Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Historie privatist eksamen

    Du burde kunne alt som du kan bli trukket opp i, altså læreplanmålet. Men det viktigste av alt er at du forstår og kan knytte sammen sammenhenger. Hvorfor ting oppstod, hvordan kunne det hindres, konsekvensen osv. Forståelse av sammenhengene er langt viktigere enn å pugge navn, steder og tidspunkt. Anonymkode: 82a28...fdb
  3. Har nettopp blitt gravid. Det er mitt aller første svangerskap. Skal til første jordmortime snart. Jobben krever å se innkalling når man skal til lege o.l., men da vil de jo se at jeg skal til jordmor og det er absolutt ikke noe jeg ønsker. Ikke bare er det såpass tidlig, men også et risikosvangerskap, så det er absolutt ikke noe jeg ønsker å dele med noen på jobben, uavhengig om de (2 stk.) som får beskjed ikke sier det videre. Dette er så sårbart og personlig at jeg vil ha det for meg selv inntil videre. Lurer på om det er noen smarte løsninger her som jeg ikke er klar over, eller om jeg virkelig må tape penger på å reise til jordmor/sykehus disse første månedene og ta ubetalt permisjon. Vi trenger alt vi har av penger nå, til å forhåpentligvis få bruke på en liten en. Det vil jo bli mange sånne timer fremover, og om det er ubetalt permisjon kan de jo finne på å rett og slett nekte meg det også. Noen tips? Anonymkode: c61ca...1f0
  4. AnonymBruker

    Er kvinnehelse undervurdert?

    Eh, ja? Har jeg sagt noe annet? Jeg skrev at av de som får hjerteinfarkt, så dør flere menn enn kvinner, til tross for at kvinner i snitt får infarkt ti år senere. Mener du at denne artikkelen motbeviser det? Anonymkode: 66977...d9c
  5. Når ALLE må jobbe Så må ALLE delta likt i hjemmet THATS LIFE!!! Det er ikke urealistiske krav men en uunngåelig realitet som medfølger at begge er i jobb. Løsningen her er å la kona gå hjemme og forsørge både henne og barn. Anonymkode: f8eb7...7e2
  6. AnonymBruker

    Mannen holder data skjult

    Link til Windows brukes for å få det du har på smarttelefon over på pc. Som meldinger, varsler, anrop osv. Anonymkode: a669d...bdc
  7. Det er helt greit å bleke håret, hvis man ønsker det. Det er bare så synd at mange tror de blir så fine med lyst bleket hår, mens sannheten er at mange overhodet ikke kler det, og at ansiktet får en farge som gjør at de ser eldre ut enn de er... Anonymkode: 7ea62...f71
  8. AnonymBruker

    Må jeg gi like stor konfirmasjonsgave til alle tantebarn?

    Dette bestemmer du helt selv, og hvis tantebarna dine ikke har kontakt kan du fint forskjellsbehandle. Søsken bør du dog kanskje ikke forskjellsbehandle. Jeg forstår veldig godt at du vil gi mer til dem du har best kontakt med og jeg mener det er helt innafor. Anonymkode: d79f5...82b
  9. AnonymBruker

    Blir helt utslitt av krevende barn

    Så flott å ha så mange barn❤️ Anonymkode: c8ae1...76d
  10. Det er ingenting som er satt i stein Selvfølgelig kan det bli bra selv om dere har delt nakenbilder. Altså selvsagt!!! Anonymkode: bbac6...6fc
  11. Kvinner ønsker et liv utenom jobb og barn 1. Egentid 2. Treningstid 3. Venninnetid 4. Jenteturer 5. Tid til shopping 6. Tid for kulturelle opplevelser 7. Tid til å pleie parforholdet Da blir det ikke plass til barn og ærlig talt er jo overstående ganske mye mer attraktivt enn småbarnsstell, barnefotballkamper, korpsdugnad, skoleatferdsvansker og ungdomspsykiatri mm. Anonymkode: 255b2...8a6
  12. AnonymBruker

    Blir helt utslitt av krevende barn

    Ååå hun er dritten i midten. Ikke vondt ment. Men barn som er elst og yngst får egne roller. Den i midten har lett for å ikke finne sin plass. Og blir urolig og sjalu. Jeg ser faktisk i mange søskenforhold er det den som er i midten som lager mest drama og er sjalu. Den elste får som regel endel ansvar og er ofte den som blir flinkest på å ta vare på seg selv og andre. Minsten blir som regel bortskjemt.. Anonymkode: c8ae1...76d
  13. Tough cookie

    Therese Lien

    Bergen med stor b.
  14. AnonymBruker

    Kan man bli lykkelig av piller? Noen som vet?

    Det høres ikke ut som du har «anlegg» for psykisk sykdom/trenger antidepressiva - fint for deg! Også fint at du er en støtte for den rundt deg. Får man sånne bivirkninger av antidepressiva som du skisserer bør man jo naturligvis oftest slutte. Jeg har som sagt nesten ikke bivirkninger- kan være litt tørr i munnen av og til. Det hele er en sum med plusser og minuser - er plussene større enn minusene, så er jeg for medisinen! Din mor må få mene det hun vil, men jeg synes det er litt korttenkt å ha sterke meninger om noe hun vet svært lite om. Og så må du ikke tro at jeg og andre på antidepressiva ikke prøver alt vi kan med dagbok, maling, trening, spise sunt, osv osv. Har skrevet ut så mange dagbøker at de kan fylle et bibliotek. Anonymkode: c5d81...272
  15. Sorry, litt rot i overskriften Anonymkode: c87de...dd8
  16. Det er helt vanlig, handler om taushetsplikt. Det skal store bekymringer til før en kommune kan sende en sak over til en annen kommune sånn helt uten videre. Men ny kommune kan be om å få opplysninger tilstedt fra gammel kommune om de får nyss i at det har vært barnevernssak. Anonymkode: 9a793...482
  17. Millimani

    Fortell noe skikkelig uinteressant!

    Det er meldt regn i dag, men det har foreløpig ikke begynt å regne
  18. Er det ikke typ røde flagg når menn spør om å få se kroppen osv? Han her har en ordentlig jobb og er høyutdannet, smart mann, fin på mange måter. Ikke møtt hverandre enda. Vi har skrevet med hverandre i 1mnd ca og har de siste dagene kjent på enormt lystfølelse hos begge. Må det bli skivebom bare fordi vi har vekslet noen bilder som er litt på "kanten"?😉 Anonymkode: c87de...dd8
  19. AnonymBruker

    Er kvinnehelse undervurdert?

    Det er ikke det minste tvil om at svært mange kvinner ikke blir tatt på alvor og ikke får samme helsehjelp som menn. Det finnes jo FLUST av historier blaa i media hvor kvinner har blitt avvist, sendt hjem osv også dødd fordi deres problemer blir avskrevet som sutring. En kvinnelig og en mannlig slektning av meg hadde på ca samme tid samme helseproblem. Hun ble sendt hjem med beskjed om å spise ibux. Han fikk morfin og operasjon. Jeg kjenner til flere tilfeller hvor kvinnene måtte ta med mannen sin (!) til legen fordi de ikke ble hørt, i det ene tilfellet viste det seg at de var snakk om hjernesvulst som måtte opereres umiddelbart ellers ville hun ikke leve ut uka. Hun ble bare sendt hjem igjen og igjen med beskjed om å ta paracet. Det er så mange historier at det er skremmende, en annen: en bror og søster har de samme arvelige hjerteproblemene, han har fått operert inn pacemaker, hun må klare seg uten. Det er virkelig helt krise, så kom ikke og skriv "hvis kvinner bare tror de blir diskriminert" - DE BLIR DET. Anonymkode: 585fb...78d
  20. Sofakona

    Kan noen forklare uvitende meg? Gjelder gynekolog

    Uten å vite hva som var høy kan vi ikkje gi noe svar. Ring gynekolog og spør
  21. AnonymBruker

    Er kvinnehelse undervurdert?

    I Oslo har sikkert de fleste råd. Her jeg bor nå, der jeg bodde for 10 år siden og der jeg vokste opp derimot har få råd. Hvorfor? Fordi reiseveien til det private er lang. Selv har jeg 12 timer kjørevei EN vei til nærmeste privatpraktiserende klinikk. Det innebærer da enten flybilletter til 8.000 (prisen mannen måtte betale for å være med på fødselen av våre tre barn) eller å kjøre og overnatte på hotell. De ferreste jeg kjenner har råd til det, selv på god lønn. Anonymkode: 06d89...d3a
  22. Da er jo strømmen billigst. VVB, bilene, oppvaskmaskinen...alle disse dingsene. Anonymkode: f595c...135
  23. AnonymBruker

    Hvor finner jeg klær med farger??

    I dag har jeg vært innom New Yorker, Cubus, Lindex og Hm. Alle butikkene så nesten helt like ut med klær i hvitt, blå nyanser, grått og svart. Hvor hade det blitt av sommerklær med farger? Jeg venter alltid til våren/sommeren med kleshandling fordi det er da jeg finner klær med mye farger men i dag var det som å gå fra den ene begravelsen til den andre i butikkene. 💀 Anonymkode: 0ded4...682
  24. Har mørkt hår, og har bleiket det tidligere. Endte opp med tørt og slitt hår som ikke så pent ut, og det var både dyrt og mye jobb. Trives nå mye bedre med mitt naturlige hår. Blankt og sterkt, og ikke minst langt.
  25. AnonymBruker

    Konsekvenser av å slutte på Quetiapine

    TS. Jeg har gått opp ca 10 kilo de siste årene, men det er som du sier fordi jeg har spist om kvelden / natten - ikke selve tabletten i seg selv men den økte matlysten den fører til. Har lest en del forskning og kroppen "holder" visstnok mer på fettet når man går på den og prøver å gå ned i vekt.. Anonymkode: b08bb...cd2
  26. AnonymBruker

    Må jeg gi like stor konfirmasjonsgave til alle tantebarn?

    Hadde gitt ulikt. Anonymkode: 7e891...a8d
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...