Gå til innhold

Menn her inne forstår kvinner bedre en hva kvinnene gjør selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du prøver å si, men årsaken til at jeg føler at mange menn kommer med ett litt mer logisk og generelt perspektiv her inne, er fordi jeg har inntrykk av at de ofte sitter med ett høyere kunnskaps nivå. Ofte spesielt når det kommer til kvinners og menneskers adferd generelt.(vitenskap, biologi) Nesten alle logiske svar jeg har sett her inne, som er basert på å forstå hvordan kvinner og menn er forskjellig(basert på menneskets biologi og forsking), har stort sett kommet fra mannlige brukere. Jeg kan en del om dette selv(interessert i biologi og vitenskap), så jeg ser fort om ett svar er fornuftig og kan støttes av pålitelige kilder.

Når det kommer til hvor forskjellig kvinner og menn tenker, så er det jo mye som kan forklares via menneskets biologi/naturlig adferd(hormoner osv osv) Forstår at alle er forskjellige individer, men husk, man snakker alltid stort sett generelt i slike temaer og der føler jeg at mange kvinner "missforstår" ved bare å henvise til sine egne erfaring, uten å se det store "bildet"

Det er i hvert fall det jeg har observert, etter å ha vært her inne på forumet over en lenger periode

Anonymkode: 03132...0d6

Dette! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er selvfølgelig stor forskjell også innad i kjønnene, hadde det vært like mange menn som kvinner her hadde det nok vært mye tydeligere. 

Anonymkode: 7383e...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større forskjell innad i kjønnene enn mellom kjønnene. 

Er forøvrig drit lei alle "sånn er menn!!" Og sånn er kvinner!!" diskusjoner her inne. 

Anonymkode: d0a37...33b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns denne tråden ikke har noen hensikt. Du sier rett ut at kvinner er dårligere enn menn på ett vis, og selvfølgelig kommer kvinner til å nekte for dette. Du skaper negative følelser.

Hvordan hadde du tenkt å få kvinner til å faktisk innrømme at de ikke eier selvinnsikt?

Anonymkode: 27057...a96

Og der beviste du vel nettopp at du selv ikke bruker logiske argumentasjon, men stoler på dine fordommer og følelser når du konkluderer...

 

 

:fnise:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er større forskjell innad i kjønnene enn mellom kjønnene. 

Er forøvrig drit lei alle "sånn er menn!!" Og sånn er kvinner!!" diskusjoner her inne. 

Anonymkode: d0a37...33b

Signeres så til de grader...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du prøver å si, men årsaken til at jeg føler at mange menn kommer med ett litt mer logisk og generelt perspektiv her inne, er fordi jeg har inntrykk av at de ofte sitter med ett høyere kunnskaps nivå. Ofte spesielt når det kommer til kvinners og menneskers adferd generelt.(vitenskap, biologi) Nesten alle logiske svar jeg har sett her inne, som er basert på å forstå hvordan kvinner og menn er forskjellig(basert på menneskets biologi og forsking), har stort sett kommet fra mannlige brukere. Jeg kan en del om dette selv(interessert i biologi og vitenskap), så jeg ser fort om ett svar er fornuftig og kan støttes av pålitelige kilder.

Når det kommer til hvor forskjellig kvinner og menn tenker, så er det jo mye som kan forklares via menneskets biologi/naturlig adferd(hormoner osv osv) Forstår at alle er forskjellige individer, men husk, man snakker alltid stort sett generelt i slike temaer og der føler jeg at mange kvinner "missforstår" ved bare å henvise til sine egne erfaring, uten å se det store "bildet"

Det er i hvert fall det jeg har observert, etter å ha vært her inne på forumet over en lenger periode

Anonymkode: 03132...0d6

Hvor lenge har du vært her?

Anonymkode: 9a776...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det med å se, og argumentere utifra, logiske sammenhenger har jeg i allefall merket at står veldig mye lavere på dette forumet enn andre forum jeg har vært på. Det samme kan sies om evnen til å opptre saklig. Det er påfallende mange som ikke ser ut til å forstå at det er en forskjell på å si at noen tar feil, og å påpeke hva feilen deres går ut på, og enkelte er overhodet ikke i stand til å ta innover seg denne forskjellen. 

På dette forumet har jeg opplevd dette mest fra kvinner, men det kan godt være tilfeldigheter for alt jeg vet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.1.2016 at 14.00, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vanket inne på dette forumet i noen år, så har jeg fått inntrykk av at det ofte er menn som kommer med de mest logiske svarene, når det kommer til å forstå kvinners adferd, enten det gjelder seksualitet, kjærlighets forhold osv.

Kanskje litt upopulært å si det, men virker som menn forstår kvinner bedre en hvordan kvinner forstår seg selv? Kanskje fordi menn ser på ting fra ett litt mer "logisk" perspektiv og tross alt bruker mye tid på å forstå seg på kvinner?

Merker også ofte at kvinner her inne referer kun til seg selv og klarer ikke helt å snakke generelt og se hele bildet? De tror lissom at siden jeg er slik, så er alle slik.....kan i hvert fall oppfattes slik.

Og bitter er også ett ord som bruker meget mye av kvinner her inne, men ikke av menn?! Virker som en del kvinner her inne ikke klarer å ta til seg kritikk, uten at personen(ofte mannen) som kommer med kritikken er ""bitter"?

Noen andre som har lagt merke til samme mønster?

(Får vell en haug med spydige kommentarer, men det får ikke hjelpe. Sier bare helt ærlig hva jeg har lagt merke til)

Anonymkode: 03132...0d6

Har en følelse av at de fleste her er ganske unge og litt uvitende. Når en blir eldre ser en saker fra andres perspektiv, pga livserfaringen en sitter med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som mener at menn ikke forstår kvinner.

Det stemmer. Men kvinner forstår heller ikke kvinner. Hadde de forstått seg selv hadde de fått kontroll på alt det styret som er helt ute av kontroll.

Finne opp følelser og drama. Alt det som fucker opp for de og alle rundt. Kunne de bare gjennkjent tullet og sett at dette ikke er virkelig eller logisk. Så kunne de hatt et bedre liv. Men de lar seg ukritisk rive med av alle disse hormonelle forstyrrelsene og klager på at menn ikke forstår de. Forståelse er basert på logikk. Ikke fiktive følelser som de har funnet opp selv og latt ta kontrollen over seg og sine handlinger, humør osv.

Vi foratår at dere trenger mye plass til dette fiktive tullet. Men når det er så mye av det. Så vet vi aldri når dere er seriøse og det faktisk er alvor.

Kanskje det er dette som menes her? Menn er mer åpen for logikk og greier å filtrere ut mye av det fiktive greiene kvinnene finner opp og surrer med i en følelsesverden de har funnet opp for seg selv. Bare i den hensikt å skade seg selv og påføre lidelse til folk rundt deg. Uten noe som helst dårlig samvittighet fordi det er din oppfatning av vIrkeligheten. Basert på følelser som kunn eksisterer inni ditt hode.

Anonymkode: d0d4f...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.1.2016 at 14.00, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vanket inne på dette forumet i noen år, så har jeg fått inntrykk av at det ofte er menn som kommer med de mest logiske svarene, når det kommer til å forstå kvinners adferd, Anonymkode: 03132...0d6

Det har ingenting med dette forumet å gjøre. Det har med kjønn å gjøre :sjarmor::erter:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.1.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev:

 

Det stemmer. Men kvinner forstår heller ikke kvinner. Hadde de forstått seg selv hadde de fått kontroll på alt det styret som er helt ute av kontroll.

Anonymkode: d0d4f...3ed

Hva er helt ute av kontroll?

Anonymkode: 9a776...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann fortalte meg at mange menn ikke har kapasiteten til å forstå kvinner. :fnise: For kompliserte ... Skal mye til for å forstå. Jeg synes kvinner er slitsomme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, og kan til dels se begrunnelsen din. Det er noen menn her jeg selv digger, fordi de er så gode til å debattere og kommer med så gode innlegg. Disse mennene tror jeg er en del eldre enn meg. Får den følelsen ut fra måten de skriver på og kunnskapen de sitter inne med. Kunnskapen deres kan jo og være der fordi de konsekvent svarer på tråder der temaet er noe de vet de kan mye om.

Men det er også kvinner her inne jeg digger, av samme grunn som mennene. Det er flere kvinner enn menn, men dette kommer jo da av at det er en større andel kvinner på forumet enn menn (tenker jeg). Hadde kjønnsfordelingen på forumet vært 50/50, så tror jeg vi ville sett en jevnere fordeling på gode debattanter hos begge kjønn :)

Til slutt må jeg bare kommentere det med å dra frem egne erfaringer i tråder. Jeg gjør det selv rett som det er, og sa er det jo ofte fordi jeg ikke kan all verdens om emnet (men også andre grunner). Ved å dra inn egne erfaringer kan man ofte berike en problemstilling ved å vise at det for noen er slik, og andre er sånn. Jeg synes det ofte gjør det mer spennende å lese trådene, fordi det viser hvor stor forskjell det er på oss mennesker og at det er vanskelig å finne en konklusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, chisandra skrev:

En del kloke menn her, ja. :)

En del kloke, og en del som ikke er riktig kloke! 

Anonymkode: d0a37...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del kloke, og en del som ikke er riktig kloke! 

Anonymkode: d0a37...33b

Sant nok. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 20.1.2016 at 23.07, Cata skrev:

Du kom med den replikken før jeg rakk det. 

Selvsagt er det menn som kommer med generelt fornuftige svar her også, men synes svært mange ender opp med "sånn er du for du er kvinne" logikk, uten å ta hensyn til individforskjeller. Når så en rekke kvinner kommer inn og nekter for påstanden, så ender det opp med at "statistikken sier at..." eller "du ser bare ut fra ditt ståsted, men kvinner flest..." uten å vise til før nevnte statistikk, eller for utsagn nr. 2 ta hensyn til at det faktisk er ganske mange kvinner som sitter med en annen erfaring enn den o så allvitende mannen. 

Ja, eller den berømte "du er kvinne, kvinner eier ikke selvinnsikt, ergo kan du verken forstå eller innrømme at du er sånn (sett inn passende generalisering)!" Perfekt hersketeknikk.

(Og jeg er anonym fordi jeg ikke ønsker å ha dette knyttet opp mot min brukerkonto)

Anonymkode: b5979...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. januar 2016 at 19.09, AnonymBruker skrev:

Det er noen som mener at menn ikke forstår kvinner.

Det stemmer. Men kvinner forstår heller ikke kvinner. Hadde de forstått seg selv hadde de fått kontroll på alt det styret som er helt ute av kontroll.

Finne opp følelser og drama. Alt det som fucker opp for de og alle rundt. Kunne de bare gjennkjent tullet og sett at dette ikke er virkelig eller logisk. Så kunne de hatt et bedre liv. Men de lar seg ukritisk rive med av alle disse hormonelle forstyrrelsene og klager på at menn ikke forstår de. Forståelse er basert på logikk. Ikke fiktive følelser som de har funnet opp selv og latt ta kontrollen over seg og sine handlinger, humør osv.

Vi foratår at dere trenger mye plass til dette fiktive tullet. Men når det er så mye av det. Så vet vi aldri når dere er seriøse og det faktisk er alvor.

Kanskje det er dette som menes her? Menn er mer åpen for logikk og greier å filtrere ut mye av det fiktive greiene kvinnene finner opp og surrer med i en følelsesverden de har funnet opp for seg selv. Bare i den hensikt å skade seg selv og påføre lidelse til folk rundt deg. Uten noe som helst dårlig samvittighet fordi det er din oppfatning av vIrkeligheten. Basert på følelser som kunn eksisterer inni ditt hode.

Anonymkode: d0d4f...3ed

Enten har du sittet inne og aldri møtt et annet menneske i hele ditt liv, eller så har du hatt en eller flere negative opplevelser og er så lettpåvirkelig at du tror disse negative opplevelsene med kvinner betyr at alle kvinner i verden er sånn. 

Noen, og da inkludert deg, tror at menn ikke forstår kvinner. Sannheten er at det gjelder for lite intelligente mennesker som av en eller annen grunn har fått for seg at menn og kvinner er to forskjellige individer i stedet for milliarder av forskjellige individer. Det er det som er sannheten. Den personen som forstår meg mest av alle i hele verden er min samboer, og vet du, han er en mann og jeg er en kvinne. Han kan forutse alle mine reaksjoner og han leser meg som en åpen bok. Jeg forstår han svært godt også. Grunnen til at vi forstår hverandre så godt er fordi vi er så utrolig like. Fordi du skjønner at det er faktisk ikke slik at menn og kvinner kommer fra to forskjellige planeter, men noen av individene på denne planeten forstår hverandre bedre enn andre, og det har ingenting med kjønn å gjøre. 

Du snakker mye om følelser osv, men er det ikke du som er påvirket av negative følelser her? Hvis ikke hadde du faktisk ikke vært så fordomsfull som du er. Det er ikke negativt å ha følelser, men du må lære deg å bruke følelsene dine riktig.

Anonymkode: 4849d...f1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv de som tror de utelukkende argumenterer logisk har en egen vinkel de ser ting fra. Og da burde de jo kunne se sine egne svakheter med tanke på risikoen for eh..confirmation bias. :wink:De som innbiller seg at kvinner kun styres av hormoner, glemmer vel sine egne hormoner. Det er den evige fordommen om kvinners hysteri. Skal vi dra inn undersøkelser om menns gode tro på egne evner? Eller er deres tendenser til å smekke sine rivaler fullstendig tapt fra genene? En kvinne er humørsyk mens en mann er stille og mutte typen. osv. Slik kan man gå i evigheter mot hverandre.

Joda, logikken er kjekk den i mange situasjoner, men selv den kan ha sterke svakheter. En av de ligger i å forstå nyansene i menneskelig interaksjon. Der taper man mye ved å definerere kjønnene som noe statisk. Psykologi og samfunnsvitenskapene er heller ikke alltid logiske, av gode grunner. Vi er natur, kultur, kropp og sinn i god blanding alle sammen.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...