Gå til innhold

Kjæreste har eksamensperiode - normal oppførsel?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i et år. Han har hatt en del eksamener de siste 2 ukene, og det igjen har medført at vi har hatt veldig lite kontakt. Kanskje veldig kort samtale hver 3-4 dag. Vi bor ikke sammen, og vi ee i avstandsforhold.

Jeg er så deprimert fordi han ikke prioriterer meg. Den siste perioden er det jeg som har tatt intiativ til kontakt.

Nå er det en uke vi snakket ordentlig sammen ( jeg sendte lykke til- melding for 3 dager siden, men det er alt).

Han strøyk på ene eksamen for noen dager tilbake, etter det har vi ikke snaket sammen.

Er det vanlig at man ikke prater så ofte, og at han blir så kald og fraværende? Har han ikke ett minutt til meg engang? :(

Jeg har også eksamen snart, men jeg kan allikevel gi han tid.

Er dette normal oppførsel? Vi har pleid å snakke hver dag ellee annenhvee dag.

Eller prøver han å unngå meg og er lei av firholder?

Jeg er så lei meg, og det går utover min eksamenslesing.

Noen tips eller erfaringee? Gjerne utifra hvordan gutter takler stress og deprisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Jeg trengte full fokus da jeg leste til eksamener, så hvis dette er det som skal til for at du tviler på forholdet så er det kanskje ikke liv laga?

Og nei, det har ikke med gutter å gjøre, stress og depresjon. Det er individuelt.

Anonym poster: 93d10f2fbb338a93e196288c07596e02

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig. Du kan ikke forvente at han skal prioritere deg over eksamenslesingen. Mange blir veldig stresset, så uansett om de gjerne ikke bruker hvert eneste minutt av døgnet på å lese, så vil de helst holde seg for seg selv.

Har du selv forsøkt å ringt han, eller er det bare det at han ikke har tatt kontakt med deg? Selv "glemmer" jeg fort hvor mange dager det faktisk er siden jeg har snakket med folk nå; har ikke vært på jobb på over to uker, og ikke snakket med mamma i over en uke, men det føles som om det var i går.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Takk for svar.

Det er kanskje det at jeg savner han og ikke har sett han på flere måneder. Jeg tewnger å høre fra han ofte :(

Jeg ringte han på søndag, og da fortalte han at han hadde strøket og var i dårlig humør. Så jeg sa at da kan vi snakke sammen senere.

Etter det sendte jeg en melding på mandag og sa jeg var her hvis han trengte noe. Da takket han og sa han hadde enda en eksamen denne uken han må bestå..

Jeg skal ikke ta kontakt mer. Men det er så vanskelig, jeg føler han ikke bryr seg om meg. Men jeg forstår han også, på en måte.....

Huff, det skal ikke være lett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Takk for svar.

Det er kanskje det at jeg savner han og ikke har sett han på flere måneder. Jeg tewnger å høre fra han ofte :(

Jeg ringte han på søndag, og da fortalte han at han hadde strøket og var i dårlig humør. Så jeg sa at da kan vi snakke sammen senere.

Etter det sendte jeg en melding på mandag og sa jeg var her hvis han trengte noe. Da takket han og sa han hadde enda en eksamen denne uken han må bestå..

Jeg skal ikke ta kontakt mer. Men det er så vanskelig, jeg føler han ikke bryr seg om meg. Men jeg forstår han også, på en måte.....

Huff, det skal ikke være lett.....

Ikke ta mer kontakt, han virker ikke interessert.

Anonym poster: 8d3ea0fa4871bff731e339d99c8f5303

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er HELT normalt å stenge seg litt ute fra alt og alle i eksamensperioden. Det må du overhodet ikke ta personlig, det har ingenting med deg å gjøre. Han er stresset og sliten nå, og han har i tillegg den belastningen at han har strøket på en eksamen, hvilket sikker øker presset han legger på seg selv for å klare de andre.

Du kan godt sende ham en melding innimellom, men ikke ta det personlig om han ikke svarer eler ikke tar kontakt selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor sammen med min kjæreste, så det er litt annerledes, men vi har alltid hatt tid til både hverandre, venner og familie gjennom de mange eksamensperiodene vi har hatt. Jeg har venner med barn som får A og B på alt og likevel har massevis av tid til ungene sine. Så at man ikke skal ha tid til å prate en liten stund om dagen med kjæresten sin - som også går gjennom en tung eksamensperiode - synes jeg er rart.

Anonym poster: c5bd6c3fd4387d425ab2f63d4a861237

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det spiller rolle, men vi begge er medisinstudenter på siste året. Så det er ikke snakk om "enkle" studier

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regine

Og jeg syns du er kravstor og sutrete..... Siste året på medisin, og du maser på han og lager problemer for din egen eksamen?!? Å være så avhengig av en annen som du virker, er direkte usunt. Konsentrer deg om å få bra resultat på egne eksamner ig gled deg over kjæresten når dere begge har tid og overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det kommer veldig an på hva du studerer. Det er ikke lik arbeidsmengde på alle studier.

Jeg vet ikke om det spiller rolle, men vi begge er medisinstudenter på siste året. Så det er ikke snakk om "enkle" studier

TS

Og her svarte du vel på ditt eget spørsmål. Slutt å bekymre deg, han er bare stresset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det kommer veldig an på hva du studerer. Det er ikke lik arbeidsmengde på alle studier.

Og her svarte du vel på ditt eget spørsmål. Slutt å bekymre deg, han er bare stresset :)

Hjelper det om jeg sier at jeg har venner med barn som er blant topp 10 % av kullet sitt på medisin? Jeg har også venner som har doktorgrad i realfag som aldri har oppført seg overfor sin kjæreste som det TS sin kjæreste gjør overfor henne. De jeg kjenner som er ferdig med turnus og nå jobber som leger eller holder på med videreutdanning sier at mye av det de møter i arbeidslivet og i turnus er veldig mye mer stressende og altoppslukende enn eksamensperioden noen gang var. Hvis man ikke takler å ha eksamen uten å neglisjere kjæresten sin, hvordan skal man da som par og etter hvert familie komme seg gjennom stressende perioder på jobben?

Anonym poster: c5bd6c3fd4387d425ab2f63d4a861237

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uannsett hvor mye man leser synes jeg man må ha tid til en sms eller en samtale iløpet av dagen. Det er ikke sunt å lese fra 06 til 12 heller akkurat... man må jo spise og gå på do og i butikken og sånt, da kan man vel sende en melding eller ta en tlf? Vet at mange blir veeldig stresset og innesluttet i eksamensperioder da, hadde en sånn kjæreste selv som leste i timesvis og ikke var til å snakke til og bare tenkte på det..slitsomt syntes jeg. Selv i innspurte på masteroppgaven min pratet jeg med kjæresten hver dag.

Hvis han har strøket på noe så kan det nok være en del av grunnen da, at han er ekstra deppa på grunn av det og derfor trekker seg unna. Jeg ville nok gitt ham litt space men samtidig sagt ifra at du synes det er trist at han er så opptatt at dere ikke kan sette av fem minutter til å prate og være kjærster hver dag, og forklare at det er viktig for deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar. Jeg er kanskje veldig deprimert for min egen eksamen, og trenger kjærestens støtte.

Jeg skal ikke ta kontakt. Jeg får se hvordan han blir når eksamen er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenstid er unntakstilstand for mange, selv om noen sikkert klarer å kombinere lesing med sosialt liv. Men slik er ikke kjæresten din og det må de bare respektere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig levert masteroppgaven min, og den siste måneden brukte jeg ikke mye tid på kjæresten - selv om det er et godt og ganske ferskt forhold og jeg egentlig er helt på knærne etter ham... men jeg snakket litt med ham nesten hver dag, og vi så hverandre ca to uker før jeg leverte. Det var tilstrekkelig for begge, selv om jeg vet han savnet meg (og jeg pleier å savne ham når jeg har mer tid...). Om det hadde vært et skikkelig avstandsforhold hvor vi ikke fikk sett hverandre på månedsvis ville jeg vært mer avhengig av kontakt, tror jeg, samtidig synes jeg eksamenstid absolutt er unntakstilstand hvor jeg aksepterer mye mindre tid og overskudd fra den andre.

Anonym poster: 80f6155d37dc19232e36a41494660d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slutt å tenk så ufattelig mye.

Anonym poster: 9f35703895a633bc3e384c836d80a359

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene

Jeg og kjæresten er og i et avstandsforhold, og begge går såkalte "harde" studier. Likevel har vi da tid til å snakke sammen hver dag, alt fra 15 min til en time.. Greit at man er stressa, men er da ingen grunn til å neglisjere kjæresten for det. Synes du burde si til han at du trenger kontakt litt oftere, og en 15 min lang telefonsamtale eller noen sms'er frem og tilbake har alle tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle hive deg over bøkene istedetfor å spørre folk på KG om det er normalt å være som kjæresten din. Siste året på medisinstudiet krever vel sitt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...