Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok hudpleie i salong i dag, og siden jeg bruker MD-produkter fikk jeg spørsmål om jeg ville prøve en syrepensling fra MD med 50% glykolsyre i tillegg til vanlig hudpleiebehandling. Det gjorde jeg, og er litt spent på om jeg vil se noe resultat av det... Huden ser jo fantastisk ut i dag, og hudpleieren mente at huden ville være mye mer mottakelig for produktene jeg påfører de nærmeste ukene. Noen som har prøvd slik syrebehandling? Noen som har prøvd det over tid (flere ganger)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har både tatt flere kurer selv og gjort det på andre med VELDIG godt resultat. En venninne hadde cysteakne og har nå helt fin hud bortsett fra arr, pensling reddet også huden min da den så ut som et h... etter året på hudpleieskole.

Tar noen kurer innimellom om huden min ikke er på mitt lag, det vil si 12 behandlinger over 6 uker.

Eneste idiotiske med de behandlingene er prisen.. Koster vel 500 + for èn behandling? Jeg får kjøpt kit så jeg gjør det hjemme og det er jo myyyye billigere men allikevel. Vet man får kjøpt liknende kits på eBay så om prisen er avskrekkende er jo det noe å tenke på. Har laget en "oppskrift" i bloggen min om fremgangsmåte og slikt.

http://www.hildechristina.com/2008/03/mini...ling-del-2.html

Skrevet

Tusen takk for svar! Fin blogg også, den skal jeg se nærmere på! :)

Men da jeg fikk syrebehandlingen i går sa hudpleieren ingenting om at jeg måtte gjøre dette ofte/regelmessig... Men det må man altså? Jeg har ingen store hudproblemer, men litt kviser på hake + sorte prikker på nesa. Er 29 år.

Uansett våknet jeg opp med strålende hud i dag morges - den er så klar og ren som jeg sjelden har sett den! Og jeg synes jeg kjenner syrebehandlingen virke i den enda jeg - kan det stemme? Kjennes om om huden "jobber" med noe om du skjønner?

Skrevet

Du vil definitivt kunne kjenner det i noen dager etterpå, spesielt om det er første gang du prøver :)

MD pensling må gjøres som en kur ja, hvis ikke er mye av poenget borte. Det anbefales 12 behandlinger som en kur, litt avhengig av hva slags resultat du vil ha.

Skrevet

Hilly : Hva heter den syren du kjøper fra eBay ?? Jeg bruker selv MD Formulations, og har tatt et par MD behandlinger hos hudpleier opp gjennom årene.. Men det kunne vært greit å ha gjort det selv.. Søkte litt på eBay på 40%Glycol syre og fikk opp forskjellige merker. Hva anbefaler/bruker du ?

Skrevet

Jeg kjøper som sagt ikke fra eBay, jeg får kjøpt MDs siden jeg er hudpleier..

Skrevet

Men kan jeg bruke den syren fra http://skinlaboratory.com/

sammen med md produkter ?? Eller er det "best" å kjøpe MD sin via ebay ? Prøvde å finne den der, men fant ikke noe fra MD..

Gjest *lucky*
Skrevet
Men kan jeg bruke den syren fra http://skinlaboratory.com/

sammen med md produkter ?? Eller er det "best" å kjøpe MD sin via ebay ? Prøvde å finne den der, men fant ikke noe fra MD..

Glycolsyre er vel glycolsyre uansett hvor den kommer fra skulle jeg tro, eller hva tror du Hilly?.

Søk litt på nettet ang peelingene fra Skinlaboratory så ser du andre sine erfaringer med dette. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med produktene dems!

Skrevet

^^ Du kan helt fint bruke den typen pensling med MD produkter. Så lenge det er samme type syre (off, fælt ord) går det fint.

Skrevet

Ok, tror jeg satser på Glycolic Acid 50% fra skinlabratory. Forslag til hvilke produkt jeg kan bruke til avfetning av huden før jeg påfører syren ?

Hilly : Du som er hudpleier, er det glycolic acid eller Lactic Acid som brukes når man tar en md pensling i salong ??

Skrevet

^ Glycolic.

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Hei

m.d sine penslings sett skal ikke brukes hjemme uten å vite hva man gjør, flere som har fått reaksjoner på dette. det er både glykol og melkesyre i m.d sine produkter. og nei... de forskjellige merkene bruker ikke samme syrer selv om de har navn, mange ulike sammensetninger og formular på glykol syre bla

Skrevet

^ Ikke helt enig her. Om man har kontakt med en hudpleier underveis og/eller leser bruksanvisninger kan man fint gjøre dette hjemme.

Har hatt kontakt med enormt mange via mail for å hjelpe dem underveis og så langt har det ikke dukket opp noen negative bivirkninger eller reaksjoner.

Gjest *lucky*
Skrevet

Skjønner at folk som driver salong ikke liker at man gjør dette selv, antagelig er de redd for pengene sine. Jeg har tatt peelinger hjemme mange ganger og det har aldri vært noe problem. Jeg har testet glycol, lactic og salicylpeelinger. Ikke no problem!!

Men så klart har jeg lest mye om dette på forhånd slik at jeg vet hva jeg gjør.

• Liker 1
Gjest Gjest_Mrs_m_*
Skrevet

Men, tips til avfetningsprodukter ?? Fant ingen på skinlaboratory sine sider, virker som om de bare selger syrer..

Gjest Gjest_Tinky_*
Skrevet

Jada,her sitter jeg...

I 2006 skjedde det en drastisk endring i livet mitt.Jeg var lykkelig,ferdig utdannet og trodde jeg hadde hele livet foran meg.. :tristbla: Alt var bare helt supert!

Jeg gikk på en hudpleiesalong. Der ble jeg overtalt til å ta en fruktsyrebehandling.Hadde endel små kviser(bittesmå) samt noen fregner jeg ville bleke.Så hudlegen foreslo en exuviance fruktsyre.Jeg kjøpte da produkter som jeg skulle bruke i 14 dager.Tenkte jo ikke noe på at dette kunne være farlig,hvem gjør vel det?Jeg tenkte at jeg var i de beste hender,damen var jo hudlege og stedet virket seriøst.

Jeg kom tilbake 1 dag per uke til peeling.Hun brukte 20 % på meg.Det eneste som skjedde var egentlig at huden ble verre.Men den blir verre før den blir bedre sa de.Jeg burde STOPPET da!!!

En dag hadde hun på 70 % og det var det som ødla livet mitt.Huden min ble misfarget den ble gul.Kvisene bare eksploderte ut som gul/ grønne monster.Huden var rød og skrellet av som appelsin :tristbla: Jeg hadde jo aldri forestilt meg at det kunne være farlig.Men det var det altså..

Nå sitter jeg her 2 år etterpå med store hudproblemer.Huden er rød,brent,gul,grå,gusten.Det ser ut som jeg er 70 år gammel.Det er ingenting å gjøre med.Jeg har ikke vært på en matbutikk på 2 år,jeg har ikke gått på gata på 2 år,jeg har ikke jobbet på 2 år.Hvordan tror dere julen var?Å se alle gå i kjole,så fine.Jeg satt bare og gråt og har gjort det siden dette skjedde.Jeg var ei jente med selvtillitt,som alltid fikk blikk på gata.Jeg kunne vært modell...

Nå er alt ødelagt og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..Det er ingenting å gjøre.

Det virker som det er bare meg på denne jord som har blitt ødelagt.Hvorfor akkurat meg?

Drømmen min var å jobbe i en klesbutikk,nå er den knust.

Jeg vil be dere alle om å slutte med dette,det er farlig!!!

Gjest *lucky*
Skrevet (endret)

Man må uansett punktteste før man peeler hele ansiktet. Og for min del er det ikke alltid slik at jeg tar en hel kur, noen ganger tar jeg kunn en enkelt peeling, det kommer ann på hva huden min synes.

Det gjelder å kjenne huden sin og ta hensyn til hva den tåler.

Som avfetting før en peelinge renser jeg to ganger med en rens for fet hud som inneholder syrer, evt tror jeg det går ann å dampe huden..??

Endret av *lucky*
Skrevet

Leste noe på bloggen til Hilly at hun brukte avfettingsprodukt.. Og det pleier hudpleier min også å bruke før hun påfører syren.. Tenkte jeg skulle gjøre alt etter "boken" :) Men det er kanskje ikke så viktig om man renser godt nok ?

Skrevet

Historien over virker jo nesten som en spøk...

Men ja, om du ikke har avfetningsprodukt rens huden to ganger isteden. I kitet jeg bruker fulgte det med avfetning og jeg vet ikke om noen som selger det dessverre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...