Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Berlinerbolla

Krimbok/bøker med handling i Stavanger

Nei Hillevågsgjengen har jeg ikke lest ennå så de vet jeg at det ikke er
  3. Lily_88

Har du vaksinert deg?!

Jepp, fikk booster (når jeg egentlig skulle bare ha mot hepatitt osv) rett før jeg reiste på backpacking i sørøst Asia.
  4. AnonymBruker

Flere høye jenter i dag?

Den generelle høyden har økt for hver generasjon, men ikke antall personer som er (mye) høyere enn gjennomsnittet. Tvert i mot, så er det flere som får hormonbehandling for å unngå å bli veldig høye (damer over 185, menn over 200 osv). Det er også færre som er mye lavere enn gjennomsnittet, fordi dette ofte hadde sammenheng med sykdom ,skader og dårlig ernæring, som ikke er like vanlige i dag. Så nei, det er flere som er gjennomsnittlig høye i dag enn før (men gjennomsnittet er høyere). Anonymkode: ab647...dfd
  5. AnonymBruker

Jeg har klart det før, klarer det ikke nå

Ingen, og jeg mener ingen, har erfaring med å spise lite og ikke gå ned i vekt. Det er ikke sånn verden, ting, fysiske lover, fungerer. Men når du i det hele tatt kan tenke tanken, og bedyrer at du ikke spiser for lite, er det helt åpenbart at fakta ikke er viktig for deg, så å fortelle deg dette, er helt bortkastet. En viss underholdningeeffekt har det jo, men det hjelper ingen. Anonymkode: a3273...906
  6. Raggy

360.000 på uforetrygd

Nå glemte du en bitteliten ting, å det er helsevesenet. Det nye nå er jo at nav skal effektivisere tiden folk bruker på APP, men det hjelper jo ikke stort når det å få riktig helsehjelp kan være en evig lang karusell der man blir henvist fra den ene til den andre og ventelistene gjerne varer i et par år...
  7. SeptemberRose

Flere høye jenter i dag?

Jeg er 1,75. Vet ikke om det er spesielt høyt egentlig, men synes jeg ofte er høyere enn mange andre jenter.
  8. Da vil han jo forstå at du er alene og at dette er noe du sier fordi du er engstelig. Anonymkode: 28510...52b
  9. Berlinerbolla

Krimbok/bøker med handling i Stavanger

Jeg har lest de iløpet av de siste 5 årene, men de er ikke nødvendigvis gitt ut da, for jeg leste på ebokbib appen. Kan stemme med Geir Tangen, men er usikker. Får lese de og se. Takk
  10. Hore? Du tror han betaler henne også? Jøsses, her var det mye i en gang. Kanskje du skal ta han som har ANSVARET for å vise at han er i et ekteskap, og ikke hun som er utenforstående. For hun har ikke noe ansvar ovenfor deg, men det har han. Så det er han du får kjefte huden full.
  11. Khloe P.T

Vi hadde det SÅ BRA? hjelp

Det høres absolutt ikke bra ut! Jeg tror du egentlig vet det selv. Jeg ville avsluttet et forhold som dette.
  12. AnonymBruker

Hvordan avvise når man matcher ved et uhell?

Han har sendt en melding uten at jeg har svart. Dette er en problemstilling som dukker opp med jevne mellomrom, så dette tilfellet la jeg med som et eksempel 😊 Anonymkode: cab5a...b4e
  13. AnonymBruker

Har du vaksinert deg?!

Hva med Polio og Drifteri? Det handler også om de rundt deg. Ikke bare at du selv kanskje føler du ikke har behov. Anonymkode: d5e12...cc9
  14. AnonymBruker

Hvor fort dukker skjeggkre opp i limfellene?

Henger meg på Wirrum over. Hvor mange og hvor fort skjeggkreene havner i limfellen varierer. Vi har skjeggkre og har foreløpig ikke fått inn hjelp. Vi har satt ut limfeller, men mer på tilfeldige plasser vi føler de lever. Jeg var sikker på at i den ene fellen ikke fungerte fordi den var tom, men plutselig så kom det en del inn i den. Så det er vel en grunn til at man skal ha de ute i 4 uker. Når det gjelder opplevelsen av å ha skjeggkre, så er det egentlig ikke noe verre enn å få inn en maur eller noe annet som kommer krypende utenfra. Så lenge man bor i hus så klarer man jo ikke å forhindre alt som kryper og kravler, selv om det hadde vært bedre uten Man ser de heller ikke så ofte, og uten limfellene hadde jeg ikke visst at vi hadde så mange. De er jo sky, og kravler fort så man ser dem sjeldent. Tror det verste var når jeg begynte å lese om det og man så alle oppslagene i avisene først da syns jeg det var ekkelt med tanke på verdien på huset. Heldigvis har det begynt å roe seg, og jeg tror det vil bli mindre styr om de fremover. Og de sprer seg jo veldig også i offentlige bygg. Anonymkode: fc0b7...1e5
  15. Tydelig positiv 9 dpo på kveld.
  16. AnonymBruker

Har du vaksinert deg?!

Jeg tok oppfriskningsvaksine i går faktisk:) Kombinasjonsvaksinen med stivkrampe. Tok også hepatitt da jeg skal ut å reise. Anonymkode: 0322a...7cb
  17. AnonymBruker

Menn - hvilken klesstil hos kvinner liker dere best?

Anonymkode: e8921...c30
  18. AnonymBruker

Spørsmål om herpes

De fleste blir visstnok smittet av hpv i løpet av livet. Anonymkode: 6f8c2...8f5
  19. AnonymBruker

Hvor mye av barnebidraget brukes på mors luksus?

Nå er ikke jeg alenemor (nå), men reagerer sterkt på at alle mulige summer fra snaue 2500 kr er "for mye" å betale for sitt eget barn. Nå er vi to, og har to hjemmeboende barn, og de to barna koster fort 15000 kr måneden, helt uten luksus. På grunn av dem har vi langt større og dyrere bolig enn jeg (eller jeg og ham) hadde hatt behov for. Kjøring hit og dit koster (og uten dem hadde vi strengt talt ikke hatt behov for bil), klær, utstyr og aktiviteter koster. Mat koster. Bare boutgifter ved å ha to barn, i forhold til å være alene, er betydelige. Selve bolig, strøm, og forsikring er dyrere, fordi man må ha større. Alene hadde jeg hatt en leilighet med 1-2 soverom, ikke et hus. Jeg tok en kjapp kikk på finn, og prisdifferansen mellom bolig jeg fint kunne ha bodd i alene og det jeg har, på grunn av at jeg har barn, er minst 2500000 kr her hvor vi bor. Å ha barn koster! Koster mye! Hadde jeg og min mann gått fra hverandre hadde jeg hatt akkurat samme utgifter på dem i mange år til. Det er temmelig store summer vi må opp i for at jeg skulle kunne bruke barnebidrag på luksus til meg. Det hadde ikke blitt slik sum at det hadde vært aktuelt! Jeg har vært alenemor tidligere (eldste, nå voksen), og hadde en barnefar som stadig klaget på barnebidraget. Det han bidro med var likevel bare en brøkdel av mine reelle kostnader vedrørende barnet, og det var absolutt ikke rom til luksus for meg. Det er mulig at noen alenemødre lever luksusliv, men jeg tror absolutt ikke at det er på grunn av barnebidraget. Det er vel heller slik at de ikke styrer økonomi særlig godt, og har kredittkort både her og der. Så lenge det varer. Eventuelt at de selv tjener godt (noe som ikke fritar fedre for å bidra til å forsørge sine egne barn), eller har andre til å betale for seg. At noen blir rike av bidrag har jeg til gode å se! Anonymkode: 9f82d...fe5
  20. Det finnes unntak. Men for de aller fleste menn er sexlivet den viktigste enkeltkomponenten i forholdet og de vil skaffe seg sex andre steder når kvinnen avviklet dette. Anonymkode: ea24a...c6b
  21. Simply

Flere høye jenter i dag?

Tror nok dette bare er noe du har kjent på. Men jeg legger merke til det også fordi jeg liker høyde. Dama er 181
  22. ti10

Tidlig dating fase - trenger råd

Hvis jeg forstår deg riktig, har du bare møtt ham en gang, men hatt en del kontakt ellers? Tror ikke han har regnet dere for å være sammen da. Er uansett enig i at det er dårlig gjort å bare slutte å svare, men hvis han er dårlig på dating/forhold osv., er det vel mulig at han har fått panikk/kalde føtter. Tror ikke det har noen hensikt å spørre om hva som er grunnen til det, om det har med deg å gjøre (helt sikkert ikke) osv. La han ta initiativet nå.
  23. AnonymBruker

Menn - hvilken klesstil hos kvinner liker dere best?

Er muligens ukritisk fordi jeg har en crush på henne, men elsker stilen til Brit Marling. Norske damer er så allergiske mot mer eksklusiv mote, så ser ikke mye av dette irl dessv: http://www.stylebistro.com/Brit+Marling/Clothes Anonymkode: e14e4...27c
  24. AnonymBruker

Katten min har endret seg

Sender deg mange klemmer, og gode tanker til deg og pus! Anonymkode: 904f9...192
  25. AnonymBruker

Har du vaksinert deg?!

Hva med folkeimmuniteten da? Greit nok at du ikke trenger, men det er jo for andre også.. Anonymkode: d5e12...cc9
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden