Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Trine bb

IKM juni

Den ble negativ. Jeg skjønner ikke
  3. AnonymBruker

Noen som har noen fine navn på ei lita søt tispe? (Shih Tzu)

Petra, Lucy, Mia. Liker «menneskenavn» på dyr;) Anonymkode: 2133f...529
  4. AnonymBruker

Hannkatt markerer inne

Får han lov til å gå ut? Det vil kunne bli bedre med å flytte. Katter kan finne på å markere inne, når de ikke får gjort det ute. Om katten ser andre katter ute om natta, som er på «hans» territorie, så vil hans eneste måte å si «dette er mitt sted» på er å markere inne, der han står å ser på inntrengerne. Men om du flytter, da vil ikke disse kattene være der lengre, men andre katter kan bo der, og du kan få samme problem igjen. Er mange episoder om dette i «my cat from hell». Der de ofte løser det med vannspreder type ting ute, som skremmer bort og får utekattene vekk fra synes til katten inne. Anonymkode: be8f0...012
  5. Hva med kostholdet? Hva spiser han? Det høres ut som om han trenger et kosthold ala Keto dietten, med kjøtt fisk og grønnsaker. Det kan gjøre underverker for konsentrasjonen. Anonymkode: d0b27...bac
  6. Gullik

Zalando har blitt så ræva! (vol 2)

Er Zalando rævva fordi de har et sikkerhetsystem som slår inn når det handles 13 ganger med samme kort i løpet av en dag? Hvorfor betalte du ikke alt i 1 ordre? Handler der ofte selv, og har aldri hatt noe problem.
  7. AnonymBruker

Hva er ditt favorittpålegg?

Står mellom hjemmelagd hummus med rødbeter og Go vegan med agurk,paprika og et dryss havsalt Anonymkode: f123d...5b9
  8. Har også opplevd det. De er ikke sånn superbra sånn sett, da strekene ikke er identiske. Tror vi bare må fokusere på styrken. Jeg fikk en tynnere strek, men like sterk som kontrollstreken, og fikk eggløsning. Så den var positiv da.
  9. Fragaria

Jernmangel

Min hb var på over 12 da jeg hadde symptomer på anemi.
  10. AnonymBruker

Tekstil til lenestol

Jeg har kjøpt en lenestol ala denne: https://digitaltmuseum.no/011025109031/lenestol Planen er å pusse og male armlener og bein og trekke om stolen. Men hva slags tekstil bør jeg bruke til å trekke om med? Jeg regner ikke med at det kommer til å være snakk om daglig bruk. Anonymkode: 58b65...25e
  11. AnonymBruker

Bryllupssanger Sunnmøre - haster litt...

Wow, ja, hjelpes! Fantastisk stemme! Men hun virker veldig profesjonell? Er jo ikke sikkert hun gjør bryllup, som du sa. Fant en hjemmeside, og hun har visst vært på tv, og gjort masse musikaler og operaer og sånt i utlandet. Men vi har et godt budsjett, så det skader jo ikke å spørre. Anonymkode: d1b39...6ad
  12. Ikke frasen, men hvis man ser på lønnsstatestikk kommer de godt ut. Taletid og synlighet i media, offentlig debatt, innen forskning, innen næringsliv, innen politikk og foreningsliv, i alt av lederposisjoner. Det er det med å sparke oppover, birken-løperne tåler det. Anonymkode: 2aa99...ec5
  13. AnonymBruker

Jernmangel

Kjenner meg godt igjen i de symptomene. Synes bare det er så rart at legen min sa at man ikke ble dårlig når man ikke har lavere HB enn normalen, når de fleste jeg har snakket med som har jernmangel har slitt enormt med svimmelhet og hodepine. Anonymkode: deadc...2bf
  14. AnonymBruker

Det er først nå det begynner...

Siterer Pål Riise: "E du nettekspert på pandemi, søk dæ heller jobb hos FHI" Anonymkode: b9a8e...819
  15. AnonymBruker

Tips mot kvalme?

Mat med lite smak og lukt. Hvile når det er mulig, og forsøke å unngå ting som trigger kvalmen så godt det går. For meg var det særlig lukter og bilkjøring. Jeg hadde litt effekt av kvalmestillende på resept, men det var i form av at jeg kastet opp mindre. Jeg syns selve kvalmen var verre enn at jeg kastet opp, og den hjalp det lite på for meg. Anonymkode: c06f6...3db
  16. Barnet er 8 år! La det leke, spille og utfordre seg på akkurat det det har lyst til, uten tanker for talent. La barnet glede seg over å gjøre akkurat det det vil. Glem talentfokus! Anonymkode: 222c6...54a
  17. AnonymBruker

Sier du «myk-is», «soft ice (cream)» eller «soft-is»?

Haha, min og 😂 «Jeg skal ha en soft iiiiice.» Anonymkode: bf1f5...63b
  18. Fett nok

30 økter på 30 dager - start mandag 25 mai

Jeg er ikke uenig med det. Å vedlikeholde styrke klarer man jo nesten med en økt i uka. I perioder med mye jobb og mye reising har jeg fått utstrakt erfaring med hvor lite trening som egentlig gir god effekt. MEN: Det er mange ting som ikke er nødvendig men som likevel kan være både positivt og nyttig. Jeg må ikke strikke når det er gensere i butikken heller men jeg kan synes det er et hyggelig prosjekt likevel. Jeg er stuck i leiligheten min stort sett døgnet rundt takket være hjemmekontor, korona og sosial distansering og en treningsøkt om dagen gir et velkomment avbrekk til sittestilling og apati. Og av og til er det sånn at ting som er bra for meg og hvordan jeg føler meg likevel kan ha litt startvansker, og da er det fint å ha noe som holder meg litt ansvarlig, som denne tråden.
  19. AnonymBruker

Våkna nå fordi jeg stresser etter 1.date

Du er ikke dumpet. En date er ikke et forhold. Hallo. Han har lov til å ikke falle. Anonymkode: fec05...ff1
  20. For meg ser det ut som et desperat brev fra en som ikke har all informasjon og som er veldig følelsesinnvolvert. Dette er jo hennes opplevelse. Og noe hun skriver også, hun har kanskje ikke all informasjon og brevet er skrevet «Av ren desperasjon». Og så blir hun fortalt av de andre hvordan ting ligger an. Og selvfølgelig vil man jo ikke tro at far har drept mor. De burde jo sendt en skriftlig klage til rett instans hvis de opplevde at politiet ikke gjorde jobben sin. Og hvorfor kommer dette først ut nå? Politiet sier de søker bredt og har gjort det hele tiden, men Hagen-familien vil jo bare fokusere på at det er kidnapping. Skal de bestemme hva politiet skal etterforske?
  21. AnonymBruker

Hannkatt markerer inne

Æsj 🤮 Anonymkode: 76ffa...6ac
  22. AnonymBruker

Jernmangel

Tusen takk for svar. Ts Anonymkode: deadc...2bf
  23. Hr. Aktiv

Våkna nå fordi jeg stresser etter 1.date

Nei det er vi ikke. Vi er helt sikkert like vanskelig vi også. Noen vil bare pule mens andre vil forplikte seg. Alle fremgår på forskjellig vis. Jeg hører bare om hva andre menn gjør da jeg aldri snakker med menn om hvordan og hvorfor. Men av de uttallige trådene her inne om akkurat ons. fella så burde damer vært smartere, men det skjer ikke meg vet du er for fremtredende her også lik resten av samffunnet. Desverre blir noen sure fordi deres plan går i vasken. Både menn og kvinner blir det.
  24. Leste nylig en sak der der ble sagt at vi her i Norge snart har så mange gamle at de unge kommer til å slite kraftig på mange områder, samt at man mente vi måtte ha større innvandring for å få opp fødselstallet og de unge menneskene (drifte Norge osv) Samtidig er vi snart 8 billioner mennesker på Jorden, og det snakkes om at vi vil nå 13 billioner før det "flater" ut av seg selv på 11 billioner. I tillegg til dette rapporteres det at halvparten av alt liv på sjø og land av det naturlige insekt, fisk og dyrehabitatet er borte pga jakt, fjerning av skog og vannmangelen i store deler av områder hvor elvene og sjøene har vært store men som nå er inntørket. Og da har jeg ikke tatt med all plasten som forurenser vann, luft og jord pluss mye mer annet. Jorden er snart ikke istand til å hverken gi oss føde eller vern fra uvær, stormer, fra solen, og menneskapte feller. Hvis ingen lever til å styre, reparerer og fikse nødvendige elektriske komponenter feks i kjernereaktorer, og ingen vet hva de må gjøre for å hindre nedsmelting, så er mange ille ute flere steder på Jorden. Midt oppi dette, jobber mennesker på harde livet for å hindre selvmord i alle aldersgrupper fra 15 til 100 år. Mediene flommer over av dette, særlig på youtube. For meg ser det ut som en kamp vi ikke kan vinne. Hvorfor skal man holde liv i mennesker som ikke ønsker å leve mer, når det totalt sett ser ut til å gå ille for hele 11 billioner etterhvert pga flom, uvær, mangel på mat, både kjøtt og korn, grønnsaker? Det hele får meg til å huske en film jeg så, der en stor andel av mennesker frivillig valgte å gå i døden. Ikke fordi de hadde dødsønske, men fordi det ga de yngre menneskene en større sjanse til å overleve. Er det ikke der vi ender etterhvert egentlig? Burde det da ikke være greit at de som ikke lenger ønsker å leve fikk ende sitt liv uten at alle andre på død og liv skal "redde" dem fra en fremtid som ikke blir bedre? Og slutte med å stigmatisere og ha tabu rundt selvmord? Hvorfor er det ikke greit at noen har et dødsønske? Er det bedre at de bare "eksisterer" mens andre tror at de har reddet et menneske og dermed soler seg i glansen som en redningsmann? Er ikke det egoistisk å redde mennesker som har tatt et valg og bestemme at ditt valg om å redde et menneske veier tyngre enn dette menneskets rett til å bestemme over eget liv? Jeg syns mediedekningen på selvmord er altfor unyansert. Altfor snevert. Og det viser i sterk grad hvor lite fritt ett menneske er selv i Norge, landet hvor alle liker å skryte av hvor frie de er. Når man ikke engang er fr nok til å velge om man vil leve eller dø. Neste gang noen skriver om temaet i norske medier, håper jeg at de er modige nok til å ta alt dette med i betraktningen, og samtidig går inn for at vi skal få en lovfestet rett til å velge selv når vi vil dø, Ironisk nok, så er det mange flere som dør av feil kosthold, medisiner, feilbehandling fra leger osv enn de som velger å ta sitt eget liv. Anonymkode: 4bffc...5ad
  25. ItchyBitchySpider

Mannen føler seg ikke sett

Men på samme måte som du mener at det er kvinnens feil når de velger feil partner, er det din feil at du tiltrekker deg kvinner du ikke vil ha. Hvis du tiltrekker deg en bestemt type damer, sender du ut feil signaler. Hva kan du tilby en dame som du vil ha? Start i deg selv, så vil du lykkes etter hvert.
  26. Er han god i fortnite? I så fall kan han jo satse på en profesjonell spill-karriere. Høres ut som om det er eneste farbar vei for han, selv om sjansen for å lykkes er liten. Anonymkode: e663d...efd
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...