Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Tillit og relasjon i og utenfor kjernefamilien

    Så vondt dette høres ut... Jeg har dessverre verken råd eller felles erfaringer, annet enn at jeg også har levd i et destruktivt samliv. Mye falt på rett plass etter bruddet, så det er vel det eneste jeg kan komme med av råd. Så undres jeg over hva slags stemning og type dialog som er mellom deg og barnas mor. Snakker hun nedlatende eller lite respektfullt til deg generelt, og er dette isåfall noe barna hører og får med seg? Har dere en skjev kommunikasjon ellers i familien også, som at dine grenser eller korrigeringer stadig overprøves av mor så fu bare blir en slags overflødig forstyrrelse? Jeg håper at du finner ut av det og at du ihvertfall kommer deg unna så du kan bygge opp noe nytt med barna i fred❤️ Anonymkode: ebe6d...3a7
  3. Du lar han gjøre som han selv ønsker. Er han god kan han lykkes der også. Men du får også sette krav iht at han må finansiere sitt levebrød selv. Klarer han ikke det på some alene , så blir det ekstra jobb istedenfor. Også kan dere gjøre en avtale. Hvis han ikke klarer å leve av some innen ett år, ink egen leilighet da blir det studier. Kan være fint iht et perspektiv fra han sin side også. Men høres jo ut som en fyr som klarer dette. Mi ble syk pg har tjent litt penger på å lage ting for andre på some. Og har gjort det fra senga i dårlige perioder bla Anonymkode: 9e80c...9f7
  4. AnonymBruker

    Ang. kvinner og høydekrav til menn

    Du tror ikke anekdoter fra norske kvinner er mer representativt for norske forhold enn speeddating i USA? Anonymkode: 4a45b...57c
  5. Arkana

    Jentenavn

    Av de du har nevnt ville jeg valgt Ida eller Stine.
  6. AnonymBruker

    Klør i ansiktet av torsk men er ikke allergisk

    Jeg har en lignende erfaring. Begynte i voksen alder plutselig å føle ubehag og innsenvring i halsen hvis jeg spiste mandler eller ulike nøtter. Har spist masse av det helt opp til da uten problem, men over natten kom symptomene. Tok en allergitest hos legen som var negativ. Men som fastlegen min sa: Det er ikke viktig hva testen sier, men hva du faktisk erfarer. Jeg holdt meg borte fra mandler/nøtter i to-tre år og nå kan jeg spise litt av det igjen. Aner ikke hvorfor det plutselig kom og nå virker til å være på vei bort igjen. Anonymkode: 861fc...1d6
  7. Anonymus Notarius

    Mest irriterende ord/uttrykk?

    I mange dialekter er det naturlig å si unger og ungene i stedet for barnet og barna. Jeg sier aldri barna mine, men ungene. "Barna" høres fryktelig formelt ut, og litt sånn "pent" (dvs. sånn som folk på vestkanten snakker). Jeg tror "ei litta" er en sånn trend på sosiale medier der alle plutselig begynte å si/skrive "ei litta" om ting som ikke var hverken ei eller litta Dvs. brukt foran hankjønnsord, fordi så mange i dag har slutta å bruke hunkjønn (altså sier en jente, en bok osv.) og dermed ikke veit når det skal brukes. Se f.eks. her: https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-sprak/ei-litta-artikkel-om-norsk-sprak-er-du-mer-beskjeden-hvis-du-tar-ei-litta-selfie-enn-en-liten-selfie/1298277
  8. Utbygger hadde godkjenning. Dette skjer ofte. Anonymkode: bc82c...338
  9. AnonymBruker

    Eiendom på finn.no

    Tja, det var ryddigere inne enn ute, men for det meste like grått og nitrist. Anonymkode: e204d...298
  10. AnonymBruker

    Den årvisse "kom deg ut"

    Livet er best ute. Vinterbader året rundt. Har topp helse. 0 sykdom, 0 vaksiner og 0 fravær. Anonymkode: bab69...391
  11. Men i alle dager for en konklusjon å komme med! Veldig mange ender opp med folk som ligner dem rundt seg, være seg foreldre eller søsken. Ta en titt på eldre par, og se på bilder av deres nærmeste. Da vil du nok se at det er veldig, veldig vanlig.. Anonymkode: 56e65...9b6
  12. To katter - ca. 500,- i forsikring og 250,- i mat/kattesand/godis per mnd. I tillegg kom det jo utgifter på rundt et par tusen per katt ifb. med sterilisering/kastrering og vaksiner. To hunder (12 kg. og 25 kg) - ca. 740,- i forsikringer og 1000,- i mat/leker/godis. I tillegg kommer vaksiner hvert 3. år, påmeldingsavgifter og reiser til kurs og stevner etc.
  13. Tenk gjennom om dere/han har bearbeidet og jobbet med det som førte til brudd i utgangspunktet, ellers er det dessverre stor sjans det vil skjære seg igjen, om dere vil prøve. Anonymkode: 798c1...45e
  14. K.B.

    Fyrer du fortsatt med ved eller støm?

    Bor i Fredrikstad, vi har kun elektrisk oppvarming. Bruker hovedsakelig varmepumpe. Nå er det heldigvis mildere, så vi kan varme opp litt, så slå av så er det varmt resten av dagen.
  15. AnonymBruker

    Tror dere disse skoene fra tights er digge?

    Nei, flate plastikksko. Styr unna. Anonymkode: 4e820...e8b
  16. AnonymBruker

    Når kom kvalmen?

    Heheh!! Det kom brått hos meg også😅 Anonymkode: fe12d...d97
  17. AnonymBruker

    Klør i ansiktet av torsk men er ikke allergisk

    Min lege sa at noe sånt som 10% av allergier ikke slår ut på prøver. Jeg slår kun ut på pollen selv, men opplever kryssallergi og kan reagere på frukt med kjerner om sommeren. Druer med sten klør jeg alltid i halsen av, stenfrie går fint. Ett år reagerte jeg plutselig på paprika og jordbær også, men det gikk over igjen etter sesongen. Reagerer på enkelte hunder og de fleste katter, men har hund selv uten problem. Ikke til å bli klok på, og bare å stole på kroppen tenker jeg. Ha en allergitablett med hvis du skal ut på noe tilfelle reaksjon Anonymkode: a0826...3d6
  18. Det Israel gjør nå er å lage ett massiv hat mot seg selv. To stats løsning vil aldri funke her. Israel burde aldri blitt opprettet de burde bare ha ett felles land og leve side om side som andre land gjør.
  19. AnonymBruker

    Hva betyr ordet Mashallah?

    Anonymkode: 59427...192
  20. Hatsumomo

    Isabel Raad

    Nei.
  21. Nei, det er derfor stygge menn i 40-50-åra med måne og ølmage prøver seg på sexy 25-åringer. Anonymkode: f72a9...2bc
  22. Hiv ham ut. Anonymkode: d169f...8eb
  23. AnonymBruker

    Fyrer du fortsatt med ved eller støm?

    Vi har kun varme i gulvet på badet, ellers er alt skrudd av, bor på østlandet. Anonymkode: 39761...785
  24. AnonymBruker

    Jentenavn

    Isabell og Molly. Anonymkode: 4112c...909
  25. AnonymBruker

    Ang. kvinner og høydekrav til menn

    Jeg er ikke «butthurt» fordi jeg blir motsagt. Jeg er litt frustrert over at spørsmål som jeg har besvart gjentatte ganger i tråden stadig blir gjentatt, og at mange av bidragene er lite annet enn anekdoter og følelser. Hva du velger å tolke meg som er et deg-problem. Hvis det å ta feil er «positivitet» så foretrekker jeg negative folk. Anonymkode: c6b46...836
  26. AnonymBruker

    Lage Toro vafler uten smør?

    Jeg bruker 1liten fløte , sukker hvetemel, to eller tre egg. Da får jeg en veldig god vaffelrøre😋 Anonymkode: 7125e...bf4
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...