Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Og når det gjelder alt pratet om kjoler her, så har ihvertfall jeg planen klar: jeg skal på kjoleshopping i Spania til våren :Hehe::sjarmor:

Jaaaa!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har omsider satt dato.

:danser:

12. august 2008 blir den store dagen!

:rødme:

:bryllup:

:hoppe: Gratulerer -da er jo det viktigste på plass.

Tror vi får satse på en sy-kjoler-helg for ligaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omsider satt dato.

:danser:

12. august 2008 blir den store dagen!

:rødme:

:bryllup:

Gratulerer med datovalget :hoppe:

Er det vanlig med bryllup på ukedager altså?

Det nesten samme datoen som vi giftet oss på det, men det var 13. august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omsider satt dato.

:danser:

12. august 2008 blir den store dagen!

:rødme:

:bryllup:

Så herlig!! :bryllup:

De var fiiiine! :rødme:

:hoppe: Gratulerer -da er jo det viktigste på plass.

Tror vi får satse på en sy-kjoler-helg for ligaen ;)

VI???? :klø: Nok en setning fra Daria som trenger oversettelse... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig med bryllup på ukedager altså?

Heh, nei det er det vel ikke, men det var ikke så greit å finne en dato som passet skjönner du. Jeg er ikke heeeelt konfertabel med dette enda, men tror nok at det kan blir veldig bra. Regner med at nordmennene som vil reise nedover tar seg ferie uansett og kjaerestens familie og venner er positive (det er typisk ferietid akkurat da og landsbyfest den uka). De eneste det kan bli litt ugreit for er kollegaene mine, men det får bare vaere, man kan ikke gjöre alle til lags.

De var fiiiine! :rødme:

Ja, de var jo litt söte da! :) Men jeg tenker på å kanskje kjöpe noe mindre juglete hos en gullsmed og få initialer og dato gravert inn i stedet. Kjaersten har veldig klassisk stil, jeg er litt usikker på om de der faller i smak rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Det synes jeg var en bedre idé egentlig, - mye lettere å bruke senere!! :Nikke:

Ikke sånn å forstå at jeg syntes det var en dårlig idé i utgangspunktet altså.

Det der synes jeg var en veldig god idé. Søren at vi nettopp har hatt 5-årsjubileum :sur: Kan du minne meg på det om 4,5 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var en bedre idé egentlig, - mye lettere å bruke senere!! :Nikke:

Ikke sånn å forstå at jeg syntes det var en dårlig idé i utgangspunktet altså.

Det der synes jeg var en veldig god idé. Søren at vi nettopp har hatt 5-årsjubileum :sur: Kan du minne meg på det om 4,5 år?

:ler: Söte du! Du kan kjöpe de til 6 års bryllupsdag synes jeg! Eller rett og slett når som helst. Bare si, "jeg er så glad for å vaere gift med deg så tenkte du kunne få noe som minte oss om den dagen." Gi de til jul! :hoppe: Så kan han ha de på til diverse festdager (hvis han pleier å bruke mansjettknapper da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Pleier og pleier... han har ikke! :ler: Men når han først pynter seg, så er det full dress med vest og bestefarens lommeur. Ja absolutt!! Han kan jo få de når som helst! Han har bursdag i jula også faktisk, så nå har jeg to ideer, og det behøver jeg jo fort!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, nei det er det vel ikke, men det var ikke så greit å finne en dato som passet skjönner du. Jeg er ikke heeeelt konfertabel med dette enda, men tror nok at det kan blir veldig bra. Regner med at nordmennene som vil reise nedover tar seg ferie uansett og kjaerestens familie og venner er positive (det er typisk ferietid akkurat da og landsbyfest den uka). De eneste det kan bli litt ugreit for er kollegaene mine, men det får bare vaere, man kan ikke gjöre alle til lags.

Det blir kjempebra! Også er det flott at dere har satt datoen nå, folk har jo massevis av tid til å planlegge dette på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de var jo litt söte da! :) Men jeg tenker på å kanskje kjöpe noe mindre juglete hos en gullsmed og få initialer og dato gravert inn i stedet. Kjaersten har veldig klassisk stil, jeg er litt usikker på om de der faller i smak rett og slett.

Ja, det var kjempelurt! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skal vi se... Nå er det vel på tide å oppdatere litt her.

- Vi skal ha möte med teltutleie og to cateringselskap i august

- Presten skal flytte til et annet sted! :( Håper det kommer en like samarbeidsvillig og omgjengelig ny prest...

- Kamerat av kjaerestens fetter har takket ja til å spille sax. Fetteren skal spille piano. Vi har tenkt på Air av Bach til inngang og Ave Maria som solo (på sax altså) + litt diverse jazzmusikk til velkomsten. Også valsen da. Hm... Hvilken vals blir fin med sax og piano da tro...

- Vi kan vel si at vi er ferdige med gjestelista. Har fått litt hjelp av pappa som har en noe "komplisert" familie. Tror ikke jeg tör å si her inne hvor mange vi har på den lista... :overrasket::ler: Vi har spredd ordet, men burde kanskje si i fra ordentlig til alle så söskenbarn vet at de er invitert også?

Det var vel det tror jeg.

Pingse, har du noen forslag til borddekorasjoner og fargevalg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle en morsom historie:

Vi var på restaurant her om dagen med familie også begynte min fremtidige svoger og törke opp saus fra tallerkenen med brödet. Han unnskyldte seg med å si: "Jeg vet at dette ikke er så höflig, men det er sååå godt!" Jeg svarte med: "Slapp av, ingen av oss er kongelige heller da!" Da sa min tilkommende: "Joda, du er, for du er jo prinsesse."

Tihi!

:rødme:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle en morsom historie:

Vi var på restaurant her om dagen med familie også begynte min fremtidige svoger og törke opp saus fra tallerkenen med brödet. Han unnskyldte seg med å si: "Jeg vet at dette ikke er så höflig, men det er sååå godt!" Jeg svarte med: "Slapp av, ingen av oss er kongelige heller da!" Da sa min tilkommende: "Joda, du er, for du er jo prinsesse."

Tihi!

:rødme:

:ler:

Nååååmin! :hjerte: Han er jo så søt da! Vil og ha sånn! :ler:

Presten skal flytte til et annet sted! :( Håper det kommer en like samarbeidsvillig og omgjengelig ny prest...

Æsji... :( Han virket jo så morsom han presten. Jaja, håper dere får en annen bra en da :)

Vi kan vel si at vi er ferdige med gjestelista. Har fått litt hjelp av pappa som har en noe "komplisert" familie. Tror ikke jeg tör å si her inne hvor mange vi har på den lista... :overrasket::ler: Vi har spredd ordet, men burde kanskje si i fra ordentlig til alle så söskenbarn vet at de er invitert også?

Kjekt med Pappa-hjelp. Han tar sikkert ansvar for å spre ordet og ;) men du kan jo sende rundt en varselsmail :) Eller ta det på Facebook, alle søskenbarna er jo der :ler:

Pingse, har du noen forslag til borddekorasjoner og fargevalg eller?

Gira! :hoppe: Oioi, har ikke tid til å være så gira nå :overrasket::ler: Ingen konkrete forlag nå, men dette må jeg så definitivt komme tilbake til! Etter jeg har levert den oppgaven du vet ;)

Søta mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle en morsom historie:

Vi var på restaurant her om dagen med familie også begynte min fremtidige svoger og törke opp saus fra tallerkenen med brödet. Han unnskyldte seg med å si: "Jeg vet at dette ikke er så höflig, men det er sååå godt!" Jeg svarte med: "Slapp av, ingen av oss er kongelige heller da!" Da sa min tilkommende: "Joda, du er, for du er jo prinsesse."

Tihi!

:rødme:

:ler:

Så herlig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Guri malla, nå har jeg fått satt opp et budsjett her... :sjenert: I en annen tråd svarte jeg at budsjettet lå mellom 100.000 og 200.000 kroner. Ble visst naermere 200.000 enn 100.000 gitt. Må virkelig gå inn for å spare nå! Dette er et standardoppsett da, har bare valgt de tingene vi skal ha og lav, medium, dyr pris på en nettside. Brudekjole og tiara (hvis jeg skal ha det da) trenger kanskje ikke koste så mye for eksempel. Men litt vanskelig å finne ut hva vi kan kutte ned på når vi ikke har kikka på priser enda. På den annnn side er det jo ting som ikke er med her. Teltleie for eksempel. Har også tatt utgangspunkt i at alle inviterte kommer og det er kanskje noe urealistisk.

Her kommer i hvert fall förste utkast til budsjett

BRUDENS KJOLE OG TILBEHÖR

Kjole: 1650€

Frisö og sminke: 180€

Bukett: 90€

Undertöy: 90€

Tiara: 90€

Slör: 120€

Sko: 90€

Totalt: 2220€

BRUDGOMMENS DRESS OG TILBEHÖR

Dress: 900€

Mansjettknapper / slipsnål: 120€

Slips: 90€

Totalt: 1110€

INNBYDELSER

70 stk: 300€

Totalt: 300€

SEREMONIEN

Blomster: 240€

Röd löper: 180€

Solist: 240€

Totalt: 660€

FESTEN

Kuvertpris:60 12000€

Fri bar: 900€

Musikk: 480€

Fotograf: 781€

Video: 540€

Gaver til gjestene: 200€

Totalt: 14901€

REISE

Internasjonal: 3600€

Totalt: 3600€

ANNET

Klaer til brudebarn: 120€

Div papirer: 78€

Totalt: 198€

TOTLSUM

22989€

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som ikke er med (må huske på til neste oppsett):

- Ringer

- Evt nye sko til brudgommen

- Lunsj til dagen etter (15 eur pp)

- Opptrykk av kirke og fest-program

- Leie av telt og alt utstyr (bord, stoler, alt må vel leies)

- Knappehullsblomster

- Borddekorasjoner og annen pynt

- Nattmat?

- Takkekort

- Noe mer???

Usj, også må vi vel ta stilling til om vi skal kjöpe inn sigarer eller ei (vanlig her). Har ikke så fryktelg lyst til å oppfordre til röyking akkurat, men vi må vel tillate det fra kaffen og utover...

Endret: Herlighet, jeg glemte ringer! *flaut*

Endret 2: pfff... og takkekort også...

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi skulle lage en slags liten hage utenfor teltet med traer i potter og sånnt. Men det tar vi ikke med i budsjettet for etter bryllupet tar vi de med oss og planter de i den nye hagen vår. Da går det jo på hus/hage budsjett og ikke bryllupsbudsjett! :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla, nå har jeg fått satt opp et budsjett her... :sjenert: I en annen tråd svarte jeg at budsjettet lå mellom 100.000 og 200.000 kroner. Ble visst naermere 200.000 enn 100.000 gitt.

:overrasket:

Dæsken, det må bli et sabla bra bryllup! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...