Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Kjerringråd for jente?

Dette er tilfeldig og du burde være glad for det du får. Er gutter mindre verd? Anonymkode: dea46...879
  3. Takk for fine ord og råd ❤️ Anonymkode: 2e9d6...758
  4. AnonymBruker

Hva sier overvekt om personen?

Jeg er enig. Mange påstår at alle som er overvektige har psykiske problemer. Det tror jeg faktisk ikke alltid er tilfellet. Noen har det med seg fra barndommen fordi foreldrene også hadde et elendig kosthold, og lærte at det er greit på kose seg med usunn mat til en hver tid. Det betyr ikke at det er lett å gå ned i vekt eller at de har det så mye lettere, men man trenger ikke alltid å sykeliggjøre det. Anonymkode: f0fb0...111
  5. Jeg har vært i samme situasjon som deg. Det skal sies at ekteskapet var dårlig i utgangspunktet, og ny flamme var bare et spark mot en avgjørelse som kanskje burde vært tatt for lenge siden. Jeg var ærlig om den nye flammen da jeg syntes at eksen fortjente å vite sannheten. Den dårlige samvittigheten ødela meg! Eksen, som ikke ville gjøre det slutt i utgangspunktet, kunne ikke se forbi ny flamme med mindre jeg gjorde drastiske endringer. Det kunne jeg ikke love og det ble derfor slutt. Jeg gikk rett til ny flamme og det var helt fantastisk til gnisten sloknet. Vi har vært sammen i over 3 år nå, men jeg er en skygge av meg selv. Det har vært 3 år med uendelige problemer i parforholdet og vedvarende dårlig samvittighet ovenfor eksen min. Hadde jeg valgt igjen så hadde jeg valgt å jobbe mer med eksen, eller i det minste tatt en pause uten å involvere meg med ny flamme. Det er så lett å bli fanget i situasjonen man er i, så jeg forstår frustrasjonen din. Samtidig er det "krise" og følelsene dine blir forsterka mot han du syns er spennende. Ta noen steg tilbake, vær litt for deg selv og ta et valg som du kan stå for resten av livet. Jeg tviler på at eksen og jeg hadde klart oss uavhengig av alt som skjedde på slutten mellom oss, men jeg vet at jeg kunne prøvd hardere. Jeg har selv gått til psykolog siden skilsmissen og har lært masse om meg selv. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde bruddet sett veldig annerledes ut. Det plager meg veldig at jeg oppførte meg så egoistisk. Det du skriver er veldig rettet mot deg selv og ditt eget beste. Innerst inne unner du mannen du er gift med mer enn dette. Tenk på hva han har gått igjennom! Det er ikke lett å forholde seg til en partner som er kald. Du skriver at han er mye lei seg. Tenk på hva situasjonen hadde gjort med deg om det var du som ble behandlet som mannen din blir. Det er direkte slemt å oppføre seg sånn mot sin nærmeste, uavhengig av om dere klarer å redde ekteskapet eller ikke. Anonymkode: e8f4f...0b7
  6. Warrior

Minner meg om sangen nei «så tjukk du har blitt»😂 «Jeg kan slanke bort litt fett Det er mere syndt på dem som er født med for lite vett»
  7. Er 37, og føler liksom ikke alderen stemmer, kan jeg være så gammel liksom;) Det stresser meg at jeg nærmer meg 40. Hadde litt krise som 30 åring, så tok noen år og rydde opp etter den.. Har bolig, karriere, en samboer jeg er kjempeglad for og et barn på vei. Men likevel føler jeg ikke at jeg er der jeg vil være, og tiden løper bare. Anonymkode: 9d5c6...53a
  8. Da går det jo å takke pent nei, og si at man ikke rekker det på hverdager 🙂 Anonymkode: 75aa4...0b3
  9. AnonymBruker

Regulering som voksen

Jeg har lenge tenkt på at jeg ønsker å fikse på tennene. Nå har jeg blitt 36 år og føler at jeg er for gammel. Har snakket med reguleringstannlege, og det er snakk om 1,5 år med regulering. Jeg kan velge hvit regulering. Jeg vet ikke hvor synlig en hvit regulering er, men det vil jo synes. Invisalign er dessverre ikke mulig i mitt tilfelle. Jeg er også singel, og hadde håpet å møte noen de neste årene😅 Hva ville dere tenkt om en såpass gammel person med regulering? Har dere selv hatt regulering? Hvordan var det? Jeg tør ikke smile slik at tennene vises uansett, så det vil være bra på sikt å få fine tenner. Men jævlig mens det står på. Blir jo nesten 40 når jeg er ferdig med behandlingen. Anonymkode: df379...37d
  10. AnonymBruker

Far mener jeg ikke er god nok til å kjøre. Mor tror på det

Du er vel flink nok til å kjøre på en tom parkeringsplass med henne? Hun kan kjøre dit. Anonymkode: bc257...413
  11. AnonymBruker

Hvordan har folk råd til så dyre biler?

Å ha dyr bil betyr ikke automatisk dårlig økonomisk sans og dårlige mattekunnskaper. Noen har fint råd til dyr bil, hus og kan kose seg akkurat like mye som deg Anonymkode: b0a6d...99f
  12. AnonymBruker

Jeg veier litt for mye og det skyldes utelukkende at jeg spiser for mye og beveger meg for lite. Anonymkode: 5a8d9...103
  13. Olympisk vektløfting. Anonymkode: 98f31...5b6
  14. Som barnløs merker man hvor ego mødre blir, så har selv kuttet ut alle venninner med barn. Er naturlig at man omgås mennesker med like verdier. De fleste mødre får tunnelsyn og enorme skylapper; er bare meg og barna som gjelder. Alt annet betyr ingenting. Anonymkode: 55963...3ee
  15. Kniv & gaffel

hvorfor snakket vi aldri om influensa virus før?

Det var mye snakk om virus og hvordan man kunne forebygge smitte i 2009 også. Det var da svineinfluensa-epidemien pågikk.
  16. AnonymBruker

Mannen har jukset med dagpenger og meldekort!

Så det kan tolkes slik at svindel er greit nok, så lenge årsaken kan rettferdiggjøres? Flere andre svar i tråden her også som hinter til at det er greit å svindle NAV og dermed velferdsstaten; Nei, det ble ikke noe mer greit å svindle NAV bare fordi korona kom og flere måtte prøve seg med lua i hånda hos NAV. Tror det er en tråd eller to her fra før virustidene som handler om hva folk synes om NAV-utnyttelse. Anonymkode: 417dc...d25
  17. WhisperingWind

Ikke lov å være sliten når man ikke har barn?

Ofte kan man si nei til mye om det ikke handler om liv og død. Med egne barn så har man ikke veldig mye valg.
  18. AnonymBruker

Hvordan få far til å sette barnets behov først?

Hvorfor ikke? Anonymkode: 1fe03...c11
  19. Noen som kan si litt om hva man kan forvente i pris for ivf forsøk hvor man bruker sæddonor i det private? Anonymkode: b4500...efc
  20. AnonymBruker

kan datter knytte seg til en mor som lever på lånt tid?

Jeg fantaserte mye om som barn, og spurte direkte: hvem ville jeg bodd hos hvis dere døde? -på en «positiv», forventningsfull måte, tante og onkel i den spennende byen, eller kanskje tante og onkel som reiser mye, eller tante og onkel på gården? Jeg så for meg hvor spennende det ville blitt, all barnekultur handler jo om foreldreløse (i det minste morløse) barn som er helter og opplever mye interessant. Et barn der dette scenarioet er sannsynlig, tenker vel mye på rent konkret hvordan det vil bli, er ikke oppslukt av frykt for sorg og ensomhet (hele tiden), men også, sånn rent praktisk: hvordan blir det? Hva kan man se for seg? Anonymkode: 6c1b8...6ab
  21. AnonymBruker

Hvordan finne ut om han er singel.

Jeg har blitt en jævel på stalking i sosiale medier, eks jeg kan finne på å se på profilbildet på FB, for så å gå videre inn på alle damer som har gitt bildet/bildene likes, på den måten har jeg funnet ut av forhold, da jeg har sett bilder av de på hennes profil e.l. Eller jeg googler navnet hans, går inn på 1881 for å se hvor mange som bor på samme adresse, for så å finne den eller de andre personene på Google/Facebook, hvis det står flere navn på samme eiendom. Og ja dette høres sikkert tidskrevende og sjukt ut, men som regel er det enkelt å avdekke et skjult familieliv, og jeg driver ikke sånn stalking i ettertid altså. Bare samme erfaring som deg ang menn. Anonymkode: 34d0a...49a
  22. Pia Sofia

Hvordan har folk råd til så dyre biler?

Jeg liket denne, selv om jeg ikke tar samme valg. Jeg har valgt bort bil, fordi jeg vil bo midt i byen og fordi det betyr mye for meg å spise ute endel. Ferier er også viktig. Skulle gjerne hatt begge deler, men det er det ikke verdt akkurat nå og det å bo her er viktigere for meg der jeg er i livet nå. Folk prioriterer forskjellig, noen vil ha fet bil selv om det kan bety at de må bo lite, det må jo også være greit! Husker eksen min fikk pes fra venner fordi han brukte så mye penger på sykkel, men han elsket syklingen og i motsetning til vennene sine brukte han lite penger på ca alt annet! Hvis man hadde sett hvem som sløste mest penger av den gjengen, hadde han blitt den som brukte minst (han var ikke gjerrig, bare fornuftig). Det er ikke sånn at alle folk med dyr bil bruker like mye penger som deg på alt mulig annet.
  23. AnonymBruker

Hvor lenge gikk du med uregelmessige rier?

I min ene fødsel ble de aldri regelmessige, de blir ikke alltid det. Jeg kom inn med opp til 12 min mellom riene, men var likevel over halveis. Min pekepinn var smertene og jeg ønsket derfor en sjekk når jeg opplevde at riene var ganske vonde. Fødsler følger ikke alltid en oppskrift. Anonymkode: 8f03c...0e5
  24. WhisperingWind

Ikke lov å være sliten når man ikke har barn?

Jeg har ikke belært noen jeg. Sier at de fleste normale mennesker med normale utfordringer ofte, ikke alltid, innser hvorfor mange småbarnsforeldre er sliten.
  25. AnonymBruker

Jeg kjører vinglete. Trenger hjelp

Se langt frem som alle sier, men for å øve seg på hvor alle hjula er plassert, er det fint å kjøre på hullete veier, gjerne grus. Anonymkode: 4fb6f...d05
  26. AnonymBruker

Venninne sier hun ikke har behov for venner

Forstår hun ikke har tid til så mange nære venner, så det spørs på hvilket nivå du ser vennskapet. Noen ranger slik: Venn God Venn Bestevenn. Førstnevnte som er Venn er kanskje ikke så nær for mange, jeg er mer skremt over hvor lett mange kaller andre for Venner. Overfladisk, som i usa: making friends! Har selv bodd og studert i USA, utrolig overfladiske mennesker. Så har tenkt mye på dette med venn eller bekjentskap, funnet ut at mange nære venner liker jeg ikke å ha. Det er krevende og slitsomt når folk skal ha oppmerksomhet og tiden din. Det viktigste for et menneske er å være sin egen beste venn, bli trygg på selv selv. Klare å leve selv også, det er viktig. Beste medisinen for dette er å legge ut på reise i verden på egenhånd å møte andre uten at det blir noe vennskap ut av det. Bare det å bli selvstendig. Anonymkode: 06743...c2c
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...