Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. skruf

Jentenavn på E

Ellinor er så utrolig fint! Ellers så liker jeg Esther, Erle, Eivor, Ellisiv, Elonora, Elisabeth og Eline,
  3. AnonymBruker

Er det noen som koser seg på ufør?

Pass på så du ikke får hudkreft. #Solkrem Anonymkode: f4eb8...b6a
  4. AnonymBruker

3-åringer og samspill/samlek?

Jeg sitter med en liten klump i magen etter årets 17.maifeiring, og lurer på om noen andre har opplevd det samme/har noen tips/råd/erfaringer å komme med. Vi var sammen med venner og venners venner på 17.mai, med til sammen fem barn på 3 år, min sønn inkludert. De fire andre går i samme barnehage, og kjenner derfor hverandre godt, mens to av de fire andre barna er gode venner av oss og derfor også kjenner min sønn godt - og han kjenner dem. Vi er mye sammen ellers i året. På 17.mai endte kvelden med at de fire andre lekte veldig fint sammen (løp etter hverandre, gjemte seg sammen, samlet kongler sammen og generelt holdt seg sammen), mens min sønn lekte alene i klatrestativet i hagen. Jeg prøvde iherdig å hjelpe han inn i leken sammen med de andre, men han ville liksom ikke helt, eller fikk det ikke helt til. Det var absolutt IKKE sånn at de andre barna ekskluderte han på noen måte, så det er ikke snakk om noen utestengelse her! Det virker mer som at min sønn syns det er vanskelig å leke med de andre som kjenner hverandre så godt🤔 Eller vanskelig generelt? Han har ingen vansker med å leke med andre barn ellers, men mulig han kanskje trives best med å leke én-til-én. Han sa også at han hadde hatt det kjempefint og kjempegøy når vi kom hjem, og jeg tror egentlig det, for han er veldig flink til å sysselsette seg selv og leke på egenhånd med det han syns er gøy (han har ingen søsken). Spørsmålet er om dette er noe jeg bør være bekymret for? Er det tidlige tegn på sosiale vansker (ikke noe jeg har hatt mistanke om før nå på fredag altså)? Og hva skal jeg som forelder gjøre? Fikk så vondt av han, men det er mulig at det bare er mammahjertet som er litt overfølsomt altså, jeg vet ikke. Anonymkode: 19cec...bb4
  5. MarianneE

Hvor vanlig er det å fortsatt vaske for hånd?

Vi er 3 i huset og har ikke oppvaskmaskin, så oppvasken blir det jeg som tar.
  6. AnonymBruker

Baby 7 måneder og nattesøvn

Sover baby på eget rom? Det utgjorde en stor forskjell her i huset i hvertfall, og gav mye bedre nattesøvn for oss begge. Noen trenger naturlig mindre søvn enn andre, men aktivitetsnivå og stimuli spiller også en viktig rolle for behovet for søvn og hvile. Og så er det viktig at babyer er gode og mette når de skal sove siden de lett våkner når sulten melder seg. Det meste går jo i perioder med disse små etter min erfaring, så plutselig kan sovemønsteret være endret igjen. Anonymkode: 46aa8...a20
  7. Jeg har det omvendt av deg og jeg går med jente. Har aldri hatt så fin hud før. Men håret har blitt elektrisk. Litt rundere kinn har jeg alltid ønsket meg, rumpe, lår, hofter og selvfølgelig mage vokser og det gjør ingenting. Jeg ser andre jenter som har blitt veldig mye større enn de var før mens de har gått gravid og i tiden etterpå og jeg syns de er vakre slik😍 Har fått komplimenter om at jeg gløder og er pen gravid. Men hva hvis dette lover dårlig for datteren min?😂 Vil gjerne gi bort litt skjønnhet til barnet mitt😘 Når jenta mi er født går jeg tilbake til å bli tynn innsunket i kinnene, samme bleke huden med kviser og like sliten. Har mer energi som gravid. Når du har født går du et skritt frem igjen, jeg går to tilbake😂
  8. AnonymBruker

Dere som sier «kids’a» om barna deres...

Kidsa i fæmilyen. Anonymkode: d4568...b30
  9. AnonymBruker

Innafor å bære en 3 åring?

Bærer treåringen mye da han er typen som løper rett ut i veien om han får sjansen. Anonymkode: 6678b...6f0
  10. Herregud så mye rart folk klarer å henge seg opp i Anonymkode: efff1...984
  11. Kicki_90

Hvor verdifullt er fagbrev?

Fagbrev kan være avgjørende, avhenger hvilken bransje og så klart arbeidsplass. Jeg har fagbrev i salgsfaget, og det ble vektlagt ganske mye når jeg fikk jobb i bokhandel. Man har med seg en del kunnskap som en uten fagbrev ikke har, som kommer til nytte i jobben. 😊
  12. FrodeF

Urettferdig , for hvem ??

Hun kan sove hele dagen mens han er på jobb.
  13. AnonymBruker

Sitter alene hos typen og ser Grand prix.

Da hadde jeg gjort det samme neste gang vi skulle møtes... Nei, vent litt, jeg hadde bare ikke dukket opp igjen da jeg forventer å leve i et forhold med gjensidig respekt. Jeg har ikke en gang venner som behandler meg sånn. Anonymkode: bf96b...24d
  14. AnonymBruker

Blande meg i vektproblemer til niesen min?

Man blir veid og målt av helsesykepleier i 3. Klasse, så da tar nok hun kontakt med foreldrene og tilbyr de veiledning i forhold til kosthold. Anonymkode: 234de...e85
  15. AnonymBruker

Dere som sier «kids’a» om barna deres...

Jeg for min del begriper ikke at å kalle unga for kids i stedet for barn kan plage noen 🤔 Jeg nærmer meg 60 og bruker mange engelske uttrykk i dagligtalen, men her i Oslo er vi vel vant til at mye går på engelsk da det finnes massevis av servitører og butikkansatte som ikke snakker norsk. Anonymkode: dc691...28c
  16. skruf

Blande meg i vektproblemer til niesen min?

Siden jenta er 8 år og skolejente så vil jeg tro at helsesøster (eller, det heter vel helsesykepleier nå) allerede har grepet inn. De siste årene har det vært et stort fokus på fedme hos barn, og alle barn som begynner på skolen blir veid og målt. Og de kontakter foreldrene når de oppdager fedme hos et barn. Så dette er nok allerede under oppsyn. En familie jeg kjenner er alle overvektige, både foreldrene og de tre barna. Eldste gutten begynte på skolen for to år siden og vektproblematikken ble tidlig tatt tak i, og foreldrene måtte på et kosthold og livsstilkurs. Barna blir jevnlig veid. Som tante så synes jeg ikke det er riktig at du tar dette opp direkte med 8-åringen. Det er derimot bedre løsning å ta det opp med søsteren din/mor til barnet. Snakk med henne, støtt henne og spill på lag med henne. Du kunne også ha involvert moren din/mormor til barnet sånn at hun også serverer sunn mat og begrenser ungen litt når ungen er hos besteforeldrene. Et barn skal ikke direkte slankes uten at lege eller annet helsepersonell er inne i bildet. Det skal ikke slankes noe særlig ned i vekt men vokse seg inn i vekten, dvs vekten er stabil mens barnet vokser seg høyere. Man kan såklart som familie legge om kostholdet og få en mere aktiv livsstil, noe som er gunstig for hele familien. Men det skal ikke være sånn at de andre i familien kan spise hva de vil mens det overvektige barnet må spise ryvita knekkebrød med mager smøreost og ei gulrot. Og, man må ha bak øret at man må være ytterst forsiktig med å ta dette direkte opp med barnet. Det skal så utrolig lite til før et feil ord kan sende et barn rett inn i spiseforstyrrelser og et eviglangt vanskelig forhold til mat, det kan følge barnet langt inn i voksenlivet Trå forsiktig sier jeg bare
  17. FrankDrebin

Rå Sjampiong sopp

Hadde det vært farlig, hadde jeg vært død for lenge siden.
  18. Alterego666

Er sjamaner de nye legene?

Sjaman Durek er helt sikkert velkommen til å teste sine metoder etter vitenskapelige metoder. Snåsamannen hadde i alle år et stående tilbud om å teste sin helbredende evner etter vitenskapelige metoder. Hadde han gjort det, og evnene hans bestått testene, ville evnene hans blitt vitenskapelig anerkjente som mer enn overtro. At en praksis har bestått testing etter vitenskapelig metode, betyr i prinsippet ikke at den er mer potent eller virksom. Det betyr at: -man vet nøyaktig forhold årsak/virkning -man kan dosere nøyaktig -man kjenner bivirkninger -man har luket vekk placebo-elementet. Dette betyr ikke at folk IKKE ble bedre etter besøk hos Snåsamannen, men det betyr at man vet ikke hvor mange som ville blitt friske uansett og hvor mange som ble friske bare av å bli snakket vennlig til og tatt på.
  19. De er barn. Man kan ikke forvente at barn skal følge alle de samme normene som voksne. Å stå på balkongen der i time ut og time inn krever jammen sitt. Synes det er flott de i det hele tatt er der så lenge som de er.
  20. AnonymBruker

Her tar jeg om nettene, da jeg har mye lettere for og våkne, og mannen tar de om morgenen, funker helt supert for oss 😊 Anonymkode: 19582...0d6
  21. FirstNameLastName

Er møkklei de som bor under!! De skal klage på alt

Ja, har skjønt at andre syns det er irriterende og derfor jeg tilpasser meg. Men jeg syns som sagt det er de som plages av lyder som burde bruke hørselsvern, ørepropper el.lign. Siden det ikke fungerer slik, spiller jeg sjeldent virkelig høy musikk (typ, 1-2 ganger i året, kanskje).
  22. AnonymBruker

Ble hånet på jobbintervju

Nå har slike mennesker heller ikke spesielt god selvinnsikt eller forståelse for hva som motiverer mennesker, så akkurat det er ikke så rart. Anonymkode: 0858d...10a
  23. Jadzia

Når man har barn så er det ikke noe ditt og mitt barn. Her avlastet vi hverandre etter som vi trengte det. Jeg fikk sove ut når jeg hadde behov, og han når han hadde behov. Er han uansett våken burde han kunne klare å ta begge ungene et par timer.
  24. AnonymBruker

Ble hånet på jobbintervju

Skulle ikke forundre meg om det er stor gjennomtrekk på den arbeidsplassen. Har aldri skjønt meg på "ledere" som tror psykopatisk oppførsel skal få folk til å yte mer eller bli værende i stillingen over lang tid. Anonymkode: ce23d...64c
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...