Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Prøver å ikke lese for detaljert om treningen som kommer, men det høres bra ut :ler:

Og jeg forventer å få oppskriften på cake in a cup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, du får gå tilbake til jeg starta og se hva jeg syns da! :fnise:

Altså, jeg kan jo ikke LAGE mat. Så oppskriften på Cake in a Cup er: Gå inn på helsekostbutikken, f.eks Life, kjøp en pose med Cake in a Cup. Gå hjem. Hell i en kopp. Tilsett vann. Putt i mikroen. :fnise: Ca 200 Kcal pr koppkake.

Kyllingretten er heller ikke laga fra bånn. Den er fra Santa Maria. Men det går garantert an å lage den fra bånn. Det er hvitløk og løk og paprika og spisskummin og lignende krydder. Det er en sunn halvfabrikata vil jeg si. Så kan man vel diskutere om halvfabrikata er sunt i det hele tatt, men så lenge tilførselen er bare ulike krydder og ikke en haug med E-stoffer er jeg fornøyd!

Spiste forøvrig kveldsmat ordentlig også, en skål med havregryn, sukrin, honning og litt glutenfri musli med mandelmelk.

I morgen skal jeg trene litt senere på dagen, tror jeg. Blir for til at store deler av dagen går til trening og dyra mine og jeg blir sittende med jobbsøking og den slags på ettermiddag og kveld.

Oj, Kadust, da legger du deg jo kjempetidlig, ja! Når står du opp?

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!! Det er jo midt på natta!! Jeg legger meg nå og skal opp sju!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Kyllingretten hørtes helt nydelig ut... Elsker kylling! :) Jeg lager omtrent aldri mat fra bunnen av. Prøver å finne mat som ser og smaker hjemmelaga ut i stedet, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er midt på natta. :( Jeg starter å jobbe kl 7, jeg. Må legge meg tidligere også merker jeg, blir mer og mer søvnig for hver dag som går.

For en gangs skyld er det greit å prioritere noe annet før treningen ja, spesielt hvis det er noe som må gjøres men som havner i bakgrunnen gang på gang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! De to siste jobbene mine har jeg begynt ni på den ene og ti på den andre. Virker ikke om morgenen! Nå står jeg opp tidlig fordi kjæresten gjør det og så går jeg tur med vofse.

Fikk gjort en del i dag! Skrevet artikkel og lagt inn CV på et vikarbyrå blant annet! Så da ble det trening på ettermiddagen. Det var VARMT i det rommet jeg pleier å trene i, for der hadde sola stått og steika hele dagen. Klarte likevel å komme meg gjennom Speed 3.0 uten pauser, men voldsomt mye svette og pusting underveis! :P

Shaun T hadde visst flydd til Vegas pga en BeachBody summit (event-greie), så han la ikke ut onsdagsvideo før nå nettopp. Så da tar jeg den i morra. Tok en av videoene jeg har tatt før istedet, med vekter. Så fikk jeg kombindert vekter og kondis i dag. Tok en runde med abs med kjæresten når jeg kom hjem. Er oppe i 75 situps, 100 crunches, 42 leg raises (merkelig nok er det 42 flere dager på rad) og 65 sekunder planke nå. Trenger noen pauser i situps og crunches, gitt!

Mat:

Frokost: Tre linfrøknekker med chillipølse på den ene og strandaskinke på de andre.

Lunsj (Ikke så veldig lenge etter frokost, egentlig): En skål havregryn med sukrin, banan og mandelmelk

Mellom: Proteinpulvershake og en Nutrilettbar

Middag: En svinekotelett, ris fra gårsdagen, noen kyllingfiletbiter fra gårsdagen, salat og en dæsj waldorfsalat.

Snacks: Tre mandler med (sukkerfritt) peanøttsmør oppi. (Fikk tips av One Incredient Chef, som er en clean eating blogg).

Må finne meg noe kveldsmat. Sulten. Men var veldig stolt av at vi var på hundetrening i dag og at jeg ikke spiste vafler. For jeg tåler jo ikke hvetemel. Men det er så godt!! Vofse fikk vaffel, da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flexitid så jeg velger litt selv når jeg starter, men starter jeg senere er jeg hjemme så veldig sent også og får ingenting ut sv dagen. Så da drar jeg tidligere så jeg klarer å være hjemme til 5. :P

Kjempebra treningsøkt! Hørtes ganske varmt ut da! Har du hørt om yogaen som gjøres i 40 grader? Husker ikke navnet på den nå, men den er visst kjempebra fordi bevegelse i sånn varme er godt for organene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent The Pyramid-videoen igjen. Det er sånn at man gjør en øvelse, feks vanlig biceps-curl med vektene. Så øker man repetisjonene. Først gjør man det én gang, så en-to. Så en-to-tre osv. Opp til sju eller elleve repetisjoner. Det verste er pikeups, som jeg pokker ikke finner ordentlig på youtube. Men for de som kan noe om yoga er det å stå i downward dog og hoppe så langt man kan inn med rette bein og ut igjen. Ned i planke, opp i downward dog og hoppe to ganger. Ogsåvidere. Den øvelsen går opp til elleve. 1. 1-2. 1-2-3. 1-2-3-4...Det går jo ikke!! Ingen pauser!

Samme med pushups, da er det åtte eller elleve med childs pose i mellom.

Brukte ellers 2-kilosvektene mine hele veien. Da klarer jeg å gjennomføre. Så får heller målet være å øke vektene litt mer etter hvert.

Men det gikk mye bedre enn sist!! Så egentlig sier jeg nailed it med en liten strek på barely made it. Ingen lange pauser, og klarte pushups nesten. Satte ikke knærne nedi, men gjorde det for sakte til at tellinga ble helt riktig.

Så gjorde jeg to Shaun T Facebook-videoer, fordi han la ut den ene for seint for meg i går. Da var det først en video med masse planke og lignende, med mine nå svaaake armer. Så jeg trengte flere pauser der, men bare telle fort til fem og opp igjen. Etterpå fem min cardio-video, som gikk mye bedre.

Mat i dag:

Frokost: Tre linfrøknekker med strandaskinke og en liten skål havregryn med kanel, honning og mandelmelk

Mellom: Min nye veganske erteproteinpulver-shake, som smakte BLÆH. Må blande den ut med noe mer!

Lunsj: STOR salat på Lille Persile. Protein Pluss. Den er helt vilt god. Kunne seriøst spist den hver dag!!

Mellom: (egentlig rett etter lunsjen) Eple-rawfood-snacks. Tørka epleskiver med kanel. Veldig godt! Og dyrt. Men jaja!

Middag: Tre kyllingpølser med glutenfrie lomper som jeg fant i dag.

Kvelds: Halvannen havregrynskanelbolle. Lagd til vi skal bort i morgen.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra treningsøkt! Hørtes ganske varmt ut da! Har du hørt om yogaen som gjøres i 40 grader? Husker ikke navnet på den nå, men den er visst kjempebra fordi bevegelse i sånn varme er godt for organene.

JEg snikleser her uten at jeg har så mye å bidra - men kan si noe om denne.

Det heter bikram yoga, men han typen er litt kontroversiell i yogaverden (flere saker med seksuell trakassering, anklager om kult, alt er standardisert, de som gir timene har ofte for lite opplæring, han hiver inn penger på det på en måte som er helt sinnsvak (patentere yogaøvelser?!) osv osv), og det er mange som mener at man enklere får skader da egentlig. Det med indre organer er nok ikke helt enkel å finne noe særlig bevis for.

Du kan lese litt mer i den saken her: http://www.details.com/culture-trends/critical-eye/201102/yoga-guru-bikram-choudhury

Jeg har gjort bikram en del ganger og kan vel egentlig si at man svetter mye ja, men jeg føler i alle fall jeg får mer ut av vanlig (ashtanga) yoga mtp bevegelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri orka sånn bikram-yoga. Kjenner noen (bortsett fra Bond) som har gjort det, men det høres bare for sykt ut. Syns det holder med den svetten jeg produerer i Focus T25, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe til han karen du snakker om, er det han som evt oppfant bikram det eller? Så tilfeldigvis et innslag av det på science channel når jeg var i England, så har ikke lest så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han Bikram typen som "oppfant" det ja og det kalles det etter ham. Det han egentlig gjorde var jo å sette opp en sekvens som han prøvde å patentere, men det er jo basert på yogaøvelser som har vært kjent før.

Er nok også andre hot yoga retninger nå som har kommet siden han har skapt så mye kontrovers.

Det som er så rart med bikram er at de som veileder timene må lære teksten utenaet, uten å egentlig si noe utenom "skripten". Utrolig rart.. Man får sjeldent også hjelp med å rette opp positurene så mye som kan gå galt.

Men - det er ikke farlig som sådan, jeg bare misliker tanken bak med han bikram-typen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj så fort tida går!

På fredag trente jeg Ript Up igjen, og fikk til hele. Det er vekter nesten hele veien, pluss noen mageøvelser. Ryggen min har allerede blitt sterkere, og jeg får ikke like vondt som jeg fikk da det var lignende øvelser i Alpha. Gjorde en Shaun T-video fra Facebook etterpå.

Lørdag ble det veldig dårlig kosthold. Det skulle være etedag, men bare frokost og lunsj ble sunne, for vi var på roadtrip og konsert, og på bensinstasjoner og lignende har de jo ingenting sunt uten gluten! :( Så det ble litt sjokolade og potetgull og sånt bare for å holde systemet i gang, egentlig!

Søndag ble det bare hvile, med unntak av turer med dyra, da.

I går var det The Pyramid. På Gamma-runden er det alltid samme video på mandag og fredag. Altså, det er fire videoer totalt, og hver uke er det en ny en som gjentas to ganger. Det er altså SÅ tungt når det er Pike-up-pyramid. Hoppe inn og ut og inn og ut og inn og ut mens man hele tiden øker repetisjonen helt til 11. GAH! Men det er den eneste tingen jeg ikke greier uten pauser. Alt det andre går! :trene:

Shaun T har en ny greie denne uka. Hver dag vil han at man gjør dagens fem-minuttersøkt, og så legger man til den fra dagene før. Så på tirsdag gjør man mandag og tirsdag etc. Og på fredag har man da plutselig 25 min ekstra. Så på mandag var det jo greit, da var det bare én. Det var ren cardio, og dermed gikk det veldig bra!

I dag var det tid for Speed 3.0 igjen, knallhard cardio og masse burpees. I like it! :danse:

Etterpå gjorde dagens, som var litt cardio og litt styrke. Den siste skulle man stå i planke og sette den ene armen langt ut, og den andre inntil kroppen og ta triceps biceps. Det var tuuungt. Etterpå tok jeg mandagsøkta.

Og så avslutta jeg det hele med 25 min stretch, siden jeg ikke fikk tatt den på søndag.

På kvelden var det abs igjen, det tok vi opp igjen i går, etter å ikke ha gjort det siden onsdag. Hups!

Så vi er på dag 19 i stedet for 24. I dag var det da 85 situps, 120 crunches, 50 leg raises og 75 sekunder planke.

Glemt å skrive opp hva jeg har spist. I går var det for lite, men middagen var bra. Kyllingfilet, krydra grønsaker, fullkornsris og magerkesamdipp. I dag spiste vi koteletter med eplebiter og karri og osterasp + coouscous. Skal prøve å føre opp flere måltider resten av uka!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, men det finnes glutenfritt også! :) Merkelig nok reagerer jeg ikke på det, i alle fall ikke med smerter. Hvetemel i ting som brød, boller og frokostblanding er verst! Jeg vet jo egentlig ikke om det er bare hvetemel eller gluten jeg reagerer på, men orker ikke detaljteste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Ja, jeg vet, men det finnes glutenfritt også! :) Merkelig nok reagerer jeg ikke på det, i alle fall ikke med smerter. Hvetemel i ting som brød, boller og frokostblanding er verst! Jeg vet jo egentlig ikke om det er bare hvetemel eller gluten jeg reagerer på, men orker ikke detaljteste!

Åå visste ikke det fantes glutenfri variant, hvor fant du?? :)

Godt du ikke reagerer kraftig på det uansett, hvete kan nok være en versting tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå visste ikke det fantes glutenfri variant, hvor fant du?? :)

Godt du ikke reagerer kraftig på det uansett, hvete kan nok være en versting tenker jeg.

Husker ikke hvor jeg fant det, handler i så mange forskjellige butikker. Neste gang jeg ser det skal jeg huske på hvor det er! :) Men den var ikke like god som den med gluten i da, syns jeg. Hvetemel er den store synderen, ja! Prøver å unngå durumhvete også, men det er ikke like stor krise. Det kan jo hende jeg reagerer kun på hvetemel, men jeg orker ikke teste en haug med andre melsorter sånn litt av gangen bare for å finne ut om jeg kan spise noe slags brød. Brød er ikke så nøye for meg uansett..

Et par dager å oppdatere på, ser jeg...eller egentlig hele forrige uke...

Onsdag 25. juni: Ript Circuit, gikk vel sånn ok. Det er myyye planke og greier i den. Alt med vekter går greit, men må ha litt pauser når det er mye som foregår på bakkeplan på en måte. Kom også en ny Shaun T-video, så da gjorde jeg den og de fra tirsdag og mandag.

Torsdag 26. juni: Extreme Circuit. Litt det samme. Gikk fint, moro, klarer alt med noen få unntak. Ny video fra Shaun T, så det ble 20 min ekstra trening når jeg la dem sammen med de foregående.

Fredag 27. juni: The Pyramid. For første gang klarte jeg å NAILE denne. Jeg har alltid klart alle øvelsene med unntak av PikeUps som jeg forklarer i innlegget fra 19. juni. Stå i planke og hoppe inn og ut opp til elleve repetisjoner. Og jeg klarte alle! :hoppe: Veldig glad da, tror jeg gliste resten av treningsøkta.

La til alle øktene fra uka pluss den som kom i dag (dette er altså snakk om en fem-minuttersøkt hver dag). Så nå ble det 25 nye minutter.

I helga var det bryllup og Pride og ikke akkruat så veldig bra kosthold, men klarte i alle fall å holde meg helt unna alt med gluten i, så formen ble ikke helt ødelagt. Fortsetter om denne uka i neste innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse fra forrige innlegg.

I dag begynte siste uka av gamma. Det vil si at jeg nå har fire øker igjen før jeg er ferdig med Focus T25. Rart! Og jeg har ikke missa en eneste økt!

Dagens økt var Extreeme Circuit. Jeg var ikke helt i slaget i dag, følte jeg. Trengte litt pauser og sånt, og greide ikke alt som innebar pushups. Men det tok seg opp, og var fornøyd da jeg var ferdig. Så var det ny Shaun T-video. Denne uka legger han også ut oppskrifter på gode og næringsrike salater som metter. Så de skal jeg prøve. Dette er i alle fall treningsvideoen. Det var tungt etter mye vekter (brukte både 2kg og 3.5, det er så mange repetisjoner, så det blir tungt etter hvert, altså!!)

I dag spiste vi glutenfrie vafler. Ikke sunt, men veldig, veldig godt! :nigo:

Og så tenkte jeg å vise noe. Bilder av før og nå. Som viser litt hvor langt jeg faktisk har kommet. La det ut på treningsgruppa, derav engelsk datering. Også tar jeg vekk ansiktet når jeg legger det her, da.

post-41744-0-19600100-1404165355_thumb.p

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...