Gå til innhold

Villeste konspirasjonteori?


Anbefalte innlegg

Inspirert av Chrizzy's romvesen-tråd spør jeg: Hva er din favoritt blant konspirasjonsteorier? Alle kjenner vel etterhvert til Däniken og Holy Blood, Holy Grail-opplegget, men det fins flere... jeg nevner i fleng: En konspirasjonsteori som har vært lite oppe i det siste er f.eks. "Jesus døde i Kashmir"-teorien. Den er en av de som virkelig tar kaka. At oldtidens egyptere foretok tidsreiser ved hjelp av høysentrifugert gull (og at CIA forsøker å skjule dette fordi de samme isotopene kan helbrede kreft, og da mister sykehusindustrien i USA inntekter...) er også lite debattert "faktum" i dette forum.

Så... få det fram i lyset – stem fram den villeste og beste konspirasjonteorien! Eller lag din egen.

PS. Er du av en lett villedbar sjelskonstitusjon, hold deg unna denne tråden.

ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

Nå har jeg aldri før hørt Däniken i sammenheng med Holy Blood, Holy Grail-opplegget, så du blandet kanskje sammen? For de har da visserligen ikke noe med hverandre å gjøre :-)

Jeg for min del liker å tro på at en del av det Däniken sier muligens henger på greip. Hvordan kunne egypterne kalle ne øy for elefant-øyen - uten å vite at den er prikk lik en elefant ovenfra (og nei, det fantes jo ikke elefanter der heller)? Hvordan kan det finnes menneskelige skrifter, som er så store at man bare kan se dem fra et fly? Hvordan skrev disse menneskene det?

Og favorittgrubleriet mitt;

Menneskene var i en periode utrolig smarte; de lagde kloakksystemer, de lagde papir, de lagde utrolig kunst, tegnet skisser til en del ting vi har i dag - og så PANG - begynte de å drite fra en stokk, eller bare rett på bakken, de begynte å slå hverandre i hodet med en klubbe eller to, de plyndret, voldtok og brente. Hvordan kunne et så sivilisert samfunn bare plutselig ta et så stort steg tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri før hørt Däniken i sammenheng med Holy Blood, Holy Grail-opplegget, så du blandet kanskje sammen? For de har da visserligen ikke noe med hverandre å gjøre :-)

Jeg for min del liker å tro på at en del av det Däniken sier muligens henger på greip. Hvordan kunne egypterne kalle ne øy for elefant-øyen - uten å vite at den er prikk lik en elefant ovenfra (og nei, det fantes jo ikke elefanter der heller)? Hvordan kan det finnes menneskelige skrifter, som er så store at man bare kan se dem fra et fly? Hvordan skrev disse menneskene det?

Og favorittgrubleriet mitt;  

Menneskene var i en periode utrolig smarte; de lagde kloakksystemer, de lagde papir, de lagde utrolig kunst, tegnet skisser til en del ting vi har i dag - og så PANG - begynte de å drite fra en stokk, eller bare rett på bakken, de begynte å slå hverandre i hodet med en klubbe eller to, de plyndret, voldtok og brente. Hvordan kunne et så sivilisert samfunn bare plutselig ta et så stort steg tilbake?

Blander ikke sammen - jeg kjenner vitterlig min Däniken - haha, det var jo bare et forsøk på å være ironisk, da... men siden det ikke er 90-tallet lenger, så er vel kanskje ironiens tidsalder over, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi lagde en selv i våre tenår; antagelig var vi ikke de første som tenkte på det:

Verden ble skapt 21. desember 1976 (altså: verden er skytte, men det er bare en tilfeldig kuriositet) Verden ble da skapt med mennesker og menneskers hukommelse, og alle fysiske anliggende som samtlige menneskers hukommelser avstedkom. Tekoppen som min bestemor husket å ha satt fra seg på kvelden den 20 desember 1976 ble skapt sammen med min bestemors hukommelse om den. Vi prater selvfølgelig også om bøker, forsteinede dinosaur-rester, relativitetsloven til Einstein og minner om forferdelig ulykkelige barndommer.......vel... det e bare å liste opp hvis du gidder, og har tid. Det artige med teorien, er at den ikke lar seg motbevise, og langs den tankegangen kan men vel også påstå at vi faktisk enda ikke er skapt -men at det å skrive dette innlegget, samt - gud hjelpe meg...lese det, faktisk er del av en fremtidig fysisk og abstrakt manifestasjon som vil inntreffe i morgen tidlig klokken halv åtte..............

å herremin!!! Jeg må legge meg til å sove, slik at jeg er uthvilt når det skjer....

:wink:

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som the Matrix - sånn tror jeg det er. :-) Dere kan jo prøve å motbevise det :wink:

Akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest gjest1

JA, konspirasjonsteorier er gøy! Jeg støtter alt som gjør verden litt mer spennende (spennende på en positiv måte, ikke spennende som i krig og aids).

Lærte to nye ting i sommer, som jeg liker å tro kan komme i denne sjangeren. Etter å ha samtalet med folk jeg kjenner som er meterologer og forskere innen klima har jeg lært følgende:

Ozonlaget er NATURLIG tynt / svakt i disse tider. Akkurat som istidene går i sykluser gjør ozonlaget det også.... og det har litt, men ikke så mye med våre menneskelige utslipp å gjøre. Og om 100 år (el.l.) vil det være tjukt igjen.

Min reaksjon var: Men hvorfor VET vi ikke dette? Da sa de at dette er almenn kunnskap hos forskerne men det er ikke tabliod-info så det kommer ikke ut.

Vet ikke helt hva jeg skal tro her, og jeg fremstiller det litt unyansert nå, men interessant var det å høre. Jeg hadde alltid trodd at klimaendringene og hullene i ozonlaget kom av menneskene.

Så lærte jeg litt om solkrem og kreft fra ansatte ved kreftavdelingen på et av landets sykehus. Spesialister innen kreft som ikke bruker solkrem selv, og sier: Sol deg, og når du blir brent går du bare inn. Kroppen vet når den har fått nok, og sier fra. Solkrem er falsk beskyttelse. Enkelte forsker også på det at det er solkremen som forårsaker kreft i visse tilfeller.

Man skal ikke ta alt man hører for gitt, uansett hvor det kommer fra selvfølgelig!

Som den aids-teorien: AIDS-syke over hele verden var skeptiske til å ta medisinen sin en stund for noen år siden (og kanskje ennå?) fordi noen kom med den teorien at AIDS ikke var dødelig, men medisinen man tok var det som tok knekken på kroppen!

Ellers har jeg alltid likt å tenke at Michael Jackson ikke er en person. At han er et slags data-eksperiment. Er det mulig å la oss tro at en fabrisert, data-skapt person er virkelig dersom vi ser ham i blader / på tv-skjermen og blir foret daglig med nyheter om ham? Det hadde vært gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Noen hevder jo å kunne bevise at menneskene ikke har vært på månen og at det bare var juks.

Elvis er ikke død, ei heller Jim Morrison :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eller at forskerne har funnet opp AIDS-vaksinen for lenge siden... Men fordi jorda er overbefolket fra før, så vil de ikke avsløre den fordi det er nødvendig at det dør mange, mange mennesker hver eneste dag..

Så kanskje byllepesten som herjet for hundrevis av år siden bare var en måte å rense jorda på, så vi kunne befolke den på nytt - og nå skjer det samme med AIDS...

Hømm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Inspirert av Chrizzy's romvesen-tråd spør jeg: Hva er din favoritt blant konspirasjonsteorier? Alle kjenner vel etterhvert til Däniken og Holy Blood, Holy Grail-opplegget, men det fins flere... jeg nevner i fleng: En konspirasjonsteori som har vært lite oppe i det siste er f.eks. "Jesus døde i Kashmir"-teorien. Den er en av de som virkelig tar kaka. At oldtidens egyptere foretok tidsreiser ved hjelp av høysentrifugert gull (og at CIA forsøker å skjule dette fordi de samme isotopene kan helbrede kreft, og da mister sykehusindustrien i USA inntekter...) er også lite debattert "faktum" i dette forum.

Så... få det fram i lyset – stem fram den villeste og beste konspirasjonteorien! Eller lag din egen.

PS. Er du av en lett villedbar sjelskonstitusjon, hold deg unna denne tråden.

ds.

Utrolig interessant diskusjon egentlig, men har du noen linker eller lignende så jeg kan lese mer om Däniken og Boly Blood, Holy-Grail-opplegget og det? Jeg kjenner nemlig ikke til det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Valhalla

Eurabia, hvordan europa har alliert seg med den muslimske verden mot Israel og Usa. Europas forvandling mot Eurabia.

Boken

Artikkel av forfatter

Beyond a fleeting awareness, the overwhelming majority of Europeans and Americans do not understand the new Eurabian entity, which only the first step in a steady progression toward its Arabization and Islamization. Europe has evolved from a Judeo-Christian civilization, with important post-Enlightenment/secular elements, to a "civilization of dhimmitude," i.e., Eurabia: a secular-Muslim transitional society with its traditional Judeo-Christian mores rapidly disappearing.

This evolution of Europe has been duplicated internally within every EU country. This deliberate, comprehensive process has taken place through several means: the control of Middle Eastern Studies departments at European universities, and the re-writing of historical textbooks; allowing Euro-Arab bodies to screen cultural exchanges and publications relating to Islam and the Arab Muslim world for unwelcome content; taboos imposed on issues related to immigration and Islam; disinformation campaigns demonizing Israel (and America), while fostering a comprehensive and “brotherly” alliance between EU and Arab League countries on the political, economic, cultural, and social levels; and the servile obedience of the EU's mainstream media to all these initiatives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig interessant diskusjon egentlig, men har du noen linker eller lignende så jeg kan lese mer om Däniken  og Boly Blood, Holy-Grail-opplegget og det? Jeg kjenner nemlig ikke til det... :sjenert:

Ikke noe å være sjenert for. Du har særdeles mye god underholdning i vente...

Baigent og Leigh skrev Holy Blood. Holy Grail etc. som utgjør grunnlaget for Dan Browns "research" i forhold til skrivingen av Da Vinci koden. Brown er nå saksøkt av Baigent og Leigh

:ler: for plagiat. Les mer på www.danbrown.com

Däniken er en tidligere prest i den katolske kirke som hevder at all religion stammer fra romvesener. Søk på nettet, og du får opp snørten treff.

I tråden som var utgangspunkt for denne tråden tulla jeg når jeg nevnte Holy etc. og Däniken i samme åndedrag. Når seg nevnte disse to sammen i denne tråden var det med "og" som sidestillende konjunksjon. Skulle vel ha sagt "samt" i stedet for å unngå misforståelser. Jeg skjønner nå at noen har tatt det alvorlig. Jeg har ennå til gode å se noen prøve å knytte disse to konspirasjonsteoriene sammen i en stor syntese, men det forbauser meg pinadø ikke om noen klarer det også.

:sjarmor:

Ellers er det gamle Egypt stedet der de fleste teorier av dette slaget løper sammen...

Endret av hera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen hevder jo å kunne bevise at menneskene ikke har vært på månen og at det bare var juks.

Elvis er ikke død, ei heller Jim Morrison  :rolleyes:

Ikke glem "Paul is dead man" på "I am the walrus". Forøvrig et glitrende eksempel på baklengs maskering i rock'n roll, som den amerikanske fullevangeliske pastoren Joseph Aranza viet sitt liv til å bekjempe. Teorien gikk ut på at rockemusikere spiller inn kryptiske, ofte sataniske budskap som skjulte tekstspor å platene sine - baklengs - og at det underbevisste tar inn disse fæle baklengse tingene. Resultat: Sår i ungdomsssinnet og krig og elendighet i verda... Mange ungdommer tilhørende de mer obskure kristne grupperingene i landet knuste platesamlingene sine etter å ha lest Aranza.

Ellers heier jeg på Valhallas teori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konspirasjonsteori som har vært lite oppe i det siste er f.eks. "Jesus døde i Kashmir"-teorien. Den er en av de som virkelig tar kaka. At oldtidens egyptere foretok tidsreiser ved hjelp av høysentrifugert gull (og at CIA forsøker å skjule dette fordi de samme isotopene kan helbrede kreft, og da mister sykehusindustrien i USA inntekter...) er også lite debattert "faktum" i dette forum.

:ler: Den var virkelig morsom. :ler:

Synes det er utrolig mange morsomme konspirasjonsteorier, men synes dog det er skremmende at det har blitt så mange som tror på de. Spesielt når det blir så utrbredt "fakta" som de to om at a) månelandingen aldri har skjedd og b) AIDS er biologisk våpen plantet av USA for å utradere den svarte rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...