Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Jeg ville ikke gamblet på at du blir gravid på 1 eller 2 forsøket altså. Jeg personlig ville aldri hatt to så tette, mens andre synes det går helt greit. For min del har den desidert mest slitsomme tiden vært mellom 1 og 3 år, glad jeg ikke gikk gravid eller hadde en baby til da. Dere må nesten bare føle på hva dere tror dere orker. Anonymkode: c69da...6a9
  3. Jeg er 27 år og var inntil nylig jomfru. Har møtt en fyr og vi har et slags forhold. Jeg liker han godt og liker å ha sex med han. Problemet er at når vi har sex så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. (jeg er jo ikke erfaren). Han spør meg hele tiden hva jeg liker, han maser faktisk litt, og jeg svarer bare at jeg ikke vet. Og når jeg spør han hva han liker, så svarer han bare at han elsker å se at jeg har det gøy og at han vil tilfredsstille meg. Men jeg vet jo ikke hva jeg liker! Nå har vi sex stort sett i misjonær, at jeg rir han, eventuelt doggy (men det liker jeg ikke så godt). Burde jeg fortelle han at han er den første jeg har ligget med? Jeg synes det er litt flaut og jeg vet ikke hvordan han vil reagere. Anonymkode: 74981...e79
  4. Duftavsommerregn

Tre menn har fått livet ødelagt av falske voldtektsanklager

Ja men da blir du aldri rammet av dette her. Om du går på gaten og noen bestemmer seg for å ha sex med deg, så er det voldtekt uansett. Du kan ikke bare ta for deg på gaten, og slippe unna med det. Høres veldig søkt ut, jeg forstår at du har det slik, og du vet om det og skygger unna. Det er en helt dønn ærlig og fair sak.
  5. Selvsagt ikke bra å lyve direkte om det formelle, men man står derimot mye friere til å oppgi erfaringer på CV'en som man ønsker, så lenge man faktisk har gjort det man oppgir. At noe blåses litt opp er på godt og vondt ikke uvanlig, men det er ingen direkte løgn, og derfor ikke noe man kan bli tatt for på samme måte som når man regelrett forfalsker et vitnemål. At alt man har gjort gjennom arbeidserfaring, frivillig arbeid, verv osv. ikke er tilnærmet full stilling er ikke vesentlig, det forstår de fleste arbeidsgivere. Men det viser at man greier å sjonglere flere parallelle aktiviteter, noe som kan være viktig i en del stillinger. Man kan gjerne mislike at det er sånn, det gjør jeg til dels selv, for hamsterhjulet mange deltar i er neppe bra for helsa på lang sikt. Merker f. eks.s selv at jobb har blitt langt mer krevende de siste ti årene, der færre personer skal gjøre mer enn før. Likevel må man forholde seg til det som arbeidstaker dersom man ønsker en jobb dessverre. Anonymkode: 81b54...f75
  6. Vi har vært på Almyrida Residence noen år og triver forsåvidt godt der. Men er nå på jakt etter en ny plass å reise til. Vi reiser uten barn, og ønsker å kunne sole oss og å bade i ett basseng uten ungeskrik og fulle foreldre. Det trenger ikke være ett barnefritt hotell altså, men det må være minst ett basseng hvor de minste barna ikke har tilgang. Slik at slike nevrotiske mennesker som meg kan senke skuldrene litt. :p Ønsker aller helst privat basseng, men siden lottoen ikke har gått inn enda, så får det sikkert vente noen år. Flybilletten er allerede booket, så vi trenger kun tips til hotell. Hele Kreta er aktuell. Om noen har tips til hvor det er nudiststrender/private strender, tar jeg også mot det. Anonymkode: 44809...6d9
  7. Godt poeng. Anonymkode: e53e2...2e9
  8. Da er det jo perfekt at andre folk tenker annerledes, så slipper hele verdensdeler forbli single👍
  9. AnonymBruker

Dessert etter reke/sjømat aften.

Ostekake 😊 Anonymkode: 3c0f9...48c
  10. Det er vel greiere om folk heller begynner å forholde seg til det som faktisk er sagt/skrevet.
  11. Tenker det må dere finne ut selv 😊 vi har tre barn. Mellom nr 1 og nr 2 er det 2,5 år, og mellom nr 2 og nr 3 er det 18 mnd. Hun minste er snart 5 mnd. Jeg har han mellomste hjemme med meg og babyen, mens hun eldste går i barnehage. Travelt, men veldig kjekt. Skulle gjerne hatt nr 1 og nr 2 enda tettere i alder, men ville vente til jeg fikk fast jobb før vi fikk nr 2 😊 vi ønsket de tett i alder, så de er litt på samme «plan» samtidig, kjekt å reise på ferier når alle har glede av det samme - i tillegg ville vi være ferdig med barn før vi ble 30 😄 Anonymkode: 83c28...ac0
  12. Duftavsommerregn

Tre menn har fått livet ødelagt av falske voldtektsanklager

Når man ikke på noe tidspunkt ønsket det? Hvorfor havnet man i senga da? Du kan da ikke henvise til "frys" situasjonen. Da kunne det NEI! kommet lenge før. Det kan aldri holde i en rettssak, det bør faktisk alle forstå. Da må det være fysisk makt som har ledet dit, og da er det jo voldtekt uansett.
  13. Muskath

Dessert etter reke/sjømat aften.

Jeg ville også valgt noe med sjokolade, kanskje en brownie med litt is og bær som foreslått over her.
  14. Hei! Jeg er en ung gutt på 18, som har ei søt 16 år gammel jente som kjæreste, og vi har vært ilag i 1,5 år nå. Vi finner på mye rare og koselige ting sammen ofte, og har det helt topp ilag. Jeg vil påstå at jeg er en veldig stødig og snill kjæreste, som skjemmer henne bort og stort sett alltid prioriterer henne ovenfor andre ting. Jeg stoler på henne nok til å reise på fest alene, hvor hun selvfølgelig får lov til å snakke med andre gutter. Føler hun seg nedfor, så gjør jeg henne glad igjen med en gang. Vi utfyller hverandre bra, og trives godt med hverandre. Jeg har aldri vært utro med hverken henne eller mine 2 tidligere kjærester, og kommer heller aldri til å være det. Om det skulle være interessant for dere å vite litt mer om mine tidligere forhold, så kan jeg fortelle litt kort her nå. Jeg har som sagt hatt 2 kjærester før nåverende, hvor det ene forholdet varte i 2 år, helt til jeg slo opp for gode grunner. Det andre forholdet varte bare i 2 uker fordi det var total krasj. Vi passet ikke sammen i det hele tatt. Men uansett, til problemet Noen ganger dukker det opp konflikter som ødelegger kveldene noe grusomt. Det er nemlig det at jeg ikke får snakke til noen andre jenter uten at hun blir sur og sjalu... Jeg har ei venninne (eneste venninna jeg har bortsett fra kjæresten) som har litt samme interesser som meg (bil, musikk og elektro-ting), og vi bruker å prate om disse interessene noen ganger. Det største problemet med denne situasjonen er at hun er høyt på topplista mi noen ganger på snapchat. Jeg har ganske mange som jeg «streaker» med, men snakker sjeldent med de fleste, som betyr at jeg har en veldig følsom toppliste. Jeg kan for eksempel sende 10 snapper på en kveld til venninna mi, og hun hopper fra 7. plass til 2-3. plass. Dette ender med at dama begynner å grine, og at vi krangler om nettopp dette. Selv snakker hun med 15-20 gutter hver dag, hvor spesielt en av de ligger på hennes 3. plass. Jeg bryr meg egentlig ikke om at hun prater med andre gutter, eller har en på 3. plass, men jeg synes det er urettferdig og litt hyklersk, hvis det er det rette ordet. Jeg har flere ganger nevnt det for henne at det er urettferdig at hun kan prate med hvem hun vil, mens jeg ikke få ha kontakt med en eneste jente. På en eller en annen måte så klarer hun å vri det til å bli min feil, og jeg sitter igjen med dårlig samvittighet. Forresten, i det jeg skriver dette er hun på fest i en buss med en del flere gutter enn jenter, hvor gutten på 3. plassen hennes er en av de guttene. Jeg stoler på henne at det ikke skjer noe dumt, men for at dere skal skjønne situasjonen min, kan jeg si det slik. Hadde jeg «hengt» med noen kompiser og den éne venninna mi, så hadde det blitt spetakkel. Jeg tullet med henne en gang at jeg, noen kompiser og venninna rånet, mens hun var med en venninne, og det endte med tårer og at hun ikke pratet til meg før neste dag. Jeg har spørt henne hvorfor jeg ikke kan få prate med andre jenter, og hvorfor det i det hele tatt skal være et problem for henne at jeg har en annen jente på topplista, når det er fritt frem for henne. Det eneste hun sier er at det går ut over selvtilliten hennes. Hun føler seg ikke bra nok osv. når jeg prater med andre jenter. Og med dette er vi inne på det andre problemet, som er et litt større problem for meg. Hun har ekstremt dårlig selvtillit, som jeg har vært altfor tålmodig med. Jeg har ennå ikke etter 1,5 år sett henne uten sminke. Hun sier at jeg heller aldri kommer til å få se henne uten sminke, fordi hun er stygg uten. Hun klarer ikke å se seg selv i et speil engang, bortsett fra når hun sminker seg. Det eneste lille jeg har sett av henne uten sminke, er panna hennes. Jeg har aldri spurt om det ikke snart er på tide å vise meg litt av ansiktet under sminken, fordi jeg vil ikke at hun skal føle seg presset eller noe. De sjeldne gangene jeg har sagt noe, så har jeg prøvd å ta det litt rolig, og hjelpe henne/få henne til å få hjelp med selvtilliten, men hun nekter. Tankene jeg ligger igjen med på slutten av dagen, er at jeg føler meg på en måte litt snytt, og låst til forholdet. Ikke får jeg se henne uten sminke (sier hun), ikke får jeg snakke med andre jenter, og hvis jeg skulle finne på å slå opp noen gang, som jeg egentlig ikke har planer om, så er jeg bekymret for hvordan det vil påvirke henne. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg kan hjelpe henne bedre, slik at selvtilliten hennes blir bedre, for hun klarer ikke å gjøre noe med selvtilliten selv. Jeg har lyst til å ha henne, men jeg vil at hun kan stole nok på meg og seg selv til at jeg kan prate med andre jenter, og ikke minst det viktigste, at jeg får se henne uten sminke. Beklager hvis dette innlegget ble i meste laget, og beklager hvis det er noen skrivefeil, men dette ble skrevet veldig fort i litt småraseri. Og en siste ting: JA. Jeg ser hvor dumt dumt dette her faktisk er, men jeg er bare slik at jeg tåler alt, og tar vare på det jeg har og prøver å finne andre alternativer enn å bare slå opp. På forhånd, takk for hjelp
  15. AnonymBruker

«Jeg elsker deg»

Kanskje han ikke klarer å elske. Anonymkode: cae04...537
  16. At du har masse egg betyr ikke at du nødvendigvis er fruktbar. Kvaliteten har svært mye å si, og i den alderen er den sjelden noe å skryte av...
  17. toothfairy

Hun synes bare det ene bildet av meg var fint

I. Alle. Dager.
  18. Personlig så tørr jeg ikke å ha sex, så jeg setter meg aldri i situasjoner hvor jeg kan ende opp i senga med noen. Jeg drar ikke på fester og flørter ikke med noen av det motsatte kjønn f.eks. Om jeg gikk på gata og noen bestemte seg for å ha sex med meg ut av det blå, så hadde jeg blitt så redd at jeg hadde gått i frys, mest sannsynlig. Anonymkode: ab85f...047
  19. Du har jo heller tydeligvis ikke helt klart å følge med for det er ikke snakk om at det blir kaos bare for de som ikke har klart å følge med på sin egen sak. Eller mener du at den enkelte har ansvar for å at det for eksempel er lange køer i helsevesenet på mange områder og at utredning og behandling mange tilfeller tar lang tid? Det finnes også mange eksempler på at dette rammer mennesker som har gjort alt riktig og gjennomført alt av avtalt behandling og tiltak, men som likevel mister AAP fordi de tiden de hadde til rådighet plutselig ble betydelig innskrenket. Ja, mange har gått alt for lenge på AAP og det er det nok ikke så mange som er uenig i. Men det er tross alt NAV og helsevesenet som har ansvar for å utrede/behandle og avklare folk. Ikke den enkelte bruker. Dersom man skulle ha redusert perioden man kunne motta AAP på en forsvarlig måte så måtte man ha begynt i den enden som faktisk er ansvarlig for at dette har blitt en hvilepute og det ansvaret ligger hos NAV og helsevesenet. Altså hos myndighetene. Å overlate problemene til enkeltpersoner er uetisk og i mange tilfeller direkte uforsvarlig. (Man kan også diskutere om dette faktisk er i overensstemmelse med Folketrygdloven). En annen ting det må være lov å tenke på er at mange som er syke har psykiske og kognitive vansker og i aller høyeste grad har krav på veiledning og oppfølging fra NAV. Man kan rett og slett ikke forvente at de skal ta ansvar for sin egen sak på noen måte ut over å gjøre det de får beskjed om. For ikke å snakke om at mange, selv de som i utgangspunktet kun hadde fysiske lidelser, også ender opp med psykiske problemer og kognitive vansker fordi de i mange tilfeller havner i noe som kan minne om en Kafka-prosess.
  20. Til alle som bidrar her: Jeg har aldri sagt jeg kommer til å fortelle kona. Jeg har ikke noe ønske om det, ei heller behov for det. Det skjer ikke. Jeg kunne derimot ønske meg at mannen sier det selv. Men det vil han ikke. Jeg er nok mest enig med Camilla Collett her. Jo han er selvsagt glad i sin kone. Jeg har ikke noe problemer med det overhode. Merkelig om han ikke var det. Men kjærlighet vil jeg heller ikke kalle det. En mann som virkelig elsker sin ektefelle, ville ikke bedratt henne, hverken emosjonelt eller fysisk. Og det mener jeg av hele hjertet. Det er ikke å elske, det er å svikte. Elsker man noen, setter man det mennesket svært høyt, vil ikke såre, bedra eller føre bak lyset. Aldri. Man ønsker det mennesket bare godt. Eller mener dere det er pur kjærlighet.....Virkelig? En av dere skriver at han ikke gir jernet (sex) med meg fordi han elsker kona si så høyt. Feil. Han gir ikke jernet med meg fordi han er redd for å miste "alt", ikke bare kona, men hele hans status, hele den trygge verdenen hans. Han vet at fysisk utroskap er kroken på døren. Han er feig, tør ikke noe annet. Ingen av dere spør om jeg er i et forhold. Jeg gir heller ikke jernet, og det vet han. Jeg holder nemlig like mye igjen som han. Jeg vil ikke gå til sengs med ham. Om han får sex hjemme, glad og lykkelig, det må dere bare anta. Det vet ingen av dere. Jeg er ikke i tvil på hans kjærlighet til meg. Jo selvsagt booster det egoet hans. Hva så? Det gjør det jo også for meg. Booster mitt ego. Vi er da ikke så forskjellige, vi kvinner og menn. Jeg har levd så lenge at jeg vet forskjellen på begjær og bettatthet kontra kjærlighet og det å elske. Jeg kommer aldri til å fortelle hans kone. Noen lurer på hvorfor jeg har begynt å tenke på henne. Er det ikke naturlig at på et tidspunkt etter så lang tid, så vil man lure litt på ektefellen? Men sjalusi eller slikt finnes ikke hos meg. Er mer oppgitt over at han ikke forteller henne. Vi har ikke sex men vi deler mye seksuelt likevel. Vi er ikke gift men deler likevel alt. Og til deg som mener jeg er den kvinnelige varianten i den linken du la ved. Måtte lese gjennom den tråden. Ja mye likt og svært interessant å lese det fra en manns side. Utrolig å se at denne mannen i den tråden skriver at han faktisk ELSKER denne andre,klarer ikke miste henne, men han velger å bli hos en kone pga sosial status, frykten for det ukjente osv. I følge mange her kan det ikke være mulig å elske en annen enn den man er gift med. Jeg antar mannen er oppriktig som anonym i en slik tråd. Så jeg konkluderer med at det faktisk ER mulig å elske en annen høyere enn den man er gift med, selv om man ikke setter alt på spill. Anonymkode: e53e2...2e9
  21. Jeg veier meg hver fredag morgen. Ser ikke poenget i å veie meg hver dag, for vekten vil jo variere fra dag til dag.
  22. AnonymBruker

HVORFOR TVINGES FOLK TIL Å BRUKE SMARTTELEFONER?!

Kodebrikke til bank ID har jeg ikke sett på lenge:P Jeg bruker, til ingen overraskelse, app på telefonen:P Slipper jeg å vente på at den skal komme med "somplepost." Brent meg på det en gang for mye. Dog liker jeg lettvintheten. Alt er umiddelbart tilgjengelig, selv om det har sine fordeler og ulemper. Men jeg kan forsåvidt vært litt enig i at dette med apper har gått litt over styr, man må jo ha så mange. Men det er jo ikke verre enn å be om å få bruke dekstop versjonen av nettsiden, så kan man logge inn i eksempelvis nettbank uten å bruke app. Jeg husker jeg var sein med å få meg smartphone, og pga. det falt jeg faktisk uten på på studiet. Jeg måtte på en laptop for å sjekke facebookgruppa eller epost der det gjerne kom oppdateringer i siste liten om at noe ble avlyst, og jeg alt hadde tatt veien for å møte dem, eller at møtestedet var endret etc. Nytta ikke å si at de måtte sende sms. Det jeg ikke forstår er dette med batteri. Jeg ser det er enkelte som lader hele tiden, og de må jo faktisk bruke mobilen veldig mye om den blir utladet så fort(og batterilevetiden er innafor det normale)? Jeg lader kanskje min 2 ganger i uka, enda jeg bruker den mye på jobb. Anonymkode: 79632...86a
  23. AnonymBruker

Barnevern

Hvis hun sliter økonomisk, kan hun få rådgiving og økonomisk hjelp. Anonymkode: 78e6f...e6e
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...