Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. FrodeF

Urettferdig , for hvem ??

Hun kan sove hele dagen mens han er på jobb.
  3. AnonymBruker

Sitter alene hos typen og ser Grand prix.

Da hadde jeg gjort det samme neste gang vi skulle møtes... Nei, vent litt, jeg hadde bare ikke dukket opp igjen da jeg forventer å leve i et forhold med gjensidig respekt. Jeg har ikke en gang venner som behandler meg sånn. Anonymkode: bf96b...24d
  4. AnonymBruker

Blande meg i vektproblemer til niesen min?

Man blir veid og målt av helsesykepleier i 3. Klasse, så da tar nok hun kontakt med foreldrene og tilbyr de veiledning i forhold til kosthold. Anonymkode: 234de...e85
  5. AnonymBruker

Dere som sier «kids’a» om barna deres...

Jeg for min del begriper ikke at å kalle unga for kids i stedet for barn kan plage noen 🤔 Jeg nærmer meg 60 og bruker mange engelske uttrykk i dagligtalen, men her i Oslo er vi vel vant til at mye går på engelsk da det finnes massevis av servitører og butikkansatte som ikke snakker norsk. Anonymkode: dc691...28c
  6. skruf

Siden jenta er 8 år og skolejente så vil jeg tro at helsesøster (eller, det heter vel helsesykepleier nå) allerede har grepet inn. De siste årene har det vært et stort fokus på fedme hos barn, og alle barn som begynner på skolen blir veid og målt. Og de kontakter foreldrene når de oppdager fedme hos et barn. Så dette er nok allerede under oppsyn. En familie jeg kjenner er alle overvektige, både foreldrene og de tre barna. Eldste gutten begynte på skolen for to år siden og vektproblematikken ble tidlig tatt tak i, og foreldrene måtte på et kosthold og livsstilkurs. Barna blir jevnlig veid. Som tante så synes jeg ikke det er riktig at du tar dette opp direkte med 8-åringen. Det er derimot bedre løsning å ta det opp med søsteren din/mor til barnet. Snakk med henne, støtt henne og spill på lag med henne. Du kunne også ha involvert moren din/mormor til barnet sånn at hun også serverer sunn mat og begrenser ungen litt når ungen er hos besteforeldrene. Et barn skal ikke direkte slankes uten at lege eller annet helsepersonell er inne i bildet. Det skal ikke slankes noe særlig ned i vekt men vokse seg inn i vekten, dvs vekten er stabil mens barnet vokser seg høyere. Man kan såklart som familie legge om kostholdet og få en mere aktiv livsstil, noe som er gunstig for hele familien. Men det skal ikke være sånn at de andre i familien kan spise hva de vil mens det overvektige barnet må spise ryvita knekkebrød med mager smøreost og ei gulrot. Og, man må ha bak øret at man må være ytterst forsiktig med å ta dette direkte opp med barnet. Det skal så utrolig lite til før et feil ord kan sende et barn rett inn i spiseforstyrrelser og et eviglangt vanskelig forhold til mat, det kan følge barnet langt inn i voksenlivet Trå forsiktig sier jeg bare
  7. FrankDrebin

Rå Sjampiong sopp

Hadde det vært farlig, hadde jeg vært død for lenge siden.
  8. Alterego666

Er sjamaner de nye legene?

Sjaman Durek er helt sikkert velkommen til å teste sine metoder etter vitenskapelige metoder. Snåsamannen hadde i alle år et stående tilbud om å teste sin helbredende evner etter vitenskapelige metoder. Hadde han gjort det, og evnene hans bestått testene, ville evnene hans blitt vitenskapelig anerkjente som mer enn overtro. At en praksis har bestått testing etter vitenskapelig metode, betyr i prinsippet ikke at den er mer potent eller virksom. Det betyr at: -man vet nøyaktig forhold årsak/virkning -man kan dosere nøyaktig -man kjenner bivirkninger -man har luket vekk placebo-elementet. Dette betyr ikke at folk IKKE ble bedre etter besøk hos Snåsamannen, men det betyr at man vet ikke hvor mange som ville blitt friske uansett og hvor mange som ble friske bare av å bli snakket vennlig til og tatt på.
  9. De er barn. Man kan ikke forvente at barn skal følge alle de samme normene som voksne. Å stå på balkongen der i time ut og time inn krever jammen sitt. Synes det er flott de i det hele tatt er der så lenge som de er.
  10. AnonymBruker

Her tar jeg om nettene, da jeg har mye lettere for og våkne, og mannen tar de om morgenen, funker helt supert for oss 😊 Anonymkode: 19582...0d6
  11. FirstNameLastName

Er møkklei de som bor under!! De skal klage på alt

Ja, har skjønt at andre syns det er irriterende og derfor jeg tilpasser meg. Men jeg syns som sagt det er de som plages av lyder som burde bruke hørselsvern, ørepropper el.lign. Siden det ikke fungerer slik, spiller jeg sjeldent virkelig høy musikk (typ, 1-2 ganger i året, kanskje).
  12. AnonymBruker

Ble hånet på jobbintervju

Nå har slike mennesker heller ikke spesielt god selvinnsikt eller forståelse for hva som motiverer mennesker, så akkurat det er ikke så rart. Anonymkode: 0858d...10a
  13. Jadzia

Når man har barn så er det ikke noe ditt og mitt barn. Her avlastet vi hverandre etter som vi trengte det. Jeg fikk sove ut når jeg hadde behov, og han når han hadde behov. Er han uansett våken burde han kunne klare å ta begge ungene et par timer.
  14. AnonymBruker

Ble hånet på jobbintervju

Skulle ikke forundre meg om det er stor gjennomtrekk på den arbeidsplassen. Har aldri skjønt meg på "ledere" som tror psykopatisk oppførsel skal få folk til å yte mer eller bli værende i stillingen over lang tid. Anonymkode: ce23d...64c
  15. Hoppetaujenta

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?

...jeg forteller ikke hva jeg gjorde i går så det såh. . .men her er jeg og Ordet er mitt her også.
  16. Bassrumling kan være helt psycho irriterende når man bor under noen. Det bærer gjennom bygget på en helt annen måte enn andre lyder, og får det ofte til å føles som om ryggraden vibrerer. Så om bassen din var normalt til høyt stilt, kan det ha vært tortur for boenhetene rundt deg selv om du ikke spilte høyt og basslyden var behagelig hos deg. Når det er sagt, litt må man tåle når man deler tak. De få gangene husverten oppe har hatt besøk utover natta med musikk og alkohol, har jeg valgt å ikke klage. For det er såpass sjelden at jeg unner henne såpass. Anonymkode: 99c52...113
  17. AnonymBruker

IKM Skravletråd

Nei huff! Nå greier jeg skikkelig å overbevise meg selv her🙈Er så øm i magen. Jeg som ikke skulle kjenne etter symptomer! Jeg er bortreist i forbindelse med 17 mai, så får ikke tatt test før i morgen tidlig😬🤞🏻 -Mali Anonymkode: 18a65...644
  18. AnonymBruker

Førstegangforeldre

Ja. Fullførte master med nyfødt baby. Gikk veldig fint, men var jo en uvanlig krevende periode Anonymkode: 1071b...7f2
  19. Brunhilde

Du som strikker

Det avhenger selvfølgelig av hva jeg strikker, men det blir nok for en tusenlapp eller to.
  20. AnonymBruker

mixed signals

Hun sier at hun har kjæreste, hvilket er så «jeg er ikke interessert» som det får blitt. Og da må du respektere det og slutte å tolke hver bidige bevegelse hun gjør. Kroppsspråket hennes kan nemlig bety akkurat det du vil at det skal bety, uten at det egentlig betyr noe som helst. Jeg syns du fremstår noe intens og påtrengende, noe som også kan fremkalle dette kroppsspråket som du syns du ser. Det høres faktisk ut som hun sier nei på alle mulige måter. Anonymkode: 1c0a2...3f1
  21. Brunhilde

Sulten hele tiden.

Sult kan forveksles med tørst, så det er lurt å prøve med et glass vann først. Om det ikke hjelper så fikk du gode råd av AB i innlegget over her.
  22. AnonymBruker

Jentenavn på E

Eileen Anonymkode: 448b8...265
  23. Hoppetaujenta

Jaja---siste ordet

Jeg så ikke på MGP i går, men har alt sammen på ørene nå. Det er bedre å slippe å se alle fremtoningene.
  24. ViljaH

Jeg synes du skal spørre vennlig mor på tomannshånd hvordan de forholder seg til barnets vekt. Si du er bekymret fordi du er glad i jenta. Ikke prøv å belære moren, men gi ros for de tiltak de måtte gjøre for å forsterke dem. Hvis de får hjelp av profesjonelle skryt av det, hvis ikke så foreslå det. Moren blir sannsyligvis fort defensiv her, og da lukker hun ørene, derfor må du ta det pent og vennlig. De trenger nok hjelp som famile her, til å lære gode matvalg og hvor stor porsjon kroppen behøver. Det du kan gjøre praktisk er å ta med jenta på tur og aktivitet. Tamed sunn lunsj på turene.
  25. Gent82

Føler meg ikke trygg i Norge lenger.

Jeg ser hvordan du debatterer her, og så husker jeg den klima-tråden du hadde,..og så får jeg bare så lyst til å gi deg en klem. A-aw! (Serr, asså)
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...