Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Hva slags tørrfor får katten deres.

Royal canin for steriliserte katter. Hun elsker det, men har faktisk begynt å bli tykk, så nå kan jeg ikke lenger la henne ha maten tilgjengelig 24/7, men begynne å veie det og porsjonere ut. Anonymkode: 75dfd...d2d
  3. Humanoid

Hjertesukk fra en sulteforet kvinne

Interessant tema. Her er en ærlig mann som beskriver en virkelighet sikkert mange kjenner igjen. Én av partene mister lysten av årsak x, de er begge glad i hverandre og har ingen ønsker om å såre eller ødelegge. Hva gjør man? Og ikke kom drassende med "skaff en elsker/elskerinne" for det er aldri så enkelt hverken praktisk eller følelsesmessig. Ikke heller "dump hen"...nei, her ender vi alle før eller siden. Den ene mister lysten/evnen og ingen vil såre eller dumpe den andre. Livet altså...det er sjukt.
  4. AnonymBruker

er mennesket naturlig kjøtteter?

Mennesker er altetende. Man trenger kun å nesten se på tennene til mennesker for å kunne se at vi har tenner som er designet for å rive i kjøtt, som skarpe hjørnetenner, og vi har «flate» tenner som er designet for plantekost. Veldig altetende-typiske tenner. Vi trenger B12 for å overleve, noe man veldig enkelt finner i kjøtt i naturen. Vi trenger å få i oss vitamin C, som finnes i mange frukter og grønnsaker. For dem som tror på evolusjon, så er også være forfedre «apen» en altetende art. Men når alt det er sagt. Vi mennesker har en veldig godt utviklet hjerne, som betyr at vi tiden vi lever i nå ikke er så avhengig av naturen. Det går ann å leve av plantekost, om man bare husker på de livsviktige tilsetningene vi trenger, som B12. Jeg kommer, frem til den dagen jeg tvinges, til å spise kjøtt. Koste meg med en skikkelig god choritzo burger med kalkunbacon i dag 😄 Anonymkode: dbebc...295
  5. jordbærterte

IKM Skravletråd

Ja, det er vanskelig. Man kjenner jo mer når man vil kjenne også.. Jeg hadde en del ligamentsmerter i lysken. Kjente også stikninger i eggstokk og livmor fra 7 dpo til jeg var flere uker på vei. Dette endte dessverre i en MA i uke 9/10, men jeg hadde forholdsvis mye symptomer tidlig. Veldig ømme pupper også, men de kom like etter positiv test. Du får oppdatere oss når du har testet! Krysser fingrene for deg🤞
  6. AnonymBruker

#IkkeSpørMegHvordanDetGår

Har kanskje noe med klimaet å gjøre også. I varmere strøk som Frankrike, Italia så er det jo mer vanlig å være åpen med alle man møter.. Kyss på kinnet og klem her og der. Og ja det er trist at nordmenn må drikke seg full for å sosialisere. Synes nordmenn blir mer sosiale om sommeren! Anonymkode: fd98d...0c5
  7. Går det ikke an å ha en annen setting enn jentedagen? Noe med ungene i fokus?
  8. AnonymBruker

er mennesket naturlig kjøtteter?

Proteiner er noe av det enkleste å få i seg. Spis litt linser, litt bønner, litt korn. Masse protein Skal sies at at om man syntes noe er vanskelig ikke er et bra argument for hva man velger å gjøre. Jeg syntes det er mer vanskelig å kaste søppel i søppelspann 10km unna enn å kaste det i naturen på telttur, betyr det at det er ok for meg å kaste søppel i naturen? Fordi det er enklere? Om et dyr er i stand til å lide, er det greit å drepe det bare fordi det er enklere for en selv? Er det som er enklest det mest riktige å gjøre? Er det beste å bry seg minst mulig om andre mennesker, fordi det krever mer å bry seg om andre? I begynnelsen tenkte jeg at det å bry seg om andre mennesker og dyr var bra, men når jeg ser de fleste andre mennesker, så tenker jeg egentlig mer og mer at det å være ego er bedre. Du spiser dyr fordi det er lettere. Hvorfor skal jeg la være stjele fra naboen når jeg er innom og ser en 500 lapp ligge på benken? Hvorfor skal jeg egentlig bry meg? Jeg begynner å tenke at jeg ikke burde bry meg om verken dyr eller mennesker, at jeg burde følge impulsene mine der jeg utnytter andre. Føler jeg er ved et veiskille her, jeg pleide bry meg om andre, men jeg ser at jeg kan tjene på å utnytte andre som er mer lettlurte. Kanskje det egentlig er det beste for meg. Hvem er det jeg forsøker lure? Mennesker er lagd for å manipulere og utnytte, det er på tide at jeg gjør det samme. Når alt kommer til alt, så har jeg egentlig aldri møtt noen som setter andre mennesker og dyr over seg selv, som bryr seg nok til å ofre litt egen luksus for andre. Så hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg har lurt meg selv hele denne tiden, bare tåper bryr seg Hvor i naturen får apene tak i PC eller smarttelefon? Anonymkode: b0acc...58b
  9. Jeg er kvinne, jobber innen helse og kjenner mange kvinner som skulker. Jeg har venninner som når vi var yngre passet på å bruke opp retten til egenmelding hvert år. Jeg har over lang tid hatt tre medarbeidere som uten unntak er syke eller har sykt barn når det er planleggingsdager i barnehage/ skole. Jeg har flere ganger opplevd at kollegaer har meldt seg syke på grunn av f.eks omgangssyke eller influensa, og så har de forsnakket seg i etterkant og vært bortreist! Vi har et helt hinsides sykefravær, og de yngste er de verste. Jeg ønsker 1-2 karensdager, tipper fraværet hadde gått noe ned en god del da. Anonymkode: c9d74...cca
  10. AnonymBruker

Hva står enhet for?

kan du skifte plattform å skrive en CV elektronisk enn å skrive der du skriver nå? Anonymkode: dab5a...42c
  11. AnonymBruker

Endelig får vi en kvinnelig James Bond

Nå er det noen hollywoodprodusenter og regissører som har bestemt dette. Dette er ikke noe kvinner står bak, så du kan gjerne slutte å kalle meg, som er kvinne, for misunnelig på grunn av noe så banalt som dette. Anonymkode: 03df6...1de
  12. smilo

Lønn vs. Skatt.

Eksakt skatt beregnes ut fra årsinntekt, men også evt pensjonsinnbetalinger, ekom, forsikringer, renteinntekter og kostnader, bilgodtgjørelser ut over statens satser, fordel av fri bil osv osv. Den eksakte skatten for 2019 vet du derfor ikke før når skattemeldingen kommer neste år. Grunnen til at du må betale mer skatt på 60 000 i inntekt enn på 30 000 i inntekt er at du har et tabellkort som er beregnet ut fra en forventet inntekt og delt på 10,5 mnd skatteTREKK. Tjener du mer enn 1/12 av denne inntekten pr mnd vil trekket blir tilsvarende høyere for å ta høyde for merinntekten som du får ( systemet er laget for mndlønninger) Hvis du ønsker et lineært skattetrekk så bør du skaffe deg et prosent-trekk. Uansett så kan du endre skattekort helt frem til desember om du er redd for å bli trukket for mye i skatt.
  13. SoWhat?

Derfor jeg valgte å bosette meg på østkanten i Oslo. Fordi her er de som er nordmenn tusen ganger mer avslappet. Det er mange utlendinger som faktisk tør å snakke med folk. Jeg har ingen problemer med å prate med de jeg møter jeg.
  14. AnonymBruker

Nav sykepleier vernepleier

Jeg er tidligere sykepleier og jobber i nav. Er vel ikke vanskeligere jobb, men det er mye å gjøre. Det er et press om at man er selvgående (learning by doing), gjør det du skal + litt til. Omtrent som helsevesenet altså Jeg liker at det er noe bruker kontakt i tillegg til det administrative. Jeg liker jobben godt. Veldig deilig å ha 8-4 jobb, med mulighet for hjemmekontor (det må være en grunn til det da) og flexitid. Og sommeren så har vi sommertid, sånn sett så er staten en fin arbeidsgiver. Vi har et fint miljø. Det er jo mye forskjellig man kommer borti, så det er greit at det er mangfold i utdannelsene våres. Anonymkode: 0051b...1c2
  15. Hun er så forbaska negativ. Besøket går på hennes premisser. Da vil hun dra på spa, drikke god vin og spise god mat ute. Gjerne uten barn og mann. Og alt på min regning. I tillegg er hun ufin mot servitører, fordi hun mener det er en del av servicen når man spiser på ett dyrt sted. Sist gang skapte hun rabalder mot servitøren at jeg sendte en blomster, vin, konfekt og kort. Dette var på stamstedet mitt, hvor jeg har vært spist i mange år. Besøket tar hele dagen og da får jeg høre hvor stygt huset mitt er, bilen, jeg har lagt på meg, blitt for tynn, for muskuløs, for slapp, klesstilen min er for sært, for prangende men å tømme garderoben min hver gang hun er på besøk. Vi møtes 3-4 ganger i året. Stortsett med barna hennes som jeg er så uendelig glad i. Så i år fortalte jeg venninne min at jeg ikke har tid til å ha henne på en slik jentedag hun ønsker. Kun det ene avtalen vi hadde om å treffe henne og barna slik at jeg får overlevert gavene de lenge har ønsket seg. Nå truer moren deres å sette en stopper for denne dagen. Jeg har kontakt med de to eldste barna på snap og venninnen min har fortalt dem at jeg ikke har tid til å treffe dem likevel. Jeg fikk ikke lov til å fortelle at de har kontaktet meg, for da blir moren deres sur. Blir jeg nødt til å bite i det sure eplet og ha en jentedag med venninnen min likevel? Kom gjerne med forslag. Jeg orker virkelig ikke å ha henne en hel dag. Jeg har kun beholdt vennskapet pga barna. Anonymkode: 9f8e4...2d7
  16. AnonymBruker

Hva står enhet for?

Kan dette være en dårlig oversatt side ? Enhet kan i så fall bety utdanningsinstutisjon. Anonymkode: 4251f...682
  17. AnonymBruker

Utstyr til hjemmetrening

Hva anbefaler du? Er en del alene med barna på kveldstid pga arbeidstid til samboer og orker derfor ikke binde meg til noe senter. Men vil gjerne trene likevel i tillegg til turer, så hva anbefaler du å ha hjemme? Strikk, kettlebells, hoppetau..? Lenge siden jeg har drevet med trening, men kjenner veldig på å ville bli sterkere! Anonymkode: 5a268...950
  18. AnonymBruker

Adoptere når man har en lidelse.

Jeg vet ikke om diagnosen gjør det umulig å bli godkjent, men den gjør det definitivt mye vanskeligere. Dersom du skal ha noen som helst sjanse, tror jeg det første du må gjøre er å endre innstillingen din. Du må innse at selv om du fungerer bra på medisiner, betyr ikke det at du er kurert. Det betyr at du er godt medisinert (noe som selvfølgelig er bra). Selv om du fungerer godt på medisiner i dag, betyr ikke det at du kommer til å fungere bra på medisiner resten av livet. Det er ikke uvanlig at slike ting endrer seg. Det å få ansvar for et barn er en livsendrende hendelse, som kan føre med seg endringer i hvordan man fungerer med sin bipolare lidelse. Andre ting kan også forårsake endringer. Noen ganger kn man se HV som var grunnen til endri g, andre ganger skjer det en endring uten at man forstår hvorfor. Det å fungere bra på medisiner er desverre ikke det samme som å være frisk. Hvis du skal ha noen sjanse til å få adoptere, må du legge helt fra deg tanken om at det er urettferdig at det er vanskeligere pga. diagnosen. Du må sette det potensielle barnet i fokus. Du må tenke gjennom, og komme med konkrete planer for, hvordan du skal unngå at din diagnose påvirker barnet negativt. Samtidig kan du gjerne vise til hva det å leve med denne diagnosen har lært deg, og hvordan det kan hjelpe deg i foreldrerollen. Anonymkode: 46d97...036
  19. Jeg håper du ikke gir opp å få hjelp! Jeg lover deg, mange som ha4 hatt det som deg, ha4 fått det bedre. Du fortjener hjelp. Gutten din fortjener at du får hjelp. Søk hjelp, nå! Stor klem Anonymkode: aab6d...4f8
  20. Jeg har i dag en godt brukt M400 (uten pulsmåling på håndleddet), og er på utkikk etter en mer moderne med nyere og flere funksjoner. Sånn jeg ser det står det mellom Polar Vantage M og Polar Ignite. Noen som har tanker/anbefalinger? Hva er bra? Hva er mindre bra? Pulsbelte kommer til å bli brukt under trening, men synes det hadde vært interessant med en indikasjon via håndleddspuls ellers i døgnet også.
  21. AnonymBruker

Fått tilbud om en liten leilighet

52 kvadrat er kjempebra så lenge planløsningen ikke er helt håpløs Jeg flyttet med 10-åringen for to år siden fra 80 kvm (i ikke-barnevennlig nabolag) til 56 kvm med optimal beliggenhet og har aldri savnet den ekstra plassen. Har planer om å oppgradere etter hvert, men enn så lenge så er dette helt perfekt og hundre ganger bedre for oss som familie enn det forrige stedet der vi bodde. Anonymkode: 5c2ce...652
  22. Men det er jo åpenbart mye lettere for en som deg som tydeligvis ikke har noe å miste der du kom fra. Situasjonen stiller seg veldig annerledes for TS. Anonymkode: 63cd6...a8e
  23. Helt enig. Folk som går på jobb med influensa er egoistiske, og de smitter også folk rundt seg på andre offentlige steder som f.eks buss eller t-bane. Det er ikke noe heltemodig ved det. Er det snakk om mild hodepine etter å ha vært oppe for lenge, ja det er noe annet. Men smittsomme sykdommer, hold dere hjemme! Anonymkode: 8de1e...e2d
  24. SoWhat?

Uff, så tragisk! Det må være helt forferdelig å være litt avslappet og kalle noen for en venn. De bør skamme seg! Og jeg vet ikke helt om nordmenn er så dype akkurat 🙂 de snakker jo kun til hverandre i fylla, og det blir sikkert gode samtaler. Men jeg tar sikkert feil. Ikke sant?
  25. AnonymBruker

Hva står enhet for?

Tror de mener studiested. Er det alt som står? F.eks samfunnsvitenskapelig fakultet, UiO. Anonymkode: 49194...956
  26. AnonymBruker

Hva putter dere inni wraps?

Noen som har en oppskrift med tunfisk inni? Anonymkode: 11d28...6cd
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...