til de er blitt herda? Det var det INGEN som fortalte meg. Holdt jo på å gi opp hele greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du fortalt at brystene føles ut som de vil falle av i starten og at amming gjør dritvondt til de er blitt herda? Det var det INGEN som fortalte meg. Holdt jo på å gi opp hele greia :P

Ja, faktisk! Hun sa at hun selv aldri hadde klart å amme sin førstefødte hvis hun ikke hadde brukt brystskjold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, love it!

På barsel så fikk jeg omtrent kjeft (føler jeg selv. Typen tolket det ikke sånn) for å nevne brystskjold. Vi brukte det i 4 uker ca og nå går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en frittalende jordmor sist gang, som anbefalte at mannen hjalp til med herdingen av brystvortene. Han skulle suge og bite til jeg ikke klarte mer, flere ganger i uka, for da kom ammingen til å gå som en lek.

Han nektet. :ler:

Men helt seriøst, det er møkkvondt å amme i starten. Spesielt hvis det går noen dager før man får melk, og ungen henger i puppen konstant. Auauau. Jeg blødde fra begge brystvortene før melka i det hele tatt var kommet. Ungen var rød på kinn og hake fordi han sugde så mye, men der hjalp jo ikke. Etter et par uker gikk det seg til.

Mamma anbefalte forresten å gå i en av mannens stive t-skjorter uten bh de siste ukene. Det hjelper på herdingen. Kanskje litt bedre enn å ha en svær mann hengende i puppen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Tror jeg hadde fått skikkelige traumer hvis samboer skulle tvangssuge på brystvortene mine :grinele: Har også hørt at det hjelper å bruke tannbørste på brystvortene for å herde dem :P Tror jeg går for brystskjold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var dritvondt første uka!! Brukte brystskjold i to uker og kkarte å avvenne etter det. Nå går ammingen som en lek :nigo: Men skuffet over at ingen fortalte meg at det kom til å bli dritvondt. Jeg trodde jo noe var galt.. og at det er viktig å få tømt melkesprengte bryster!! Jeg har hatt brystbetennelse 3 ganger allerede. Og hun er bare 3 uker..

Og jeg har avent elektrisk brystpumpe. Syns den er super jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke vondt for alle da. :) Med eldste gjorde det ikke vondt i det hele tatt. Bare utdrivningsrefleksen, men det er ikke noe som kan herdes. Yngste slet med å gape høyt nok opp, så jeg ble sår i starten og da gjorde det vondt ja. Men med purelan, lufttørking og å være nøye på/hjelpe baby til riktig tak så gikk det over etter ca to uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fikk jeg fryktelig mye rare bilder i hodet, av samboeren din i bleie :skratte:

Haha, veldig livaktige bilder også? :P Viderebrakte denne kommentaren til ham, og han så bare rart på meg :fnise:

Jeg slo likesågodt til på tilbudet på brystpumpe jeg, så nå er jeg beredt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare vondt i ene puppen første uka (men satan så vondt det var)heldigvis, så jeg lot hun spise minst mulig fra den og håndmelket i stedet. Da kom det seg fort. Purelan hjalp foresten ikke her. Måtte god, gammeldags rumpesalve til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt, var bare litt øm på brystknoppene. Da melka kom på dag tre merka jeg ikke noe til det :)

Snart tid for permisjon ja! Så sjukt fort tids egentlig går. Min perm er jo snart over :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt, var bare litt øm på brystknoppene. Da melka kom på dag tre merka jeg ikke noe til det :)

Whattt du var heldig!! Jeg tror vi gjorde alt feil i starten. Fikk dårlig ammehjelp på barsel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg burde "trekke i snora" på barselhotellet hver gang jeg skulle legge til barnet i begynnelsen. Forhåpentligvis lærer både jeg og barnet hva som er riktig sugeteknikk da :)

Ellers har jeg en litt dårlig dag i dag. Trøtt, hoven og varm, og M hadde raidet kjøleskapet for yoghurt og halve kurven med jordbær etter jeg la meg i går. Resten av jordbærene hadde han glemt på kjøkkenbenken så de har blitt ganske stygge :sur: Fikk youghurt og jordbær til frokost i dag, men det rekker ikke til i morgen :( Jeg tror han nå prøver å bøte på skaden med å montere sprinkelsenga da :fnise:

Edit: Det var tydeligvis ikke dagen for IKEA-montering, en av trepluggene brakk :(

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Medela Freestyle, grisedyr, men verdt hver krone! Pumper meg mange ganger daglig, så var nødt til å ha en bra en :Nikke:

Håper dagen tar seg litt opp etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler jeg fikk skikkelig hormontroll kastet på meg i dag. Har ikke hatt noen problemer med dårlige dager og grining i hele svangerskapet, men det var tydeligvis mye som måtte ut i dag :P

Dagen ble litt bedre da jeg satte på en jenteserie på netflix (drop dead diva) og samboer har endelig fått fikset litt småting i hagen. I morgen skal vi kjøpe inn materialer til terrassen :hoppe:

Edit: Og svigermor har visst kjøpt alt på lista over ting vi trengte av babystæsj som vi sendte henne :sjokkert::hjerte: Det blir pakke i posten om ikke lenge :hoppendeglad:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å nærme seg, så nå er det på tide med tippeliste for fødsel :babyjente:

Tippeliste fødsel

7. juni - Nautika-mannen

9. juni - MissStiles

10. juni - Hvitløk, Spiremor, Ulzzang

11. juni - Menstermin, Saraby, missdior

12. juni - OUL-termin, Saltsild, tinylene

13. juni - Teriyaki, kaospåtobein, FruN

14. juni - Frøkenanonym, lillemeg90, fionel

15. juni - j86, Skyblue

16. juni - Grastusta

17. juni - juliane, malicious

18. juni - Nautika, Trampe

19. juni - Tekola

21. juni - La Traviata

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...