Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Fireflies

    Reagerer på stratos

    Melkepulver er ikke laktosefritt.
  3. AnonymBruker

    Ny jobb - men usikker på kompetansen

    Har ingen råd. Har jobbet på samme arbeidsplass i 25 år, og føler meg fortsatt som en imposter. (skal sies at det er innenfor et fag med voldsom utvikling med nye software og oppdateringer hele tiden). Anonymkode: 19e3d...e79
  4. Anonymkode: 919d9...4a8
  5. AnonymBruker

    Hvorfor er kronen så svak?

    Tror absolutt ikke at verden bryr seg om hva jeg sier. At du knytter svak krone til at vi ikke evner å omstille oss, tror jeg er fundamentalt galt. For det første er det ikke veldig mange land som har mer grønn energimix enn Norge, og så vidt jeg vet så popper det opp vindmøller overalt i Norge. Så på den måten så kan du si at vi gjør som alle andre land, bare at vi har olje og gass i tillegg. Da vil jeg heller si at kronen er svak på grunn av at vi har omstillt oss for mye. For hva har skjedd med strømprisene i Norge, de har økt drastisk på grunn av utenlandskablene (grønn omstilling). Lav energipris var vårt største fortrinn i konkuranse med andre land, på tross av høye kostnader generellt i Norge så kunne industrien være konkuransedyktig. Og gi fra seg en slik konkuransefordel, kan jo sammenlignes med en bedrift som bevisst svekker sin egen konkuranseevne, markedet ville jo mistet fullstendig tiltroen til bedriften. Og det at vi fikk så mye høyere strømpris ga effekter over hele linjen, konkuranseevnen svekket, høyere produksjonskostnader, høyere priser, høyere levekostnader for innbyggerne som igjen fører til krav om høyere lønn og og de som ikke klarer kostnadene må få subsidier av staten, så er spiralen i gang. Og vi har nok av oljepenger til å investere i grønne prosjekter, både nasjonalt og internasjonalt samtidig som vi vedlikeholder melkekua som er olje og gass. Krigen i Ukraina har ført til at Norge er blitt hoffleverandør av gass til Europa, og det er liten sannsynlighet for at Russland vil komme tilbake i det markedet igjen. Og fortsatt så er du tilhenger av å avvikle Norsk gassproduksjon. Norsk olje og gass gir inntekter, grønn industri må subsidieres, så sånn sett må vi ha inntekter til å kunne subsidiere det grønne skiftet. Det siste havvindprosjektet hvor staten gikk inn med milliardær i subsidier, Sørlige Nordsjø, så var det flere aktører som trakk seg på tross av subsidiene på 23 milliarder kroner som ble gitt. Anonymkode: 0c59c...c40
  6. AnonymBruker

    Arver barnebarn av besteforeldre?

    Om mannen din dør ung så har han kanskje livsforsikring? Anonymkode: 5cb1d...78c
  7. Hvem får 50 år? jeg nærmer meg 50 så er nok ikke for meg😌Er ufør og planlegger å selge og flytte til en annen kommune, men får hverken lån i husbanken eller nåværende🙃 Ts uten at jeg vet hva du betaler i dag, så har jeg en bekjent som leier 30m2 på Kolbotn, til 13k i mnd. Selv betaler jeg 14k totalt og eier… Anonymkode: aae3f...8f3
  8. Elmarora

    DixieRose blogg

    Jeg har sagt i fra til DR om forskjellige ting. Men gode venner må få si fra. Det er å gi og ta i et vennskap. DR var så påvirket av hun synske Peggy. Og jeg sa mange ganger at hun måtte komme seg unna dette bloggvennskapet. Ting forandret seg masse da hun kom seg unna. Og da ble hun en mer selvstendig blogger med egne meninger.
  9. Sola de

    Dagens lille innrømmelse...

    Satt og så en gammel fast& furiousfilm i helgen. Paul Walkers skjebne Begynner å bli noen år siden ulykken.
  10. Jeg har nylig fått et jobbtilbud på en stilling som jeg nok kommer til å takke ja til. Dette er noe jeg har jobbet med i 8-10 år, men jeg føler likevel at jeg ikke helt «kan» det skikkelig - og er nå redd for at de skal oppdage det på ny arbeidsplass 😅 Gjennomførte to intervjuer hvorav det siste var med case, og intervjuerne var svært fornøyde med det jeg «leverte». Men jeg er likevel redd jeg har solgt meg inn litt for kraftig, og at jeg må gjøre noen tiltak for å ikke skuffe når jeg starter der. Noen som har lignende erfaringer og kan gi noen gode råd? Anonymkode: 90f1c...a59
  11. Da jeg traff dama var jeg 85 kg. I dag er jeg 105 kg. Hun var 55 kg og er i dag 75 kg. Eneste forskjellen er at min fett% er den samme. For min del er hun gull selv med mer pupp og rumpe. Hun er samme sjelen og med det følger det en tilstedeværelse i form av kjærlighet og nærhet til barna og meg jeg uner alle menn som ser sin kvinne. Jeg er takknemmelig og glad. Når hun holder rundt meg i begjær, da blir seg like hard som for 21 år siden. Takk for det samlivet hun har bidratt så sterkt til. En bauta i mitt liv. . Anonymkode: d623c...bf8
  12. Kontakt boligkontoret? Trodde du hadde søkt og fått presentert en rente, men det beste er vel og kontakte dem. Det er lurt og være tidlig ute da det går på budsjett fra år til år, men du kan jo sjekke ståa per i dag. Anonymkode: 5aea3...b14
  13. AnonymBruker

    Reagerer på stratos

    Tørrmelken som er i Freia sine produkt inneholder mye laktose. Anonymkode: bb487...343
  14. Som ung leste jeg vel minst 200 bøker i året. Nå så leser jeg 20-30 bøker i året. Men nå har jeg jobb, barn, trening osv. Så har jo ikke like god tid. Men jeg leser og fort. Starter jeg å lese en spennende bok, og har en fridag, så leser jeg den ferdig den dagen. Anonymkode: 997af...133
  15. Så Viggo burde altså vite at hans bestevenn var gjerningsmannen og dermed lagt bedre på minnet hva de gjorde og hvor de var før og etter drapene? Men han visste jo ikke det, så da stilte han helt likt med alle andre vitner som forklarte seg.
  16. De får vel høre en røverhistorie om at dommen var feil ellernoe, eller lager unnskyldninger for seg selv
  17. AnonymBruker

    Arver barnebarn av besteforeldre?

    Og det er veldig lett med uføretrygd? Mannen hadde også lav inntekt (normalt for yrket), og nå aap. De pengene vi hadde klart å spare over noen år er nå gått til nødvendige utgifter som boliglån, mat, vanlige regninger som strøm osv, nødvendigheter til barnet osv. Så mannen har heller ikke noe arv selv mtp at barnet ikke skal få det veldig trangt økonomisk da jeg ikke har mulighet for mer inntekt. Anonymkode: 473f3...908
  18. AnonymBruker

    La barna gå ut etter skoletid

    Du får velge selv hvilken vei du tror er best for dine barn. Jeg tar taktiske valgfor å gi barnet best mulig sjans til å være blant de som klarer seg best. Anonymkode: e5c0f...5e4
  19. Kjenner meg igjen i hovedinnlegget. Jenter får smykker, gutter får penger. Samme med foreldrene mine som nærmer seg 70. Pappa får penger og kan kjøpe seg noe han ellers ikke ville tatt seg råd til. Mamma får smykker, gjerne dyre der flere har gått sammen og spleiset, ikke hennes stil i det hele tatt. Til konfirmasjonen sa jeg til alle som spurte at jeg IKKE ønsket smykker, og alle ble sånn «jammen hva skal vi gi da?» Sa at jeg ønsket meg ting til friluftsliv og fiske, men det gikk ikke an å gi ei jente. Ser det i nesten alle gavetråder her også, at det er uhørt å gi penger. Folk som alltid insisterer på at de kun gir meningsfulle og personlige gaver, gir alltid de verste gavene. Anonymkode: ca302...112
  20. Troll. Anonymkode: 8a4fc...51b
  21. AnonymBruker

    Kan jeg teste på dere ?

    Hvis ikke du har tilgang til noen av hans sosiale medier der du kan se om den har blitt lest, så sender du meldingen. Etter meldingen så ringer du han bare sånn 2 sekunder for å se om det ringer normalt. Hvis det ringer normalt så er du ikke blokkert. Da vet du at han har fått den, og da kan skylde på at du kom nær ring etter du sendte mld. Da må du ringe direkte etter den er sendt da så det virker troverdig. Så sender du en ny sms og skriver: var ikke meningen å ringe deg. Anonymkode: 1e1f3...3cd
  22. M.H85

    Kristin Gjelsvik

    Ja alle kan klare det sier hun fra sitt nye flotte hus☺ Hun og sønnen på 5 år klarte dette🤔 Da klarer alle det. Imponerende hva en 5 åring har klart her gitt😅 Soorry...men litt ironisk
  23. Så hvis jeg snakker om hvor viktig skogsturer, fisketur, hytta vi har langt inne i gokk uten strøm, vann og bilvei er viktig for meg så må jeg også opplyse at en lam fra halsen og ned ikke er kompatibel med meg? Jeg tenker at den jeg snakker med bør Være ærlig om sine begrensinger. Jeg tenker at den med et såpass stort hjelpebehov faktisk selv bør opplyse den de dater om at man er avhengig av andre for å fungere, som assistenter, tilrettelagt hus, bil osv. Anonymkode: ba960...61c
  24. I tillegg til å kunne tilby gunstig rente, kan Husbanken også tilby 50 års nedbetalingstid. Noen kan også få tilskudd. Anonymkode: 42c92...c0f
  25. AnonymBruker

    Datter som røyker

    Er enig med deg♥️ Anonymkode: 2ef7f...166
  26. Skrottefar

    DixieRose blogg

    Ut i fra hva du skrev i denne tråden her tidligere så virker det ikke som at dere er noen gode venner, for du har vært nokså kritisk i dine kommentarer, men mulig ting har endret seg siden 2019
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...