Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Jeg forundret meg over at noen synes det er rart at én voksen mann kan drepe 2 barn. Det finnes mange saker der en morder har drept flere (også voksne) samtidig. Det handler først og fremst om at folk flest ikke er trent for et møte med en morder, og mange fryser eller gjør som han sier, i håp om at han skal la deg gå. Når morderen har våpen (kniv i dette tilfellet) eller er sterkere og raskere enn deg, som i dette tilfellet er barn mot voksen mann med kniv, synes jeg det er rarere at de skulle klart å komme unna. Og om han dreper venninnen din om du løper… Jeg lurer på hvorfor JH tviholder på historien omar han ikke var involvert, når hans dna er på begge jentene, og Viggo er frikjent. Samtidig som at jeg forstår at om han endrer historie nå, er det bevis på at han har løyet hele tiden - som jeg tror han har. Jeg tror ikke Viggo var tidenes type, men jeg tror Jan Helge er mye farligere, og at han gjorde dette alene.
  3. AnonymBruker

    Har du blitt voldtatt?

    Ja, av kompisen til kjæresten min. Traff på han på vei hjem etter noen pils med venner, og han sa at kjæresten min skulle komme innom han og om ikke jeg ville komme inn og ta en øl og vente. Dette var før mobiltelefoner. Jeg var 19 år. Satt der og snakket litt og ventet, og fikk en litt dårlig følelse...så jeg reiste meg og gikk mot døra og sa at han fikk hilse, men jeg dro hjem. Han reiste seg, kom etter og løftet meg opp ( stor kar) og bar meg inn på soverommet. Det skjedde så fort og med så stor kraft. Han reiv klærne av meg...og jeg prøvde å rive meg løs og komme unna,skyve han vekk. Etterpå sa han da han kom inn I meg " dere blir alltid rolig når dere får kuk i dere'. Da skjemtes jeg. Så holdt han meg fast resten av natta jeg lå klar for å komme meg unna, men hver gang jeg rørte meg strammet han grepet. Til slutt sovnet jeg....og skjemmes enda mer over det. Neste morgen ble vi vekket av at hans mor kom innom. Da stakk jeg. Anonymkode: 029d5...313
  4. Capazitet

    Er det en form får anfall?

    Viktig å ta kroppen på alvor
  5. Hæ?! Dette hørtes bare rart ut. Altt annet enn hva jeg har fått inntrykk av. Du må virkelig ha kommet på feil tidspunkt. Kan jeg spørre om hvilket fylke/distrikt ditt lokale krisesenter ligger? . Eneste grunnen jeg kan tenke at du har følt deg avist må ha vært at de hadde svært mange alvorlige tilfeller samtidig. Da må de jo nesten prioritere de mest alvorlige. Evt dem som er flinkest å kommunisere/ordlegge seg😔 Blir vel litt som psykiatrien. ‘Søk hjelp’ et så lett å si om man sliter med depresjon eller angst. Men det er bare de mest alvorlige tilfellene de har ressurser nok til å hjelpe. Eller de ‘som skriker høyest’. VO-linjen er likevel alltid behjelpelige 24/7. Du kan treffe på en like god rådgiver der som en ved ditt lokale krisesenter. Anonymkode: 6d765...c1e
  6. Eller eventuelt høres det ut som at du ikke helt forstår at ikke alle IT-selskaper har ubegrenset mange millioner å rutte med...? Hvis busjettet ca. akkurat går opp til å møte lønna for alle de ansatte og samtlige plutselig samtidig skaffer seg tilbud på f.eks. 250.000 i lønnsøkning fra andre firma, så er det vel selvsagt at man ikke kan møte alle på lønna. Det er jo også et hensyn å ta ift. at noen med f.eks. 6 års erfaring og mye ansvar ikke plutselig burde være dårligere betalt enn noen med 2 års erfaring og "null" ansvar (selv om personen med to års erfaring kanskje har solgt seg inn hos en annen bedrift og fått et høyere lønnstilbud). Regner med du er enig i det..? På min arbeidsplass vet jeg hva alle tjener (vi har en åpen kultur rundt lønn), og jeg ville blitt ganske sur hvis noen som hadde blitt ansatt for bare to år siden (og som jeg hadde lært opp) plutselig skulle hatt bedre lønn enn meg som har jobbet der lenge og hatt opplæringsansvar i en årrekke nå. Anonymkode: aa1e6...9f7
  7. Det står at han har fått ledig time på sykehuset, så han er åpenbart pasient der. Anonymkode: 265c7...43c
  8. AnonymBruker

    Gjeldsordning regler?

    Skjønner. Bare hørte et sted at kreditorene kunne kreve at man kvitter seg med kjæledyr. Anonymkode: 7cb45...ff4
  9. Et møte. Rådføring vedr en sak. Privat anliggende, ikke ifbm jobb. Ønsker ikke si mer men tenker nok du et slikt møte ikke "måtte" legges til akkurat den dagen. Eller kanskje det faktisk måtte det, i følge han. Anonymkode: 3d1d2...46b
  10. Hvordan fant du ut at han var utro? Anonymkode: c606f...8cd
  11. Han har åpenbart noen kroniske/langvarige helseutfordringer om han har møtetimer på sykehuset. I tillegg er det ofte lang ventetid på en time. Anonymkode: 265c7...43c
  12. Skal til Oslo i midten av mai å vil pynte meg med fine lace sko sammen med kjole/bukse, når er det innafor å gå slik ute? Tenker på kveldstid ut på byen/restaurant. Ser det dumt ut i mai måned? Anonymkode: e9ab8...c64
  13. AnonymBruker

    Er det en form får anfall?

    Var tennåring når det startet og vart i over 10 år😅 men ville det vært noe galt ville jeg vell hatt flere symptomer? Anonymkode: 5a122...ed9
  14. Lillfrid

    Hvor mye konsekvenser for en 1 åring?

    Etter min erfaring er det veldig individuelt hvor mye 1-åringer forstår, men det er uansett fint å øve. Ord og begreper får gradvis innhold gjennom at barnet gjør seg erfaringer, derfor er det ikke noe poeng å frata barnet mulighet til å skape begrepsinnhold. Dette detter ikke på plass av seg selv på magisk vis. F.eks. vet ikke barnet intuitivt hva "bestemor" betyr. Men ved å bruke ordet i riktig setting gjentatte ganger, vil barnet etter hvert forstå korreleansen og hvem denne bestemor er. Så veiled i vei! Dropp lange forklaringer, vær kortfattet og tydelig. Bruk kroppsspråk, tonefall og mimikk! Jeg sier f.eks. "Nei, ikke slå! Bare kose, såååånn ja, kooose", mens jeg demonstrerer. Eller "nei! Ikke røre, auu, ovnen er varm, auu!" Hvis barnet fremdeles strekker seg mot ovnen, gjentar jeg det mens jeg tar barnet bort fra ovnen. Det er en form for grensesetting uten å bruke for mange ord. I ditt eksempel ville jeg sagt: "Nei, ikke kaste! Flaska skal stå på bordet, sånn ja. Og drikke. Sånn ja, drikke. Ikke kaste, bare drikke", mens du demonstrerer. Gjenta det hvis han kaster på nytt, og du kan også ta vekk flaska hvis det skjer igjen. Evt. bare la flaska ligge på gulvet og ikke hente den opp til han igjen. Det blir jo fort en lek. Han vil forstå koplingen, selv om han ikke nødvendigvis forstå "hvis - så" argumentasjon i seg selv. Man kan jo ikke la være å grensesette bare fordi barnet ikke skjønner alt. F.eks. må barnet holde i hånda hvis det forsøker å løpe ut i trafikken, og blir fratatt spaden den kaster grus pmed
  15. Hvilket ærend er det egt han har, møte? Jobber han i helsetjenesten? Eller er det noe viktig han skal ha utredet? Jeg mener det har noe å si Anonymkode: 50b7c...c07
  16. Trish

    Vis meg bilde av dagens middag

    Nachos
  17. Capazitet

    Er det en form får anfall?

    Absolutt verd å informera legen
  18. Pawn Hearts

    Første du hadde gjort som diktator i Norge?

    Det ble jo gjort i Spania da Franco døde, så det hadde sikkert latt seg gjøre i Norge også.
  19. Han får oppfølging av sykehuset. Om det ikke er akutt/prekært betyr det faktisk oppfølging av noe kronisk. Viktig at han prioriterer helsa, selv om du ikke skjønner hvordan ting fungerer. Anonymkode: 265c7...43c
  20. AnonymBruker

    Har du blitt voldtatt?

    J37. Ja, to ganger. En gang før man tenkte på det at noen har sex med deg mens du er så full at du ikke kan stå = voldtekt. Og så for et par år siden. Jeg var full da også, men ikke i nærheten av overstadig. Avtalen var at han skulle sove hos meg. Endte med at han tok kvelertak på meg og presset seg inni meg mens jeg ropte og sa nei. Måtte fysisk sparke han vekk og la meg på et annet rom. Ikke anmeldt noen av dem fordi jeg veit at det som regel er hardere for psyken. Kunne ønske jeg hadde meldt ifra om sistnevte anonymt, da han sikkert har hatt slik grenseoverskridende seksuell adferd med andre. Anonymkode: e3807...4ed
  21. AnonymBruker

    Ingen kjærlighet for en ensom mann

    Jeg er ikke TS. Alkohol, dersom du er sensitiv kan noen øl også gjøre mer nedstemt og ustabil. Jeg har flere ganger blitt suicidal i fylla eller dagen derpå. Negative opplevelser forsterkes av alkohol og alkohol fungerer som en katalysator på følelsene. Jeg har dystymi. Må leve et rolig, stabilt liv, spise sunt og trene for å holde meg psykisk i vater. Kjenner meg for øvrig mye igjen i det TS skriver om ensomhet og frykten for aldri oppleve gjensidig ekte kjærlighet. Kvinne 48. Anonymkode: ed179...416
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...