Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Skal prøve å holde det kort en del detaljer blir derfor ikke med: Jeg dater en mann jeg bør slutte å date. Vi møttes i vinter, men hadde en lang periode uten særlig kontakt der jeg datet andre (hva han gjorde aner jeg ikke). Jeg kuttet han ut, fordi han virket uinteressert, men han ble likevel sur da jeg gikk videre. De siste to månedene har vi hatt kontakt igjen og den siste måneden møttes. Vi har også sex. Problemet er at jeg føler veldig på at vi ikke er så kompatible, det er for mye som skurrer på kommunikasjon og andre ting som er viktige i forhold til at jeg har tro på at vi blir lykkelige sammen. Løsningen er selvsagt å avslutte det, men det er utrolig vanskelig! Når jeg har tatt opp problematikken peker han på alle grunnene til at vi bør prøve og jeg blir usikker. Han har også mange gode sider han spiller på, og jeg som er grunnleggende konfliktsky backer unna når jeg er redd for bråk, så da fortsetter vi. Det er nesten så jeg føler meg manipulert, for han er god til å få meg til å føle meg skyldig i at noe som burde fungert, ikke gjør det. Jeg må også beregne å treffe fyren igjen, for han er ofte på et sted der jeg jobber, noe som kompliserer det ytterligere. Så jeg trenger noen gode råd: hvordan få avsluttet det her? Helst med minst mulig konflikt, samtidig som jeg unngår å bli manipulert. Anonymkode: daf79...890
  3. Hvor vant er han til å ferdes i trafikken og gå alene? Det er jo ferdigheter som må trenes på og læres, ikke noe man bare bli gammel nok til. Jeg var barn i Oslo sentrum og ble trafikkvant veldig tidlig - mye av det jeg med største selvfølgelighet kunne og gjorde som 8-åring er fortsatt ikke aktuelt for min niese på 11, som er oppvokst i veldig bilfrie og barnevennlige omgivelser.
  4. DianaV

Annas rosa bobler AS - blogg og samliv

Minner meg om teksten i "de nære ting" av Arne Paasche. "Ditt sinn monne flyve så vide omkring... Det er som du glemmer de nære ting. Det er som du aldri en time har fred. Du lengter bestandig et annet sted" osv...
  5. AnonymBruker

Mer blåmerker - spiser svært mye mindre? Normalt?

Tipper du slår deg/dunker deg i fylla. Ville anbefalt å spise litt mer,selv om det bare er en burger på nach eller en pizza på vors. Anonymkode: 70677...5ac
  6. AnonymBruker

Praksissjokk? Medisin

Du er i din første praksis. Jeg tror ikke du bør henge deg opp i hvilke regimer de har og ikke har. Du vet ikke best enda, selv om du har sittet på skolebenken et år. Paracet er faktisk veldig vanlig å gi for å forebygge, samt det hjelper på å ha i bunn når andre smertestillende gis. Det at de overser deg er jo ikke greit, men hvordan opptrer du? Jeg er selv sykepleier og har vært borti mange medisinstudenter. Og noen er veldig høy på seg selv og nesevis. Ser overlegen ut og tror de vet alt bare fordi de har studert et par år. Og husk at legene har maaaaange studenter i året. De blir nok litt sliten, det er ikke bare bare. Men du bør virke interessert, spørre osv. Hvis du mener de burde gjort noe annet, så bør du ikke gå rett på. Du kan heller spørre "dere gjør slik og slik, hva er grunnen/bakgrunnen for at dere gjør det". Også kan det hende du er enig når du får svaret og om ikke så kan du forsiktig ta opp at du har lært slik eller har tidligere opplevd slik... Jeg har vært fall stort inntrykk av i min jobb at legene synes det er belastende med studenter med mindre de er veldig "på" og virker interessert i faget. De vil ikke pøse på med informasjon gratis. Man må være lærevillig. Anonymkode: 09aac...f7b
  7. AnonymBruker

De som stjeler andres ektefeller

Mannen er alene skyldig i utroskapen. Begge er skyldige i å være underutviklede mennesker med bedriten moral. Venninna di vil kommer seg over dette og være takknemmlig hun ble kvitt det rævhullet. Anonymkode: b4dd7...cd3
  8. AnonymBruker

Har du prøvd en alkoholfri måned?

Har alltid hvite måneder i januar og februar. Merker det på formen når jeg trener, kan sprette opp i helgene og jogge. Men ellers merker jeg ikke så mye. Tenker at man merker mye dersom man ellers drikker mye/fester mye. Anonymkode: f2bf3...ea7
  9. AnonymBruker

Orker ikke en fasade dame...

Tøm og røm er best her. Anonymkode: c820b...abb
  10. Jeg var hos gynekolog for en uke siden. Han virket veldig flink så jeg har en god følelse på at det skal lønne seg. Jeg skal tilbake på kontroll i uken som kommer og hvis folliklene har utviklet seg riktig (skulle fortsette som før med letrozol) så skal jeg få satt eggløsningssprøyte. Veldig spent på det 🙊 Han tok innvendig ultralyd og så mye færre cyctser. Han mente at letrozolen hadde gjort jobben sin der. Så det er jo positivt. Han anbefalte også å kutte ut brus og light drikke, for det er ikke bra verken for meg eller mannen i denne situasjonen. Jeg skjønner deg veldig godt og kjenner meg igjen i det du skriver! Det er fælt hver gang noen forteller at de er gravide. Jeg kjenner på sjalusien, selv om jeg unner de det. Men vil jo bare være der selv også ❤ Blir spennende tid mot IKM for deg da! Krysser fingrene 😍🤞🤞
  11. Man må jo gjerne ha en reiseseng i tillegg om man kjøper sprinkelseng? Anonymkode: c8e7f...52e
  12. AnonymBruker

Orker ikke en fasade dame...

Er i bli kjent fasen med ei, men hun skal liksom pynte, vri og endre på alt? Kan hun ikke bare være ærlig, si det som det er? Jo mer jeg river i stykker jo mer kommer ting frem... - Utblåsning Anonymkode: b9d63...c29
  13. Skrekkelig forslag, kontanter har mange fordeler, man kjøper mindre og man blir mer bevisst på hva man kjøper.
  14. AnonymBruker

Tror jeg er på år 3 uten alkohol. Merker lite forskjell, drakk lite i utgangspunktet. Anonymkode: 45487...298
  15. AnonymBruker

8-åring som stadig ser opp i lufta

Hadde vært mye mer bekymret om hun hadde sittet flere timer med nakken fremoverlent, som mange gjør med mobil og pc. Jeg sliter med nakken selv og kiropraktoren har sagt at dette begynner å bli et problem for mange unge. Altså at nakken bøyes fremover. Bakover tror jeg neppe er et problem. Jeg synes det høres ut som du har en flott 8 åring som er mer nysgjerrig på verden rundt seg enn å sitte i mobilen som mange unger gjør nå!! Anonymkode: bf585...e6b
  16. Geirfuglen

Hvorfor feminister er så sinte

Du må slutte å se på så mye rart på YouTube.
  17. Hoppetaujenta

Rumlerier

...oijjj...det ble en lang liten rådgivningskonsultasjon. Jeg er litt skravlesyk i dag tror jeg...
  18. AnonymBruker

Jeg drikker så lite alkohol at jeg har garantert hatt mange hvite måneder helt uten å tenke på det Anonymkode: 97186...c76
  19. Hoppetaujenta

Rumlerier

Jeg kommer med ambulerende Orkidèhjelp til trengende her og må spørre den stolte nye eier @Nietsoj om den står i en potte som er full av barkbiter? I såfall skal den fortsette med det. Den skal ikke ha jord som de fleste andre planter skal ha. Røttene tar opp vann (ja for den må ha vann når røttene er litt tørre) og den må stå lyst. Ikke i steikende sol nødvendigvis. Trenger ikke å tenke på spesiell orkidègjødsel for de klarer seg helt utmerket uten. Vann, lys og vennlig godsnakk er tingen. Akkurat som jeg trenger det. I sommerhalvåret hvor vann fordamper fortere, holder jeg den under springen med snilt lunkent vann rennende til all barken og røttene er gjennomvåte ca. en gang i uka. I samme slengen skyller jeg over bladene også (ikke blomstene) så støvet blir skylt bort. Vær spesielt forsiktig med stilk (som kan knekke) og blomster i denne vanningsprosedyren. Er du heldig gleder de omgivelsene et helt halvår. Så visner de en etter en og til sist er det bare stilken igjen. Jeg pleier å kutte den av så langt nede jeg kan, uten å snitte i selve bladene. Så går det mange mnd. Ingenting skjer...bortsett fra at den står der med røtter og er grønn. Du kan se på bladene om den får nok vann. Sterke og sunne skal de se ut og være fine og grønne. En bortglemt orkidè får "visnere" uttrykk i bladene og skrumper inn. Endelig en dag fødes det et nytt babyblad fra midten. Det tar tid å få det utvokst, men så nok en morsom dag kommer det en tynn utvekst nede fra midten. Denne må holdes et lite øye med, for dette er enten en ny luftrot...eller det er starten på en ny stilk som skal bære frem en håndfull vakre blomster igjen. Du ser forskjellen med at røttene er jevne i fargen...blomsterstilken har tynne streker på tvers med litt mellomrom. Alt dette tar tid å finne ut av. Orkidè er en plante for folk som er tålmodige. Jo forresten, dette med at blomsterstilken kommer frem har også sin måte å gjøre det på og ikke gjøre det på. Vi ser jo alltid at stilk vender oppover og er ofte bundet fast i en pinne. I starten vokser ny stilk ut som den vil (ikke nødvendigvis oppover) og den er stiv og sårbar. La den vokse til den er en del lengre og litt mykere. Først da kan den ledes oppover ved å forsiktig binde en tråd løst rundt den og denne festes i "pinnen". Ha gjerne to eller tre pinner å binde i. Dette må gjøres varsomt og litt etter litt, for det er veldig fort gjort å knekke stilken og da er den blomstrende muligheten over for en god stund. Langsomt og fintfølende i dialog med planten altså...men dette finner man ut av etter som en blir kjent med sin vakre Orkidè. De er litt forskjellige. Små eller lange. En stilk eller flere i potta. De store koster litt, men du verden som de er et syn når de står der i full skrud...omtrent som en brud. Hva skal vi fortelle om nå da...? Jo....etter mange år kan det se ut til at planten har vokst såpass at det er trangt i potta og da er det tid for ompotting. Da må det kjøpes orkidèbark og en litt større potte, gjerne en som er gjennomsiktig. En glassvase som man f.eks. har buketter i kan også brukes. Ny bolig må være dyp nok til at røttene får plass og bladene kan gjerne hvile på kanten av denne, alt for at den skal stå støtt....og spesielt når den blomstrer er det viktig at den ikke velter. Da kan hele stilken brekke og det vil vi ikke. Ompotting kan se litt omstendelig ut, fordi barken må fordeles rundt og innimellom røttene...men det lar seg gjøre. Youtube er full av hvordan-gjøre-videoer. Ta en titt der. Og jo: røttene skal aldri stå i vann i krukke/vase. Overskytende må helles nennsomt ut (hold fast barken så den ikke raser ut når tingen er oppned etter en halvtimes tid når barken har fylt seg opp hvis du potter om i en vase uten hull i bunnen. Bare spør Dr. Orkidè-Hoppe om du har noe du lurer på, så skal jeg svare etter beste evne. Tror jeg skal kjøpe en eller to flere orkidèer i nær fremtid. Jeg trives med dem. Ofte brukes disse blomstene når de lager brudebuketter. Jeg har gått i butikk og spurt spesielt etter slike planter og om de kanskje kunne selges litt billigere uten blomster. Jeg kom hjem med tre som bare var satt bort i kroken for å dø. Førstehjelp måtte til. To var for langt fremskredne og visnet helt. Den tredje har blitt en av de skikkelig fine i vinduskarmen min. En ting til på tampen...jeg har vært så helt tilfeldig heldig å få tak i en som dufter svakt og godt. De fleste dufter ikke. Hva slags liten søt skapning har du fått i hus da? Googler du og gir oss et bilde kanskje?
  20. AnonymBruker

Samletråd for tolking av graviditetstester

Herre 🤦‍♀️😂 tåler mitt eget tiss og vasker meg etterpå ✌️Lurte mere på skyggen 😆 Anonymkode: 10ec3...0dd
  21. TotalAlkoholist

Har prøvd flere ganger. Funker dårlig.
  22. Grunne til at jeg sjekket profilen hans for flere år siden er fordi han var veldig åpen om mye av privatlivet sitt. En veldig godt likt lege. Jeg overhørte også samtaler han hadde med kona si mens jeg satt inne på kontoret hos han og ut av hva han fortalte og hva jeg hørte ble jeg bare nysgjerrig. Han var ikke fra omerådet han var lege og hadde aldri bodd her heller, derfor er det ganske klart for meg at disse to originalene ikke er i hans familie eller omgangskrets. Jeg så jo disse på legekontoret flere ganger også og han ropte de jo opp. Jeg sjekket igjen i går bare for nysgjerrighet og da er han fremdeles venn med disse to. For min del kan han være venn med hele verden, jeg kunne aldri fått meg til å sende han en forespørsel enten det er fastlegen eller en snekker som snekrer en del hos meg.
  23. AnonymBruker

Lønn i butikk? Er jeg for kravstor?

I 2010 bikket jeg 20 000 etter skatt i 100% stilling som sjefskasserer med tobakksbestilling og avisansvar i en dagligvarebutikk. 8-16 mandag til fredag, ingen UB-tillegg. I dag hadde jeg sannsynligvis hatt over 25 000 hvis jeg kunne jobbe 100%. Jobber nå i underkant av 50% pga sykdom, og har litt over 12 000 per måned utbetalt. Anonymkode: 5ae9a...531
  24. Jeg rota med en fyr fram til mai, nesten ett år. I mai gikk jeg beskjed av vennina at han og ho har liggi sammen hele året mens vi rota. Fikk også høre rykte om at han var med ei annen i en annen by, men han avviste det som rykter og sa de var venner. Han fortalte meg aldri om ho før jeg fikk høre det, som er grunnen til at jeg ikke orket mer. Jeg fikk da en dårlig magefølelse og sendte melding til denne jenta, som sa klart ifra at de har vært mer enn venner siden de ble kjent i februar. Hun spurte meg også om vi hadde liggi sammen i tidsrommet fra februar til mai, noe vi har, men som han blånekter på. Sendte henne flere mld med screenshots som bekrefter at vi rota fram til mai. Han ga meg også flere sjanser til å gå tilbake til han etter vi slutta i mai, da han var klar for ett forhold og sa "Man vet ikke hva man har før man mister det". Likevel er de nå sammen, og det virker som hun ikke tror på meg, at han har vikla seg ut av det. Hun introduserte barna til han i mai, hvorav en av dem er tenåring. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor ho ble hos han, når hun nå vet at han har liggi med to andre jenter samtidig som han har vært med ho. Han er en narsistisk løgner som klarer å vikle seg ut av alt, men jeg trodde ikke han var så god. Hvorfor blir folk hos sånne gutter? Anonymkode: 42fbd...c47
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...