Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Kjipt. Tror jeg har noe som kan hjelpe deg til å være litt mer rolig. Når du bli innkalt til intervju betyr at de likte søknaden din. Ergo, du leder 1-0. Når de kaller deg inn til andregangs intervju betyr det at de likte det første intervjuet ditt. Ergo leder du 2-0. God påske. 🐣
  3. Jeg husker jeg var helt sinnsykt hekta på Ebay før i tiden, jeg har fortsatt enkelte ting jeg kjøpte der for ti år siden som fortsatt holder. Men jeg kjenner at tiden har endret seg, og jeg har endret meg med den, hele tilbudskarusellen på temu kjennes bare usmakelig i en tid der vi burde fokusere på måtehold og kvalitet. Anonymkode: 18845...096
  4. Jeg orker ikke diskutere med deg når du har en slik språkbruk. Det blir for aggresivt, konfronterende og fanatisk for meg. Jeg ville bare si at det er dette som gjør at du ødelegger for din egen sak. Anonymkode: dd904...a3a
  5. AnonymBruker

    Familie og bilsikring. Er jeg hysterisk ?

    Du har angst, der svarer du selv på spørsmålet ditt. Når jeg var ung så fantes det ikke bilseter for barn, ikke bilbelter og foreldrene røykte i bilen Anonymkode: 95b08...80e
  6. A4.

    Lavt stoffskifte?

    Enig.
  7. AnonymBruker

    Overgangsalder / Kona nekter å ta hormoner

    Ser at Ts uteblir fullstendig fra tråden, så har vel lite hensikt å svare. Fakta er, Ts, at slike hormoner som du vil at din kone skal ta fremdeles kan øke risiko for å få flere krefttyper. Jeg antar at det er en risiko du ikke ønsker at din kone skal utsette seg for? Eller er du også en av de mennene som alltid har fraskrevet deg eget ansvar for å unngå graviditet når dere har hatt sex også? I motsetning til hva en aktiv bruker i tråden skriver så er det faktisk ikke "de fleste" kvinner som får alvorlige problemer pga. overgangsalderen. At tre av fire kvinner får symptomer i overgangsalderen, det sier ikke noe om alvorligheten (det er 25 % som får alvorligere plager - ergo er det også 75 % som bare får noe plager eller ikke får noen plager). Det er dessuten de færreste som har blitt utredet genetisk og derfor vet hverken de eller lege/gynekolo om disse kvinnene er genetisk er disponert eller ikke for økt risiko for bl.a. kreft eller hjerte-/kar-sykdom pga. slike hormonpreparater. En ting som er grovt underkommunisert, det er hvor riktig, sunt kosthold og fysisk trening for å ha en balansert kropp - OGSÅ under overgangsalderen. WHO har også erklært at det er så mye medisinsk forskning som viser at klassisk akupunktur hjelper mot (bl.a.) typiske overgangsalderplager at dette er satt opp på WHOs liste over sykdommer/plager akupunktører har lov å påstå at akupunktur hjelper mot. Mange blir kvitt sine overgangsalderplager med akupunktur, andre blir kvitt plagene eller får dem sterkt redusert av kun riktig kosthold og trening. Yoga har også vist god effekt hos noen. Videre er det vist at stress kan forverre overgangsalderplager - så det å fjerne unødvendig stress fra livet sitt er også viktig. Røyking kan alvorlig forsterke overgangsalderplager, spesielt hetetokter, svette og søvn. Ts, du kan ikke kreve at din kone skal ta hormonpreparater hun ikke ønsker. Å stresse henne med dette, det vil trolig bare gjøre situasjonen hennes verre, og også motstanden mot å ha sex med deg - for ingen kvinner liker å bli presset og manipulert av en mann fordi han vil ha sex. Det virker bare mot sin hensikt - selv om du kanskje har de beste hensikter og savner intimiteten med henne. Snakk med henne, lytt til henne, fortell henne at du respekterer hennes valg, og spør henne om det er ting dere to sammen kan endre for å gjøre hennes overgangsalder lettere. Gå litt i deg selv også hvis du er blant de mennene som har blitt vant med å overlate mest av hus og tredje skiftet til kona - da er det kanskje på tide å vise henne at du ikke lenger tar henne for gitt, og begynner å ta din del og vel så det, siden hun nå sliter med sine plager. Om dere har sklidd ut med kosthold, trening, ev. røyk og/eller alkohol, snakk om at du ønsker å bli gammel med henne, men at du har innsett at du ønsker at dere begge to skal holde dere så friske som mulig så lenge som mulig, og at du har lyst å bli mer aktiv, spise sunnere (og om du ikke allerede lager mat - begynn å lære deg å lage sunn og god mat!). Vis kona di at du setter pris på henne, at du respekterer henne, at du har omtanke for henne både i tanker, følelser og i praksis. Begynn å gjøre mer sammen, finn dere en ny interesse eller to som begge ønsker å lære/gjøre, noe positiv dere kan like å gjøre sammen og utvikle dere videre i sammen. Gjør du dette, Ts, så finner dere raskere tilbake til sexlivet også, hvis du viser henne tålmodighet og viser at du er glad i henne, gir henne en klem/kyss annet nært helt uten å forvente at det skal føre til sex! Forholdet deres er så mye mer enn bare sex - men om du tar rette valg nå, så vil dere finne tilbake til også sexlivet etterhvert. (Og siden noen mener man ikke kan vite hva man snakker om om man ikke har vært i overgangsalderen selv - men merkelig nok mener at en mann kan bestemme hva en kvinne som er i overgangsalderen skal gjøre... - så kan jeg fortelle at jeg er over 50 år selv. Kom i overgangsalder for noen år siden, slitsomme hetetokter på natten, litt redusert sexlyst m.m. Men da jeg la om til et enda sunnere kosthold, ble mer fysisk aktiv og fjernet en del stressorer i livet mitt, da forsvant plagene, eller ble så reduserte at det ikke preget livet mitt i stor grad. I et par perioder i begynnelsen tok jeg akupunktur også, og det hjalp veldig på hetetoktene, og etter at jeg også la om kostholdet forsvant de så godt som fullstendig. I de periodene etter jeg la om livsstilen (til å bli enda sunnere enn den allerede var) hvor jeg av ulike grunner har fått trent mindre, spist mindre optimalt og kanskje hatt større stress igjen, da har også overgangsalderplager, som var forsvunnet, kommet tilbake. Siste halvår har vært ekstremt pga. eksternt stress og sorg, noe som gjorde at jeg ble mindre fysisk aktiv og ikke spiste så optimalt lenger. Nå har jeg en måneds tid snudd om igjen, har økt fysisk aktivitet og trening, spiser sunnere igjen, og på den måten har de fleste plagene forsvunnet. Ikke 100 %, men kanskje 90 %, jeg er heller ikke helt tilbake til optimalt kosthold, og ikke helt oppe i å greie å være så aktiv som min kropp egentlig trenger. Men det meste av overgangsalderplagene som gjennoppstod er borte. Sexlysten er godt tilstede.) Anonymkode: e2775...009
  8. AnonymBruker

    90% av menn på Tinder har ingenting der å gjøre

    Alle trenger ikke velge. Mange har teknisk sett tid til å trene, dusje, lese bok, bearbeide demonene sine med riktig prioritering. Og noen gjør ikke noen av delene. Anonymkode: f1a48...1b2
  9. AnonymBruker

    Familie og bilsikring. Er jeg hysterisk ?

    De er på viddene, ikke du. Det spiller veldig liten rolle om de kjører sagte og korte turer om en ulykke først skjer og barnet sitter uten tilstrekkelig sikring. Bakovervendt ER 5 ganger tryggere enn fremovervendt! Uansett hvordan man vrir og vender på det. Nå er det uansett du som bestemmer, og det må de faktisk bare respektere. Du trenger ikke gå inn i noen diskusjon, bare gi beskjed at barna skal sitte i de stolene du har bestemt, hvis ikke de respekterer det kan de ikke ha med barna i bilen. Anonymkode: e5e9f...6a2
  10. ....... Potensielt liv? Så et bankende hjerte er ikke liv for deg? Fanatisk ja, fint triggerord du år i er det på her....🙄 Hvorfor i alle dager er du kritisk til å abort??? Hvorfor synes du det er så forkastelig egentlig?? Anonymkode: 13e84...aad
  11. De påstår at det er usynlig, ikke at det er viktig at det er usynlig. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 80689...ea6
  12. Hvorfor tror du vi fyllekjører? Det har vi aldri gjort. ts Anonymkode: de60a...814
  13. Men i innlegg etter innlegg påstås det jo at det er usynlig? Mange skriver at de kun har tatt “bittelitt”, og bare i sinnarynken, og at det ikke er synlig for andre. Det fortelles om ektemenn og mødre som ikke ser botox-bruken. Det er jo tydelig at det er viktig for mange at det er usynlig?
  14. AnonymBruker

    Barnet på 3 lånet bort smokken sin til hunden

    Hunden vår slikker sønnen vår på 1 år i ansiktet kanskje 5 ganger om dagen. Har gjort deg siden han var født. En stund syntes ungen det var gøy å krabbe bort til hunden og stikke ut tungen slik at de slikte på hverandre 🙈 Jeg stopper det når jeg ser det, men har egentlig ikke brydd meg noe særlig. Kjempebra for immunforsvaret, mini er nesten aldri syk. Det er ikke noe mer bakterier i en hunds munn enn et menneskes. Anonymkode: a7488...528
  15. AnonymBruker

    7 åring som slår og sparker

    Ok, når denne informasjonen kommer i tillegg sier det virkelig ingen tvil; her må du skaffe barnet ditt hjelp asap. Som sagt; fastlegen henviser til BUP for utredning. Anonymkode: f4c55...b77
  16. Så la oss heller drepe dem i magen, for de som ikke er ønsket får aldri et godt liv, mener du da...😂 Anonymkode: 13e84...aad
  17. Det å gjøre abort ulovlig vil ikke føre til at alle slutter å ta abort. Det betyr heller at man går tilbake til "strikkepinner" og løsninger i det skjulte som ofte vil være mye mer risikofylt og farlig enn abort på sykehus. Jeg er selv kritisk til abort og det faktum at man fjerner et (potensielt) liv. Jeg synes ikke det skal bli ulovlig, men synes det er forkastelig om det brukes som prevensjon. Man bør ta det valget seriøst og være klar over hva det faktisk er man gjør. Når det er sagt så blir du for ekstrem for meg. Du fremstår fanatisk, noe som gjør at du støter folk fra deg i stedet for at de hører på deg. Så hvis målet ditt er nå gjennom og endre folks holdninger til abort, så bør du revurdere fremgangsmåten din. Anonymkode: dd904...a3a
  18. hjertet begynner vel å slå i uke 6-7 Anonymkode: 7ba85...5b4
  19. Jeg kan ikke se hat eller løgner i det jeg skrev,men deg om det.
  20. AnonymBruker

    90% av menn på Tinder har ingenting der å gjøre

    Ja, du må gjerne opprette en egen tråd om kvinner på Tinder som aldri får noen matcher og teoretisere litt rundt hva grunnen kan være. Anonymkode: 58538...e86
  21. Million

    Eiendom på finn.no

    En aldri så liten leilighet i en gammel bygård på Frogner, kun 268 kvadrat over to etasjer... Den var ikke særlig hjemmekoselig, vil jeg si, men hver sin smak. Den egner seg nok fint hvis man vil flashe med alle pengene man har.
  22. Fint å høre. Det var det jeg tenkte meg, men det kunne misforstås på måten du skrev forrige kommentar. Min personlige mening er at man kan være litt tolmodig i begynnelsen før man har blitt kjent og har fått vist sin verdi, men etter dette er det veldig rart hvis det går en uke uten at man har møttes eller fått beskjed om at man ikke kan møtes pga et eller annet. Man skal bli mer og mer interessert i å møtes, ikke omvendt Anonymkode: 840af...d9d
  23. Definer moden er du snill er ikke moden nok for å skjønne det. Neida. Du jeg har ikke påstått det og vil helst ikke begynne en fight med noen her. Nei sikkert mye jeg tar feil på. Men ihvertfall ta imot kritikk om den er konstruktiv.. Snakker litt rart sannsynligvis ja. Men det er pga insomnia helt ærlig. Blir litt surrete. Men har ihvertfall gode intensjoner Kittycat. .✌️ Vel å bli kjent med meg vil ta hvem som helst tid. Spørsmålet er om vi går med skylapper ofte. Kort sagt er komplisert.... Men oppfordrer meg selv først og så andre til å være trege på å bedømme andre....hva vet jeg..?
  24. AnonymBruker

    7 åring som slår og sparker

    Det er nærliggende å tro at denne jenta har adhd. Den beskrivelsen av at hun mister kontrollen og utøver vold helt ukontrollert er typisk for denne diagnosen. Her er det flere aspekter; hensynet til barnet selv, til yngre søsken og til deg som mor og evt andre mennesker rundt som blir offer for dette. Søk hjelp. Bestill time hos fastlegen, som henviser til BUP for utredning. Anonymkode: f4c55...b77
  25. Jeg er en frysepinn og bruker ull enda, men jeg har kanskje ikke tre lag med ull som midt på vinteren men synes det er ganske greit med ull enda i noen uker, så varmt er det da heller ikke på de fleste dagene.
  26. Jeg har altså aldri insistert på å chatte mellom møter, jeg vil bare ha en kort prat på chat før det aller første møte. Jeg er ukomfortabel med å møte en mann jeg vet absolutt ingenting om. Anonymkode: 2e54f...1c2
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...