Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Jeg hadde en type som spurte og gravde om slikt. Etterpå brukte han det mot meg og jeg var så nedbrutt og følte meg så mindreverdig, at jeg godtok det meste i mange år fordi jeg ikke trodde at jeg som var så forkastelig fortjente en fyr som var så fantastisk som han stadig vekk minte meg på at han var. Med ord, riktignok. Handling sto ikke i stil. Selv om han var en drittsekk, klarte han å argumentere så bra at jeg ikke kunne nekte for at han var fantastisk. Og så måtte jeg jo ikke glemme alt det forkastelige sexgreiene jeg hadde gjort i fortiden (helt normale ting men hvis han sier at det er forkastelig, så må man nesten ha advokat for å vinne den diskusjonen). Mitt råd er å la fortid være fortid. Det kan jo også hende at hun ikke klarer å få vekk bildene i hodet senere om hun treffer en av eksene dine, eller dere gjør noe sexgreier du har fortalt at du har gjort tidligere Anonymkode: ed317...405
  3. AnonymBruker

mennesker med Asperger syndrom

Jeg kan dele min erfaring med å ha en med asperger tett på livet. Samboeren hadde et barn fra før da vi ble sammen for 8 år siden. Moren til dette barnet, altså samboers eks var ikke som alle andre jeg hadde møtt. Samboeren sa alltid at eksen var gal og meget spess, og dette har jeg fått erfare i mange år nå. Hun kunne foreks plutselig begynne å vise bilder av seg selv på mobilen midt i en samtale om noe helt annet. Hun karte ikke å holde en normal samtale, og sa rett og slett mye rart. Hun var svært vanskelig å snakke med. I perioder stenger hun seg inne i flere uker, og hun har har aldri fått til noe i livet. Klarer ikke å ta en utdanning, holde på jobb mer enn to mnd, holder ikke på kjærester, klarer ikke styre økonomien og alt dreier seg om henne. Guttungen er ikke så viktig. møter aldri opp på skoleavslutninger, 17 mai eller fritidsaktivitetene hans. Hun bor hjemme hos andre voksenpersoner som hjelper henne med guttungen når han er der. Hun tok med seg guttungen på ferie et år, uten å ha penger på konto, så vi måtte hjelpe dem hjem igjen. Det har vært helt krise, og mange merkelige tilfeller. Dette med urenslighet kjenner jeg meg ikke igjen i henne. Hun ser alltid flott ut, i flagrende silkekjoler, hårforlengelse og høye hæler. Selv om man tenker at hun kanskje ikke helt klarer å kle seg til situasjonen bestandig. Høye heler på skogstur foreks.. Jeg har vært veldig irritert på henne, fordi jeg synes hun har vært altfor egoistisk og uansvarlig. Hun fikk diagnosen asperger og ADHD for ca 6 mnd siden. Trolig er hun også manisk i perioder. Dette forklarer så mye, og det er lettere å akseptere at ting er som de er, ikke minst for guttungen som alltid har vært skuffet over moren sin. Nå har vi en forklaring på oppførselen. Hun er ikke som hun er fordi hun vil. Hun prøver så godt hun kan, og irritasjonen min har gått over i en mer støttende tone. Anonymkode: 43e8c...25c
  4. Aldri sett jobben foran familie og sykdom. Anonymkode: 0fdef...da3
  5. AnonymBruker

Praksissjokk? Medisin

Takk for svar. Nå går ikke det på uenighet i forhold til det faglige, da. Det er mer det generelle arbeidsklimaet på sykehus som slår meg som ganske kaldt og med litt gammeldagse holdninger i forhold til arbeidstakernes helse (har selvfølgelig ikke sagt eller gitt uttrykk for dette til noen). Jeg har fått praksis på den avdelingen jeg er aller mest interessert i, så det mangler ikke interesse fra min side. Jeg har tatt initiativ til å håndhilse på alle, og prøver alltid å si hei/god morgen på morgenmøtene, men flere møter jo ikke en gang blikket mitt. Anonymkode: 12a60...eba
  6. AnonymBruker

Flytte til ett annet land

Begynn med å se hvor du faktisk kan få deg jobb. Anonymkode: c07d1...b5b
  7. AnonymBruker

Flytte - igjen? Tenåringer.

Jeg tenker at din datter kan med tid og stunder ta over loftet. Jeg tenker at gutten er eldst eller ? Anonymkode: d92b3...b08
  8. Joda, jeg ser den. Jeg har tidligere jobbet som assistent med 5 års ansennietet. Var nå ferdig i juni, og begynte som sykepleier. Fikk først 410 000 i året, og har nå rykket opp til 425 000 som står pga lokalt oppgjør (spekter). Jeg tror det stemmer, det er samboer som er uenig og mener det er lite. ingen barn Anonymkode: 41179...e8c
  9. Da er det dårlige tider for tiggere fremover Anonymkode: dcc70...422
  10. Bra, lettere å forholde seg til enn å bruke kontanter Anonymkode: 60756...57a
  11. applestories

matvarer vi savner..

Synes dere også dem var større før? Har spurt her inne men får bare til svar at den veide like mange gram som den gjør i dag. Kan ikke helt få det til å stemme da den må ha vært litt større som hel bar enn med biter :klo:
  12. AnonymBruker

Han har en elskerinne - og det vet jeg.

Stolt av deg, TS. 💪 Anonymkode: 0e7bc...43c
  13. AnonymBruker

Har du prøvd en alkoholfri måned?

Om du leser hele artikkelen hennes synes jeg ikke det var overdrevent i det hele tatt. Hun var jo iferd med å bli alkoholiker. Skriver at hun ofte kjøpte seg en flaske på dagen om hun følte for å drikke og at mannen hennes mente drikkingen hennes var et problem. Faren hennes var alkoholiker så hun hadde vel genene. Så i forhold til hvor mye hun drakk hver dag tror jeg at det var en ganske stor forskjell for henne å ha en hvit mnd. Jeg hadde et nesten hvitt år ifjor. Grunnen var at jeg slet veldig med angst og depresjon og hver gang jeg drakk forverret det psyken veldig. Iår har jeg drukket en vinflaske ca en gang i mnd. Jeg merker kroppen faktisk har fått litt avsmak for alkohol etter det hvite året og kommer til å redusere inntaket. Anonymkode: e07dd...a91
  14. AnonymBruker

Hva er de største tabuene i samfunnet i 2019?

Alle i utsatte grupper er tabufisert. Hellige kuer. Rart all den tid foreldre gjør sitt ytterste for å takle trassalderen til småungene sine. Men når det er voksne er det liksom greit å være i trassalder. Se på Pippi langstrømpe. Det var kult å være obsternasig. Produktet av en generasjon som overlevde 2 verdenskriger og som gjorde 68-barna sine en bjørnetjeneste. De var livredde for dem og følgende ble all slags mulige rampestreker sjarmerende, da de allerede hadde opplevd så mye jævelskap selv som de ikke ønsket for sine småbarn. Det ble en fattig trøst med livsglade barn. Men hva har de produsert da? Disse livsglade barna som fikk alt på sølvfat. Jo, de terroriserer oss fordi de har dårlig samvittighet selv. De fortjente jo egentlig ikke den oppdragelsen de fikk. Men om de er takknemlige? Nei. Det er bare en selvfølge. Men andre får ikke ha selvfølger. Da kommer selvfølgelighetsmafian og forteller deg en ting og to. Som ikke henger på greip logisk. Anonymkode: dc274...d1b
  15. AnonymBruker

Har kjæresten min hatt sex med en annen?

Dytter Anonymkode: 84ec2...1da
  16. Fornuftig-mann

Har du prøvd en alkoholfri måned?

Ja, det er kjedelig. Men jeg har fått bedre lørdager og søndager av det. Er vel over et år siden jeg hadde en alkofri måned.
  17. WhiteSwan

Dumme ting kunder sier

Jeg jobbet i butikk som solgte relative dyre produkter, Men det var da salg. Så spør en kunde «kan du sette ned prisen på denne? Kan jeg få den billigere eller?» 🤦🏻‍♀️
  18. Francoise

matvarer vi savner..

Kan ikke forstå hvorfor denne forsvant! Den var jo sååå god!
  19. Nå har det seg slik at jeg har blitt uplanlagt gravid med kjæresten min, selv om jeg brukte p-piller. Jeg har veldig lyst på barn, selv om tidspunktet ikke er det beste akkurat nå, men kjæresten min vil at jeg skal ta abort. Jeg er ferdigutdannet, har fast jobb, eier leilighet og bil. Kjæresten min studerer i en annen by, som er ett par timer unna meg, men han er ferdig med å studere neste år. Han sier han ikke er klar for å få barn enda, han vil vente til han har fast jobb før vi får barn. Jeg føler det er egoistisk å beholde når han ikke vil. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.. jeg er sikker på at jeg kommer til å ta det veldig tungt psykisk hvis jeg tar abort. vi er 25 år begge to. Noen som har råd å komme med? Eller noen som har vært i en lignende situasjon selv? Anonymkode: cc399...cb4
  20. Dårlig selvbilde. Anonymkode: a9eb3...0e1
  21. kvinne35+

Avalon og reisen til ICSI

Hei Avalon. Tøft å lese om hvordan du har det. Jeg har vært gjennom sånt styr med med forrige min som nå er 16mnd. Bare å sende PM om du trenger noen å lufte ut følelsene med. Vi hadde melkeallergi på våres derfor var det kolikk. Helsestasjonen sa hele tiden at alt er bra. Vektkurven gikk nedover men helsestasjonen sa "baby spiser det baby trenger" og "baby ordner selv" osv.. Til slutt gikk jeg til legen og fikk melkefritt og det tok 8uker med full effekt. Jeg prøvde pumpe litt men melka i brystene tar også 8uker å bli melkefritt men da hylskreik ungen i 5timer etter en liten porsjon på 70ml hver gang. Så det ble til at vi holdt oss til flaska og melkefritt da det var beste løsning i situasjonen. Havnet også på sykehuset hos barnelege, fysioterapeut, spiseteam og har hatt fysioterapeut nå siden alder ca 1-2mnd. Mye gråting, mye bekymring, mye følelse av å ikke strekke til. Jeg er i termingruppen din forresten. Men hvis du vil så kan du skrive privat PM eller du kan skrive i denne tråden eller du kan skrive i termintråden. Jeg kan prøve å støtte så godt jeg kan. Vi har det enda tøft for barnet har refluks i tillegg. Refluksen kom med introduksjon av mer enn bare flytene.. Vi har vært gjennom det meste. Her hjalp ikke kiropraktor for det var ingen låsninger. Men vi hadde kolikk som årsak av melkeallergi og at barnet reagerte på melkeproteinene og dermed fikk kolikksmerter og mage sprengt med luft. På grunn av at det tok så lang tid å få rett kost så henger barnet enda etter motorisk. Barnet klarte ikke ligge på magen pga store smerter. Ved 4mnd kunne barnet holde hodet som en nyfødt etter tilbakemelding fra fysioterapeuten vi går til. Barnet som kom nå er drømmeeksemplar, frisk som en fisk, spiser som bare det og smiler og sover og fornøyd 90% av tiden. Mvh kvinne35+.
  22. Mener du at helsepersonell har dårlig håndhygiene? Hvis det stemmer er det ikke så rart at jeg fikk en kraftig årebetennelse i armen og måtte reinlegges etter siste sykehusbesøk. Det var etter en kanyle som hadde vært i armen i to dager. «Det er sånn som skjer» sa sykepleieren som satte den inn. Har vært mye innlagt på sykehus, har aldri opplevd det før Anonymkode: 36ec7...73f
  23. Rumle

Solas grublerier.

Markjorbærene har jeg sådd i utgangspunktet og så kommer det jo veldig lett nye, små planter overalt fra frø, så de små plantene flytter jeg rundt Har ikke så veldig mye rips, spiser alt som de er Plommene lager jeg noen flasker likør av som oftest. Av og til syltetøy, ellers spiser jeg masse, de er kjempegode
  24. aiba

Be henne slanke seg

Jeg la på meg 40 kg av medisiner og jeg er vant til at menn er som Ts! De vil gjerne pule meg, samtidig som de er streng på at jeg ikke er bra nok som jeg er! Hyggelig at de ser mitt potensiale! Men vært fin om noen som likte meg som jeg er hadde tatt kontakt
  25. Anjatapinjata

Kvalme i tredje trimester

Jeg var kvalm på slutten men det var bare på kvelden og kortvarig. Altså siste to ukene. Dårlig plass på slutten så mye press på organene. Kvalme kan også tyde på svangerskapsforgiftning, så hadde tatt det opp med jordmor eller lege.
  26. AnonymBruker

Be henne slanke seg

Eh... Jeg går kanskje mot strømmen her, men jeg har møtt en veldig veltrent mann. Selv var jeg normal, men hadde litt ekstra her og der. Utrent er en fin måte å si det på. Han sa ikke direkte at jeg burde slanke meg, men inviterte meg med til å bli med på trening sammen med han. Nå begynner jeg selv å se veltrent ut, er i et sunt og aktivt forhold og spiser mye bedre. Det er nok veldig individuelt hvordan kvinner ville sett på det om en mann sa noe på vekt, men helt ærlig synes jeg det burde være lov. Men kanskje pakke det mer inn om hun virker som typen til å ta seg nær av det. Anonymkode: d9972...150
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...