Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Aldri sett filmen og er syykt glad for det :laugh: Amming er sære greier, ekstremt praktisk og lettvint om det funker, og funker det ikke blir det fort bare sorgen. Gjør det som føles best for deg :) Personlig synes jeg at man burde gi det et forsøk og la babyen styre det litt, men føles det likevel helt feil etter en stund og man ikke finner noe "glede" (i mangel på et bedre ord) av det så kan man fint la være. Men det er bare min mening da.

Jeg skal få somlet meg til å få sendt deg pakken ila uka, jeg har vært helt bortreist de siste ukene, men begynner å få ting litt på plass nå :laugh: Så ikke fød i jula da siden posten ikke kan garantere levering før julaften etter idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holdt seriøst på å få ME av den filmen :ler: Men håper du forandrer mening om amming når du har prøvd det. Litt styr med å sitte med puppene ute mye av tiden i begynnelsen, men er sååå greit når det går seg til :)

Hehe, jeg syns det er litt gøy å endelig ha en unnskyldning til å sitte med puppa ute til en hver tid :hoho:

Ittno' BH :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns det er litt gøy å endelig ha en unnskyldning til å sitte med puppa ute til en hver tid :hoho:

Ittno' BH :nigo:

Let it all hang out? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svipper innom jeg bare og lurer på om du har ordnet (eller skal ha?) tippeliste for hvilken dato babyen kommer? Jeg tipper 28. januar!!!! :fnise: Og ja: gutt eller jente du venter forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "bryst er best" jeg og, og tenkte ikke så mye over den. Amming skulle jo være null problem det. Men det var et mareritt, så nå gruer jeg meg til å skulle prøve å amme neste unge, har faktisk null lyst, men skal prøve siden morsmelk er sunt. Syns faktisk ikke at å ha en flaskeunge var så veldig ille, ble en rutine som alt annet, og slapp å blotte meg foran folk for det var noe jeg gruet meg veldig til :) Var godt å slutte med flaske og, men er nok godt for de aller fleste å slutte å amme, å få ha puppene for seg selv igjen. Selv om noen gjerne ammer til ungen er 12 år. Har inntrykk av at mange som ammer sliter med div, som melkespreng, såre brystvorter, betennelser, slitsomme økedøgn osv, så er ikke akkurat mer fristende av den grunn. Amming er så flott, enkelt og naturlig! :fnise: Gjør det du vil, babyen overlever uansett ;)

Han kommer sikkert 4. feb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryst er best er jo ren tortur! :bond::spy:

Skulle gjerne fått til ammingen, og jeg syntes det var koselig i starten med Minsten, før det viste seg å ikke funke, men den derre kosemosinga skal du få billig av meg. Ikke minst fordi jeg føler at den filmen sier "få rett sugetak, så går alt bra." #bitter :sjenert:

Det var trasige greier ja, likte ikke filmen i det hele tatt! Den fikk meg til å føle meg skikkelig ubekvem. Og kosemosing har jeg ingen tro for at det blir uansett :pp

33 uker! herregud som tiden flyr! Hvrdan har du det?

Jeg fikk ikke til amminga heller (fikk ikke til er litt feil å si, men) nettopp hatt forsøk nr to på baby nr 2, og her var ikke sugetak problemet heller :) Ta det som det kommer, kjære deg :)

34 i morgen!! Hehehe. Går greit, men det begynner å bli veldig tungt i ryggen og hoftene, og spesielt skuldrene. Har konstant nedpress og masse kynnere, så jeg prøver å ta det mest mulig med ro, meeeen du vet nå. Prøver å innstille meg på det ja, men det er jo noe jeg gruer meg til så er ikke sååå lett :(

Jeg syns det var en blanding av komedie og kos film jeg :sjenert: ...

Skjønner godt at det ikke var noen kosemose hvis det ikke funket for dere. Kan hende jeg også ender opp med å synes det er ekkelt, man vet jo aldri :P

Kos er det siste den filmen der var! Puke! Hahahaha.

For alt du vet så kan det føles helt greit og naturlig etter noen dager. :) Det er jo en omstilling å skulle bruke puppene som matfat. :) Jeg hadde hele tiden planer om å amme sist gang, men det var ikke noe jeg gledet meg til. Det virket så rart. Og jammen var det merkelig i starten, men jeg ble nå fort vant til det, og det var veldig koselig. :) Dessuten er det jo veldig lettvint når man først har fått dreisen på det. Ikke viste jeg noe ekstra hud når jeg var i offentligheten. Er veldig lett å amme diskret så snart man har blitt vant til "teknikken".

Det er helt greit å si at du ikke gleder deg til å amme. Det viktigste er jo at du gjør et forsøk på det. Blir det helt jævlig så kan du jo gå over til MME, men jeg synes i alle fall at alle som kan, og som ikke har noen form for traumer på grunn av overgrep eller noe sånt, bør prøve i alle fall. For alt man vet går det helt fint. :)

Det er jo nettopp det som er greia, jeg aner jo ikke hvordan det er, for jeg har aldri prøvd det. Dermed; unaturlig! Men for meg har puppene alltid vært mine, og noe "seksuelt" om du skjønner. Nå har jeg lånt bort kroppen min i 10 mnd snart, også skal jeg fortsette ved å låne ut puppene mine like lenge.. Det bare føles rart og unormalt. Det er jo det mest naturlige i verden, så jeg skammer meg veldig over tankene mine... Skal aboslutt prøve å amme, og vil ha barnet til brystet rett etter fødsel.

Jeg kommer ikke til å gå over på MME om jeg ikke velger å amme. Jeg har kjøpt pumpe og er innstilt på at M skal få min morsmelk enten det er gjennom bryst eller flakse :jepp:

Jeg syntes også amming virket fryktelig ekkelt før jeg fikk eldstejenta. Ordentlig guffent, og jeg skulle jaffal aldri amme offentlig!

Og så ville ikke jentungen ta skikkelig tak, og plutselig dreide alt seg om å få i henne mat. Måtte bli ekstra lenge på sykehuset fordi hun ikke ville spise, og da den bøygen var overstått hadde jeg helt glemt at jeg egentlig ikke likte det. Etter det gikk det ikke helt knirkefritt (jeg husker med forferdelse hvor ofte hun ville henge i puppen i starten, noe jeg ikke var helt forberedt på- for å si det forsiktig!), men det gikk seg da sakte men sikkert til. Nå synes jeg mest av alt at amming er innmari praktisk og enkelt, ikke at det er livsviktig for et godt og nært forhold- for det kan man få med flaske også :)

Kanskje du, som jeg, endrer mening når den tid kommer. Eller kanskje ikke. Det finner du ut av, og gjør det som er riktig for deg.

For øvrig synes jeg bøkene til Gro Nylander er helt greie, men når det gjelder Bryst er Best er jeg enig med Lilleninja: det ligger snublende nært komedie til tider :fnise:

Godt jeg ikke er den eneste, og enda bedre å lese at det ordnet seg. Det er vel mammainstinktene som tar over når babyen hyler etter mat, og da gjør man jo hva som helst for den lille hjelpeløse bylten. Jeg føler som sagt mye skam over at jeg ikke vil amme, for babyen kan jo ikke noe for at melken kommer fra meg, og han fortjener jo kun det beste... Det gjør skikkelig vondt i hjertet å tenke på det, men allikevel så stritter alle mine tanker og følelser imot.

Jeg er veldig innstilt på å prøve, og håper veldig at jeg ender opp med å gjennomføre det.. Man må jo bare prøve! Og helt enig med dere, det ER komedie den der filmen... Gosh, tenk å vise sånt til førstegangsfødende!

Jeg holdt seriøst på å få ME av den filmen :ler: Men håper du forandrer mening om amming når du har prøvd det. Litt styr med å sitte med puppene ute mye av tiden i begynnelsen, men er sååå greit når det går seg til :)

Hehehe, ja, den er virkelig grusom!! Det er jo mest av alt en uvant situasjon for meg, så vi får se!

Nå har jeg sett traileren, og det var egentlig nok. Får prestasjonsangst jeg :sjenert: Kjente meg litt igjen i at munnen til barnet skulle være som om den skulle slafse i seg en stor hamburger da, for det er noe jeg kan :nigo:

Hahhaha, hamburgerslafsingen ja! Ser jo ubehagelig ut å ha munnen sååååå åpen?! Heheh.

Herregud, måtte gå inn og titte på traileren jeg også. Bare introen... nei, veit ikke hva jeg skal si engang :haar:

Bruker de denne fortsatt?!

Det er denne de deler ut på helsestasjonene, så jepp!

den messa de om på sykehuset og den gikk på en fast kanal på sykehuset, men jeg fikk aldri somla meg til å få meg hodetelefoner så den ble sett på.

tilslutt sa jeg at jeg hadde sett den, følte det var mer FILM-press enn ammepress.

Hehe, så kjekt å kunne lyve litt ; ) Fikk du til ammingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, guri, ikke lenge igjen nå! Jeg skal få sendt avsted den pakken! Det har bare gått helt i glemmeboka :bond:

Jeg har noen ammetopper i L/XL om det kan være interessant og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett filmen og er syykt glad for det :laugh: Amming er sære greier, ekstremt praktisk og lettvint om det funker, og funker det ikke blir det fort bare sorgen. Gjør det som føles best for deg :) Personlig synes jeg at man burde gi det et forsøk og la babyen styre det litt, men føles det likevel helt feil etter en stund og man ikke finner noe "glede" (i mangel på et bedre ord) av det så kan man fint la være. Men det er bare min mening da.

Jeg skal få somlet meg til å få sendt deg pakken ila uka, jeg har vært helt bortreist de siste ukene, men begynner å få ting litt på plass nå :laugh: Så ikke fød i jula da siden posten ikke kan garantere levering før julaften etter idag :P

Det tror jeg du skal være ;) Traumatiske greier.. Ikke noe tvil om at amming er praktisk, som de sier i filmen så er det alltid fersk, perfekt temperert melk som ligger i riktige beholdere (puppene assa) . Så ja, definitvit praktisk og lettvint. Men ja, sært og rart. Jeg vil som sagt absolutt forsøke, men kommer ikke til å tvinge meg gjennom det om det virkelig strider i mot. M skal få morsmelk så lenge det lar seg gjøre uansett :)

Hehehe, null stress! Han kommer jo ikke helt enda så ; )

Svipper innom jeg bare og lurer på om du har ordnet (eller skal ha?) tippeliste for hvilken dato babyen kommer? Jeg tipper 28. januar!!!! :fnise: Og ja: gutt eller jente du venter forresten?

Seff skal jeg ha tippeliste! Kanskje på tide nå :ler: Da noterer jeg deg opp på 28.januar! Vi får en liten gutt :babygutt:

Så "bryst er best" jeg og, og tenkte ikke så mye over den. Amming skulle jo være null problem det. Men det var et mareritt, så nå gruer jeg meg til å skulle prøve å amme neste unge, har faktisk null lyst, men skal prøve siden morsmelk er sunt. Syns faktisk ikke at å ha en flaskeunge var så veldig ille, ble en rutine som alt annet, og slapp å blotte meg foran folk for det var noe jeg gruet meg veldig til :) Var godt å slutte med flaske og, men er nok godt for de aller fleste å slutte å amme, å få ha puppene for seg selv igjen. Selv om noen gjerne ammer til ungen er 12 år. Har inntrykk av at mange som ammer sliter med div, som melkespreng, såre brystvorter, betennelser, slitsomme økedøgn osv, så er ikke akkurat mer fristende av den grunn. Amming er så flott, enkelt og naturlig! :fnise: Gjør det du vil, babyen overlever uansett ;)

Han kommer sikkert 4. feb :)

Rutine er vel stikkordet, man klarer alt om man vil. Det som byr meg mest i mot er å ha en annen person hengende i mitt private bryst, lenge om gangen, og vite at denne personen er helt avhengig av det. Det høres helt søkt ut, men sånn er det bare :sjenert: OG jepp! Baby overlever som flaskebarn også :)

Skal notere det!

29.januar, bare fordi det er 29. :nigo:

Hehe, grettj!

Hør. Hør! :opplyser:

Hhaha, sååå deg på samme? :ler:

Er det tipping på gang? Når var terminen din igjen?

Visstnok :nigo: 7.februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, guri, ikke lenge igjen nå! Jeg skal få sendt avsted den pakken! Det har bare gått helt i glemmeboka :bond:

Jeg har noen ammetopper i L/XL om det kan være interessant og :)

Hahah! Ikke noe å stresse med! :nigo: Tjaaa, tror du de passer meg da?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel! :babygutt: Menstermin = 3.februar. Ultermin = 7.februar

12.januar

- RompeRusk

14.januar

- Pingting

- Boks

19.januar

- LittDiva

21.januar

- MissStiles

- EryMax

- Blondie65

24.januar

- Pentu

- Spiremor

25.januar

- Enamorada

- Askmeagain89

26.januar

- RavenEmerald

- LilleNinja

27.januar

- blomst12

- La Traviata

- Sitronkake

28.januar

- Kardinal

- Nautika

29.januar

- FruN

- Tekola

- Kaffemor

- Amilie

30. januar

- Malicious

- Blondie65

31.januar

- Ulzzang

- Kaospåtobein

1.februar

- Doh

- Tusle

2.februar

- Lillemeg90

- Skyblue

- Daenerys

- Kvakk

3.februar (menstermin)

- Frøkenanonym

- Porcelain

4.februar (tidlig UL-termin)

- Yesterday

- Teriyaki

- LaTraviata

5.februar

- Mrdior

- Saraby

- Havmus

6. februar

- Studenten

- Androide

7.februar (OUL-termin)

- RavenEmerald

- Bippo

- Doh

8.februar

- Poppsilopp

- Nuttapia

- solsikke84

- Nesevisa

- Nautika

9.februar

- Spiremor

- Dyregod

10.februar

- missdior

- runforit

- Tekola

- Kakaoen

11.februar

- Nepenthe

- Melodiana

12.februar

- fionel

13.februar

- Blondie65

14.februar

- Maneo

17.februar

- Kisskissbangbang

18.februar

- me2u

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så, tilbake her etter en liten pause! Er jo jul og greier, og mamma + stefar har ankommet residensen (og forlatt forsåvidt. De er hos broren min nå :) )

Hadde en ekstra jordmortime på fredag for å snakke om amming og for å måle blodtrykk + sjekke urin pga høyt blodtrykk sist og litt grums i urinen. Blodtrykket var veeeldig høyt, men urinen fin, så jeg må tilbake i romjula for å måle på nytt. Hun virka oppriktig bekymra, og begynte å snakke om mulig igangsetting i slutten av januar og jeg bare WÆÆÆÆÆ nehei!! :bond:

Jeg var leeenge der, siden jeg var dagens siste pasient, og hun syns det var viktig at vi fikk snakka skikkelig om ammingen. Nesten en og en halv time, hoho! Trodde jeg skulle bli slakta ned da jeg fortalte om mine tanker angående amming, men nei! Hun var helt fantastisk, og snakka lenge om at amming er et valg man må ta selv, og man skal ikke la andre bestemme at det er best for barnet. For som hun nevnte, så er det ikke bra for mor/barn båndet om mor tvinger seg gjennom ammingen og gruer seg til det, det knytter jo bare opp negative følelser til hele greia. Jeg ble SÅ letta over at hun var så hyggelig og forståelsesfull. Snakka masse om hvorfor jeg ikke har lyst til å amme, og jeg begyne å fortelle om alt sammen, men så stoppet hun meg sa at jeg ikke trengte å forsvare tankene mine, og at jeg var utrolig modig som turte å sette ord på tankene. For det er nok mange der ute som ikke tør å snakke om det, fordi man føler skam over det hele. Og det er jo det jeg gjør! Jeg vet at det er det absolutt beste for babyen min, men om det virkelig byr meg SÅ imot etter fødsel som det gjør nå, så er det ikke vits i å tvinge seg selv.

Ble enig med jordmor om at jeg vil prøve å ha barnet til brystet rett etter fødsel, og at jeg er veldig villig til å gi det er forsøk. Hun skrev også på helsekortet mitt at "hun er usikker på om hun vil amme, men ønsker å prøve. har vært til veiledningstime ift amming, og temaet er godt diskutert. IKKE ammepress!".

Hun var altså bare helt fantastisk :) Jeg ble så glad, og gråt dritmasse, og da gråt jordmor litt og sa at hun skjønte det var vanskelig. Jeg er utrolig letta! :hjerte:

M er langt nedi bekkenet, hodet er 99% festa og mye tydet på fødsel før termin.. Visstnok ;) Tar det med ei klype salt, for det har vel blitt sagt før også har man gått laaangt over :ler:

Må bestille time til urinprøve + blodtrykk i morgen, og hvis blodtrykket er like høyt som sist blir det ekstra samtale og kontroller og da dermed vurdering av igangsetting. Høyt blodtrykk i seg selv er jo ikke farlig, men pga overvekten min vil ikke jordmor ta noen sjanser, og det er jeg veldig takknemlig for :)

Eller så har jeg skikkelig nedpress med tre tusen strikkepinner og pustepauser daglig, og en del kynnere. Prøver å være så mye i ro som mulig, men det er jo nesten vanskelig i disse tider :ler:

-----------------------

Idag har jeg bakt pepperkaker med tantebarna mine, og pynta juletreet med mrdior (EN DAG FOR TIDLIG!) men han drar hjem til familien i morgen, så da måtte det bli sånn. Kokte gomme med mamma for noen dager siden, og den ble knallgod. Ikke like god som bestemoren min sin da, men nesten. I morgen skal jeg koke en shitload med grøt, for jeg var heldig og fikk ansvaret for riskremen i år! Håper alle liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...