Gå til innhold

Lack salongbord fra Ikea


Gjest Janne M!

Anbefalte innlegg

Gjest Janne M!

Er det noen her som har Lack salongbord fra Ikea i hvitt?

Er det typisk billig-bord-til-studenter-bord, eller kan det funke i et hjem hvor ting ellers er mer etablert? (hvis noen forstår hva jeg mener..)

Jeg er på desperat jakt etter et bord, men finner absolutt ikke det jeg har lyst på. Jeg vil ha et stort, hvitt bord, og det må være enkelt i formen. Vurderer å ha Ikeabordet som kriseløsning inntil det perfekte måtte dukke opp. Siden jeg vil ha et stort bord vurderer jeg to Lack som skal stå ved siden av hverandre, noe a la dette.

Ikea har jo bordet i to forskjellige størrelser, det minste koster 159 og det største 355. Er det noen som vet om det er annet som skiller bordene enn størrelsen - jeg syntes prisforskjellen var så stor. (selv om begge bordene er billige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Lack salongbordet fra Ikea jeg.... :blomst:

Har faktisk ganske mye Lack her om jeg titter meg rundt... Og jeg er hverken student, eller er uetablert.. Unger har jeg å.... :gjeiper:

VI har nok det største.. Og jeg syntes det er kjempefin størrelse på det.. Bredt og godt...

På hylla under har jeg satt kurver, så jeg har fjernkontroller i en... Tegnesaker til ungene i en... osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et lite kvadratisk hvitt Lack i kjellerstuen, og det er helt greit til den ekstremt lave prise. For all del, man ser at dette ikke er topp kvalitet men det rene linjer, enkelt og greit. Det var ment som en midlertidig løsning til vi fant noe annet, og det er noen år siden for å si det sånn..

Endret av Cumulus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to små Lack, og jeg ville ikke kjøpt det annet enn til midlertidig bruk. Begge (pluss de andre møblene i samme kvalitet) fikk masse riper allerede første dagen, og det er ikke noe særlig. Ellers er det helt OK om man skal ha noe billig (og gjerne midlertidig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne M!

Takk for svar!

Tror jeg må ta turen til Ikea for å se bordet i virkeligheten... Har hyller fra Lack-serien, men det blir ikke helt det samme som å ha et salongbord midt i stuen. (men alt vil jo være bedre enn det vi har nå - et glassbord som er knust i det ene hjørnet..)

Finner jeg det perfekte bord er jeg villig til å betale litt, men til nå har jeg letet omtrent over alt og jeg finner ikke noe som jeg liker godt nok. (og de jeg har likt godt har vært så dyre, og da har jeg ikke likt de godt nok til prisen likevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Lack bordet mitt ihvertfall 1 år og har ingen riper ennå jeg... :danse:

Og jeg har 2 unger assa.... Vet ikke om det er forskjell på dette, menne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet ikke jeg heller esse, men kan jo hende vi var uforsiktige mens vi satte de sammen, lissåm.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotte_*

I kjellerstuen har jeg to Lack-bord og de har stått fint og tålt ungdommens daglige bruk i 8 år .. like fine den dag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne M!
I kjellerstuen har jeg to Lack-bord og de har stått fint og tålt ungdommens daglige bruk i 8 år .. like fine den dag idag.

..men deg bruk i en stue... blir de "kjipe" da?

Har en blanding av gammel og nytt i stuen, men ikke en veldig billig typisk "ikea" stil. Har forresten tv-benk fra Ikea, den syntes jeg er kul!

Litt redd for å nedgradere hele stuen med "kjipe" lack bord, men jeg må si at designet tiltrekker meg, det er egentlig prisen som skremmer meg. (hva får man for noen hundringser liksom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol

Vi kjøpte dette bordet. Var nok prisen som lokket mest, men var veldig fornøyd! Vi synes bordet var litt lavt, så vi skrudde faktisk hjul på, da ble det høyere og mer fleksibelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Personlig synes jeg Lack ser best ut på bilder.

Bordet veier nesten ingen ting, og i virkeligheten synes jeg det gir et litt billig inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet ikke jeg heller esse, men kan jo hende vi var uforsiktige mens vi satte de sammen, lissåm.... :fnise:

Ha ha ha... Jeg følte meg plutselig som en skikkelig fjortis.. Og jeg skriver som en fjortis å, når jeg leser engang til..... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha... Jeg følte meg plutselig som en skikkelig fjortis.. Og jeg skriver som en fjortis å, når jeg leser engang til..... :skratte:

Glad for at du ikke tok det ille opp, det var nemlig ikke vondt ment! :):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad for at du ikke tok det ille opp, det var nemlig ikke vondt ment! :):ler:

Det er jeg bare jeg som skriver teit da, så kan vel ikke ta det så ille opp... :fnise:

MEN.. Hadde du møtt feil person, så kunne dette også sett ut som kritikk.. Noen er mere hårsåre enn andre, men jeg er gudskjelov ikke en av disse... :lur:

Sorry! Off Topic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg Lack ser best ut på bilder.

Bordet veier nesten ingen ting, og i virkeligheten synes jeg det gir et litt billig inntrykk.

Er ganske enig i at det ser billig ut, men jeg er likevel passe fornøyd med mine. Jeg har to stykker på soverommet, men så skal det nevnes at jeg er 17 og ikke spesielt storforlangende... Det riper også forferdelig fort, som jeg så andre nevne. Så jeg ville heller ikke satset på Lack som noe mer enn midlertidig, med tanke på at det i en stue og sannsynligvis kommer til å brukt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et stort lackbord i stua - i bjørk. Det jeg vil anbefale er å kjøpe underlag til glass og kopper - for det er det vårt har blitt ødelagt av. Man ser det er merker etter te-koppene - så jeg vil si det ikke tåler varme og vann så godt. Det har sneket seg inn på en eller annen måte, og begynt å flasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Er det noen her som har Lack salongbord fra Ikea i hvitt?

Er det typisk billig-bord-til-studenter-bord, eller kan det funke i et hjem hvor ting ellers er mer etablert? (hvis noen forstår hva jeg mener..)

Jeg er på desperat jakt etter et bord, men finner absolutt ikke det jeg har lyst på. Jeg vil ha et stort, hvitt bord, og det må være enkelt i formen. Vurderer å ha Ikeabordet som kriseløsning inntil det perfekte måtte dukke opp. Siden jeg vil ha et stort bord vurderer jeg to Lack som skal stå ved siden av hverandre, noe a la dette.

Ikea har jo bordet i to forskjellige størrelser, det minste koster 159 og det største 355. Er det noen som vet om det er annet som skiller bordene enn størrelsen - jeg syntes prisforskjellen var så stor. (selv om begge bordene er billige)

Bare pass på å ikke la det vvære vått over lengre tid. Det hovner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Har to slike bord og fikk masse riper i de etter kort tid desverre.

Nå står det ene på datarommet til å ha verktöy på og andre ting, og det andre har jeg gitt bort til ei som desperat trengte et TV-bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meticulous

Vi hadde et lack-bord av den eldre modellen (uten hyllen under) i vår "studentbolig".

Vi brukte det til alt fra salongbord til spisestuebord og lekse/lesebord i 6 år, hver eneste dag, og det holdt seg overraskende bra!

Uansett er prisen så latterlig lav at jeg skjønner ikke at det en gang er noe å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

Kjæresten min hadde LACK bord i stuen tidligere. Det var helt greit å se på, men det er laget av sånne finerplater e.l. og ikke av heltre - dermed blir kvaliteten så som så. Bordet hans falt fra hverandre, antageligvis fordi bordet var dårlig, men også fordi det ble festen ganske hardt i den leiligheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...