Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Millimani

    Konfirmasjon

    Da jeg ble konfirmert i kirka hadde vi ti uker med Bibel-opplæring, og seks-syv uker med opplæring/foredrag i type hva man lærer i humanistisk undervisning. Mange kirker setter opp en musikal med konfirmantene det andre halvåret. Jeg sto konfirmant i kirka da jeg er kristen, hvor flere i familien jobber/har jobba i tilknytning til kirka. Men jeg syntes at det vi lærte dette halvåret med tilnærmet humanistisk undervisning var både kjedelig og interessant, avhengig av tema. Bibel-opplæringa var helt grei, og den var i det minste mer retta på det typisk kristne livssynet. La datteren din bestemme hvis du mener at hun skal få bestemme selv. Din svigermor har ikke myndighet over henne. Bare si det til svigers, om du så må gjenta og gjenta og gjenta, at dette temaet er det ikke hun som skal stå for. Prøver hun seg ved middagsbordet, så sier du også det at dette temaet hører ikke hjemme nå.
  3. Iðunn

    Slutte med kaffe, hodepine trøbbel

    Aner ikke hvor lang tid det vil ta, men jeg byttet ut kaffe med cola for å slippe hodepina. Kan kanskje være lurere å trappe ned?
  4. Når de er ferdige på skolen er det andre lover enn opplæringsloven som gjelder. Da får de en del realiteter i ansiktet. Bare synd vi som samfunn ikke tør være voksne nok og la dem kjenne på konsekvenser før den tid. Det er ofte for sent da. De som kjemper så inderlig for "barns rettigheter", mener det nok godt, men gjør ofte dessverre en bjørnetjeneste for disse barna.
  5. Klink

    Stina Bakken

    Har Stina egentlig påstått at hun har det verre enn andre?
  6. AnonymBruker

    AAP nye forslag boligmarkedet

    Poenget er å lage egne studentbyer, da kan man bygge studentboliger. Problemet med boligbygging i Oslo er jo at det ikke er flere steder å bygge uten å ta av marka. Men det er mange andre steder i Norge der man kan utvide infrastrukturen. Da kunne også lokalbefolkningen få bedre bedrifter, cafeer, utesteder og shopping får plutselig mangfoldige flere kunder. Høres også gøy ut som student å bo ett sted med primært studenter. Litt som Oxford. Anonymkode: acdbf...412
  7. AnonymBruker

    «bell»-ending i navn, feil? Ift bel/belle

    Men nå er det vel norsk som er det nest brukte språket i Norge? Anonymkode: 741c1...704
  8. AnonymBruker

    Dublin - noen reisetips?

    Emigrasjon var det ja, EPIC! Som den over her nevnte. Anonymkode: 4365a...837
  9. Geir uttales som det skrives på trøndersk. På østlandet uttales det GÆir. Samme med Trondheim. Det uttales slik det skrives, på østlandet uttales det Trondhæim. Anonymkode: a6b6b...6ac
  10. Som andre har påpekt, dette er ikke de samme folka. Miljøfolka sykler, syr russeklærne selv og drikker nøkternt. Bussfolka er de som driter i miljøet. Anonymkode: f6796...f71
  11. AnonymBruker

    Kjenner du noen som er resultat av innavl?

    Takk for at du deler om det du har opplevd og sett. Og det burde komme ut mye mer info om dette. Jeg tror vi enige; innavl er farlig og burde forbys. Ikke minst fordi det fører til enorme lidelser for de barna det gjelder. Anonymkode: 0e73c...729
  12. AnonymBruker

    «bell»-ending i navn, feil? Ift bel/belle

    Er man norsk, så er -bell den naturlige skrivemåten. Navn endres over landegrenser. Derfor bruker vi Anna, Anne, Ane, Hanna osv og ikke Channah, vi skriver Maria, Marie og Mari og ikke Maryam osv. Skal vi vegynne å vare bruke utenlandske skrivemåter ville mange av oss matte byttet navn. Til noe som er oss fremmed. Anonymkode: 741c1...704
  13. Hvorfor skulle ikke det gå an? Blir vel ca 10- 12 timer? De har samme klær, samme frisyre og er alle opptatte i andre prosjekter, så ja jeg tror ikke dette er noe de gjør uke for uke.
  14. Hoppetaujenta

    Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?

    Ingen skal slaktes der nei. Legg fra deg den kniven, Cid!!!
  15. Her var det mange interessante synsinger, off-topic svar og ingen gode råd. Anonymkode: 34297...916
  16. AnonymBruker

    Dublin - noen reisetips?

    Trinity college er også verdt et besøk. Anonymkode: 4365a...837
  17. Det er sant. Men om hovedvekten skal ligge på kunnskap om dette, fremfor kunnskap om undervisning - så har man på en måte resignert og gått bort fra tanken om at skole først og fremst skal dreie seg om læring og kunnskap.
  18. AnonymBruker

    Dublin - noen reisetips?

    Guinness er interessant selv om man ikke drikker alkoholfritt øl også. Been there, done that! Fengselet som noen nevnte er også verdt et besøk. Jeg var på immigrasjonsmuseet (husker i farta ikke hva det heter, men det ligger midt i sentrum), og det var ikke helt det jeg forventet og jeg ble litt underwhelmed. Jeg liker Dublin, men jeg elsker ikke byen, den havner er stykke ned på lista over europeiske hovedsteder jeg vil tilbake til. Støtter å reise ut av byen også (det har jeg aldri rukket, dessverre). Anonymkode: 4365a...837
  19. Ref denne og andre tråder. Ser ut til at kvinneguiden tiltrekker seg en form for en kvinnelig versjon av incels. Anonymkode: 5d26d...1e5
  20. AnonymBruker

    Hvorfor er det mer negativ atferd på skolen en før?

    Innfør disiplin, utvis drittunger/send dem på spesialskole, still klare krav til foreldre og selvsagt til barna/ungdommene selv. Anonymkode: 8dfa0...7da
  21. arnoyb

    Stina Bakken

    Alt var jo bedre før. Kvinner vil kvinner verst. Standard kommentarfelt kommentar dette. Hvorfor kan vi ikke godta at hun føler seg dårlig. Ikke er hun sykemeldt heller, hun jobber som vanlig etter som jeg kan se, men vi skal uansett rakke ned på henne for at hun kjenner endringer på kroppen. Håpløst.
  22. Har kvinneguiden blitt et sted for den kvinnelige versjonen av incels? Anonymkode: bdb15...cf1
  23. TS, synes du har tenkt på en fin gave, men i din situasjon, hvis det er litt stress knyttet til familien/vertskapet og slikt, ville jeg gått for penger i tilsvarende sum. Da slipper du å FØLE at de tror du har kjøpt noe billig (og hvis det er anstrengte relasjoner kan jeg godt skjønne at du er redd for det). Da er det faktisk ingen tvil om at du har gitt en raus gave, og du slipper noen som helst bekymring rundt dette på en dag der det sikkert også er andre stressmomenter. Og konfirmanten kan fint kjøpe seg den hårspennen hvis hun vil det, senere. Anonymkode: 85c13...3d4
  24. Slutt med dette generasjonsperspektiv-tullet! Er det de eldre sin feil om det regner eller at sola skinner også? Anonymkode: 09d91...4da
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...