Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Eggløsning

Jeg har prøvd lenge, og jeg mistet for 4 måneder siden. Har ikke prøvd igjen før nå egentlig siden jeg ville at kroppen skulle slappe mer av. Legen ville jeg skulle prøve clomid neste pp for å se om det ville hjelpe mer, siden vi har prøvd i noen år nå. Men når man tar clomid skal man ikke få mer slim da? Er helt forvirret haha. Anonymkode: 3cb81...1fb
  3. Dersom mor blir rolig og fornøyd, blir barnet også fornøyd. Verste jeg ser er foreldre som gir hele seg selv til barna, for så å klage på hvor krevende og slitsomme de er. Man må ha det bra selv for å kunne hjelpe andre å ha det bra! Anonymkode: 4525c...bb0
  4. Så lenge du ikke samsover. Anonymkode: a0447...dfa
  5. Jeg mener sa ting som var helt upassende, men som du lot passere. Prøvde å imponere, men det slo feil ut osv? Anonymkode: bb74e...05b
  6. AnonymBruker

De søvnhygieniske rådene

Er det bare jeg som blir veldig stresset av de søvnhygieniske rådene? Spesielt dette med å ikke ligge i sengen mer enn ca. 20 minutter, men stå opp hvis du ikke har sovnet etter 20 min, gjør meg stresset. Husker jeg prøvde å følge dem for flere år siden da jeg fikk dem av en lege, og at de ikke funket. Synes egentlig det var deilig å kunne slappe av i sengen uten å tenke på å stå opp hele tiden. Men så fikk jeg søvnproblemer igjen for litt siden, og fikk dette velmente rådet atter en gang av en ny lege. Fikk også forklart at meningen med rådet er å ikke programmere kroppen til å forbinde senga med søvnløshet. Greit nok. Men kjente angsten komme, og begynte å google. Da finner jeg en side av American Sleep Association der det står at man ikke skal ligge mer enn 5-10 minutter i senga uten å sove. Ble superstressa. Så nå ligger jeg på kvelden og natta og bare forbereder meg på å stå opp etter få minutter fordi jeg er redd for å programmere kroppen på feil måte. Og nå får jeg ihvertfall ikke til å sove. Når jeg står opp blir jeg mer og mer våken, uansett hva jeg gjør. Lurer på om og hvordan jeg kan ta opp dette med legen uten å såre henne, for hun er hyggelig og det var jo bare godt ment. Anonymkode: c7e20...e3a
  7. MadameX

Angst av alkohol

Hjelper det om du minsker mengden?
  8. For typ 2 måneder siden, så var jeg dum at jeg lånte en venninne et par joggesko fra Nike. Har noen ganger problemer med å si nei. Jeg vil ha skoene tilbake. Men hun kommer bare med unnskyldninger jo. Merker jeg er lei Hun bor 1 time unna og i helgen var hun i hjembyen. Sa til henne "husk å ta med skoa da" jada, det skulle ho, men "glemte" de 🙄 Skulle besøke henne for en stund tilbake, men da hadde hun lånt skoene til en kusine! Jeg sa "men da drar vi bort å henter de" hun var visst bortreist. Typisk Ah, vil ha skoene tilbake! Har ikke lappen, men vurderer å få noen til å kjøre meg bort for å hente skoa. Hun jobber turnus, så ikke sikkert hun er hjemme. Vil ikke si jeg kommer. Noen vært i lignende situasjon? Tips? Anonymkode: a3fb8...027
  9. AnonymBruker

Ting skjer over hodet på meg

Det skal ikke være sånn at fordi han tjener mest, skal han bestemme alt mulig. Du er en likeverdig partner i dette forholdet, og kan si din mening. Spesielt dumt blir det hvis han ønsker blir lov gang på gang. Hvis dere ønsker ulike ting for ferien, må dere sette dere ned og finne ut hva det er dere ønsker å oppnå på ferie, og så se om dette kan bli noe av på en måte som gjør begge to og eventuelle hunder, katter og barn happy med situasjonen. Jeg skjønner ham på at bilferie ikke det det beste (hadde det hele barndommen min og er ganske lei den ferieformen), men det finnes jo mange andre alternativer. Det er ikke gitt at han skal bestemme bare fordi han ikke liker ditt første forslag. Du bestemmer ikke over hans penger, men han bestemmer heller ikke over deres ferie fordi han tjener mest. Anonymkode: 271eb...8f1
  10. Hvorfor i alle dager giftet du deg ikke med henne? Nøkkelen til den beste sexen er mye følelser liksom, og det er det ikke sikker du finner igjen. Anonymkode: b3486...d8e
  11. AnonymBruker

"Klarer jeg juss?"

For øvrig kan man komme en lang vei med kampen mot egne mindreverdighetskomplekser, kampen mellom er jeg dum eller smart, i forhold til de andre. Det er veldig mange som har bygget personlig suksess på den psykologiske heksegryta, men vond er den å koke på i lengden. Grunnen til at jeg nevnte det overhodet, er fordi TS trekker det selv frem i innlegg nr. 4. Anonymkode: f3180...818
  12. AnonymBruker

Hvilke type menn vil kvinner parre seg med?

https://www.altnorden.se/2019/04/22/den-sexuella-marknaden-del-1/ https://www.altnorden.se/2019/04/23/den-sexuella-marknaden-del-2/ Trygghet i alle dets former er viktig for kvinner i valg av partner. Anonymkode: da2bc...4fc
  13. MadameX

Hvorfor er du deprimert?

Godt spørsmål, men vanskelig å svare på. Det er en mix av mange faktorer som gjør at jeg er deprimert. Blandt annet frykt, selvhat og kjemisk ubalanse +++. Det er gjerne flere grunner til at man går inn i en depresjon og grunnene baller på seg jo lenger man er syk. Til slutt er alt bare en evig ond, destruktiv og håpløs sirkel.
  14. AnonymBruker

Hvor mye av barnebidraget brukes på mors luksus?

Oppever det samme.. Anonymkode: d71cd...515
  15. Cati

Lykkenermange.blogg.no

Det har se helst sikkert advart om, men ingen kan tvangssteriliseres.. selv om de skulle få gode råd så betyr jo ikke det at paret er interessert i å følge dem...
  16. AnonymBruker

Barnefar kan da vel også være venn?

Venner kan man godt være uten at det trenger å bli så voldsomt. Ja; får man ny kjæreste, har full jobb og barn, så mener jeg energien skal brukes på noen andre enn ex’en. Jeg har noen få nære venninner, og har ikke kapasitet til å ringe ned dem heller flere ganger i uka, så skulle jeg gjøre det med en ex hadde det vært noe som trakk mye energi og tid. Mannen har også full jobb, barna vi har felles, hus, kone og hobby som krever sitt. Han snakker ikke i mobilen med kompisene sine flere ganger for uka, de færreste menn jeg kjenner gjør det. De møtes av og til for en pils og sender noen mld innimellom. Men timeslange telefonsamtaler hver uke; nei... og da ville det vært veldig merkelig at de skulle tid så mye tid på en ex. Nei; det er ikke så uvanlig desverre idag at man får barn med flere, men at man er såpass ukritisk i forhold ti grenser og hvor man søker oppmerksomhet og bekreftelse passer jo også godt med at man ikke har klart å etablere en kjernefamilie. Anonymkode: d69ec...879
  17. AnonymBruker

Crest Whitestrips. Erfaringer? Funker det?

Har fått stripsene nå, dem ser ikke på noen måte fake ut. Testet ene stripsen på tanna, og dem ser ekte ut. Er ekte det her. Anonymkode: b8676...0e8
  18. AnonymBruker

"Klarer jeg juss?"

Jeg klarte ikke jussen. Hold ut i to år, men studerte meg syk. Det er et ekstremt karakterpress på jussen, i tillegg til at mengden stoff man skal gjennom er enorm. Nå studerer jeg psykologi og det er veldig chill i forhold. Anonymkode: 2db14...729
  19. Hvorfor gjør du noe som du er usikker på om det går greit med tanke på ditt barns helse? Anonymkode: 8cbc4...f09
  20. mercury_

Hvordan bake store brød?!

Jeg ville ikke hevet i to timer først, én time holder. Den trenger ikke ha doblet seg. Så deler du deigen i to (bruker du vekt?), knar godt og former til to pølser før du har de i formene. Så hever du "til de er klare". Det ville ikke forundre meg om det tok mer enn de 45 minuttene dine, for dette er tunge brød for kun en halv pose tørrgjær. Når de er klare for ovnen (som er forvarmet) har du på vannet og grynene. Du kan bruke sprayflaske eller pensel, bare vær forsiktig at du ikke er så røff at du slår ut luften. Samme gjelder når du setter brødene inn i ovnen, ikke smell igjen døra. Men det tviler jeg på at du gjør. Jeg ville hatt i en hel pose tørrgjær. Deigen din er stor, så den tåler det. Andre hevingen er viktigst med tanke på størrelse. Jeg syns oppskriften ser bra ut, kanskje jeg skal bake den til helgen. Lykke til!
  21. Alivamale

Hvilke type menn vil kvinner parre seg med?

Spør du om hvilke menn kvinner på KG personlig vil «parre» seg med, eller etterspør du egentlig hvilke fordommer folk her har vedrørende kvinners valg av far til sine barn?
  22. AnonymBruker

Hvordan i helvete kan jeg bli noe med aspergers?

https://www.tv2.no/a/10063285/ Unicus er et IT-selskap som gjør det stort ved å tenke annerledes. De leverer test-tjenester til IT-sektoren. Men for å jobbe i Unicus, må man ha Asperger syndrom. – Vi har to krav til våre ansatte. De må ha IT-kunnskaper, og de må ha Asperger, forklarer Christian Ursin-Holm som er daglig leder i Unicus. Asperger syndrom en en mild form for autisme. Ursin-Holm velger å se på diagnosen som en ressurs. – Mange kan ha vanskeligheter med å takle sosiale situasjoner. Men samtidig kan de ha et svært høyt kunnskapsnivå innenfor spesielle felt som for eksempel programmering. Anonymkode: eb476...46d
  23. Det er faktisk det dummeste en arb.taker kan gjøre. Om det er pga helsa, vel og merke. Dersom TS er i startgropen på noe langvarig/ kronisk, og reduserer stillingen i forkant, vil hun tape mye økonomisk. Jeg jobber 80%, men det er for å ha overskudd til familien, ikke pga helsen. Og det er et valg på andre premisser. Anonymkode: cc446...a3e
  24. jabx

Din favoritt sex stilling...

Hvorfor ikke?
  25. AnonymBruker

Farge på soverom.

Den er ikke fra Jotun. Anonymkode: 7b3e9...6fb
  26. Ville tolket den øverste som positiv. Anonymkode: 074c3...e97
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden