Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Hva er fin høyde på kvinner da?

    Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge er 167 cm. For menn er det 180 cm Anonymkode: 93c47...941
  3. Denne her er god, men den er alt for optimistisk. Den forutsetter ren pragmatisme og en form for hensyn som vi neppe får se. Det er som i apokalypsefilmene om dødelige virus. Der har forutsetningen alltid vært desperasjon etter en vaksine og at alle har et felles mål, men da vi selv opplevde en slik situasjon så motsatte jo folk seg vaksine, og det ble polariseringer og interne strider som disse akopalypsescenarioene aldri forutsetter. Denne illustrer på mange måter et slags Kina, men glemmer at Kina faktisk opptrer i slik som de gjør kun fordi de frykter sanksjoner og konflikter med vesten. Om vi selv ikke opprettholder våre verdier, så er det ingen grenser for noen form for autoritært overformynderi, så at man skal ha myndigheter som faktisk leverer mat til oss i våre egne leiligheter og droneovervåker oss "for vår egen trygghet" er ren optimisme. Virkeligheten vil nok være mye grimmere.
  4. AnonymBruker

    Hvor mye koster kjæledyret ditt deg i måneden?

    Bare å fjerne ett gresstrå i halsen på en katt koster fort 5000,-, og de har ett veldig fint liv etterpå. De har også ett flott liv etter å ha fjernet ett like dyrt gresstrå noen måneder senere. Spist fremmedlegme? 12 000,- og meget lykkelig katt i ettertid. Sist en av mine hadde bittskade kostet det 9000,-, og han har absolutt ett fint liv etterpå. Jeg betalte selvsagt ikke disse summene da, jeg har forsikring. Anonymkode: 7c1de...6a3
  5. Hvorfor ikke kreve parterapi før eventuelt bilkjøp? Dere kan da få snakke ut også om økonomi og hva din arv bør gå til. Tenker du der kommer til å få samme støtten som her i tråden, samtidig som samboeren din får høre hvor urimelig han er. Anonymkode: f6b38...210
  6. AnonymBruker

    Eldre mor og hjemmetjenesten

    Det er svært krevende å være pårørende, ingen tvil om det. Dette vet også kommunen. Men det er også svært krevende å være kommunen, helsevesenet står overfor enorme utfordringer, og med tid og stunder må dessverre pårørende og de eldre selv ta enda større del av belastning (både økonomisk og ressursmessig). Slik sett er dette bare begynnelsen, om 15 år vil det være enda mer krevende... Det vi yngre kan ta lærdom av er jo å planlegge vår egen alderdom slik at store tilpasninger ikke blir nødvendig i boligen når behovene plutselig oppstår. Dvs at vi bør tenke på å tilrettelegge for bad som enkelt kan tilpasses, vurdere leilighet i stedetfor enebolig når vi bikker 70 osv. Vi har lært på den harde måten at en leilighet ikke nødvendigvis er så egnet for å bli gammel og syk i som vi først trodde, pga små detaljer som man først trodde var smarte. Foreldrene mine var kjempeglade for å ha en leilighet med separat toalettrom. Konsekvensen var jo at toalettrommet er altfor lite til en rullestolbruker... Anonymkode: b5efc...1f3
  7. AnonymBruker

    Eldre mor og hjemmetjenesten

    Mener vi fikk en liste fra kommunen over hva de gjorde, og hva vi måtte ordne selv. Hva hun hadde rett til fra hjelpemiddelsentralen osv. Denne fikk vi da hun ble utskrevet fra sykehus 4 mnd etter slag. Lammet i hele ene siden. Skjønner godt at dusj kan være en utfordring på små bad. Hun fikk bl.a rampe inn til badet, for rullator. Håndtak i dusj, dusjstol, komfyrvakt osv. Hjemmesykepleie og hjemmehjelp her er fantastiske folk som gjør så godt de kan ❤️. All ære til dem. Anonymkode: f029b...a12
  8. AnonymBruker

    Å utestenge barn i idretten?

    Nesten hele barneskolen fikk alle spille omtrent like mye her. De gode fikk mulighet ved at de fikk være med på kamper for de eldre som trengte ekstra folk. Dette kan du ta videre hvis det ikke er mulig å snakke med trenerne. Anonymkode: 369cb...ada
  9. Ingen andre konsekvenser enn litt mindre feriepenger og risikoen for alvorlig sykdom skade akkurat i den perioden før du bytter jobb.
  10. Når skal du ha ferie, da?
  11. AnonymBruker

    Må jeg gi like stor konfirmasjonsgave til alle tantebarn?

    Samme til alle. Ellers er du faktisk ganske ufyselig mot de andre. Viser virkelig at du egentlig ikke bryr deg Anonymkode: 5248a...db9
  12. AnonymBruker

    Stemmer fitbit tallene?

    Det varierer fra person til person. Når mamma og pappa med sine klokker går de samme turene en dag, ender pappa på med flere skritt enn mamma, til tross for at hun går mer inne i huset enn han. Antagelig får han ekstra skritt mens han sitter fordi han alltid er utrolig med armer/ bein. Anonymkode: c1c97...e9f
  13. AnonymBruker

    Skolekorps og musikkengasjerte foreldre

    Så enig med deg! Jeg har i mange år jobbet som frivillig instruktør i skolekorps. Har i perioder jobbet tilsvarende 40% stiling med dette, men har aldri tatt meg betalt, rett og slett fordi da hadde det ikke vært noe korps i det hele tatt. Korpsene har utrolig stram økonomi, da det er kjempedyrt å drifte. Korpset vårt leier dirigent av kulturskolen og må betale over 100.000,- i året for dette. Noter koster fra 500-1500,- pr sett, et instrument kommer fort godt over 10.000,-, selv om man kjøper billigste type, uniformer... over tusen kroner pr uniform. Instrumenter og uniformer trenger jevnlig reparasjon og supplement, så det er løpende kostnader. Sammen da med at vi ikke ønsker å ta for høy kontingent slik at vi ekskluderer noen, så betyr det at det er et evig jag etter å få inn nok penger eller holde kostnadene på et minimum. Vi har valgt å holde ett loppemarked en gang i året, dette er eneste dugnaden vi belaster foreldrene med, men da er det ei intens helg der vi er avhengige av at alle bidrar. Kommunen her bidrar dessverre veldig lite og det eneste vi mottar derifra er litt subsidiering på dirigent, samt betalt for spilling på 17.mai slik at vi får dekket utgiftene til transport. Så for mange av oss rundt om i landet, så er det ikke noe alternativ å ta seg betalt, da vi vet at det medfører at korpset må legge ned. Anonymkode: d7646...7b7
  14. Men det er kun du/din husstand som kan kontrollere ditt eget strømforbruk da... Så her rekker du strengt tatt fingeren til deg selv De eneste gangene jeg går over 2,5kwt er de kveldene jeg lager middag rett etter jeg har dusjet. Snittforbruker er under 1kwt utenom de kalde vintermånedene... Anonymkode: 1df74...570
  15. AnonymBruker

    Putte fullpris på produkter som var på salg?

    Til opplysning: For at noe lovlig skal kunne være på salg, må prisen være reelt nedsatt i en periode, og gå opp igjen når salget er over - det er derfor butikker som Europris eller Elkjøp har jo-jo-priser. Husker at en tidligere teppebutikk i Oslo fikk problemer etter at de annonserte langvarig opphørssalg; når prisen er den samme hele tiden, er det forbudt å kalle dette "salg". Anonymkode: 315cd...ac4
  16. AnonymBruker

    Hva er fin høyde på kvinner da?

    Jeg liker at mannen er endel høyere enn meg...en mann under meg ville føltes feil. Anonymkode: da0c9...fd2
  17. Folk tror at det bare er å pøse på med folk. Hvor skal alle disse assistentene komme fra? Man klarer ikke engang få tak i lærere nok mange plasser. Og med den ekstreme økningen i antall diagnosebarn, f.eks. autisme - så går det bare ikke rundt. Klarer ikke se noen som helst løsning i skoleverket. Klarer ikke å håndtere eksplosiv autismeøkning: – Har tatt helt av (vg.no)
  18. AnonymBruker

    Må jeg gi like stor konfirmasjonsgave til alle tantebarn?

    Ja det synes jeg. Er ikke barnas feil at dere treffes så sjeldent Anonymkode: 15a1b...7a8
  19. AnonymBruker

    Må jeg gi like stor konfirmasjonsgave til alle tantebarn?

    Jeg tipper det ikke er barnas skyld at dere har lite kontakt og at de ikke har takket for gaver. For å ikke brenne broer og vise at det finnes godhet i verden ville jeg gitt like mye. Men kanskje du kan gi litt mindre enn du hadde tenkt, så kan du heller finne andre anledninger til å gi noe til de nærmeste? Anonymkode: 57573...d63
  20. Viktig å leve NÅ, for om 10år kan livet være begrenset pga klimapsykosen. Har du verdier å selge så du slipper å jobbe, gjør det Å betale noen for form skatt/avgift til staten er jo galskap, slik de driver samfunnet.
  21. Sinccis

    carolinebergeriksen.no

    Hun hater å trene på kvelden, ja! Hvorfor trener hun nesten hver eneste kveld da mon tro, attpåtil veldig sent på kvelden? Hvis hun faktisk hater det, ganske sterkt ord å bruke om noe som for henne skal være både jobb og fritidsaktivitet. Hun som kan legge opp hverdagen sin omtrent som hun vil og f. eks. trene på morgenen eller på dagtid hvis hun vil.
  22. Topper og daler

    Hva er din forbudte fantasi?

    Å ignorere det man ikke liker/ finner troverdig, kan som oftest være den mest fornuftige framgangsmåte. Man må ikke alltid si alt msn tenker høyt.
  23. AnonymBruker

    Fy faen så teite jenter er med hverandre 😡

    Det stemmer da virkelig ikke! Min datter er en av de mest populære, men hun får veldig mye skryt fra lærerne for å være inkluderende og en som både alle vil være sammen med og en som faktisk er sammen med alle. Hun er også veldig flink til å få nye i klassen inn i det sosiale. Tror alle jentene i klassen har vært hjemme hos oss en eller flere ganger og det er ingen utfrysing eller mobbing. Hun er populær av en grunn, fordi hun er et fint menneske som ikke bruker populariteten sin negativt. Slutt å sette andre i bås. Anonymkode: fef23...882
  24. Jeg forventer ikke at mannen skal være «den økonomisk bærende personen» for familien, jeg forventer at vi begge bidrar. Jeg tjente svært mye bedre enn min mann i mange år da barna var små. For øvrig har vi to oppegående menn i vennekretsen som har vært utbrente, den ene i flere omganger. De sluttet heller ikke plutselig i jobben, men oppsøkte hjelp. Noe annet er bare egoistisk og ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: dc318...8e9
  25. Frøkenfryden

    Fortell noe skikkelig uinteressant!

    Lagde bowl til frokost i dag. Very influencerish av meg
  26. AnonymBruker

    Stemmer fitbit tallene?

    Jeg har også fitbit. Jeg trener 3 ganger i uken. Går ca 5 km ofte lenger tur nesten hver dag. om sommeren er det mer fjelltur. Jeg kommer nesten aldri opp i de tallene du nevner Anonymkode: f99d6...1d5
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...