Gå til innhold

Slo han meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten kranglet i kveld før vi skulle sove. Han holdt armen min hardt fast, så da jeg skulle prøve å rive meg løs greide jeg å knocke til han. Han gikk i mange år på kampsport, så han slår til meg skikkelig hardt rett i kjeven min. Er det noen som har opplevd det samme som meg? Jeg blir redd, og er fortsatt redd.

Hilsen trist...

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du lurer på om han slo deg?



Anonymous poster hash: d90bf...b8b
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har blitt trent opp til at det er en refleks. Skal sies at jeg sliter med klaustrofobi og takler ikke dersom noen holder fast i meg. Men han jobber mye og er sliten. Dette er ikke lett altså!

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pakker du sammen og drar fra han.

Kan ikke gjøre det midt på natta heller...

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murica

Han har blitt trent opp til at det er en refleks. Skal sies at jeg sliter med klaustrofobi og takler ikke dersom noen holder fast i meg. Men han jobber mye og er sliten. Dette er ikke lett altså!

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Har han trent skikkelig så har han trent til å stoppe seg selv. Ikke lag unnskyldninger!

Kan ikke gjøre det midt på natta heller...

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Jo, det kan man.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke nødvendigvis.

Dessuten har jeg ikke lappen og det trenger man egentlig der jeg bor. Da blir det ikke bare å dra. :-(

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gjøre det midt på natta heller...

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Selvsagt kan du det. Du må ta ansvar for deg selv og livet ditt. Ikke vær så tafatt.

Anonymous poster hash: d90bf...b8b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nødvendigvis.

Dessuten har jeg ikke lappen og det trenger man egentlig der jeg bor. Da blir det ikke bare å dra. :-(

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Unnskyldninger for å slippe å ta tak i tingene. Vil du komme deg vekk så klarer du det. Og du MÅ det.

Anonymous poster hash: d90bf...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å være tafatt, men at jeg ikke har mulighet til det. Lagde ikke denne tråden for å bli kritisert, men trengte å få det ut...

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å være tafatt, men at jeg ikke har mulighet til det. Lagde ikke denne tråden for å bli kritisert, men trengte å få det ut...

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Vi kritiserer deg ikke, vi sier du må handle.

Anonymous poster hash: d90bf...b8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har blitt trent opp til at det er en refleks. Skal sies at jeg sliter med klaustrofobi og takler ikke dersom noen holder fast i meg. Men han jobber mye og er sliten. Dette er ikke lett altså!

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Det har jeg også, MEN for min del ihvertfall slår det kun inn hvis jeg blir skremt/overrasket. Som du beskriver forløpet ville det ikke vært i nærheten av å trigge ryggmargsrefleksene mine.

Anonymous poster hash: 63d00...0d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snork.... Enda en tråd med tøffelkvinnfolk som lar seg denge av kjæresten og samtidig forsvarer handlingen hans med elendige argumenter. Hvorfor skriver dere innlegg om dette, når dere hverken vil eller har tenkt å følge noen av rådene dere får?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lincoln

Ingen som reagerer på at hun slo ham registrerer jeg...

Du slo ham, han slo deg. Slutt å slå hverandre eller gjør det slutt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han har blitt trent opp til at det er en refleks. Skal sies at jeg sliter med klaustrofobi og takler ikke dersom noen holder fast i meg. Men han jobber mye og er sliten. Dette er ikke lett altså! Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Hva slags kampsport trener han egentlig? Vi lærte å ha kontroll viog ikke slå på inpuls. Man skal avvæpne,uskadeliggjøre og få kontroll, ikke slå vilt rundt seg.

Når det er sagt, dere slo hegge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KateW

Du slo ham først? Så klappet han til deg i kampens hete? Dere var slitne, det var kvelden dere kranglet? Er dette korrekt?

Overksriften burde vel snarere være, "slåss vi?"

Er forholdet på alle andre måter velfungerende, så syns jeg dette er en bagatell. Dog høres det ikke så skrekkelig velfungerene ut på det du skriver her. Mitt råd er å tenke gjennom om dette forholdet er et got forhold for deg å være i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som reagerer på at hun slo ham registrerer jeg...

Du slo ham, han slo deg. Slutt å slå hverandre eller gjør det slutt.

Jeg svarer farget av egne opplevelser.

Det jeg reagerer på er at han i en krangel bevisst holder henne hardt fast. Slik jeg forstår det; ikke for å hindre henne i å slå eller for å beskytte seg selv, men som et maktmiddel for å begrense henne/hindre henne i å trekke seg fysisk vekk fra situasjonen.

Jeg går ut i fra at han vet ts har klaustrofobi?

Uansett kan man føle seg veldig fanget, for meg ligger det en trussel i det at han ikke slipper. Det er en form for frihetsberøvelse. Første gang min tidligere samboer slo, ikke så hardt, så var det når han holdt meg hardt fast og fortalte at han hadde lyst å banke meg - at jeg ble mest redd. Det var den fysiske begrensningen som var mest truende.

Jeg forstår at man kan få panikk av å bli holdt fast av en som er sterkere. Da kan det være en naturlig reaksjon å prøve å komme seg løs.

Det kan også være en refleks at han slo tilbake.

Jeg kan ikke forstå at det å bruke fysisk makt i utgangspunktet var noe annet enn makt. Personlig ville jeg neppe klart å bli trygg igjen på et menneske som gjorde det mot meg. I alle fall ikke om han viste jeg hadde klaustrofobi eller tidligere vonde erfaringer.

Anonymous poster hash: cdb17...7da

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor holdt han deg fast i utgangspunktet? Finnes ikke noe mer nedverdigende og provoserende enn mannfolk som prøver å vinne en krangel ved å kontrollere deg fysisk.

Vet ikke om jeg hadde giddet et sånt forhold.

(Ser ab kom meg i forkjøpet der ja...)

Endret av la Flaca
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser det slo/"knocket" hun til han ved et uhell da han holdt henne fast og hun forsøkte å komme seg unna?

Det er i mine øyne forskjell på dette og å være den som slår først.

Likevel, det er ikke OK at mann slår, og det er ikke OK at kvinner slår.

Endret av hjärterdam
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...