Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Tjaaa. si det. Vi tenkte å teste ut frognersetern eller sognsvann... Eller noe sånt :P

Jeg så nettopp et hotell i Krabi som så ut som passet for kongelige også... Det er vel en del slike rundt om i THailand.

Ja, lett å komme seg til de to stedene i hvertfall.

Jøss ja, masse flotte hoteller, men noen er så dyre at du kan bare se langt etter å bo der. Hvis man kan finne et femstjerners som har sånn pangtilbud, kan man bo veldig komfortabelt til en forholdsvis rimelig penge.

Vi bor som sagt på samme hotell som i fjor, men denne gangen kom vi over et "røverkjøp". I fjor betalte vi tre ganger så mye som vi gjør i år. Og vi har det like fint denne gangen. :lillesky:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker røverkjøp!!

Vi bodde som konger på et hotell i Vietnam. Fikk bryllupssuitene til og med. Rett før sesongen startet, så det var stille på hotellet. Sykt bra frokost, nydelig rom, uteområder osv osv.. Betalte rundt 250kr natta pr pers. Hadde vi vært der en måned senere hadde vi måttet betalt rundt 1200kr natta for vanlig rom! Det var røverkjøp det :)

Endret av Mynona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker røverkjøp!!

Vi bodde som konger på et hotell i Vietnam. Fikk bryllupssuitene til og med. Rett før sesongen startet, så det var stille på hotellet. Sykt bra frokost, nydelig rom, uteområder osv osv.. Betalte rundt 250kr natta pr pers. Hadde vi vært der en måned senere hadde vi måttet betalt rundt 1200kr natta for vanlig rom! Det var røverkjøp det :)

Ja DET kaller jeg skikkelig røverkjøp også!

Da var dere kjempeheldige. :wow:

God tur i morgen da My, her er det natta igjen. :natti:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herr og Fru VIP ønskes en nydelig natt, selv om de antagelig sover dypt allerede. :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

"Pål" er isåfall heldig fordi jeg syns Noz virker som en ganske fantastisk dame, både hyggelig og kjekk :)

Det var da utrolig hyggelig sagt Big J :) Tusen takk for det..

---

Aldri; For en service!! Kan tenke meg at han jubla bra inni seg da han så dere, og tenkte "Yeeesssssssssss, der er de steinrike turistene fra i fjor! :bolldeig: " men som du sier, så kan det bli litt for mye av det gode ja... Det hadde det garantert blitt for lengst for min del ihvertfall. Men det viker som dere har det bra ihvertfall! Gleder meg til å høre om dette andre du har å fortelle om :jepp:

Mynona, songsvann eller frognersetern på en lørdag...... da ber dere nok om å traske i kø :sad:

Men det kan selvfølgelig være greit å gjøre seg den erfaringen også! God tur ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

----------------------------

Vi var på dette hotellet også i fjor vinter. Da hadde vi ingen planer om å reise tilbake hit, fordi vi sjelden bor på det samme hotellet to år på rad. Men så ble det nå sånn allikevel.

I fjor hadde vi en utrolig snill og grei hotellansatt som gjorde alt for at vi skulle ha det bra, derfor gav vi ham en god del driks når vi skulle reise hjem. Vi hadde også veldig mange gode samtaler med ham i løpet av de 9 dagene vi var her sist.

Han husker nok det, for maken til service som han gir oss, det er nesten litt for mye av det gode.

Når vi kommer ned til frokost om morgenen kommer han med capuccino til oss, spør om vi vil ha egg og hvordan vi vil ha det tilberedt og greier og greier. :sjokkbla: Så tar han opp walkietalkien :mobil: sin og gir beskjed til strandgutten at han skal ordne solsenger til oss og legge på håndklær.

Det er jo behagelig, men vi blir ganske bortskjemte. (Jeg har masse annet å fortelle om også, men vi får ta litt av gangen)

---

Så utrolig artig da .. synes jeg ser ham med walkietalkien :fnise: Dere har nok gitt et godt inntrykk sist ja :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det kan jo også være at denne sørvisinnstilte personen har ting i sitt liv som han trenger penger til.

Familie eller utdannelse eller noe....og da går tingene til et godt formål...men jeg forstår

at det kan bli for meget av det gode også. :ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine::grine: Jeg hadde vel en smule anelse om at dere kom til å mobbe meg for denne "kongelige oppvartningen". Men da skal jeg fortelle dere noe rart.

I morges når vi kom ned til frokost kom en av servitørene bort til oss og sa han hadde holdt av to solsenger nede ved stranden - lagt på håndklær og greier og greier. :sjarmor: Så vi spiste frokost i ro og mak, men når vi kom ned til stranda, så hadde to kinesere lagt seg i de fine sengene våre! :hoho::hoho::hoho: Også jeg da, Aldri sur liksom, kjente at jeg ble litt snurt og furt.

:jolie: Makan til frekkeheter!

Men da sa Herr A rolig og forsiktig, "Vi bare legger oss et annet sted vi, det går bra vet du."

Og det gikk bra, helt til en norsk turist kom bort til oss og begynte å prate om vær og vind. Hadde han enda stoppet etter en liten stund. Neida, han skravla søren i meg høl i hodet på oss HELE dagen. :daane:

Hva er det som får fremmede mennesker til å tro at andre er så innmari opptatt av hvor flinke de er, hvor mange landsteder de har, hvor mange koner de har hatt, hvor de har reist hen i verden og hva slags vin som er den beste i Thailand????? :klaske: Og når den ene halvdelen av skrotum stakk ut av badebuksa under hele samtalen, ble det ikke så velig troverdig det han sa. :blink:

Jaja, så når kvelden kom måtte vi jo ut å spise. Det er den verste maten jeg har spist her nede ever! Jeg bestilte stekt fisk og fikk noe grått på tallerkenen min, som både luktet og smakte gammel frityrolje.

Oooog, siden jeg er på den negative siden av meg sjøl, vil jeg benytte anledningen til å klage på alle dumme turister som jager vekk løshundene som kommer og legger seg i skyggen under parasollen eller stolen deres. Hva gjør det da?

:opplyser: Det er bikkjene som bor her, vi andre er bare på besøk.

Og så blir jeg oppgitt av alle unge mødre og fedre som slår barna sine! Det er rett og slett tortur å se at sånt skjer. Jeg håper de enser at jeg ser stygt på dem. :dry:

Vel, det er sikkert mer jeg er sint for også, men kommer ikke på hva det er, akkurat nå.

Jo forresten, det er en del turister "fra spesielle land", skal ikke nevne hvilke her, som behandler de innfødte som dritt under skoene sine.

De forventer å få service og respekt, men viser overhodet ikke respekt for noen selv. Det er det frustrerende å være vitne til.

En ung gutt som jobber på markedet her, fortalte om en voksen mann som hadde gått forbi ham og slått mobilen hans ut av hendene på ham. Markedsgutten hadde gått bort og spurt mannen hvorfor han gjorde det, og mobilen hans ble jo selvsagt ødelagt. Hvorpå turistmannen hadde ledd og pekt på ham og fått de andre i følget sitt til å gjøre det samme.

Det er grusomt synes jeg. :briller2:

:helen: For at dere gadd å høre på meg. Det hjalp å få det ut av seg skal jeg si dere. :)

For å avslutte med noe hyggelig: En vakker detalj fra hotellet. :dagens-rose:

5z3k80l.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du blir oppgitt og frustrert, Aldri. Enkelte mennesker kan virkelig være egoistiske, sære og ondskapsfulle. :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow.....jeg hadde blitt sint hvis jeg hadde sett mye dårlig oppførsel.

Jeg misliker sterkt mennesker som trør på andre (mennesker eller dyr),

for å sole seg i glansen av sin egen fortreffelighet.

Det er ikke snilt, men av og til tenker jeg strømførende tanker

rettet mot visse gufne ferierende vesner... :glare:

Håper at dere får bedre mat når dere forsøker neste gang.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trist, vil også til Thailand.

Du får ha som målsetting å ta deg en tur til Thailand Ery. :blomst:

Skjønner godt du blir oppgitt og frustrert, Aldri. Enkelte mennesker kan virkelig være egoistiske, sære og ondskapsfulle. :sukk:

Fint at du skjønner Roady (kult kallenavn?) :fnise: En får bare bestrebe seg på å aldri oppføre seg sånn selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris mine fine forumvenner! Jeg visste vel at dere skulle forstå. :hug:

Ja, man kan ikke forvente å får respekt fra andre når man ikke respekterer dem.

Og thaiene er veldig spesielle her. Tror det har noe med deres religion, buddhismen, å gjøre. Viser du deg fra din dårligste side og ikke eier medmenneskelighet, snur de ryggen til deg og later som om du er luft. Det er bra. :Nikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...