Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. I mitt tilfelle så virket det ikke som foreldrene mine egentlig brydde seg noe særlig. Men så var det jo flere ting de gav mer eller mindre blanke pokker i da. Men hvis jeg kom hjem og fortalte om episoder som jeg hadde opplevd, eller som jeg hadde vært vitne til, så var responsen bare at "sånn er livet, det er ikke alle man kommer særlig godt overens med her i verden!" Så ble hendelser bare avfeid, og jeg fikk høre at det var jo ikke alle de kom veldig godt overens med på jobbene deres heller. Men det kunne jo skjedd uansett hvor de hadde jobbet, ergo bortkastet tid og krefter å bytte arbeidsplass og alt mulig slit med å flytte land og strand rundt selge huset / kjøpe nytt, og alt som følger med på en sånn flytte-prosess. Men når jeg spurte om de noen gang hadde opplevd å for eksempel bli slått i hodet med en lærebok / fått stjålet ting (eller fått tingene sine kastet i dass) og så videre. Så måttte de selvfølgelig innrømme at "nei, de hadde ikke det" så jeg spurte hva dem ville ha gjort dersom noen kollegaer hadde oppført seg på samme måte som dem. Men dette var visstnok "ikke relevant" ifølge dem. For de hadde jo aldri behøvd å gå gjennom den samme dritten på jobb, som de jeg gjorde i løpet av ungdomsskolen. Men de hadde jo hele tiden holdningen at det var bare å "suck it up" og stå i det, uansett hva som skjedde. Samme dersom noen for eksempel var syke med oppkast og diare. Det vvar fullstendig uakseptabelt å holde seg hjemme. Folk som holdt seg hjemme (uansett om det gjaldt jobb eller skole) var noen forbanna tapere, i følge dem. Den eneste grunnen til at folk holdt seg hjemme var fordi de var noen "giddalause" latsekker, ifølge dem. Så mangelen på støtte var ikke særlig overaskende i alle fall. Anonymkode: 33791...233
  3. A new man

    En mor forteller barnet sitt å ta igjen på mobberen

    Hadde ingen kvaler om det. Skolen og SFO fikk en sjanse, men feide alt under teppet. Ikke pokker om mitt barn skulle ta ekstra skade. Sendte barnet på selvforsvar og gav streng beskjed om å ta igjen. På den måte fikk mitt barn beholde litt selvrespekt og tok ikke så mye psykisk skade av mobbingen som det ellers ville ha gjort. Vi kjørte selvfølgelig et parallelt løp med klager og Statsforvalteren og hele den pakka.
  4. s_12345

    Kan jeg bli gravid?

    Det var ikke deg jeg siterte til å søke om det engsng
  5. Du sier at du har spist mye og ofte usunt. I tillegg er du ikke særlig aktiv. Dette er alle faktorer som kan føre til at du føler deg sliten. Det er tungt å trene når man ikke kjenner på den iveren man har hatt. Men du må bare gjøre det. Plutselig er du inne i en ny periode hvor trening bare er gøy. Og så kommer en ny periode hvor trening er det siste du vil. Det som skiller de som klarer å trene regelmessig og holde seg til gode kostholdsvaner fra de som ikke klarer det, er at de ikke lar de dårlige periodene ta over. De går på trening selv om det ikke frister, selv om de sov litt dårlig eller bare ikke er motivert akkurat nå. De fortsetter å spise mat de vet er bra for dem. Og så opplever man mestringsfølelse fordi man klarte å stå i den vanskelige perioden, før man er i en ny og god periode, med gode resultater på treningen. Du er jo allerede i gang egentlig. Du sier du må tvinge deg på trening to ganger i uka, men da får du jo i hvert fall trent litt. Kanskje du trenger å endre måten du trener på? Jeg tror uansett du har mye å hente på å ta tak i kostholdet. Kostholdet har veldig mye å si for energinivået, og hvis du spiser mye dårlig mat, kommer du til å føle deg dritt også. Det er ikke enkelt, men det er ikke noe annet man kan gjøre enn å bare starte. Stå i den ubehagelige følelsen når søtsuget kommer. Ta en tyggis. Det kommer til å gå over! Pass på at måltidene du spiser er godt balanserte, og gjerne proteinrike. Det metter bra! Jeg opplever at søtsuget er vesentlig mindre hvis måltidene jeg spiser er godt sammensatte. En del protein, en fettkilde og noe karbohydrater. Ønsker deg lykke til! Og hvis du syns det er for vanskelig på egenhånd, finnes det dyktige folk der ute som kan hjelpe deg.
  6. AnonymBruker

    Baby Foot peeling - Anbefales

    For å file er ikke ekkelt liksom...🤢 Anonymkode: d997a...13e
  7. AnonymBruker

    Ang. kvinner og høydekrav til menn

    Jeg har ikke sett påstand 1, men venter du at alle kvinner skal mene det samme? Anonymkode: f7b47...461
  8. AnonymBruker

    Uroligere ved inntak av Vival

    Ts tar piller uten å sette seg inn i det grunnleggende... det sier sitt. Jeg har møtt flere som har fått ødelagt livet sitt av disse pillene. De er ikke til å spøke med, men alt for mange fastleger er alt for raske til å skrive dem ut ukritisk Anonymkode: 6f24f...3bd
  9. Heldig den som får deg og
  10. Hei. jeg og samboer er litt uenige her. Det kan være jeg er dramatisk og overreagerer, derfor trenger jeg noen andres råd og. Vi er førstegangsforeldre og barnet vårt på 1 år har nettopp slått seg på et sidebord, det er av metall og er ganske skarpt. Barnet gråt litt først, også merket jeg etter at jeg hadde trøstet det at det var blod fra munnen til barnet mitt, på kinnet mitt og litt på skulderen min. Vi klarte ikke helt se om det var fra en tann, tunge eller hvor i munnen. Barnet har stoppet å gråte nå, og det renner ikke noe mer blod ut av munnen som vi kan se. Hadde dere ringt legevakten og tatt en sjekk, eller bare tenkt at dette var en helt vanelig «hendelse» og at det ikke er så big deal siden ungen ikke gråter lenger? Anonymkode: 72ed3...863
  11. AnonymBruker

    Mannen holder data skjult

    Hadde reagert på reaksjonen til mannen. Nervøs og skjelvende sier sitt… Det er iallfall noe han vet du ikke syns er greit. Anonymkode: d4746...21d
  12. AnonymBruker

    Uroligere ved inntak av Vival

    Jeg har opplevd dette et par ganger. Jeg har tenkt at det var fordi jeg har tatt en dose som var litt for lav for mitt angstnivå der og da. I stedet for at jeg blir rolig gjør den lave dosen at angsten slipper seg skikkelig løs, jeg hadde egentlig mer kontroll før inntak enn etterpå. Det er bare min teori, aner ikke om det kan være riktig. Anonymkode: e267f...7db
  13. AnonymBruker

    Nå skyter snart boligprisene fart igjen

    Feil. Utleieprisene går opp pg av høyt trykk med innvandring, fra ukraina bla annet Anonymkode: f9ef8...c19
  14. Menn kan få føde, de kan jo identifisere seg til det Anonymkode: b8fde...997
  15. AnonymBruker

    Stadig flere voksne velger å være avholds. Hva tenker du?

    Bra for samfunnet, betyr ingenting for meg. Jeg fortsetter med alt fra en pils til ukesfyller, alt etter hva livet byr på😊 Anonymkode: e77e4...40e
  16. AnonymBruker

    Ble lungesyk av å bruke rengjøringssprayer på jobb

    Ja, det er vilt hvilket forhold folk har til spray. Når jeg ser de bruker klorspray med unger i rommet så river jeg meg i håret! Hva tenker de på? Jeg er renholder og har selvsagt kutta ut all rengjøringsspray og prøver å advare menigmann men ikke ofte det går inn. Det er jo så lettvindt og gud forby at de skal gjøre det på annen måte da. Anonymkode: 14f03...718
  17. AnonymBruker

    Hvor gammel var jenta di da hun fikk hull i ørene?

    10. Anonymkode: 3e9de...7a2
  18. Hei! Jeg står i et samlivsbrudd og står i helt krise. Forholdet var fantastisk i starten og så begynte det rakne. Jeg valgte til slutt og gå fordi samboeren begynte manipulere. Likevel gikk jeg tilbake fordi de gode siden var helt fantastiske. Det endte opp med at alt ble mye verre. Ganske klassisk. I det jeg begynte senke guarden og trodde vi var på vei til å finne tilbake, ble jeg dumpet på verst tenkelig vis. Kynisk og kalkulerende. I retroperspektiv ser jeg at jeg nok ikke har vært sammen med den jeg trodde han var. Jeg ser mange røde flagg jeg har oversett, laget unnskyldninger, sånn sett takknemlig for at han viste sitt sanne jeg. Men jeg ble alt for lenge i forholdet. Jeg skulle gått mye tidligere da magefølelsen begynte komme på at noe var «off» og holdt meg unna. Gjort er gjort. Men hvilke erfaringer har dere i etterkant av brudd som sannsynlig har vært en grad av psykisk misbruk. Hvordan hadde dere det følelsesmessig og hva hjalp dere til å finne tilbake til dere selv. Anonymkode: a02f9...0d6
  19. bundaberg

    Spørretråden 24/7

    Har en til før helgen. En grankubbe har et volum på 8,0 dm³. Massen er 4,8 kg Regn ut tettheten av grankubbe. Hvordan blir svaret 0,6 kg/dm³?
  20. AnonymBruker

    Kan gynekologen ta ut spiralen?

    Å fjerne en spiral er ganske fort gjort. Er nok ikke noe problem det. Anonymkode: a4108...382
  21. AnonymBruker

    Ser du på adopterte som norske?

    Ser du på innvandrere med totalt forskjellig kultur fra vår også som norske? Anonymkode: f413c...406
  22. Anbefaler deg å ikke anmelde, jeg hadde masse bevis samt han innrømmet det, dette var snakk om voldtekt , mishandling å vold over 15 år. Henlagt, å avhørene å tiden under å etter på var grusom, jeg ble behandlet som den skyldige å ikke han, kommer aldri til å anmelde noe igjen. Men hver sak er forskjellig, så kanskje det går bra for deg. Anonymkode: c0124...4f9
  23. Nja, man får kjøpt valuta i 99,9% gull eller sølv, f.eks. Amerikanske Eagle mynter på 1 unse (31,1 gram) Disse holder inflasjonen mye bedre en papirpenger. En sølvmynt på 1 unse er i dag verdt ca. 300kr. Om et år kan den godt være verdt 350. Fint å spare på noen slike? Anonymkode: a1a66...49e
  24. AnonymBruker

    Dine favorittmatvarer i kaloriunderskudd? :)

    EGG! Herregud å mye digg man kan lage med egg, krydder og eventuelt litt fløte/mager kesam/cottage cheese Og kjøtt da, mye deilig kjøtt. Scampi er ekstremt kalorifattig og proppet med proteiner Anonymkode: ac458...ba2
  25. AnonymBruker

    Noen som vet hvor dette bordet og puffen er fra?

    Åh så snilt av deg! Tusen takk 😍 Anonymkode: 9b253...e72
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...