Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. abrasiveRefraction

Promillekjøring utland

Hvis du visste eller burde visst at sjåføren var beruset kan du få avkortning i forsikringen. Det kan bli mye penger. Hvis det er din bil, må du være klar over at du også mister førerretten hvis vedkomne blir tatt. Jeg har en Draeger 3820 for å sjekke om jeg har promille hvis jeg er usikker. Brukes lite før kjøring da jeg har gode sikkerhetsmarginer, men hvis jeg har drukket et par glass til middagen og så ventet noen timer vil jeg jo være 100% sikker. Hvis du eier bilen kan du få montert alkolås slik at bilen ikke kan startes dersom man har promille. Koster litt men det er mye billigere enn å bli tatt for å kjøre i fylla. Om det er i et annet land får du nesten vurdere det selv, men det er en grunn til at grensen er slik som den er. Ville neppe turt å sitte på med noen som har mer enn 0.5 i promille uansett hva loven sier. 0.8 gjør mange ubrukelig til ting som er mye enklere enn å kjøre.
  3. AnonymBruker

Vaksine mot pollen

Kortison sprøyte mot allergi er noe man går mer og ber bort i fra, fordi kortison har alvorlige bivirkninger på lang sikt. En kvinne ferdig med overgangsalder og en mann på nærmere 60 vil neppe få problemer med å få satt kortison mot allergi hos de legene som er godt opp i årene. Men fornuftige leger med omtanke for sine pasienter, og særlig unge kvinlige pasienter, setter ikke kortison injeksjon uansett hvor mye pasienten trygler. En lettvint løsning i dag, kan bli en dyrekjøpt erfaring uten angremuligheter i morgen. Og ja, jeg vet fra tidligere år at noen brukere her inne forherliger kortisonbruk. Anonymkode: 9c5b8...70e
  4. Sprill

carolinebergeriksen.no

Det er jo hærverk, på linje med tagging.
  5. AnonymBruker

Hva er det verste du vet i en dialekt?

Bløøøøøde konsonanterrrrr og skarre-r. Østfold-l. Bailll. Irriterer meg at mange utenfor Østfold også erstatter den l-en som skal være i ball med Østfold-l. Bilær, båtær og kaillær er også stygt. Og trøndernes sjø! Æ e trøinnder æ sjø! Folk som sier hjølm og hjølp til hjelm og hjelp. Vet om et par bondetupper som sier det. Anonymkode: ffe7d...327
  6. AnonymBruker

Mikroutroskap

Når legger du ut linken...? Anonymkode: b3d29...e4d
  7. AnonymBruker

Soppinfeksjon i underlivet?

en fastlege jeg hadde gjorde mikroskopi der og ta, mens gynekologen sendte prøve til dyrkning. er ikke metodene pålitelige...? Anonymkode: 87fe0...ccc
  8. Tempurpute for å sitte på. Thank me later. Anonymkode: db03c...24d
  9. tussi84

Folk som ikke gidder å jobbe!

Dette vet du ikke så mye om ts. Det er så lett å dømme andre mennesker når enn ikke er i deres sko. De fleste som har ufør er ikke uføre fordi dem ikke gidder å jobbe, de er for syke til å jobbe. Det vil derimot ikke si at de er sengeliggende hele året. Da spør du sikkert, men når de ikke er sengeliggende eller syke da, da kan de vel jobbe? Hos veldig mange uføre er formen variabel fra dag til dag, eller fra time til time. En kan våkne opp på en mandag og føle seg bra, mens dagen etter kan formen være stikk motsatt. Hvem arbeidsgiver tror du vil ha ansatte som kanskje kommer på jobb, og som mulig må gå hjem veldig ofte pga sykdom eller smerter? Når det gjelder meg selv så hadde ikke jeg hatt noen funksjons nivå i hverdagen om jeg hadde fortsatt å jobbe med den utviklingsforstyrrelsen som jeg har. Den er forresten medfødt også, og per idag så finnes det ikke behandling som vil få meg til å bli bedre. Jeg har jobbet tidligere, jeg har vært utredet, jeg har vært i praksis, men konklusjonen blir den samme. Jeg fungerer kanskje maks 2 til 3 uker i en 40 prosent stilling, før jeg så blir helt eller delvis sykemeldt 1 mnd, så kan jeg jobbe 2 uker igjen, før jeg blir sykemeldt på nytt, og så på nytt jobb, sykemeldt osv osv..I tillegg var det også ofte enkelt dager hvor jeg ikke klarte å jobbe, eller jeg måtte gå hjem. Livet utenom jobben da jeg forsøkte å jobbe, eller var i jobb var ikke eksisterende. Jeg orket aldri å være sosial, og jeg hadde ingen overskudd til å holde orden i leiligheten. Da jeg ikke var på jobb så lå jeg enten rett ut på sofaen eller sov.. Å ha fri i helgene og bare slappe av hjalp ikke. Jeg var like sliten mandag morgen som fredag ettermiddag. Egentlig kan enn si at utbrenthet er en av konsekvensene med sykdommen som jeg har. Og nå da.. hvordan har jeg det nå som jeg har blitt ufør. Jo mye bedre fordi jeg nå kan styre hverdagen min etter hvordan energi nivået mitt er. Jeg er mye hjemme, for å kunne samle krefter til å gjøre sosiale ting av og til. Jeg klarer nå å holde orden på hus og hjem, fordi jeg bruker ikke lenger opp all energien min på å jobbe. Funksjons nivået i hverdagen for meg har blitt bedre. Livskvaliten har økt. Savner jeg å jobbe? Tja.. Savner ikke det å jobbe konkret, men savner å ha noe å gå til, samt treffe kollegaer. Om det fantes arbeidsgivere som kunne godtatt at jeg var ustabil, ville hatt en del fravær og kunne tilrettelagt alt av det jeg trenger, så hadde jeg nok sagt ja takk til den type jobb. Det var ikke sånn at jeg ville bli ufør. Jeg hadde et håp om å klare en deltids jobb lenge, men jeg innså til slutt at det ikke kom til å bli sånn. Hva vet jeg? Kanskje det kommer en behandling i fremtiden som vil gjøre meg friskere? I mellomtiden så skal jeg fokusere på det jeg klarer, og jeg skal prøve på å finne meg noen ringe vikar stillinger eller lignende. Mulig jeg også kan hjelpe til med frivillighetsarbeid? Det er mye jeg kan gjøre og det Jeg evt kan klare skal jeg ha fokuset på. Jeg er ikke totalt ubrukelig selv om jeg nå har blitt ufør.
  10. Leanfear

Blir man REN av toalett med "spyling"?

Er det slik at man trykker inn en knapp så spyler den i f. Eks. 10 sekunder eller spyler den kun når man holder knappen inne, eller begge deler? Hvor mye vann kommer på maks styrke? og fra hvilken vinkel? kan det justeres? Jeg pleier å bruke dusjhode fra et bidee som står rett ved toalettet å spyle med, men må også bruker hånda, men det går fint etter å ha tørket et par ganger før jeg spyler. Regner med å gjøre det samme her hvis jeg får et slik toalett, altså vaske samtisig med hånda som det spyler. Vurderer å skaffe meg en slik i det nye huset, men ønsker litt mer info.
  11. MadameX

Ulrikke Falch

Høres og ser ut som hun har fått et veldig stort bekreftelsesbehov etter bruddet og da ønsker å se ut som de andre prikk like «instababene» med langt, blondt hår, eyeliner and brown on fleek og mager kropp med instagrambilder tatt i de mest flatterende vinklene. Likte bedre den tøffe, korte sveisen og normalvektige kroppen hennes, enn sånn det er nå, men som hun sier så har hun jo hatt en tøff tid.
  12. AnonymBruker

Hvorfor er du deprimert?

Fordi selvtilliten har vært nede siden fødsel. Har sikkert bare blitt selvoppfyllende profeti, men jeg får det alltid bekreftet. Jeg slet faglig på skolen= ingen utdannelse = drittjobb/lavtlønnet/unge mennesker= lav status Gjentagende mobbing= det er noe galt med meg/jeg er svak Det startet på ungdomsskolen når bestevenninna mi flyttet. Det fortsatte på videregående. Begynte også på folkehøgskole og opplevde det ikke der, helt til det kom ei som ble populær, var hyggelig mot alt og alle og bestemte seg for å stenge ute meg, med suksess selvfølgelig. HATET liksom at samme hvor jeg befant meg fikk jeg ikke respekt. Jeg kom fort i arbeid, men det har aldri vært jobber jeg virkelig har likt. Så feilet jeg på det jeg hadde drømt om OGSÅ, jeg forelsket meg for 3. gang men kjærligheten går heller ikke min vei. Alltid er det noe som hindrer. Og nå sliter jeg bare med å innse at det ike blir oss.. Anonymkode: f8ae5...2e5
  13. Og isåfall kan man gå fra hverandre og finne en som passer bedre. Anonymkode: 39b2e...f57
  14. AnonymBruker

Bitt av hund på torsdag

Må bare si at du virker så snill, har vært flere tråder jeg har laget hvor du har spurt flere ganger hvordan det går med meg. Så ville bare si tusen takk ❤️ Jeg er nok en litt for avslappa person/liker å leve på kanten;), så har ikke sjekket det enda. Føler meg helt fin. Har legetime på fredag, så han får se på det da:) Anonymkode: 8f284...1af
  15. Før i tiden ordnet man seg når man skulle møte en representant fra "det offentlige". De hadde en større, eller annen form for, respekt for mennesker i høye eller viktige stillinger før. Tror egentlig ikke dette gjelder for kvinner i 60-åra, de er ofte mer moderne, men kanskje fra 70-åra og opp. Anonymkode: 067e4...174
  16. Hvem er dette?

Hva er den største feilen du har gjort på jobb?

Haha uff den var kjip!! Jeg var 18 år, nylig fått lappen og krasjet en ny bil 😫😫
  17. Sokkar

Mikroutroskap

Jeg hadde dumpet mannen 😊
  18. Det er et veldig enkelt svar på dette: Tråden handler ikke om deg eller om andre som har det helt fint uten sex. Den handler om de som lider under den holdningen der. Anonymkode: d51db...2d7
  19. Hvis sex er så viktig og hun ikke får hatt sex med sin kjære så kan hun jo gå frivillig. Man må ikke være sammen hvis man ikke trives . Fritt valg. Anonymkode: 39b2e...f57
  20. AnonymBruker

Paradise Hotell 2019

Hun var pen før hun opererte seg og tok for mye fillers. Nå er hun virkelig ikke pen. Kan ta den berømte skalaen som et eksempel. Før var hun rundt 7, nå er hun 4. Jeg kjenner henne nesten ikke igjen på før-bildene og det er rett og slett som om jeg ser en annen person. Dette er bare rent objektivt, og jeg tar ikke med personligheten hennes (som ikke er noe særlig). Alle de andre jentene er pene der inne ja. Anonymkode: 686c7...eb2
  21. prescella

Gdansk

Hva gikk en pakken ut på? Er man alene i rommet flytetanken står i?
  22. Hvem er dette?

carolinebergeriksen.no

Hvorfor er netfit.no siden deres nede? Den var jo oppe når de lanserte sånn halvveis hvertfall. Er det bare på insta nå?
  23. Uff! Stakkars ❤️ Anonymkode: eaa02...f48
  24. Men altså. Mang som skal til legen kommer ikke rett fra sykesenga. Anonymkode: df376...978
  25. AnonymBruker

Paradise Hotel 2019 - Spoilertråd

Sofie er en irriterende og selvopptatt og selvhøytidelig dame. Håper hun ryker ut snart. Anonymkode: ff7bc...223
  26. "Kvinner med såkalt ubestemte helseplager kjemper en ensom kamp for å bli trodd og forstått av legen. Å bruke krefter på å forsøke å framstå som troverdige pasienter går på bekostning av arbeidet for å forsone seg med et liv i kroniske smerter. – I møtet med legen anstrenger de seg for å ikke virke verken for sterke eller for svake. De må ikke framstå som for friske, men heller ikke for syke. De sørger til og med for ikke å være for velkledde, men samtidig ikke for uflidde!" https://www.nrk.no/livsstil/alene-pa-legekontoret-1.1314504 "Når hun drar til behandling/legebesøk/til andre, pynter hun seg i sexy undertøy og er pen i tøyet. Hjemme er hun kledd som en dass/slask og bestandig(!) lite tiltrekkende!" https://forum.kvinneguiden.no/topic/291806-hun-pynter-seg-for-andre/ https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918657-hvordan-kle-seg-til-legebesøk/ Mange er nok opptatt av det. Anonymkode: 0698a...e7f
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden