Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vampyra

Ja fy flate det blir dyrt!

Tror du virkelig dere kommer til å bruke nærmere 3000 euro på klær og utstyr til dere?

Og hvis mange av de inviterte må reise langt kan du sikkert regne med at et fåtall av de kommer. Iallefall hvis de må ut med en god sum for reise og opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig dere kommer til å bruke nærmere 3000 euro på klær og utstyr til dere?

Og hvis mange av de inviterte må reise langt kan du sikkert regne med at et fåtall av de kommer. Iallefall hvis de må ut med en god sum for reise og opphold.

1: Nei, det tror jeg egentlig ikke. Dette var et slikt standardbudsjett som jeg fikk fra en nettside. Trykket medium-priser paa klaer. Da ble det slik. Faar justere det naar vi begynner aa titte paa klaer.

2: Blir sikkert mye frafall ja, men jeg maa jo nesten budsjettere med alle? Saa faar de pengene heller bli til overs. Reise er faktisk ganske billig blitt (Ryanair, Norwegian) og opphold blir nok ikke saa dyrt (skal ordne med aa leie noen hus). Men har full forstaaelse for at ikke folk kommer for det. Mest pga tid. Vi faar se...

Hvis vi faar penger til overs skal vi nok klare aa bruke de. :ler:

Har forresten spart over 10.000 euro til naa (*stolt*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Oi da har du en del da ja! Men jeg la også merke til at dere har et enormt matbudsjett! :overrasket: Er ikke mat billigere der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror jeg har fått en finansiell rådgiver her. :ler:

Altså, middagen er vel det dyreste i de fleste bryllup. Man får nok mere for pengene her ja, men akkurat hva kuverten bör ligge på er jeg i grunnen litt usikker på. (Valgte medium pris fra nettsiden her også) Skal möte to cateringselskaper i august, da finner vi vel ut av det. Matbudsjettet blir såpass stort pga antall inviterte... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmmmmmm.. endel....

:skravle:

(Måtte bare ta med den. Så fin smiley da gitt!)

:fnise: hemmelighetsfull ;)

men den smiley'en var jo kjempesøt da :skravle: MÅTTE bare teste den ut jeg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk må man ha og forslag tas i mot med glede! (Haster vel ikke akkurat dette, men morro er det jo!)

Vi skal altså ha saksofon og piano i kirka og ved velkomsten. Og antageligvis en DJ til dansen. Kunne kanskje bare lagd en playlist på PC også, men det er kanskje greit å ha noen som kan styre det hele og få opp stemningen hvis det trengs?

Inngang:

Air av Bach

Salmer:

Allsang. Aner ikke hva det skulle vaert. Må nesten ha litt hjelp av svigerinna. Vil gjerne ha noen internasjonale.

Solosang:

Ave Maria, Amazing Graze eller the Rose på saksofon evt med piano til.

Utgang:

Usikker på om vi skal ha det eller om vi tar den spanske varianten med at brudeparet går ut til sist.

Aperitif / velkomst:

Her må vi ha litt jazzmusikk og det kan musikerne våre få styre helt selv.

Middag (bakgrunnsmusikk?):

Må i tilfelle vaere noe fra en CD-spiller da, vet ikke om det er så nödvendig men...

Kakeskjaering:Tror vi skal pröve å vere litt morsomme og ta en av de typiske brudemarsjene (Loehngrin eller Mendelsons eller hvordan det nå skrives) :fnise:

Brudevals:

Mmm.. Tenkte litt på den fra Askepott. Men vet ikke helt om den passer til jazz. Tror vi må ha litt hjelp fra musikerne her.

Brudens dans med far og brudgommens med mor:

Ja, hva kan dette vaere da? Finnes jo mange koselige ballader.

Perfect day? Noe av Norah Jones eller Katie Meluah?

Resten av dansen:

Her kommer DJen inn. Tenkte vi skulle gi han fölgende musikkforslag:

Madonna

ABBA

Diverse film- og musicalmusikk (Grease, Dirty Dancing, Flashdance...)

Vi må nok ha noen spanske sanger med koreografier :ler: (Bomba, Macarena, fugledansen :legrine: , Asereje, Paquito Chocolatero)

Også må vi ha noen tradisjonelle spanske også (Pasodoble, jotas, sevillanas, rancheras) pluss klassiske (vals, tango...)

Your song av Elton John!!!

Maaaaange Grand Prix klassikere

Vi må ha noen sanger av "Oreja de Van Gogh" for det er våre sanger. :rødme:

Shakira må med!

Cristina Aguilera får kanskje vaere med også

Tja, man kan vel si at dette ble noe ufullstending, men vi har jo et år på å finne ut av ette så det går nok bra. :jepp:

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampyra

pleier man å ha musikk til kakeskjæring? :klø: Det hadde ingen av de 8 bryllupene jeg har vært i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampyra

Jeg tenker at det kan være godt med litt ro også. Man MÅ ikke ha musikk hele tiden. For meg er det veldig slitsomt. Spesielt i slike anledninger de som står rundt klapper og ler mye. ( og det gjør man ved kakeskjæring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare når vi reiser opp opp og går bort til der kaka står, evt når kaka kommer inn at musikken spilles. Ikke akkurat når vi skjaerer hvis dere skjönner. Jeg synes det er litt morsomt og dessuten fanger det oppmerksomheten til folk (og det kan nok hende at det trengs... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...