Gå til innhold

Hva gjør jeg hvis jeg er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble dumpet for 3 mnd siden, exen var utro og fant seg en annen. Jeg har masse vonde følelser ang dette og gråter hver dag. Nå har jeg også problemer med kvalme og mensen er forsinket.. Så jeg lurer bare på hva dere hadde gjort?

Jeg kan ikke få barn uten å være gift, det er helt utenkelig. Da tar jeg heller abort. Ikke har jeg penger til noe barn heller, har knapt nok penger til å ta vare på meg selv. Min ex vil heller ikke ha noe med meg å gjøre og tanken på å få barn med en som har dumpet meg for en annen er rett og slett forferdelig.

Har ikke tatt graviditetstest enda, skal gjøre det.

Hva hadde dere gjort, dersom dette var en realitet? Trenger bare høre litt ulike tanker fra dere.

Anonym poster: bc601ae9dbf001eef472d18cfd1da339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, hvis du er over 3 mnd. på vei er det lite du får gjort uansett.

Jeg ville tatt en test og ikke bekymret meg før jeg viste hva jeg skulle forholde meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har hatt sex siden bruddet er det som pandabear sier for sent for abort, så hvis du ikke vil beholde er jo da eneste alternativ adopsjon (eller at far har full omsorg, om han ønsker det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede tatt avgjørelsen om å ta abort, siden du ikke er gift. Så det er jo ikke så mye å lure på, du har jo bestemt deg. Men hvis du ble dumpet for 3 mnd siden og var gravid allerede da, hadde du nok merket at mensen ikke dukket opp allerede for 2 mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde beholdt, men det er av personlige etiske grunner.

Hvis du vil vurdere abort, haster det å få fastslått om du er gravid og hvor langt du er på vei, pga abortgrensen på 12 uker (dvs 10 uker etter unnfangelsen) og evt å få gjennom søknadsprosess om senabort. Hvis du er alene og fattig og kort på vei, er på grensen til depressiv og ser mørkt på å kunne klare omsorgen for barnet, vil du kunne ha mulighet til å få innvilget senabort.

Du vil ha lite tid til å tenke deg om dersom du er gravid, og selvfølgelig er du ikke garantert et ja til senabort, jeg ville gått ut og kjøpt test i kveld. Selv om det virker utenkelig å få barnet, fortjener du å ha tenkt tankene helt ut før du tar en avgjørelse om hva du vil, slik at du reduserer sjansen for anger i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke du hatt mensen de to andre månedene dere ikke var sammen? (du sa det var 3 mnd siden det ble slutt)

Endret av melonen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre måneder? Hvis du ikke har hatt noe symptomer til nå, så tror jeg egentlig heller på at kvalmen og menstruasjonen er forbundet til stresset du går igjennom etter bruddet. Det er selvsagt mulig at det gjelder graviditet, så du burde jo likevel ta en test.

Abortgrensen er forresten på 12 uker, noe som er litt mindre enn tre kalendermåneder, så HVIS du er gravid, så er det ikke helt sikkert at du har noe annet valg enn å beholde (så fremt du ikke har hatt sex etter bruddet).

- OG, jeg ville nok antagelig beholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke du hatt mensen de to andre månedene dere ikke var sammen? (du sa det var 3 mnd siden det ble slutt)

Jo, har hatt mensen hele tiden. Har også gått en del ned i vekt da jeg ikke har hatt særlig appetitt, men er på vei opp i vekt nå..

Til dere som sier dere ville beholdt, hvorfor? Jeg orker ikke tanken på å ha kontakt med han jeg elsker, som ikke vil ha meg :( Det skjærer i hjertet mitt. Jeg vil ha barn, men det går bare hvis jeg er gift.

Mulig jeg spyr så mye pga stress ja, de siste månedene har ikke vært særlig hyggelig.

Anonym poster: 2bce38ac87f9cbfc44b1c679d35de20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Du er garantert ikke gravid basert på det du skriver.

Ta en test, så roer du nervene.

Anonym poster: 58cd66b43db5751646485be1a51382b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Jo, har hatt mensen hele tiden. Har også gått en del ned i vekt da jeg ikke har hatt særlig appetitt, men er på vei opp i vekt nå..

Til dere som sier dere ville beholdt, hvorfor? Jeg orker ikke tanken på å ha kontakt med han jeg elsker, som ikke vil ha meg :( Det skjærer i hjertet mitt. Jeg vil ha barn, men det går bare hvis jeg er gift.

Mulig jeg spyr så mye pga stress ja, de siste månedene har ikke vært særlig hyggelig.

Anonym poster: 2bce38ac87f9cbfc44b1c679d35de20e

Du er nok ikke gravid da så slapp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk ha mensen fordi man er gravid.. Ikke vanlig, men det kan skje. Ta en test og få det overstått. Vist den er negativ så slipper du å tenkte unødvendig på det og bekymre deg.

Anonym poster: 6bf59ce0fd031e1c1f699de2eb703617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har hatt mensen hele tiden. Har også gått en del ned i vekt da jeg ikke har hatt særlig appetitt, men er på vei opp i vekt nå..

Til dere som sier dere ville beholdt, hvorfor? Jeg orker ikke tanken på å ha kontakt med han jeg elsker, som ikke vil ha meg :( Det skjærer i hjertet mitt. Jeg vil ha barn, men det går bare hvis jeg er gift.

Mulig jeg spyr så mye pga stress ja, de siste månedene har ikke vært særlig hyggelig.

Anonym poster: 2bce38ac87f9cbfc44b1c679d35de20e

men da er du ikke gravid med eksen din hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som stress i mine ører. Slet med det samme før jul. Spydde hver morgen og syklusene ble helt forandret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...