Gå til innhold

Menn her inne forstår kvinner bedre en hva kvinnene gjør selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha vanket inne på dette forumet i noen år, så har jeg fått inntrykk av at det ofte er menn som kommer med de mest logiske svarene, når det kommer til å forstå kvinners adferd, enten det gjelder seksualitet, kjærlighets forhold osv.

Kanskje litt upopulært å si det, men virker som menn forstår kvinner bedre en hvordan kvinner forstår seg selv? Kanskje fordi menn ser på ting fra ett litt mer "logisk" perspektiv og tross alt bruker mye tid på å forstå seg på kvinner?

Merker også ofte at kvinner her inne referer kun til seg selv og klarer ikke helt å snakke generelt og se hele bildet? De tror lissom at siden jeg er slik, så er alle slik.....kan i hvert fall oppfattes slik.

Og bitter er også ett ord som bruker meget mye av kvinner her inne, men ikke av menn?! Virker som en del kvinner her inne ikke klarer å ta til seg kritikk, uten at personen(ofte mannen) som kommer med kritikken er ""bitter"?

Noen andre som har lagt merke til samme mønster?

(Får vell en haug med spydige kommentarer, men det får ikke hjelpe. Sier bare helt ærlig hva jeg har lagt merke til)

Anonymkode: 03132...0d6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lipgloss

Kan ikke si jeg merker noen forskjeld der nei😊syns det er mye av det du sier,men det er blandet like mye på begge kjønn syns nå jeg da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett det samme nei...for det første er det jo langt flere kvinner på forumet. Dersom de fleste gode og reflekterte kommentarene skulle kommet fra menn, så ville det proporsjonalt bety at nesten alt mennene her skriver er fornuftig og konstruktivt. Det synes jeg ikke er tilfelle, snarere tvert imot. 

Ser noen "gullkorn" iblant der noen virker som de vet hva de prater om, men det er ikke oftere fra mannlige brukere. 

Anonymkode: d9366...1e4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns, i likhet med lipgloss, at det er like ille begge veier.

Menn som kritiserer blir kalt bitterpikk, og kvinner som kritiserer blir kalt bitterfitte, så syns kvinnen verken er bedre eller verre enn mannen :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av mennene som liksom skal gi råd her inne tror jo at alle kvinner er en og samme person. Det er virkelig ikke å gi gode råd. Du skjønner det kjære TS at kvinner er egne individer og er like forskjellige som det jeg og du er. Det er kanskje på tide å lære seg snart! Og derfor kan man heller ikke si at menn forstår kvinner bedre enn kvinner forstår seg selv. Det er ingen som forstår meg selv bedre enn meg selv, og det er heller ingen som forstår deg bedre enn deg selv. 

 

Anonymkode: 4849d...f1d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte menn her inne tror de forstår kvinner bedre enn kvinner gjør selv. Stor forskjell.

Endret av pantertante
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at menn som oftest har en mer logisk synsvinkel på problemer enn kvinner her inne, men ingen regel uten unntak selvsagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det florerer av logiske menn her inne. LOL! 

Anonymkode: d0a37...33b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller skyldes at du har selektiv oppmerksomhet TS ;).

Jeg synes noen av de mest reflekterte svarene ofte kommer fra en håndfull her inne. Et par av disse er menn, resten kvinner. Mest sannsynlig er disse dermed også ganske representative for fordelingen av kvinner/ menn her inne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredsmegleren skrev:

Enig i at menn som oftest har en mer logisk synsvinkel på problemer enn kvinner her inne, men ingen regel uten unntak selvsagt. 

Har de?

Anonymkode: 9a776...f7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de?

Anonymkode: 9a776...f7d

Nei.

Anonymkode: af92f...b69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: af92f...b69

Nei, nemlig. Måtte bare spørre hun som skrev det. :)

Anonymkode: 9a776...f7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men de mest far out innleggene her på KG kommer da vitterlig veldig ofte fra menn. 

Anonymkode: d0a37...33b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns denne tråden ikke har noen hensikt. Du sier rett ut at kvinner er dårligere enn menn på ett vis, og selvfølgelig kommer kvinner til å nekte for dette. Du skaper negative følelser.

Hvordan hadde du tenkt å få kvinner til å faktisk innrømme at de ikke eier selvinnsikt?

Anonymkode: 27057...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis enig med TS. Ta dette med at menn lettere ser en situasjon i et logisk perspektiv. Og at vi har trening med å prøve å forstå kvinnen. Ja, nettopp - med logikk. Noe som ofte fører til full krasj, både her og irl.

Jeg kan godt ta oppvasken jeg, sier hun. Mannen hører ordene og sier ok. Logisk? Ikke etter kvinnens synspunkt. For tonefallet, kroppsholdningen og geberdene, er jo mye viktigere i hennes budskap. Noe hun kanskje er vant med at venninnene forstår.

Så sitter kvinnene her og må kun forholde seg til ord. Eller gjør de det? Kanskje mange kompenserer manglende tonefall og kroppsspråk med å legge til og trekke fra. Noen ganger er det helt utrolig hvilken virkelighetsforståelse mange her viser. Svarene de kommer har fint lite med HI å gjøre. Og tolkningene går på tvers av opplysninger som har fremkommet.

Så har vi dette med tråder som går på hva som er normalt. Da ser mange kvinner det som en god anledning til å fortelle om seg selv og ikke de observasjonene de har gjort om temaet. De viser mindre evne enn menn til å skrive generelt om et tema, som TS hevder.

Det er helt utvilsomt forskjeller i menns og kvinners kommunikasjon. Mange populærvitenskapelige bøker omhandler dette temaet. En jeg leste selv het "Det er ikke det jeg sier". Rent vitenskapelig er det vel også konstatert at det er kjønnsforskjeller mellom hjernene utover hva kjønnshormonene styrer.

Dette utelukker ikke at den mest logiske debattanten kan være en kvinne og den motsatte kan være en mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mons skrev:

Jeg er delvis enig med TS. Ta dette med at menn lettere ser en situasjon i et logisk perspektiv. Og at vi har trening med å prøve å forstå kvinnen. Ja, nettopp - med logikk. Noe som ofte fører til full krasj, både her og irl.

Jeg kan godt ta oppvasken jeg, sier hun. Mannen hører ordene og sier ok. Logisk? Ikke etter kvinnens synspunkt. For tonefallet, kroppsholdningen og geberdene, er jo mye viktigere i hennes budskap. Noe hun kanskje er vant med at venninnene forstår.

Så sitter kvinnene her og må kun forholde seg til ord. Eller gjør de det? Kanskje mange kompenserer manglende tonefall og kroppsspråk med å legge til og trekke fra. Noen ganger er det helt utrolig hvilken virkelighetsforståelse mange her viser. Svarene de kommer har fint lite med HI å gjøre. Og tolkningene går på tvers av opplysninger som har fremkommet.

Så har vi dette med tråder som går på hva som er normalt. Da ser mange kvinner det som en god anledning til å fortelle om seg selv og ikke de observasjonene de har gjort om temaet. De viser mindre evne enn menn til å skrive generelt om et tema, som TS hevder.

Det er helt utvilsomt forskjeller i menns og kvinners kommunikasjon. Mange populærvitenskapelige bøker omhandler dette temaet. En jeg leste selv het "Det er ikke det jeg sier". Rent vitenskapelig er det vel også konstatert at det er kjønnsforskjeller mellom hjernene utover hva kjønnshormonene styrer.

Dette utelukker ikke at den mest logiske debattanten kan være en kvinne og den motsatte kan være en mann.

Akkurat dette, takk! Deilig å se at flere er enig ;)

MEN er også selvsagt en del kvinner som kommer med meget gode og fornuftige svar, men hvis man går ut ifra at det er mye færre menn en kvinner her  på forumet, så syntes jeg mange menn "levere" overraskende bra, til å være i mindretall!

Hilsen TS

Anonymkode: 03132...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette, takk! Deilig å se at flere er enig ;)

MEN er også selvsagt en del kvinner som kommer med meget gode og fornuftige svar, men hvis man går ut ifra at det er mye færre menn en kvinner her  på forumet, så syntes jeg mange menn "levere" overraskende bra, til å være i mindretall!

Hilsen TS

Anonymkode: 03132...0d6

Du er mann?

Anonymkode: 9a776...f7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette, takk! Deilig å se at flere er enig ;)

MEN er også selvsagt en del kvinner som kommer med meget gode og fornuftige svar, men hvis man går ut ifra at det er mye færre menn en kvinner her  på forumet, så syntes jeg mange menn "levere" overraskende bra, til å være i mindretall!

Hilsen TS

Anonymkode: 03132...0d6

Litt på siden, men hvorfor har du (og flere med deg) behov for å være anonym i denne tråden?
Skjønner AB funksjonen når man vil anonymisere seg ifht å kunne bli gjenkjent irl eller at noe er veldig flaut eller kontroversielt, men ofte skjønner jeg ikke hvorfor folk velger å skjule nicket sitt :klo:

Hilsen relativ fersk KG-bruker som syns mennene i denne tråden er inne på noe, men det er så mange lag i dette, så mye historie; oppdragelsen av og syn på kvinner, etc. Mye som spiller inn på kvinners oppførsel rent kulturelt og som er gått i arv i generasjoner, osv.
Men at menn forstår kvinner bedre enn de selv gjør er jeg uenig i. Kan være enig i at menn kan forstå noe annet eller noe mer enn kvinnen forstår om seg selv, noe som også gjelder for kvinner om menn. Som jo er naturlig da vi er ulike og har forskjellige styrker som vi bidrar med :5:  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pantertante skrev:

Enkelte menn her inne tror de forstår kvinner bedre enn kvinner gjør selv. Stor forskjell.

Du kom med den replikken før jeg rakk det. 

Selvsagt er det menn som kommer med generelt fornuftige svar her også, men synes svært mange ender opp med "sånn er du for du er kvinne" logikk, uten å ta hensyn til individforskjeller. Når så en rekke kvinner kommer inn og nekter for påstanden, så ender det opp med at "statistikken sier at..." eller "du ser bare ut fra ditt ståsted, men kvinner flest..." uten å vise til før nevnte statistikk, eller for utsagn nr. 2 ta hensyn til at det faktisk er ganske mange kvinner som sitter med en annen erfaring enn den o så allvitende mannen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Cata skrev:

Du kom med den replikken før jeg rakk det. 

Selvsagt er det menn som kommer med generelt fornuftige svar her også, men synes svært mange ender opp med "sånn er du for du er kvinne" logikk, uten å ta hensyn til individforskjeller. Når så en rekke kvinner kommer inn og nekter for påstanden, så ender det opp med at "statistikken sier at..." eller "du ser bare ut fra ditt ståsted, men kvinner flest..." uten å vise til før nevnte statistikk, eller for utsagn nr. 2 ta hensyn til at det faktisk er ganske mange kvinner som sitter med en annen erfaring enn den o så allvitende mannen. 

Forstår hva du prøver å si, men årsaken til at jeg føler at mange menn kommer med ett litt mer logisk og generelt perspektiv her inne, er fordi jeg har inntrykk av at de ofte sitter med ett høyere kunnskaps nivå. Ofte spesielt når det kommer til kvinners og menneskers adferd generelt.(vitenskap, biologi) Nesten alle logiske svar jeg har sett her inne, som er basert på å forstå hvordan kvinner og menn er forskjellig(basert på menneskets biologi og forsking), har stort sett kommet fra mannlige brukere. Jeg kan en del om dette selv(interessert i biologi og vitenskap), så jeg ser fort om ett svar er fornuftig og kan støttes av pålitelige kilder.

Når det kommer til hvor forskjellig kvinner og menn tenker, så er det jo mye som kan forklares via menneskets biologi/naturlig adferd(hormoner osv osv) Forstår at alle er forskjellige individer, men husk, man snakker alltid stort sett generelt i slike temaer og der føler jeg at mange kvinner "missforstår" ved bare å henvise til sine egne erfaring, uten å se det store "bildet"

Det er i hvert fall det jeg har observert, etter å ha vært her inne på forumet over en lenger periode

Anonymkode: 03132...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...