Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Dere menn på 22/23år

Rynker har ingenting å si når kroppen ellers er flott, i tillegg til at man er fantastisk selvsikker og god i senga etter flere års erfaring 🙂 Anonymkode: 7d862...84e
  3. så hvem skal klandres for det liksom? Er ikke naturen brutal uansett? Visste du at mennesker er pattedyr, som selv vil førge for egen overlevelse? Jeg skjønner ikke denne tankegangen å klande mennesker for hvordan dem var 100 - 1000 år siden... Anonymkode: 21b96...b41
  4. AnonymBruker

Aldri barnefri 😓

Når skal jeg få til det da? Og hvem skal hjelpe meg? Foreldre er syke, mannen er død. Venninner har mer enn nok med egne barn. Det er ikke sånn at jeg har valgt det bort for å være så fantastisk, det går bare ikke. Anonymkode: f1579...f86
  5. Traktor

Kredittgjeld

Hvor kommer bolig inn i dette budsjettet? Skal de bo i telt?
  6. AnonymBruker

Zalando har blitt så ræva! (vol 2)

Hva slags klær ser du etter? Kanskje du finner noen lokale butikker som også har nettbutikk nå for tiden? Heller støtt mindre bedrifter enn Zalando om du kan. Jeg mener flere nettaviser hadde artikler om hvilke klesbutikker/butikker som sender hjem nå. Ville ikke gått til f.eks NA-KD, bare plastklær etter min erfaring. Nelly blir litt det samme som zalando. Har god erfaring med getinspired.no for trening/turtøy. Tise for bruktklær fra privatpersoner. Jeg prøver generelt selv å handle gode materialer og gjerne gjenbruk, og der har jo zalando en fordel med å kunne filtrere på materialer (100% bomull, lin, ull, silke osv). Men ellers kan du jo søke opp litt mer spesifikt, hvis du vil ha vero moda klær så søk på det, vil du ha part two så søk på det. Blir kanskje flere bestillinger, men da er det jo også mindre sjans for samme opplevelse Håper det hjelper litt. Anonymkode: 1ddcf...c63
  7. newman01

Kredittgjeld

Jeg lurer også på hva namsmannen kan gjøre... De pleier ikke å slette gjeld bare for å være snille. Dersom man er vedvarende ute av stand til å betjene gjeld kan man få gjeldsordning, men det er 5 meget kjiipe år som ikke åpner for særlig moro. Det er også vanskelig å få den ordningen.
  8. Trine bb

IKM juni

Er på apoteket nå. takk jenter ❤️
  9. Ja, det er vel ganske kjent, men det i seg selv gir ikke innsideinformasjon. Det må man ha kilder for å få og VG er kjent for å ha de beste. Men noen kilder er uetiske - som lekkasjer fra politiet. Det er feks tvilsomt at en av disse til enhver tid ligger i buskene i Sloraveien i hele 18 måneder. Når de likevel dekket pågripelsen av TH på steder, indikerer det at de hadde fått nyss om at noe skulle skje. Det kommer også stadige drypp om hva som foregår internt i etterforskningen, hva betjenter har sagt underveis mv.
  10. Nå er det ikke så mye som irriterer meg eller plager meg på sosiale medier. Legger noen ut et "se på puppeimplantatene mine!"-type bilde, fniser jeg litt over det og synes litt synd på personen samtidig. Instagram-profiler som av en eller annen grunn ikke faller i smak, lar jeg være å følge, samme om det er ukjente, venner eller familie. Tullinger i Facebook-grupper kommer man ikke alltid unna (noen ganger må man faktisk være medlem av en spesifikk gruppe for å motta informasjon - rideklubben min er et eksempel på det), men det er alltid et godt alternativ å puste dypt ned i magen, telle til ti og i verste fall logge av for nå. Tidligere var jeg ikke trygg nok på meg selv til å blokke ut ting jeg ikke ville se eller ikke hadde godt av å se, og jeg ble veldig påvirka av hva andre la ut hele tiden. La noen ut et bilde av at de hadde det hyggelig med venner, følte jeg det blle tydeligere at jeg ikke hadde noen venner, for eksempel. Sånne ting stakk skikkelig, men jeg klarte ikke la å være å se på det. Jeg fikk følelsen av at andre hadde perfekte liv, hadde alt og aldri møtte motgang mens jeg var ensom og ikke hadde noen ting. Tror ønsket om å passe inn og høre til et sted var så sterkt at jeg ikke klarte å se forbi instagram-fasaden og å kutte ut brukere som bare dyttet meg lengre ned. Anonymkode: c763a...d8b
  11. AnonymBruker

Farmen Kjendis 2021

Han er veldig surrete virker det som. Han trakk seg raskt fra 71 grader nord men der fikk de en stor engangssum for å være med. Her blir de vel betalt for hver uke de klarer seg? Anonymkode: 49678...55d
  12. AnonymBruker

Hva slags krav har du på høyden til en mann

Vet du, dette er ikke din avgjørelse ene og alene! Det er din sønn som skal bestemme dette! Hvis du ikke tror han når 150 en gang og han allerede nå i en alder av 10 ikke liker høyden, er det enormt egoistisk av deg å bare bestemme dette for han. En mann på 150 er nesten dømt til å få et dårlig og ensomt liv. Vil du virkelig frarøve han det? Selvmord er verre enn diabetes. Anonymkode: 31a35...130
  13. AnonymBruker

Dere menn på 22/23år

Jeg et tjue å gammel jente og ikke så erfaren sexmessig. Men får mye blikk og blir ofte sjekket opp. Jeg syntes trettiåringer er gamle og mot overgangen, mange er rynkete. Anonymkode: 88e67...b2d
  14. AnonymBruker

Hva skjer med pasientlister til døde fastleger?

Ja, fordi arbeidsforholdene er så usikre. Det er grunnen til at det har blitt mer og mer vanlig med kommunale faste stillinger med fastlønn. Artikkelen under beskriver det bra. Nå har også Fastlegeopprøret tatt tak og løftet det politisk. https://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/03/16/169425/virkeligheten-kom-som-en-krasjlanding Hun betalte en snau million kroner for sin praksis på et legekontor i Tromsø sentrum. I tillegg til 10.000 kroner i måneden for å betjene lånet, hadde hun månedlige driftsutgifter på 70.000 kroner. Listen med 1100 pasienter ga 35.000 kroner i tilskudd fra kommunen. Før Wennevold kunne ta ut noe lønn måtte hun dermed ha inntjening på 45.000 kroner. Kunne ikke være borte fra jobben En dag i uken var den ferske fastlegen pålagt en bistilling på et sykehjem i kommunen. For den innsatsen fikk hun betalt mindre enn hun trengte for å dekke de løpende utgiftene i praksisen samme dag. I tillegg var hun pålagt legevakttjeneste annenhver uke. Med inntekter på 5000-7000 kroner på en vanlig dag på legekontoret skulle det likevel være mulig å få regnestykket til å gå opp og ta ut en akseptabel månedslønn. Men det forutsatte at hun så godt som aldri var borte fra jobben og hadde fullt opp med pasientkonsultasjoner på alle virkedager, ifølge Wennevold. Anonymkode: a7b51...f98
  15. Fantorang1

Hjelp økonomisk katastrofe!

Midler som er utover det man selv beholder etter avtalen er jo ment til å betjene gjeld. For meg så får jeg utbetalt full lønn etter skatt som om alt var normalt. Når jeg får lønna inn på konto overfører jeg "overskudd" utover det som er avtalt jeg selv kan beholde inn på en egen kreditorkonto. Skulle jeg trenge midler plutselig til noe som Namsmann godkjenner har jeg umiddbelbar tilgang til midlene, da dette er på min egne adskilte kreditorkonto jeg selv disponerer. Som fx restskatt; den bare betales, trenger ikke søke, da dette oppgis i egenregnskapet når året skal summeres. Denne akkumulerte kreditorkontoen tømmes så årlig (tømmes januar for oppgjør av fjoråret), totalsummen på denne kontoen fordeles prosentvis til hver kreditor etter instruks fra Namsmann som påser at dette gjøres korrekt. De statlige kreditorene vil normalt kreve full dokumentasjon; lønnslipper og skattemelding for å dobbelsjekke at de får korrekt innbetaling, mens ingen av de private (inkassobyråene) ikke stolte på Namsmannen i januar da jeg hadde 2019 oppgjøret. Har folk havnet i gjeldstrøbbel pga rus, psykiatri, spillegalskap eller lignende vil da Namsmann (eller NAV?) settes inn som økonomisk verge; de tar inn all lønn til seg, utbetaler Livsopphold med tillegg til skyldner og administrerer ordningen mens den pågår, da tillit til selv å administere kreditorkonto ikke anses å være tilstede. Dette er noe Namsmann vurderer individuelt eller søker kan kanskje forespørre dette? Men litt av poenget med gjeldsordning har vært å "oppdra" folk økonomisk, la de selv fordele utgifter og inntekter under veilledning, mest for å unngå tilbakefall. Noe som da kan bli svært belastende, da 2: gangs gjeldsordning er høyst uvanlig å få innvilget og folk må leve med trekk fra lønn/trygd til de dør.
  16. Amatariel

IKM juni

Jeg tenker også at disse er positive. Det er jo fortsatt tidlig for deg, og man kan ikke forvente noe særlig økning oftere enn annenhver dag. Skjønner man blir utålmodig og vil teste ofte da Men dette ser lovende ut! Hadde jeg fått dette hadde jeg forsøkt en CB digital.
  17. AnonymBruker

Når lønner det seg mest å selge?

Jeg tenker ikke på kort sikt, altså ift kortsiktige svingninger i markedet, men på lang sikt - altså hvor lenge bør vi vente ift forhold til husets alder. Mine foreldre sitt hus er til sammenligning bygget i 1968 så det vil jo være mye billigere enn vårt, pga alder. Markedet her vi bor er fortsatt bra og det er en attraktiv bolig. Vi skal uansett kjøpe noe som er billigere enn det vi bor i nå. Anonymkode: 83dbf...773
  18. AnonymBruker

Noen som har sett 83 days filmen?

Har så lyst til å se den men vet det er en veldig sterk film. Handler om lille George Stinney.jr som bare var 14 år gammel da han ble dømt til døden for to drap som han ikke begikk. Han måtte til og med sitte på en telefonkatalog for å passe i den elektriske stolen siden han var såpass liten.. 💔 Verden er så utrolig urettferdig.. men om noen har sett den, hvilken nettside så dere den på? Anonymkode: d9446...638
  19. AnonymBruker

Strøk på eksamen

Jeg synes også det virket strengt. En stryk skal jo være pga manglende forståelse for faget, og så lenge du har brukt relevante teorier og drøftet godt, viser jo det at du har fått med deg sentrale deler av pensum. Så med mindre du har misforstått oppgaven totalt og er helt utenfor det som blir spurt om, burde du ikke blitt strøket. Fin at du har klaget, hvis det er slik du beskriver får du sikkert gjennomslag på den. Har selv opplevd å gå fra stryk til en god karakter etter en klage, så er nok veldig subjektivt fra sensor til sensor om oppgaven er god og hva de vektlegger. Anonymkode: 37b77...2d1
  20. ItchyBitchySpider

Mannen føler seg ikke sett

Og igjen omtaler du damer som homogen gruppe som gjør alt feil. Det er årsaken til at du ikke finner noen som svarer til dine forventninger - er man for opphengt i behandlingen man fikk av eksen, er man ikke tiltrekkende. Min samboer var behandlet skikkelig ræva av eksen. Han brukte imidlertid et par år på å bearbeide traumene før han begynte å lete igjen. Og han har aldri sagt at "kvinner er slik" og "menn er slik". Fordi han er smart nok til å forstå at alle er forskjellige.
  21. AnonymBruker

Kredittgjeld

Nå skal du få en liten realitetssjekk her. Jeg har gjeld da jeg måtte ta opp lån for å kunne få kreftbehandling i utlandet. Jeg ble frisk men lever med så store smerter at jeg ikke kan fortsette i jobb (foreløpig). Jeg er ufør. Jeg får ikke slettet gjeld. Du har levd 900.000 over evne og håper at gjelden bare skal bli slettet? Anonymkode: 77b9d...400
  22. AnonymBruker

Mistet all respekt for ny kjæreste

Hva er bra med han, TS? Hva gjorde at du falt for han? Anonymkode: 7f17e...1ab
  23. AnonymBruker

Våkna nå fordi jeg stresser etter 1.date

Kjemi er noe du må godta at stemmer eller stemmer ikke-Også kan du hvis du øsnker å jobbe for forholdet,se ting ann-Men da skal det være HARD jobbing. Men det at du ikke kan si noe på hvordan slags kjemi mener jeg er feigt og et bevisst ønske om at du ønsker å skjule noe under en agenda av intensjoner ud ikke er helt ærlig med. Jeg kan f eks si at jeg har en god kjemi med en kompis, vi prater har bra humor-Da snakker jeg om at vi treffer hverandre på måter hvor jeg ler har det gøy og koser meg. Hvis jeg prater med en gutt jeg liker,derimot, vil jeg føle på at jeg øsnekr å hoppe i senga og at han er digg å se på-Pluss at han er interessant for meg til å kunne ønske å lære noe av(faller gjerne for de jeg føler endrer meg på en eller annen måte) Poenget mitt er at enten så merker du at vi snakker samme språk,hvor vi uttrykker hva vi mener tenker og føler på samma måte, eller så har vi samma humor hvor du kan le av hendelser og epidoser. Det å dra kjemi over en kam,uten å klare å definere nærmere ,blir fort en altfor vag unskylding. SI ihvertfall hva slags type kjemi,om ikke annet. I mitt tilfellet så tok ha naldri insj. og presterte å si at: " kansje han ikke var så interessert mulig det." Det er da du vet at du prater med en som kun øsnker ONS, og som ikke vil si dette direkte?=skjult agenda Anonymkode: 7999e...9c2
  24. Maskot

Du vinner en svær sum i Lotto ...

Betale gjeld, gi penger til nærmeste familie. Donere til veldedighet og kjøpt meg en nyere bil, kanskje en Tesla
  25. AnonymBruker

Dere menn på 22/23år

Det var kanskje å ta litt hardt i eller? Ned mot pubertet? Noen liker vel usikre, unge jenter, men vil tro sexen er mye bedre med noen som vet litt bedre hva de gjør. Anonymkode: abaa2...e09
  26. AnonymBruker

Dere menn på 22/23år

Du vil lære ei i senga, ikke å bli lært av ei med andre ord. Anonymkode: 88e67...b2d
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...