Gå til innhold

Opp og hopp!


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Her er den! Inspirasjonsboken full av blanke ark. :)

Pågangsmot og slik må vi bidra med selv. Dette er boken for inspirasjon, oppmuntring og høye heiarop.

Klaging og selvbebreidelser er også lov - det er her inspirasjonen, opppmuntringen og heiaropene kommer inn.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Skal vi ikke feire med litt champagne...? :sjenert: Eller er det for mye karbs? :fnise:

Mål: Ned 13 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.....

Mål ned mest mulig... :blid: Men jeg tippe jeg legger meg på omtrent samme opplegg som før jul - ca 500 gram i uken.

Skal få inn skikkelige rutiner med mat igjen og benytte treningskortet i langt større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarboknekkebrød

2 dl sesamfrø

2 dl solsikkefrø

2 dl sammalt rug grov

5 dl vann

1 ts salt

La stå og svelle i 20 min, stekes 30 min på på to plater i ovn på 200 grader med varmluft. Deles opp med pizzadeler mot slutten av steketiden.

Dette er orginaloppskriften, jeg legger til linfrø og bruker omtrent 1,5 dl av hver i stedet, og jeg putter også oppi noe gresskarfrø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, mitt mål frem til 1. april er:

* Gå ned 500 gram i uken (gjerne mer)

* Trene meg skikkelig svett minst tre ganger i uken

* Drikke mindre PepsiMax ( :sjenert: )

* Spise mindre karbohydrater, erstatte med protein og sunt fett

* Komme meg tidligere til sengs på kvelden når det er mulig

Mål: 2011

Ned 15 kilo totalt. Gjerne 20.

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift, men har ikke varmluftsovn....

Wått tu du?

Lavere temperatur, lenger steketid?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Oooh, er dere så detaljerte og målrettet :sjenert:

Okei.

* tenke mer på vininntaket - veldig mye kalorier i vin

* generelt ikke ha utskeielser i hverdagene, men kose meg i helgene

* tre ganger i uken med en eller annen aktivitet

* mer grønt i kosten generelt

* spise roligere, kjenne bedre etter når jeg faktisk er mett

* ikke varme drikker annet enn grønn te

* være flinkere til å være aktiv sammen med familien i helgene

Jeg er mer usikker på sånne opplegg som lavkarbo og sånt, men om det dukker opp noen oppskrifter på middager som ser gode ut så er jeg ikke fremmed for tanken :ler:

Jeg har ikke noe bestemt mål i forhold til tempoet, siden jeg mener jeg må gjøre endringer som kan opprettholdes resten av livet. Jeg vil ikke ned tretten kilo, og så oppdage at jeg går opp igjen fordi jeg går tilbake til gamle vaner. Jeg skal ha nye vaner, som er til å leve med hver dag resten av livet uten at jeg føler stor forsakelse eller som om jeg er på evig botsøvelse :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Her er det full aktivitet, jo.

Målet mitt er å gå ned 8-10 kg. Dessuten MÅ jeg bli i bedre form. Jeg sitter jo og skriver og tenker og skriver og leser og skriver hele dagen, og når dagen er over er jeg helt utslitt og har vondt overalt. Og de vondtene kan jeg ikke hvile meg vekk fra, jeg tror nok jeg må balansere alt tankearbeidet med adskillig mer fysisk aktivitet før jeg kan føle meg bedre.

Jeg trener pilates på jobb hver torsdag, og dessuten har pøbelgemalen og jeg uavhentede gullkort hos Sats - jeg har tenkt å få til en spinningtime og en eller to styrketreningsøkter i uken.

Dessuten har vi snakket om å organisere oss her på jobb og spasere organisert i nabolaget et par ganger i uken.

jeg er i skikkelig årlig form, og vil ha mer energi og helts bli litt lettere.

Og altså: Hvis det ikke er lov med sjampis her så gidder jeg ikke å bli med. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ikke feire med litt champagne...? :sjenert: Eller er det for mye karbs? :fnise:

Mål: Ned 13 kilo.

Champagne har 1,4 gram karbohydrater per 100 gram, og vi kan faktisk da drikke litt av det. Det er dog enda bedre med rødvin, som har 0,8 gram. :)

Den generelle regelen for matvarer er at det bør inneholde mindre enn 5% karbohydrater, men for drikkevarer kan selv dette bli litt mye (hvis du f.eks drikker en halv liter melk (med 4,6 gram per 100) har du fått i deg 23 gram karbo, som er ganske mye av dagsrasjonen.

Om man vil komme i ketose må man spise mindre enn 20-25 gram karbo hver dag, jeg driter i dette selv og spiser stort sett 25-50 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker ikke ketose noe særlig, jeg blir litt matt og får hodepine. Derimot har jeg veldig god erfaring med Fedon-inspirert kosthold, da blir jeg opplagt og ikke minst akkurat passe mett og ikke så fysen på noe ubestemt godt. Jeg digger førvrig zero dosage-sjampis, som overhodet ikke er tilsatt sukker, og jeg går ut fra at den ligger på ca. samme sukkerinnhold som rødvin. :nigo:

Og fredagssjampis er en tradisjon hjemme hos meg. Aldri en fredag uten. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine mål er å fortsette livstilendringen jeg har begynt på, og å komme i bedre form.

Vet ikke helt hvor mange kilo, for jeg bryr meg ikke så mye om det, så lenge jeg stadig blir slankere får det ta den tiden det vil. Optimalt kommer jeg vel under 60 kilo om et halvår kanskje.

Anbefaler forøvrig veldig denne bloggen http://lenabeatrice.net/, hun er flink til å skrive og forklare, veldig menneskelig, overhodet ikke ekstrem, og har veldig bra matoppskrifter.

Vil også nevne at det ikke er nødvendig å trene for å gå ned i vekt. Matinntaket er det aller viktigste (min manns personlige trener (som man skulle tro var ganske partisk for hvor viktig trening er) sa at maten utgjør 80%). Jeg vil trene selv fordi jeg trenger å komme i bedre form, men det er uansett godt at jeg kan fortsette vektnedgangen selv om jeg er syk eller ikke gidder å trene en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
zero dosage-sjampis

:hoppe: Lenke?

Ketose-greiene er ikke bra for kroppen, vi er ikke laget sånn. Å bruke sånt for å få kickstart, muligens, men det er ikke en sunn livsstil. Jeg blir litt skremt av det ketosehysteriet som brer om seg.

Fedon, derimot, fornuftig og absolutt mulig å etterleve :) og at man kan bli mer bevisst på hva slags type karbs man putter i seg - innhold av tilsatt sukker og sånt.

Liker egentlig hvitvin bedre enn rødvin. Det finnes vel kanskje hvitviner med lavere sukkerinnhold enn andre også, det har jeg ikke studert så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Lenke?

Ketose-greiene er ikke bra for kroppen, vi er ikke laget sånn. Å bruke sånt for å få kickstart, muligens, men det er ikke en sunn livsstil. Jeg blir litt skremt av det ketosehysteriet som brer om seg.

Fedon, derimot, fornuftig og absolutt mulig å etterleve :) og at man kan bli mer bevisst på hva slags type karbs man putter i seg - innhold av tilsatt sukker og sånt.

Liker egentlig hvitvin bedre enn rødvin. Det finnes vel kanskje hvitviner med lavere sukkerinnhold enn andre også, det har jeg ikke studert så nøye.

Zero dosage.

Værsågod. :nigo:

mvh

orakelsara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I en ideell verden skulle jeg hengt meg på - for overskudd og energi som resultat av et fornuftig og regelmessig kosthold, men jeg venter litt... :sjenert:

Uansett, med så masse bra folk samlet på et sted, må jeg bare innom for å markere, så jeg kan se hvordan det går med dere...

Heia! :popcorn:

(masse kalorier i popcorn! :nei: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Sniker meg inn, sånn helt umerkelig...ingen som ser meg sikkert :sjenert:

Fedonist her. Har kjørt ketolyse før, gått ned 30 kilo, men nå er jeg lei av alt det styret med maten og det sosiale, så nå er jeg mer moderat. Spiser null sukker og raske karbohydrater, og har siden november gått ned rundt 6-7 kilo. Skal ned noen kilo til. Målet er å komme inn i bunaden til 17. mai!!

Jeg er superflink med maten, men sliter med å komme i gang med trening. Der MÅ jeg bare ta meg kraftig sammen.

Vet forøvrig ikke hvor aktiv jeg kan love å være i denne boka, for jeg skriver i så mange bøker at det nesten vokser meg over hodet :daane:

Men jeg digger Pøbelsara og de kloke innleggene hennes, så jeg slenger innom - om jeg får lov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn, sånn helt umerkelig...ingen som ser meg sikkert :sjenert:

Fedonist her. Har kjørt ketolyse før, gått ned 30 kilo, men nå er jeg lei av alt det styret med maten og det sosiale, så nå er jeg mer moderat. Spiser null sukker og raske karbohydrater, og har siden november gått ned rundt 6-7 kilo. Skal ned noen kilo til. Målet er å komme inn i bunaden til 17. mai!!

Jeg er superflink med maten, men sliter med å komme i gang med trening. Der MÅ jeg bare ta meg kraftig sammen.

Vet forøvrig ikke hvor aktiv jeg kan love å være i denne boka, for jeg skriver i så mange bøker at det nesten vokser meg over hodet :daane:

Men jeg digger Pøbelsara og de kloke innleggene hennes, så jeg slenger innom - om jeg får lov ;)

Åh! det var snilt sagt, PH! Nå ble jeg glad. :rodmer::helen:

Velkommen hit! Jeg er skikkelig imponert over vekttapet ditt - så utrolig flink du har vært - jeg håper virkelig du kommer inn i bunaden din til 17. mai. :)

Jeg har forøvrig vært på en time Pilatestrening på jobb i dag. :trene: Deilig å kunne gjøre slik i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...