Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Selvsagt, men jeg tar utgangspunkt i trådstarters forutsetning med en kollega med 70% stilling, som ønsker en høyere stillingsprosent. Et ikke ubetydelig sykefravær på relativt kort tid er jo en sterk indikasjon på at man sannsynligvis ikke har kapasitet til noe mer. Jeg er ikke nødvendigvis uenig at det en fattigdomsfelle, men som jeg skrev i det forrige innlegget; da får man jobbe for en politikk som i noe større grad fanger opp de som helt eller delvis faller utenfor. Har aldri påstått at de med restarbeidsevne er verdiløse. Det er flott at man kan bidra selv om man "bare" jobber deltid, men man kan jo da ikke alltid forvente at man får full stilling. Jeg skjønner det, men arbeidstakersiden forstår ofte ikke at man er avhengig av å produsere også. Klarer man ikke å produsere går man glipp av inntjening, noe som igjen går utover skatteevnen, som er den som bidrar til å opprettholde offentlige tilbud. Anonymkode: cfba2...825
  3. Ei venninne av meg sier at hvis det ikke står på Facebook at man er i et forhold, så er ikke forholdet ekte.Hun er forøvrig 44 år😁 Anonymkode: c6f57...ba9
  4. Tusen takk for svar! Var du i kontakt med de før du bestilte time? Og hvordan var energinivået etterpå med en baby som trengte deg? Anonymkode: 99cee...ae8
  5. SardintrollReturns

Hvordan ser og høres deres orgasmer.

Mitt vokabular blir som regel redusert til "a" og "å".
  6. Er det fordi du kommer og triller eller bærer babyen mens den sover, siden den våkner så snart man stopper ? Hvor bestiller jeg deg fra? Jeg trenger nemlig en sånn en som kan gjøre at jeg kan sove samtidig som babyen sover! (Det kan selvfølgelig hende ts er heldig og har en enkel baby, men "sov mens babyen sover" er det mest provoserende jeg hører for tiden)
  7. AnonymBruker

Flere som har disse uvanene?

Vil ikke kalle det uvane, så lenge det ikke preger hverdagen din. Jeg bruker ofte å dobbelsjekke ting. Anonymkode: 9d4d3...f1e
  8. AnonymBruker

Gave til søsken av bursdagsbarnet

Dette har ALDRI vært et problem for mine to barn heller. Bare hyggelig. Blir man så mye mer bortskjemt om man får en t-skjorte på et søskens bursdag, enn om man for samme t-skjorta to dager senere en vanlig mandag? Eller om man har adventskalender der hårstrikker og klistremerker florerer, det får ikke mine barn, men mine blir altså mer problematiske fordi de får en fin hårbøyle en gang de ikke har bursdag, enn de som får 24 på rappen hele desember. Det er ikke barna deres som er bortskjemte og kravstore da, gir man dem lillefingeren tar de hele hånden? For vår familie er det ikke et problem. Anonymkode: 86033...bfc
  9. AnonymBruker

Høres mer ut som tvangshandling... Anonymkode: 1e8ad...65f
  10. AnonymBruker

4 åring som har mye utagerende/vill atferd hjemme

Da har det blitt en greie. Middagstid for ham, er stressetid, og da utagerer han. Ta en prat med ham, og si at fra i dag så er det helt nye regler. Alle skal sitte pent ved bordet og spise. De som ikke klarer å sitte pent, får ikke være med, og må vekk. Fortell hvorfor det er viktig med matro og å spise. Kryper han under bordet, gi han en advarsel: «Nå må du sitte ved bordet og spise pent, eller så kan du ikke sitte her med oss». «Nå teller jeg til ti. Om du ikke sitter ved bordet da, så bærer jeg deg vekk.» Gjennomfør om han ikke hører. Si «Jeg bærer deg vekk fordi du ikke hørte på meg og satte deg ved bordet, som jeg sa. Du kan si fra når du er klar for å spise». Overse han hvis han griner og skal ha oppmerksomhet. Gjenta: «Du kan få være her med oss når du har bestemt deg for å sitte rolig og spise». Ikke kjeft. Bare gjenta beskjeden. Overse gråt og hyling. Fjern han fra/ hold ham fast i evt situasjoner der han sparker/ slår e.l. La maten hans stå på bordet selv når dere er ferdig med å spise. Fortsett bare å si at han kan si fra når han er klar for å sitte rolig og spise. Gå videre med dagen og overse dårlig oppførsel. Roer han seg ned, men bestemmer seg for å ikke spise, la det være. Ikke mas og tving. Spiser han ikke maten, nei vel. Gi ham kveldsmat som vanlig. Dagen etter gjør dere det samme. La maten stå der, han kan spise når han er klar. Det er ikke krise om han ikke spiser middag en dag eller to. Han vil bli sulten til slutt. Anonymkode: 07a32...ce7
  11. AnonymBruker

Ser yngre ut enn jeg er

Samme her! Jubler inni meg hver gang jeg må vise leg og folk ser sjokka ut når jeg sier alderen min. Forstår ikke at folk kan irritere seg over det i en verden hvor man kun er verdt noe som ung og vakker. Anonymkode: ffc5d...469
  12. AnonymBruker

Hvordan ta menspraten?

Hun har sett alle episodene av den magiske kroppen. Hun vet hvordan babyer blir til og hvilket hull de kommer ut av (og at noen blir født med keisersnitt), jeg selv har ikke hatt mensen siden hun var 6mnd, så lite å se av sånt her i huset. Har hele ikke ubehaget som følger med 😀hun har ikke spurt om mensen, så det har ikke vært naturlig å ta det opp som tema. Derfor lurte jeg på når jeg burde ta det opp....er det så rart 🙃? Anonymkode: d16e5...098
  13. Nå sa jo ts at hun søker kjærlighet da, og ikke sex / elsker Anonymkode: 13e1f...416
  14. AnonymBruker

Dårlig avtale etter brudd. Noen vei utenom?

Og hadde du ikke fått denne avtalen hadde du hatt 0 i egenkapital. Så jeg skjønner ikke hva som er galt her? Det er jo klart han må ha avkastning på de 350.000 han lot være igjen. Ikke skjønner jeg hvorfor du mener du er dårligere stilt med 500.000 i egenkapital, enn du hadde vært om dere solgte da han gikk og du satt med 0. Søk startlån i kommunen om du er aleneforsørger. Anonymkode: 23bc0...765
  15. Her https://www.etsy.com/no-en/listing/530550383/jack-daniels-dragon-lamp Anonymkode: 45d6b...092
  16. AnonymBruker

Innadvendte nipler

Har hatt innadvendte nipler så lenge jeg kan huske. Men av og til er det vondt å ta på de og klør. Men ser ikke noko væske. Har flere innadvendte nipler? Evt operert? Tenker litt på det med tanke på amming senere i livet. Anonymkode: e5559...24f
  17. AnonymBruker

Når du låser døre....at du står lenge og kjenner på at døra faktisk er låst? Gjerne går inn i huset igjen og sjekker at kaffetrakter, konfyr er av? Og alle lys? Anonymkode: a1591...ff2
  18. Minipilla

Eks-blogger Anne Brith Davidsen

At hun ikke skammer seg over den flaue tiggingen på snap. Et tips Anne Brith - gjør som oss vanlig dødelige...ring elektriker, montør, snekker....bestill time og få det fikset.
  19. AnonymBruker

Ser yngre ut enn jeg er

Og ikke negativt med en mann som ser yngre ut heller. Anonymkode: b7b5b...c80
  20. AnonymBruker

MÅ man gi mat fra 6 mnd?

Hva med noe som griser mindre, som f.eks. brødskive i staver? Anonymkode: f9b34...7b2
  21. AnonymBruker

Ser yngre ut enn jeg er

Samme her, 30 og blir alltid spurt om leg. Jeg blir heller strålende fornøyd, snart ser vi ut som gamle skinn, så bare å nyte det først som sist! Anonymkode: b7b5b...c80
  22. AnonymBruker

8-åringen er redd for døden... hva sier man?

Det finnes mage mennesker som har hatt opplevelser som for eksempel å være ute av kroppen sin, snakke med gud, få kontakt med døde mennesker, sett "lyset på den andre siden" osv. Fortelle henne om disse folkene, så kanskje dette vil berolige henne og få henne til å tro at hun egentlig aldri kommer til å "dø". Fortell henne om hu Lilly Bendriss fra Åndenes makt for eksempel og hva hun er i stand til å gjøre. Anonymkode: f5d50...a15
  23. AnonymBruker

Lang og smal nese

Har du noen gang sett noen (jente/kvinne) å tenkt at de hadde en veldig lang og stygg nese? Hater den lange, smale, spisse og stygge nesa mi.. nesetippen går nesten 2.5cm ut i lufta. Syns dere det er så langt at man burde operere? Anonymkode: 209a2...81a
  24. AnonymBruker

Ghosting, ignorering, oversett av dater, ff, fwb etc:

Ja, på en måte. Jeg datet en fyr, og datingen gikk etterhvert over i at han kun sendte meldinger sent på kvelden/nattestid. Det fortsatte til det bare ble veldig sporadiske booty calls, og da svarte jeg bare kort og avvisende og til slutt slettet ham overalt. Flere måneder senere tar han kontakt igjen. Jeg svarer ikke, og det kommer så flere meldinger hvor han unnskylder seg for hvordan ting ble, og at han datet flere samtidig og var rotete. Så får jeg ny melding med spørsmål om jeg vil ta et glass vin, så en middag osv. (forsøkte seg tydelig på "ordentlig" date). Han driver fortsatt og går inn på storyen min på instagarm og greier, ett år senere. Jeg svarte ikke på noe, og har det fortsatt ikke. Dater en annen fyr nå jeg er blitt sammen med som er mye kjekkere, mye mer interessant og ikke noe flaky. Denne andre karen var jeg ikke så gira på i utgangspunktet, selv om han syntes han var Guds gave til kvinnen. Så det skjer, men uansett, han kunne like godt latt være. Er en grunn til at det ikke fungerte første runde, det er det alltid. Anonymkode: 40ce8...370
  25. Jeg tok operasjon 5 mnd etter fødsel. Fikk beskjed om at jeg ville miste melka, så plsneb var egentlig å vente i ett år. Meen, lillebror nektet brystet totalt da han var 2 mnd, og etter ytterligere forsøk i 4-5 uker ga jeg opp å prøve puppen mer. Da bestilte jeg time (privat), og fikk operasjon måneden etterpå. Dersom du skal amme så må du avvente. Du kommer til å miste melka, og det blir ikke greit for baby dersom hun/han ikke har avvent puppen. Anonymkode: e5f9d...c08
  26. AnonymBruker

Hvilken lege skal jeg gå til?

Enig! For ikke å si farlig! Selv om pasienten ønsker en kikkhullsundersøkelse av kneet betyr ikke det at undersøkelsen nødvendigvis er fornuftig - bare potensielt farlig med risiko for kjipe komplikasjoner. Nytte - risiko må alltid vurderes! Anonymkode: 392cc...032
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...