Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Denne rettsaken handler om JHA sin rolle. Viggo har hatt sin dag i retten. Det jeg sliter med er alle som sier at jentene kunne løpt og kjempet. To barn på 8 og 10 år, mens JH følte seg så truet at ble handlingslammet samtidig som hans DNA er overalt på åstedet. Det gir ikke mening for meg.
  3. ThereGoesBob

    Evig Singel

    Noen som så evig singel på tv2 i går kveld og hva er dommen?
  4. Det er sikkert veldig provoserende med en kritisk røst i et ekkokammer, jeg har forståelse for det. Ikke alle av oss er like komfortable med å hvitvaske momenter i en utrolig grov drapssak, som for meg ikke begynte med Jahr sin bok, men derimot et nasjonalt traume i byen jeg vokste opp i. Så lenge JHA tydeligvis holder fast på at de var to stykker, og VK var den andre, mener jeg man må ta det på alvor også. Selv om han ikke har et frivillig team bak seg som kan bidra med boken, bloggen, true crime dokumentaren, podcasten, capsen og koppen. Det er jentene som ble frarøvet livet på verst tenkelig måte, som burde være utgangspunktet. Rettferdighet for dem!
  5. Marihønepøne

    Märtha Louise og Durek Verrett

    Dette er fra redigeringsloggen på Wikipedias engelskspråklige side om Verrett. "He advocates several conspiracy theories and has been characterized by Norwegian media and other critics as a conman. (...) Norway princess quits royal duties for alternative medisin. (...) Verrett has been described as 'a charlatan', a conman and a conspiracy theorist. (...) He is engaged to Princess Märtha Louse of Norway." (pluss kilder) er blitt til "Connected to the spirit realm. He lives through his heart space and shows unconditional love for everyone he encounters!! He is engaged to Princess Märtha Louise of Norway." (minus kilder) Legg spesielt merke til det entusiastiske doble utropstegnet som liksom uthever all his unconditional love for everyone he encounters!! Lurer på hvem som har redigert...
  6. AnonymBruker

    Kan jeg stole på han? I en dating krise

    Styr lsaaaaaangt unna meg mindre du vil konvertere til islam, gå med skaut og være underdanig resten av livet. Sitte hjemme å kjøkkenet mens han er ute på byen og sjekker opp damer osv. De er sjarmerende til å begynne med inntil de har fanget deg i nettet. Islam godtar feks vold og voldtekt mot hustru. Anonymkode: efc9e...b0d
  7. Tror folk virkelig på dette??? 🧌🧌🧌🧌 Anonymkode: 2ce6c...0f5
  8. Kanskje et dumt spørsmål, men vet vi noe om hvem det egentlig er som dømmer i en sak som dette (jeg er ikke ute etter navn altså, bare bakgrunn)? Ser saken går i Sør-Rogaland tingrett, jeg er selv meddommer i tingretten (ikke i Sør-Rogaland eller i denne saken), men meddommere i tingrettssaker er da ikke typisk jurister? Men synes å huske at det var et spesielt opplegg i f.eks. Utøya-saken, så er det noe lignende her der alle (eller flere enn det typisk er av) dommerne faktisk er jurister?
  9. Helene1982

    Når menn måler meg med blikket opp og ned «ukontrollert»

    Jeg tenker veldig annerledes i min jobb. Jeg har ansvar for et godt resultat, og mine kunder bryr seg ikke om Jobbene jeg delegerer er utført av ansatte jeg synes har et pent utseende - så da gjør jeg jobben lettere for dem. Dem og ikke minst jeg kommer uansett i trøbbel om jobben ikke er gjort bra. I min jobbsituasjon er det viktig å være på lag og hjelpe og heie på hverandre, men også skape et miljø for konstruktive tilbakemeldinger. Jeg ville heller ikke valgt en kollega som var sur fremfor en som var hardtarbeidende, motivert og konstruktiv, men ville heller aldri gitt slack til «trang bukse»
  10. Peanut

    Fortell noe skikkelig uinteressant!

    Det er 25 år siden Columbine High
  11. Ingen i Oslo bruker det. Anonymkode: c73f1...0e6
  12. AnonymBruker

    Er det en form får anfall?

    Det er veldig rart st dette ikke er fanget opp og undersøkt. Ta deg en tur til legen med det. Anonymkode: 841c3...62c
  13. Fikk noen anelser når hun plutselig gikk fra å ville ha meg med ut på tur hver dag til plutselig nå nekte meg med. Jeg tok meg en tur alene og fant de klinende i parken. Så det ved flere anledninger i etterkant. Jeg latet som ingenting og lot henne lide i stillhet med hemmeligheten sin. Etter ett år så fant hun ut at hun skulle gjøre det slutt. Da hadde jeg allerede pakket i skjul. Sa "ok" og kjørte avgårde 5 minutter etterpå ferdig pakket. Gjett om hun var sur på meg! Full baluba om hvorfor jeg kunne ta så lett på det 😅. Det ble helt stille og null kontakt fra henne når jeg spurte hvordan det gikk med NN. (Jeg kjente fyren fra før og visste derfor navnet). Anonymkode: 4380a...de7
  14. tussi84

    Sliter med nærhet til mannen

    Jeg spør meg om forholdet som jeg er i nå kan reddes på sikt eller om det aldri blir noen bedring. Jeg er på den andre siden, og kjenner på en sårhet over å ikke bli begjært. Jeg kjenner på en følelse over av og til om mannen virkelig elsker meg eller ikke. Jeg føler meg ikke viktig. Føles ut som jeg bor med en kompis noen ganger som jeg samarbeider godt med inne i mellom. Savner intimitet og nærhet. Eneste vi gjør omtrent er kyssing. Sex er han lite interessert i. Hjelper ikke at han sier at han elsker meg, fordi jeg føler meg ikke elsket til tider når det er lite nærhet og jeg blir avvist. Han har vist fått kartlagt etter samtale med sexolog at det at han ikke har lyst ikke bare gjelder meg, han gar ikke lyst på sex/får ikke lyst på sex med andre kvinner heller. Problemet hans sitter i hodet hans. Han vet ikke hva han skal gjøre med Problemene. Han ber meg om å være tålmodig og gi han tid.. Det er Over 1 år siden jeg fant ut av hva som var hovedproblemet til at han sjeldent ønsker sex. Og 1 år har gått uten at løsningen har kommet noen nærmere. Han kan få lyst, men passer det ikke der og da så kan lysten være forsvinne helt et par time senere. Jeg sa rett ut til han her om dagen at jeg vet ikke om jeg orker dette i lengden. Det handler ikke bare om sex, men også mangel på nærhet. Mine behov blir ikke dekket i dette forholdet, og hvor lenge skal jeg fortsette med å undergrave mine egne behov i påvente av å gi han mer tid. Det vil til slutt gå en grense for meg også. Hvis han ikke kan gi meg det jeg har behov for i et forhold slik at jeg føler meg elsket av han, hva er vitsen med å fortsette i lengden da? Å elske noen er ikke nødvendigvis nok. Sannheten er at jeg føler meg delvis ulykkelig til tider i forholdet nå. Vurderer å ta ut separasjon om det ikke blir noen endringer/det ikke blir noen framgang i prosessen snart. Men det er vanskelig siden det er 2 barn involvert også. Om ditt forhold skal reddes TS så må dere begge jobbe for det. Spesielt du som har problemene må jobbe for å finne en løsning. Din kjære venter nok ikke for alltid dessverre.
  15. Bamseklemmer

    Slikke opptatt dame

    Jeg har ikke noe til overs for fittetjuver, for min "kompis" ga meg clamydia😉
  16. AnonymBruker

    Dere som tjener millionen

    Ligger over en million, er renteist. Anonymkode: 43577...0b8
  17. Bamseklemmer

    Når menn måler meg med blikket opp og ned «ukontrollert»

    Har disse mennene gitt deg fordeler med å gjøre arbeidet ditt lettere i jobben? Jeg kan innrømme at jeg har blitt litt ekstra snill, når jeg har sett noe vakkert eller sexy.. Jeg blir også litt underdannig og ydmyk, for jeg har generelt høy respekt til kvinner. Men det har stor betydning hvordan hun betrakter meg.. Så er hun god og snill, så er jeg god og snill tilbake.. Er hun derimot ei "snurpugle", får hun verken hjelp eller blikk. "Jeans som strammer litt" ja.. Betyr det "Ikke se her" eller "Se her da mann!" ?😅 Ikke noe rart at menn er forvirret av eksponering🙈
  18. AnonymBruker

    Lectinect mage, virker det ?

    Prøvde Lectinet mot løs mage, men ble faktisk verre! Anonymkode: 833a9...d0e
  19. Det å forvente rasjonell tankegang fra folk som myrder og voldtar barn er ikke logisk. De tenker jo ikke. Det finnes ingen rasjonell tanke bak en sånn forbrytelse.
  20. Jeg har som regel holdt meg unna innvandrer menn med muslimsk bakgrunn, men etter flere smell i datinglivet har jeg tenkt at det er verdt en sjanse. særlig nå som jeg har blitt 33 år gammel, men hele greia er nytt for meg og jeg føler ikke har kunnskap nok om disse menn. Fikk også en melding hvor han skriver følgende: du hadde aldri sett i retning min dersom du var yngre, men han er likevel åpen for date? han har nok rett også, men hva slags signaler er dette for å gå videre? Anonymkode: 13902...e74
  21. AnonymBruker

    Dere som tjener millionen

    Ph.D. i et humanistisk fag. Jobber med å produsere opptaksprøver for studenter (i utlandet). Tjener ca 1,1. Anonymkode: 6be4d...3a6
  22. Ja, absolutt. Og de fleste av oss må gjøre noen feil i livet, da vi ikke kan lære alt av andres, som hadde vært det optimale.
  23. Dette henger ikke på greip. Det du beskriver er jo ikke sammenfallende med å ha ekstremt lite tid... Når fyren din har tid til å kjøre ti timer for så å ha to timer med deg, da har han tid.... Dette handler vel mer om at han tok seg bryet med alle de timene og brukte energien på deg, og det er fint. Men kan ikke sammenlignes med å stå midt i det jeg beskriver, der alle timer i døgnet med unntak av da man sover går til møter, advokater, rydde, flytte, ordne, selge, visninger osv osv.... Det er ikke helt lett å snike seg til en time her og der. Vi har begge hhv 3 og 4 barn. Men vi får det til av og til! Spørsmålet var vel om jeg bør stå i det og tro på at det roer seg eller om jeg bør la han gå, siden vi sees for lite (i mine øyne vel og merke)...? Anonymkode: 3d12b...2c1
  24. Hei igjen 🧡 Det er fint at dette gir mening og er noe du jobber videre med! Og litt spennende at det ser ut som det du fikk ut av det, ikke egentlig var det jeg mente - la meg forklare! Altså "livet mitt er mitt", tenker jeg har minst to betydninger og konsekvenser; 1- den (som jeg synes det ser ut som) du tolket: at det er mitt liv, mine preferanser, ønsker etc og jeg kan gjøre det jeg vil. Jeg kan leve MITT liv! 2- livet mitt er mitt ansvar (det var det jeg ville understreke i kommentaren min), altså IKKE at det hun/andre har gjort mot meg, eller livet har påført er mitt ansvar at har skjedd, men det er bare jeg som kan ta ansvar for å gjøre noe med det. Altså andre kan hjelpe til, den "skyldige" kan be om unnskyldning, prøve å ordne opp etc men om de IKKE gjør det, er det meg som må det (om noen søpler til stua mi og så stikker, er det opp til meg å fikse og ikke den forsøpleren det går ut over om jeg ikke gjør det, skjønner?). Det er det som er vanskelig og "urettferdig" å forholde meg til; at selv om HUN har gjort disse tingene, blir det mitt ansvar å rydde opp i det - fordi det er mitt liv. Men jeg må det, og jeg vil det - for meg. Men selv om det ikke var helt det jeg mente å peke på da jeg skrev, er det jo like sant og viktig! Keep up the good work med å øve på dette i livet ditt, du fortjener å få leve ditt eget liv, endelig!! 💛 Dette kjenner jeg kjempegodt igjen! Bearbeiding, enten det er på egenhånd, med venner eller nære, eller i terapi er DRITSLITSOMT!! Skikkelig emosjonell og mental treningsøkt - og man blir skikkelig sliten. Det er bare å finne en balanse som er god for deg de dagene/ukene du er i samtaler eller jobber med ting - mellom terapien, hvile, jobb, egenpleie, trening/aktivitet etc. Ikke føl at du MÅ noe som helst, og snakk gjerne med fastlegen din om du trenger eller klarer å jobbe fullt (eller i det hele tatt)i disse periodene. Du skal leve og ikke bare overleve! Når det er sagt, er det for mange en god ting å opprettholde litt rutiner og normalitet sånn at full sykemelding kanskje er overkill, men det må jo du og legen finne ut av 😊Selv har jeg også rett og slett bare sovet masse i intense perioder som dette. Og så - om det ikke har vært nevnt her før (tråden har jo blitt noen uker gammel så jeg husker ikke helt), finn fram til GODE ting du kan unne deg, gjøre, kjøpe, andre kan få gjøre etc som er påfyll for deg! Du trenger det i terapiperiodene, men også som en generell øvelse på å være god mot deg selv også. Bare du vet hva som er bra for DEG, så jeg anbefaler å skrive en liste med gode forslag og bare kjøre på med påfyll!
  25. De aller fleste kunne nok vært utro i en eller annen situasjon en gang i livet. Folk gjør feil, og det er gjerne sånn man lærer..høres fryktelig dramatisk ut med psykolog, sexnekt i lang tid osv. fordi han var full og ensom en natt etter å ha vært aleine i 5 mnd. Det er laaang tid. Særlig om dere er unge.. Anonymkode: 41c81...e2f
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...