Gå til innhold

Menn her inne forstår kvinner bedre en hva kvinnene gjør selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

Ser poenget, og jeg er til dels enig. Det er mange smarte damer her inne som kommentere samtidig som det er en del som ikke gidder å delta i diskusjoner. Jeg vil jeg si at det er en bastant ting å si at man virkelig forstår kvinner for det er vanskelig :fnise:Samtidig føler jeg at menn og kvinner på mange punkt er likere enn hva man skulle tro bortsett fra de klassiske forskjellene man alltid hører. Da bunner det hele mer ned i om man er god på å lese mennesker eller ikke. 

Hvorfor er det logisk å tenke at noen menn her inne forstår kvinner bedre enn dem selv? Vel, hvorfor kom flere av oss menn inn her in the first place? Nettopp for å prøve å få en bedre forståelse av hvordan kvinner tenker, hvilke meninger dere har osv. Fokuset mitt når jeg lagde min første bruker for 8 år siden var det i alle fall. Hvorfor ville jeg prøve å forstå damer bedre? Fordi jeg var ganske håpløs rundt damer. Jeg var veldig sjenert og det kom jeg ikke noen vei med. Eneste måten å bli bedre rundt damer var å finne ut hva damer faktisk likte for å så implementere den type adferd. Den prosessen med å finne ut hva som faktisk virker og selve implementeringsprosessen går ikke damer gjennom, noe som er grunnen til at så mange menn sier: "Ikke spør damer om råd når det gjelder hva kvinner vil ha". Det er ikke alle menn som tar tak i dette heller, men noen av oss har gjort det fordi man har hatt et sterkt ønske å forbedre egen situasjon. Det er bare naturlig at de som setter et fokus på et tema blir mer opplyst innen det temaet enn andre som ikke bryr seg særlig om det. 

 Hvorfor kan kvinnene her inne ha bedre forståelse enn hva mennene har? Vel fordi det å forstå mennesker generelt handler om man er en god menneskekjenner eller ikke. Det handler litt om man forstår hva som motiverer mennesker, hvorfor folk handler som de gjør i ulike situasjoner osv. Jeg sitter i alle fall med en ide om at kvinner er minst like gode menneskekjennere som menn, om ikke bedre. Derfor tror jeg nok at det er flere kvinner her inne som forstår kvinner bedre enn meg. Det å forstå hva kvinner generelt blir tiltrukket av er jo bare et tema innen kvinnelig psykologi egentlig. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har jo muligheten til å observere kvinner "utenfra". Det er jo ikke sååå lett å skape et realistisk helhetlig bilde av seg selv med kun sitt eget perspektiv som utgangspunkt, så kan hende det er derfor man kan oppleve at andre kjenner en bedre enn man kjenner seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig forstår jeg ikke meg selv noen ganger. :fart2: (vet ikke hva han gjør her, men.. han passet inn).
Men jeg tror det er individuelt, jeg. Noen tror de kjenner seg selv. Noen tror de kjenner andre. Av og til stemmer det. Av og til ikke. HVA sier jeg akkurat nå...

 

Er trøtt. Burde snu om døgnet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har en helt annen forståelse av kvinner enn kvinner har selv, fordi

A: Vi må gjøre hele jobben med å sjekke opp kvinner, noe som gjør at vi må kunne forutse hvordan dere tenker.

B: Vi må leve med dere og deres humørsvingninger og pussige innfall.

C: Menn har fra naturens side generelt en bedre evne til å tolke ting logisk og analytisk.

Jeg kan utdype rundt alt dette, men dette er kortversjonen.

Anonymkode: 65481...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn har en helt annen forståelse av kvinner enn kvinner har selv, fordi

A: Vi må gjøre hele jobben med å sjekke opp kvinner, noe som gjør at vi må kunne forutse hvordan dere tenker.

B: Vi må leve med dere og deres humørsvingninger og pussige innfall.

C: Menn har fra naturens side generelt en bedre evne til å tolke ting logisk og analytisk.

Jeg kan utdype rundt alt dette, men dette er kortversjonen.

Anonymkode: 65481...9e7

Vi kvinner lever også med andre kvinner...

Anonymkode: a31c0...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kvinner lever også med andre kvinner...

Anonymkode: a31c0...1a6

Et lite poeng det der ja. :ler2: Var det noen som snakket om å tenke logisk og rasjonelt her?

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kvinner lever også med andre kvinner...

Anonymkode: a31c0...1a6

Det gjør dere, men to mennesker i et samliv lever tettere på hverandre enn andre.  

Vi menn får dermed et mye nærmere og mer intimt innblikk på dere. 

Anonymkode: 65481...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør dere, men to mennesker i et samliv lever tettere på hverandre enn andre.  

Vi menn får dermed et mye nærmere og mer intimt innblikk på dere. 

Anonymkode: 65481...9e7

Om du lever tett på en annen kvinne får du et nært og intimt innblikk på en kvinne, ikke alle. Vi kvinner er også individer og selv om vi har noen likheter, har vi også mange forskjeller.

Anonymkode: a31c0...1a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du lever tett på en annen kvinne får du et nært og intimt innblikk på en kvinne, ikke alle. Vi kvinner er også individer og selv om vi har noen likheter, har vi også mange forskjeller.

Anonymkode: a31c0...1a6

Ja, dere elsker å tro at dere er unike små snøfnugg alle sammen. Men faktum er at dere er ganske like i bunn og grunn. 

Anonymkode: 65481...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dere elsker å tro at dere er unike små snøfnugg alle sammen. Men faktum er at dere er ganske like i bunn og grunn. 

Anonymkode: 65481...9e7

Det er selvsagt mange likheter, men hvordan vite hva de er om en bare kjenner til en kvinne?

Anonymkode: a31c0...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt mange likheter, men hvordan vite hva de er om en bare kjenner til en kvinne?

Anonymkode: a31c0...1a6

De fleste menn er sammen med opptil flere kvinner i løpet av livet. Jo flere kvinner man er sammen med, jo bedre forstår man kvinner. Det er ikke uten grunn at rundbrennere er nettopp rundbrennere. De har erfaring med kvinner og vet hvordan kvinner fungerer (generelt sett).

Anonymkode: 65481...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundbrennere vet kanskje hvilke kvinner det er verdt å sjekke opp og hvordan de skal gjøre det, men alle kvinner lar seg ikke sjarmere av dem.

Anonymkode: a31c0...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er mange menn som skriver her inne som har veldig dårlige erfaringer med kvinnfolk, og har derfor bestemt seg at sånn er alle kvinnfolk og denne argumentasjonen bruker de på alle områder uansett hvem det er snakk om eller hva som skrives.. Synes det er veldig trist. Nå har jeg ikke vært aktiv her inne så veldig lenge, men er bare en tanke jeg har gjort meg. Kjenner ikke igjen hverken meg selv som kvinne eller menn i det dere skriver om de forskjellige kjønnene. Ordene "biologi" "det er bare sånn det er" og "beta/alfahann" går veldig mye igjen, virker som mange glemmer at folk er individer som er forskjellige. Om dere har veldig mye dårlige erfaringer med det motsatte kjønn (gjelder både menn og kvinner) så burde dere kanskje ta en titt på omgangskrets og holdningene deres. Blir litt lei meg på deres vegne

Anonymkode: aac5a...1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er mange menn som skriver her inne som har veldig dårlige erfaringer med kvinnfolk, og har derfor bestemt seg at sånn er alle kvinnfolk og denne argumentasjonen bruker de på alle områder uansett hvem det er snakk om eller hva som skrives.. Synes det er veldig trist. Nå har jeg ikke vært aktiv her inne så veldig lenge, men er bare en tanke jeg har gjort meg. Kjenner ikke igjen hverken meg selv som kvinne eller menn i det dere skriver om de forskjellige kjønnene. Ordene "biologi" "det er bare sånn det er" og "beta/alfahann" går veldig mye igjen, virker som mange glemmer at folk er individer som er forskjellige. Om dere har veldig mye dårlige erfaringer med det motsatte kjønn (gjelder både menn og kvinner) så burde dere kanskje ta en titt på omgangskrets og holdningene deres. Blir litt lei meg på deres vegne

Anonymkode: aac5a...1b8

Anonymkode: 65481...9e7

Der traff du spikeren så på hodet. Og det gjelder enkelte kvinner her på forumet og.

Endret av Cordelia
fjernet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.1.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Virker som det er mange menn som skriver her inne som har veldig dårlige erfaringer med kvinnfolk, og har derfor bestemt seg at sånn er alle kvinnfolk og denne argumentasjonen bruker de på alle områder uansett hvem det er snakk om eller hva som skrives.. Synes det er veldig trist. Nå har jeg ikke vært aktiv her inne så veldig lenge, men er bare en tanke jeg har gjort meg. Kjenner ikke igjen hverken meg selv som kvinne eller menn i det dere skriver om de forskjellige kjønnene. Ordene "biologi" "det er bare sånn det er" og "beta/alfahann" går veldig mye igjen, virker som mange glemmer at folk er individer som er forskjellige. Om dere har veldig mye dårlige erfaringer med det motsatte kjønn (gjelder både menn og kvinner) så burde dere kanskje ta en titt på omgangskrets og holdningene deres. Blir litt lei meg på deres vegne

Anonymkode: aac5a...1b8

:tommelopp:

Anonymkode: 9a776...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.1.2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Virker som det er mange menn som skriver her inne som har veldig dårlige erfaringer med kvinnfolk, og har derfor bestemt seg at sånn er alle kvinnfolk og denne argumentasjonen bruker de på alle områder uansett hvem det er snakk om eller hva som skrives.. Synes det er veldig trist. Nå har jeg ikke vært aktiv her inne så veldig lenge, men er bare en tanke jeg har gjort meg. Kjenner ikke igjen hverken meg selv som kvinne eller menn i det dere skriver om de forskjellige kjønnene. Ordene "biologi" "det er bare sånn det er" og "beta/alfahann" går veldig mye igjen, virker som mange glemmer at folk er individer som er forskjellige. Om dere har veldig mye dårlige erfaringer med det motsatte kjønn (gjelder både menn og kvinner) så burde dere kanskje ta en titt på omgangskrets og holdningene deres. Blir litt lei meg på deres vegne

Anonymkode: aac5a...1b8

Enkelte kvinner tar det veldig ille opp at de faktisk har ting til felles med andre kvinner. Tenk at dere faktisk ikke er så spesielle som dere tror! Gisp! 

De store likhetene mellom kvinner er mye større enn de små forskjellene. Det er en grunn til at vi har en vitenskap som heter "psykologi". Folk er egentlig ganske like generelt sett. 

Men vi menn skjønner jo at vi må late som om dere er utrolig spesielle og unike :fnise:

Anonymkode: 65481...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte kvinner tar det veldig ille opp at de faktisk har ting til felles med andre kvinner. Tenk at dere faktisk ikke er så spesielle som dere tror! Gisp! 

De store likhetene mellom kvinner er mye større enn de små forskjellene. Det er en grunn til at vi har en vitenskap som heter "psykologi". Folk er egentlig ganske like generelt sett. 

Men vi menn skjønner jo at vi må late som om dere er utrolig spesielle og unike :fnise:

Anonymkode: 65481...9e7

Om man skal se sånn på det, er det jo flere likheter mellom mann og kvinne også enn ulikheter. 

Anonymkode: a31c0...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...