Gå til innhold

Festing hos naboen. Hvor mye skal man tåle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er fest hos naboen nå. Gjestene kom før kl. 21. Etter en stund begynte dunkemusikken. Jeg bare HATER DET. Jeg trenger å ha det rolig for å få sove. I morgen får vi middagsbesøk kl. 14. Jeg klarer ikke å være sosial når jeg er trøtt. Hater dette. Har en treåring her hos oss. Heldigvis sover den søtt pga godt sovehjerte. Faren har også sovet i noen timer. Jeg har ikke sovet noen ting. Jeg har kjeftet på disse før pga noe annet. Ønsker ikke å bli oppfattet som en kjeftekjerring enda mer. De har ikke sagt i fra at de skulle ha fest. Hadde de enda gjort det så kunne jeg kjøpt sov-i-ro, og sett om jeg fikk sove da. Hadde dere gjort noe?



Anonymous poster hash: ea4b0...8b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Dette er et engangstilfelle eller? I så fall ville jeg latt det være. Har du ikke ørepropper eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke fester ofte, nei. Det er bare det at dette er voksne folk som også har småbarn. Hva gjør de med barna? Jeg er sikker på at jeg så bilen til den ene besteforelderen der også, så akkurat det forstår jeg heller ikke.

Jeg har ingen ørepropper. Hadde de bare sagt i fra om festinga på forhånd så hadde jeg kjøpt det tidligere i dag. Ser det er det første jeg skal gjøre på mandag så er jeg klar ved en senere anledning.

:rasende: (Hva jeg tenker i mitt stille sinn at jeg har lyst å gjøre, men som jeg ikke tør..)

TS



Anonymous poster hash: ea4b0...8b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke fester ofte, nei. Det er bare det at dette er voksne folk som også har småbarn. Hva gjør de med barna? Jeg er sikker på at jeg så bilen til den ene besteforelderen der også, så akkurat det forstår jeg heller ikke.

Jeg har ingen ørepropper. Hadde de bare sagt i fra om festinga på forhånd så hadde jeg kjøpt det tidligere i dag. Ser det er det første jeg skal gjøre på mandag så er jeg klar ved en senere anledning.

:rasende: (Hva jeg tenker i mitt stille sinn at jeg har lyst å gjøre, men som jeg ikke tør..)

TS

Anonymous poster hash: ea4b0...8b5

Det har ikke du noe med. Slutt å bland deg inn i det.

Jeg syns du overdriver. Hadde dette vært et jevnlig problem hadde jeg skjønt det. Men de må da få lov til å ha fest ÈN gang i sitt eget hjem...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, jeg takler ikke sånt jeg heller. Greit at de skal få lov å ha festlig lag, men det skal være stille etter 23:00 og er det virkelig BEHOV for så høy musikk?

For meg er fest noe som skal være sosialt, hvordan kan man være sosial når musikken er så høy at den nesten river ned huset?

Anonymous poster hash: b6e8b...bce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler at du flytter til et hus langt ute i skogen uten naboer!



Anonymous poster hash: 3ea1b...833
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at det skal være stille etter kl 2300? Her jeg bor er det ingen regler på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casiii

Jøsses, beklager men her hørres du TS ut som

"nabokjerrimga fra helvete"! Hadde det nå vært noe som skjedde ofte. Men alle må da kunne ha en fest i ny og ne i sitt eget hjem. Ja, det kan være irriterende når man selv vil sove og helst ha det rolig. Men alvorlig talt, Det må man tåle, ellers får man flytte ut i skogen alene.

Og hva med barna? De har nok sikkert barnevakt, det trenger ikke være besteforeldrene vet du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fritt fram for å holde bråkete fester.

Det skal være ro nok til at alminnelig søvn ikke forstyrres.

Dette omhandles bl.a i Straffeloven $ 181

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at det skal være stille etter kl 2300? Her jeg bor er det ingen regler på det.

Det står i utleiekontraktene. Da bør man også kunne forvente at huseiere forholder seg til denne regelen. Det er mange småbarnsfamilier i området. Heldigvis var det en mann fra området rundt her som kjefta på de ca. 02:50. Takk og lov for det. TS.

Anonymous poster hash: ea4b0...8b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde ikke reagert før kl. 23.00. Til og med til kl. 00:00 hadde jeg kunnet tøye grensene mine. Men det er voksne folk det er snakk om. Mange småbarnsfamilier i nabolaget som sagt. TS.



Anonymous poster hash: ea4b0...8b5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke du noe med. Slutt å bland deg inn i det.

Jeg syns du overdriver. Hadde dette vært et jevnlig problem hadde jeg skjønt det. Men de må da få lov til å ha fest ÈN gang i sitt eget hjem...

Ja, men det hadde vært greit med et nabovarsel så man var forberedt. TS.

Anonymous poster hash: ea4b0...8b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt naboer som festa så innmari at hele blokka var innom og kjefta på dem. Det ristet i veggene! De sa de skulle holde på til 23, og da dundra de på fram til da. Hjalp ikke at det bodde barnefamilier rundt dem på alle kanter. Jeg synes det er frekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du flytter til et hus langt ute i skogen uten naboer!

Anonymous poster hash: 3ea1b...833

Hvorfor er det de som er stille og rolig som må flytte? Det er da like greit at bråkmakerene flytter langt ut i gokk så kan de bråker så mye de orker uten å plage noen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett tåler naboer en fest i ny og ne. Akkurat slik man tåler snekkerarbeid, gravearbeid, bråkete måker (de starter kl 04 rett utenfor vinduet mitt, UTEN nabovarsel!!!).

Du burde tåle en fest du også. Tenk heller på at naboene har det trivelig og gøy sammen med vennene sine. Kanskje blir det til og med flere barn i nabolaget av det;)

Hvordan klarer du livet ditt ellers med våkenetternog greier? Dersom du sliter med en diagnose som gjør en og anna nabofest uutholdelig, synes jeg det er rett og riktig å opplyse naboene om dette slik at de kan varsle ifra i god tid og du kan sove et stille sted.

Slapp av, senk skuldrene og la nå folk leve litt. Du får det også mye bedre av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Normalt sett tåler naboer en fest i ny og ne. Akkurat slik man tåler snekkerarbeid, gravearbeid, bråkete måker (de starter kl 04 rett utenfor vinduet mitt, UTEN nabovarsel!!!).

Du burde tåle en fest du også. Tenk heller på at naboene har det trivelig og gøy sammen med vennene sine. Kanskje blir det til og med flere barn i nabolaget av det;)

Hvordan klarer du livet ditt ellers med våkenetternog greier? Dersom du sliter med en diagnose som gjør en og anna nabofest uutholdelig, synes jeg det er rett og riktig å opplyse naboene om dette slik at de kan varsle ifra i god tid og du kan sove et stille sted.

Slapp av, senk skuldrene og la nå folk leve litt. Du får det også mye bedre av det.

Våkenetter er vi ferdige med. Noen voksne sovner 2 sekund etter at man har lagt hodet ned på puta. Andre bruker lengre tid. Det behøver ikke å være pga ting man tenker på, det kan like så godt være pga varmen. Ja, man kan bruke vifte. Men så kan det være at partneren ens ikke ønsker å bruke det osv. At noen starter en fest kl. 04:00 på natta er i mine øyne helt uakseptabelt. TS.

Anonymous poster hash: ea4b0...8b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det hadde vært greit med et nabovarsel så man var forberedt. TS.

Anonymous poster hash: ea4b0...8b5

Ja jeg skjønner jo det... ikke alle tenker på det rett og slett.

Det er èn ting om man bor i leiligheter i blokk, rekkehus eller lignende, men bor man i individuelle hus med litt rom i mellom, er det veldig lite støy man trenger å forholde seg til. Og i de få tilfellene det er litt støy syns jeg at man skal kunne le av det i stedet. Sååå prippen trenger man ikke å være, at man ikke tåler èn fest!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg skjønner deg godt . Har selv naboer, godt voksne, som fester nesten hver helg. Er så lei av å aldri få sove. Hadde det bare vært til kl 23-01 på natten. Men neida, det foregår til den lyse morgen.

Har nesten vent meg til musikken og støyet nå, så jeg sovner lettere enn ellers. Men jeg har vært på nippet til å ringe politiet flere ganger, men vil ikke bli uvenner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hadde jeg vært deg hadde jeg ringt politi med en gang. Når de har holdt på siden kl. 21, så hadde jeg gjort det. Hadde først sagt ifra på en pen måte, før jeg ringte politi.

Anonymous poster hash: 5e242...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...