Gå til innhold

Menn her inne forstår kvinner bedre en hva kvinnene gjør selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man skal se sånn på det, er det jo flere likheter mellom mann og kvinne også enn ulikheter. 

Anonymkode: a31c0...1a6

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 65481...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn har jævlig stort behov for å bevise at de er bedre enn andre, helst i absolutt alt. Det er alltid en mann som står bak tråder som "menn er bedre enn kvinner i x" eller "menn er bedre enn kvinner i y". Gjerne tenker de at de egenskapene menn flest har selvsagt gjelder dem selv. Så selv om de personlig har dårlige sosiale antenner, så tenker de at siden "menn har gode sosiale antenner" så gjelder dette selvsagt dem. Menn er mer biased når det gjelder å tenke bra om seg selv og innbille seg at deres egne standpunkt er ufeilbarlige fordi de er "logiske". Logisk ≠ sant, dessverre. Logikk er basert på et individs virkelighetsforståelse og kunnskap, derfor kan to ulike menn komme til to helt ulike konklusjoner som begge for så vidt er logiske, men basert på den snevre kunnskapen de har og derfor gjerne feil.

Anonymkode: 7ef46...3bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.1.2016 at 23.59, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du prøver å si, men årsaken til at jeg føler at mange menn kommer med ett litt mer logisk og generelt perspektiv her inne, er fordi jeg har inntrykk av at de ofte sitter med ett høyere kunnskaps nivå. Ofte spesielt når det kommer til kvinners og menneskers adferd generelt.(vitenskap, biologi) Nesten alle logiske svar jeg har sett her inne, som er basert på å forstå hvordan kvinner og menn er forskjellig(basert på menneskets biologi og forsking), har stort sett kommet fra mannlige brukere. Jeg kan en del om dette selv(interessert i biologi og vitenskap), så jeg ser fort om ett svar er fornuftig og kan støttes av pålitelige kilder.

Når det kommer til hvor forskjellig kvinner og menn tenker, så er det jo mye som kan forklares via menneskets biologi/naturlig adferd(hormoner osv osv) Forstår at alle er forskjellige individer, men husk, man snakker alltid stort sett generelt i slike temaer og der føler jeg at mange kvinner "missforstår" ved bare å henvise til sine egne erfaring, uten å se det store "bildet"

Det er i hvert fall det jeg har observert, etter å ha vært her inne på forumet over en lenger periode

Anonymkode: 03132...0d6

Du er direkte nedlatende og generaliserer i bøtter og spann. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så ufattelig uviten om kunnskapsnivå når det gjelder kjønn. At menn forstår mer enn kvinner, stemmer da virkelig ikke da det er individuelt. Dumme og kunnskapsløse mennesker finnes overalt. De kommer i alle fasonger, kjønn er ikke avgjørende.

At det finnes menn her inne som innbiller seg at de har oppfunnet kruttet, er en realitet. Selvinnsikt og fornuft er en annen sak. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at en av de største grunnene til at mange menn feiler i kjærlighetslivet, er at de er for generaliserende og tror at det finnes en fasit som virker på alle kvinner.

Anonymkode: a31c0...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte kvinner tar det veldig ille opp at de faktisk har ting til felles med andre kvinner. Tenk at dere faktisk ikke er så spesielle som dere tror! Gisp! 

De store likhetene mellom kvinner er mye større enn de små forskjellene. Det er en grunn til at vi har en vitenskap som heter "psykologi". Folk er egentlig ganske like generelt sett. 

Men vi menn skjønner jo at vi må late som om dere er utrolig spesielle og unike :fnise:

Anonymkode: 65481...9e7

De fleste mennesker er ikke særlig spesielle, vi deler veldig mange grunnleggende likhetstrekk alle sammen. Lykke til videre i livet..... du høres ut som en person med mange venner og et fullverdig liv. hilsen psykologistudent

Anonymkode: aac5a...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.1.2016 at 21.26, Cordelia skrev:
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte kvinner tar det veldig ille opp at de faktisk har ting til felles med andre kvinner. Tenk at dere faktisk ikke er så spesielle som dere tror! Gisp! 

De store likhetene mellom kvinner er mye større enn de små forskjellene. Det er en grunn til at vi har en vitenskap som heter "psykologi". Folk er egentlig ganske like generelt sett. 

Men vi menn skjønner jo at vi må late som om dere er utrolig spesielle og unike :fnise:

Anonymkode: 65481...9e7

 

De fleste mennesker ønsker å bli bedømt og/eller akseptert for det indvidet de faktisk er, ikke bli redusert til et statistisk objekt. Ei heller ønsker de å bli tvunget ned i en bås av mennesker som ikke kjenner en. Det burde ikke være så vanskelig å begripe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil. Det er alt for mange menn her inne som tror de vet best, nekter å ta til seg kritikk og bare skriver mye meningsløst. Mange av innleggene er så hårreisende at man tror ikke at det er sant det de skriver. Virker som enkelte har vanskeligheter med å skjønne ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hummels2 skrev:

 

Hva slags kritikk? 

Og det spør du om?

Anonymkode: 9a776...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som diskuteres egentlig? Hvem som er mest "intelligent" av menn og kvinner? Det finnes mange former for intelligens. I stedet for å kjempe mpt det, så aksepter det. Forskning viser at, jevnt over, så har kvinner høyere emosjonell intelligens enn menn. Og menn har bedre logisk/analytisk intelligens. Vi er forskjellige! Aksepter det, omfavn det, deal with it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/30/2016 at 13.53, AnonymBruker skrev:

Menn har jævlig stort behov for å bevise at de er bedre enn andre, helst i absolutt alt. Det er alltid en mann som står bak tråder som "menn er bedre enn kvinner i x" eller "menn er bedre enn kvinner i y". Gjerne tenker de at de egenskapene menn flest har selvsagt gjelder dem selv. Så selv om de personlig har dårlige sosiale antenner, så tenker de at siden "menn har gode sosiale antenner" så gjelder dette selvsagt dem. Menn er mer biased når det gjelder å tenke bra om seg selv og innbille seg at deres egne standpunkt er ufeilbarlige fordi de er "logiske". Logisk ≠ sant, dessverre. Logikk er basert på et individs virkelighetsforståelse og kunnskap, derfor kan to ulike menn komme til to helt ulike konklusjoner som begge for så vidt er logiske, men basert på den snevre kunnskapen de har og derfor gjerne feil.

Anonymkode: 7ef46...3bf

Så sant! Menn her inne tar faktisk æren for store oppfinnelser andre menn har gjort - kun fordi de er av samme kjønn. Det er jo til å bli matt av. Menn degraderer selv hele mannekjønnet ved å begrunne all mannlig atferd med biologi - som om de er viljeløse klumper, kun styrt av impulser og drifter og null refleksjon. Kaller hverandre alfa - og betahanner, og bruser med fjøra som en jålete fugl. 

Menn tar æren når Norge vinner landskamper i fotball - vi vant - som om de var på banen. Man kan rett og slett konkludere med at de fleste menn må føle seg mindreverdige, slik som de overkompenserer. Kvinner har de i hvert fall ikke greie på, om de tror det aldri så mye selv. 

Anonymkode: 38222...826

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jevnt over at damer er smartere enn menn altså, men damene er ikke "frampå" i samme grad som mange menn er. Kvinner er ikke så kyniske og kjører ikke så hardt på for å få presset frem oppfinnelsen sin/ideen sin/ poenget sitt etc etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1/31/2016 at 22.52, Hottrio skrev:

Jeg tror jevnt over at damer er smartere enn menn altså, men damene er ikke "frampå" i samme grad som mange menn er. Kvinner er ikke så kyniske og kjører ikke så hardt på for å få presset frem oppfinnelsen sin/ideen sin/ poenget sitt etc etc.

Forklarer sikkert hvorfor 99% av alle viktige oppdagelser og utvikling er av menn. Det forklarer sikkert hvorfor flest menn blir matematikere, teknologer og IT folk. Fordi kvinner er smartere enn menn. Jepp.

Anonymkode: 27057...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 13.06, AnonymBruker skrev:

Forklarer sikkert hvorfor 99% av alle viktige oppdagelser og utvikling er av menn. Det forklarer sikkert hvorfor flest menn blir matematikere, teknologer og IT folk. Fordi kvinner er smartere enn menn. Jepp.

Anonymkode: 27057...a96

Om du som mann innbiller deg at du kan sanke inn heder og ære for andre menneskers oppfinnelser og hardt arbeid, vitner om lite intelligens og innsikt i deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Snuppi skrev:

Om du som mann innbiller deg at du kan sanke inn heder og ære for andre menneskers oppfinnelser og hardt arbeid, vitner om lite intelligens og innsikt i deg selv. 

Wow. Dette er et klassisk eksempel på hvorfor kvinner ikke er mer intelligente enn menn. Du gikk rett på personangrep istedet for å lese hva jeg skrev. Hvis kvinner er så smarte, hvorfor er det så få teknologer, matematikere, IT eksperter? Hvorfor er det slik at menn tar disse jobbene, til tross for at kvinner dominerer høyere utdannelse? De siste 40 årene har vi hatt en heiagjeng som har heiet frem damer på alle områder. De har fått kvoteringsordninger. Men alikevel skyr kvinner disse fagfeltene som pesten. Hvis det ikke var noe i veien med intelligensen, så hadde de også valgt disse fagfeltene. Ser du den eller?

Jeg ber ikke om heder og ære for at bl.a Nikola Tesla var et geni. Men jeg er takknemmelig for det han gjorde for menneskeheten. Si meg igjen, hvilken kvinne har gjort noe stort som har påvirket menneskeheten i stor grad? 

Anonymkode: 27057...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Dette er et klassisk eksempel på hvorfor kvinner ikke er mer intelligente enn menn. Du gikk rett på personangrep istedet for å lese hva jeg skrev. Hvis kvinner er så smarte, hvorfor er det så få teknologer, matematikere, IT eksperter? Hvorfor er det slik at menn tar disse jobbene, til tross for at kvinner dominerer høyere utdannelse? De siste 40 årene har vi hatt en heiagjeng som har heiet frem damer på alle områder. De har fått kvoteringsordninger. Men alikevel skyr kvinner disse fagfeltene som pesten. Hvis det ikke var noe i veien med intelligensen, så hadde de også valgt disse fagfeltene. Ser du den eller?

Jeg ber ikke om heder og ære for at bl.a Nikola Tesla var et geni. Men jeg er takknemmelig for det han gjorde for menneskeheten. Si meg igjen, hvilken kvinne har gjort noe stort som har påvirket menneskeheten i stor grad? 

Anonymkode: 27057...a96

Du fortsetter å sanke inn heder og ære for andre menneskers oppfinnelser og hardt arbeid. Smarte og oppegående menn og kvinner messer ikke slik som du holder på her. Hva gjør du selv for miljøet og menneskeheten? Fint lite tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 13.06, AnonymBruker skrev:

Forklarer sikkert hvorfor 99% av alle viktige oppdagelser og utvikling er av menn. Det forklarer sikkert hvorfor flest menn blir matematikere, teknologer og IT folk. Fordi kvinner er smartere enn menn. Jepp.

Anonymkode: 27057...a96


Kanskje det hadde vært litt flere kvinnelige oppfinnelser osv. å hente hvis kvinner faktisk hadde fått lov til å studere og publisere bøker før i tiden? Hm? Mange kvinner som måtte publisere under mannlige pseudonymer for å kunne bli hørt. Så det argumentet ditt holder ikke mål. Spørs om det ikke har utjevnet seg en del når det har gått 100 år til, det er jo tross alt kvinner som i snitt gjør det best på skolen, og ikke minst flest kvinner som tar høyere utdannelse i dag. 

Anonymkode: 7383e...031

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Dette er et klassisk eksempel på hvorfor kvinner ikke er mer intelligente enn menn. Du gikk rett på personangrep istedet for å lese hva jeg skrev. Hvis kvinner er så smarte, hvorfor er det så få teknologer, matematikere, IT eksperter? Hvorfor er det slik at menn tar disse jobbene, til tross for at kvinner dominerer høyere utdannelse? De siste 40 årene har vi hatt en heiagjeng som har heiet frem damer på alle områder. De har fått kvoteringsordninger. Men alikevel skyr kvinner disse fagfeltene som pesten. Hvis det ikke var noe i veien med intelligensen, så hadde de også valgt disse fagfeltene. Ser du den eller?

Jeg ber ikke om heder og ære for at bl.a Nikola Tesla var et geni. Men jeg er takknemmelig for det han gjorde for menneskeheten. Si meg igjen, hvilken kvinne har gjort noe stort som har påvirket menneskeheten i stor grad? 

Anonymkode: 27057...a96

Om du kan din historie, vet du at menn har undertrykket kvinner opp gjennom historien. Kvinner er kommet på banen nå de siste årene.

Jentene satser mer på høyere utdanning enn gutter og har bedre karakterer på skolen. Du fremstår som en tosk med komplekser. 

Anonymkode: ba60c...dfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...