Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Blondie65

Hvordan få far til å sette barnets behov først?

Jeg er nødt til å forholde meg til det som står i TS sine innlegg. Hvis vi ikke skal det kan vi legge ned hele KG. Det er ikke dermed sagt at man ikke skal stille kritiske spørsmål, noe jeg har gjort tidligere i denne tråden. Men du velger å tro at TS overdriver og at sønnen er en tulling som skal aktiveres 24/7. Det er bare en tulling her. Dette er en far som har flyttet så langt unna sønnen at samvær blir minimalt. I tillegg skal han ikke tilpasse noe - et poeng som stod i mitt innlegg og som TS har gjentatt flere ganger, men som du har hoppet over i alle dine svar. Når et barn sier til forelderen at det ikke har lyst å dra til den andre, så er det naturlig at man spør "hvorfor ikke det da". Man sier ikke "slutt å sutre, du skal til NN uansett". TS har spurt sønnen hvorfor, sønnen har svart. Far er opplyst om grunnen, far nekter å gjøre noe med det. I motsetning til personen jeg nevnte som ikke hadde lyst å dra til far fordi det var kjedelig der, ingen å være med osv. Du mener at barnet bare skal skjerpe seg og drite i å fortelle at det kjeder seg? Så legger du ved en lenke om hvor viktig det er å kjede seg fordi en skal aktivere seg selv. Ja vel. Dette er barn! De blir dratt ut av den sammenhengen de vanligvis er i, der de har kompiser, leker, vant utemiljø der de kan utfolde seg og få slutt på kjedsomheten. Stedet de kommer til er fritt for de stimuli de ellers kan finne i vante omgivelser. Ingen voksne gjør en dritt for å sette igang de prosessene som skal til for at en selv blir kreativ. Jeg husker de fantastiske somrene vi hadde hos slektninger der vi gikk ute hele dagen, og der vi hadde andre jevngamle å gjøre ting sammen med. Vi var kreative SAMMEN. Da vi dro dit for første gang satte de voksne inn resurser for å vise oss mulighetene. Deretter utnyttet vi mulighetene og gledet oss hvert år. Det er denne minimums innsatsen som mangler hos far, pluss at jeg ikke synes det er for mye for langt at far kan finne på noen aktiviteter hver uke sønnen er der. Tross alt er det sammen man skaper gode minner? PS: Jeg elsker å kjede meg - jeg er blitt vant med å være alene om det meste og engasjerer meg selv. Men det var skummelt til å begynne med. Og da lyttet jeg til råd fra andre. Denne gutten blir overlatt til seg selv og iPad'en mesteparten av tiden. Du har vanskelig for å tro på det, og jeg velger å forholde meg til at det er saken. Hvorfor kan ikke denne faren ta signalene?
  3. AnonymBruker

Urolig i magen etter sædsvelging

synes det er deilig å svelge jeg er nok noe annet du har spist eller tilfeldig kanskje du er gravid? hihi Anonymkode: a2285...b6a
  4. AnonymBruker

Medisinere bort personen du er eller kutte ut?

Hvorfor er du så idiot at du gjør sånt uten samråd med lege?! Anonymkode: 0e2c3...6b3
  5. Google "hva er bax-nummer" ga relativt klare svar og en god del informasjon; i stedet for å kopiere er det like greit å bare søke det opp, men det virker i hvert fall å være grei skuring. Spør heller igjen om vi skal prøve å tolke/tyde noe for deg
  6. Vil bare si at det er helt normalt, jeg har gått ned masse og det går i rykk og napp. Et par uker hvor vekten stagnerer +/- noen 100 gram er helt normalt Så løsner det bare plutselig! Kroppen må nok bare få hentet seg inn litt
  7. Krutegodt

Hjelp økonomisk katastrofe!

Jeg ville sterkt vurdert å søkt om gjeldssanering hos namsmannen - du må leve hardt noen år men ja... 2mill i forbrukslån vil du aldri bli kvitt...
  8. AnonymBruker

ÆSJ!!!! Anonymkode: 9a4d5...25a
  9. Vi har fortsatt den samme ytringsfriheten som vi hadde i fjor. Den eneste forskjellen er at vi ikke kan samle oss i tette grupper på 50+ for å skrike den høyere. Du har likevel din fulle rett til å stå hvor du vil med et skilt alene om du vil det. Nå skriver jo VG i dag at en demonstrasjon på 15000+ ikke blir tillatt. Tviler veldig sterkt på at så mange hadde møtt opp, men synes det er riktig avgjørelse av myndighetene. Er ellers enig med de andre at denne demonstrasjonen er helt unødvendig i Europa. Skal man først risikere å spre viruset mer, kan det hvertfall være en for en sak som er relevant for Norge. Denne er så vidt relevant i USA. Anonymkode: 9447e...40e
  10. AnonymBruker

Enda et barn? Tre fedre

Nei, bare nei. Anonymkode: 9fe57...3ea
  11. At man tar tak i livet sitt, ønsker å lære noe nytt, utvikle seg og komme videre er da bare positivt, uansett hva man (ikke) har gjort tidligere. Voksenelevene på skolen hvor jeg jobber spenner i alder fra tidlig i tjueårene til godt over 50 og varierer mye i bakgrunn og erfaringer, men felles for de fleste er at de motiverte, arbeidsomme og virkelig vil ha den utdanningen (det kan man ikke alltid si om tenåringene...). Det hender at det går voksne enkeltelever i de ordinærfe klassene på yrkesfag - mest av alt er jeg imponert over at de er så oppsatt på å få akkurat den utdannelsen at de er villig til å sette seg på skolebenken med 16-åringer for å få den.
  12. skruf

Hjelp økonomisk katastrofe!

Jeg har bare kunnskap utifra hvordan det var med broren min, og han fikk fast sum for seg+fast sum for mimdreårig barn hver måned å leve for, resten av lønna så han ikke noe av. Det gikk til gjeld. Han har aldri vært under nav, men jobbet og hadde inntekt de årene han var under gjeldsordning
  13. AnonymBruker

Medisinere bort personen du er eller kutte ut?

Er velment og forventet råd. Takk takk. Meg jeg er ikke ute etter noen profesjonelle meninger her. Vet jo hva legen vil si. Er ute etter å høre om andres subjektive erfaringer, altså går jeg for forum. Det er ikke det at jeg ikke har evne til kildekritikk Anonymkode: 73e68...c51
  14. AnonymBruker

10.000 igjen etter faste kostnader er betalt...

Uffda. Med så lite penger igjen må du leve på havregrøt, nudler og pulverkaffe Bruker du pengene som dopapir? Anonymkode: 39cbe...3c9
  15. Hr. Aktiv

Mannen føler seg ikke sett

Ja hvorfor er nesten 50% av befolkninga utro, skiller seg osv.? Jeg har vært åpen og ærlig på at jeg faktisk ikke vet årsaken da hun aldri kommuniserte sine tanker og forventninger til meg. Hun sa hun gjorde det, men hverken min familie, hun på familivernkontoret eller meg har oppfattet noen dialog fra henne annet enn hva hun gjorde på jobb og sammen med venninner. Ofte opplever jeg damer som konfliktsky og lite villige til å bidra til endringer. Det leser vi her inne også mange steder. Med dialog skaper man en relasjon, en trygg partner og man hjelper hverandre opp. Hvor ofte sier ikke damer etter de har hatt sex. Den mannen kan ingenting. Han forsøkte slikke meg, men bommet helt og jeg lå der istedet og ventet på at han skulle bli ferdig istedet for å vise hvordan du liker det og vil ha det. Det er faktisk ikke mannen som er feil her for han prøver virkelig. Det er du som forventer at han SKAL vite det og det blir feil. At dere satser på menn som ikke gjør det dere sier om dere sier noe så er det også deres feil. Da må dere dumpe ham å finne en ny som faktisk har ører og kan bruke dem til å høre med. Etter hvert livet går og man opplever ting så lærer man. Jo da jeg har mine forhold der jeg slettes ikke var noen god partner i yngre alder. Etter hvert lærte jeg. Jeg lærte også at damer er like mye utro som det enkelte menn er. Men i mitt samboerforhold der jeg fikk barn var begge relativt voksne, var blitt brent før og hadde tro på en felles fremtid med samarbeide og en viten om at gresset slettes ikke er grønnere på den andre siden var fremtredende. Det var mye snakk om dette i starten av forholdet. Egentlig helt til vi tok steget og flyttet sammen da hun ble gravid. Da endret alt seg. Jeg var liksom ikke så hot lenger. Stadig nye og mere kompliserte planer kom på bordet for å holde meg unna ref. bygging av hus, være med barna osv. Stadig ble dialogen hennes smalere uten at hun hverken ville eller ønsket å si noe mere om det annet enn la meg være i fred. Alenetiden hennes ble brukt med elskeren sin har det kommet frem i ettertid. Tanken om en felles familigreie lik det mange andre gjør når de har sjansen var aldri tema. Barna begynte å spørre hvorfor mamma aldri var med å gjorde ting sammen med oss.
  16. Tesss

Blikkontakt

Dette tror jeg er helt normalt! Jeg fødte også 4 uker før termin. Noen barn trenger mer tid tror jeg, og det krever mye av de så tidlig å holde øyekontakt. Min sov også utrolig mye, og gjorde det egentlig de første 2-3 mnd. Kan jeg spørre litt urelatert, startet fødselen bare av seg selv? Det gjorde den her, fikk aldri noe svar på hvorfor han kom før tiden.
  17. AnonymBruker

Dere menn på 22/23år

synes 26 og oppover begynner å bli for gammelt for meg Anonymkode: f1f6b...073
  18. Stine123

Så jeg hadde besøk av typen i går. Det ble endel sex og jeg fikk svelgt satsen to ganger i går kveld og en i dagmorges. I dag er jeg småkvalm og er litt urolig i magen. Noen som har erfart det samme?
  19. Dere som er glad i iskaffe og har muligheten til å lage det hjemme: mandelmelk og stevia/sukrin gjør den mye mindre kaloritett! Mandelmelk er det 13/26 kcal i (avhengig av hvilken versjon man velger), og slutningen er jo kalorifri. Jeg pleier å ha litt kanel og (bittelitt) kardemomme i mens den er varm. Blir SÅ god, synes jeg🤩 Da kan man altså drikke en kopp på under 40 kcal istedenfor 150. Særlig når det blir flere har det jo litt å si😅
  20. Måneskinn

Våkna nå fordi jeg stresser etter 1.date

Jeg har en del erfaring ja, både gode og dårlige erfaringer og det viktigste jeg har lært meg er å ha lave forventninger til folk. Det er så mange som er flinke til å skrive og prate for seg, men når det kommer til å levere er det noen som faller gjennom. Selv er jeg ikke noe glad i å bruke snap, men gjør det noen ganger. Når kontakt er etablert vil jeg nok forvente noen få snaps i løpet av en dag, om ikke man har andre alternativer. De fleste vil vel si at man går over til sms/telefon når man har blitt litt mer kjent, sist jeg gjorde det var etter 14 dager med snap - da gikk jeg lei av snap. Brukte mest sms men så klart snap er jo kjekt å ha noen ganger. Men tror det er individuelt - og det er lov å spørre om vedkommende vil ha kontakten et annet sted også.
  21. Om man får stor mage eller ikke har ikke noe med overvekt eller vektøkning å gjøre. Men rett og slett hvor fort livmora vokser, mengden fostervann, og evt hvor oppblåst man blir. Samt lengden på overkroppen, og vekstretning til livmora. Ingenting av dette kan man styre. Heller ikke hvor fort magen blir flat etterpå. Da det kun dreier seg om hvor fort livmora trekker seg tilbake. Det er like idiotisk som å konkurrere i hvor fort man får godt mørkesyn i en tunnel...
  22. GjestSiden2006

Noen smarte mennesker som vet dette?😣😫

Den overskriften er så generell at ingen svarer. Bare titter og går skuffet ut igjen. Legg den heller på økonomi, og ikke på sosial prat og humor.
  23. AnonymBruker

Enda et barn? Tre fedre

Ikke tenk på all stigmaen i samfunnet om denne problemstillingen. Synes ærlig talt at du skal prøve å få så mange barn med så mange fedre som mulig frem til du ikke har mulighet lenger. Tenk stort, tenk utenfor boksen. Tenk så spennende det blir for barna å ha så mange halvsøsken. Det kommer de helt sikkert til å få stort utbytte av både når de er unge og når de blir eldre. Dessuten, det er jo så koselig å ha barn med alle man blir forelsket i, og hvem kan si nei til en slik forpliktelse mellom to personer som elsker hverandre så dypt som dere gjør. Håper med dette at du virkelig gjør din plikt i samfunnet, for kvinner er skapt for å få barn. Lykke til. Anonymkode: 2713a...3c5
  24. Folk gidder da ikke sjekke hvem som har søkt dem opp hele året, så trolig finner vedkommende aldri ut av det. Anonymkode: 1afa4...0ed
  25. LiseTV

Hva har du på deg?

Rustfarget kjole med blomstermotiv. Zawanna.
  26. Samme skjedde i nabobyen nå nokså nylig... tidlig kveld, og en mann blir rabiat på utested, vifter med kniv og truer gjester og ansatte. Politiet blir kontaktet, men har ikke tid til å komme pga annet oppdrag. det andre oppdraget? Det var å rykke ut fordi en ungdom tullekjørte med en lett motorsykkel på et jorde... Anonymkode: f623f...018
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...