Gå til innhold

Hvor mange kalorier spiser DU hver dag?


fullkornspasta

Anbefalte innlegg

172cm og veier 56 kilo. Ca 1.500 cal daglig. Stabil vekt gir det  inntaket hos meg.

Anonymkode: 8124f...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så heldige dere er som kan spise så mye og likevel gå ned i vekt! Har gått på lavkarbo i 4 uker nå og gått opp 1,6 kg!!! Lå da på 12-1300 kcal og i ketose. Skal begynne med 800 kcal nå og se om det funker. Er så lei av å være feit og for hver gang jeg skeier ut en lørdag, legger jeg på meg 4 kg og bruker 14 dager på å gå ned til det jeg var.

Anonymkode: 5c8fb...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.62 og spiser vel rundt 2000 kcal om dagen. Jeg veier ca. 64 kg. Har planer om å gå ned ca. 9 kg. i vekt og tenker da å holde meg på rundt 1300 - 1000 kcal om dagen inntil jeg har nådd målet. Men det er vanskelig! Ideal vekten min er 55 - 50 kg. Litt usikker på hvor mye jeg kan spise for å holde meg på den vekten. Jeg har veid 55 - 50 kg flere ganger. Men legger alltid på meg igjen. Kunne selvsagt vært flinkere til å holde treningen ved like. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så heldige dere er som kan spise så mye og likevel gå ned i vekt! Har gått på lavkarbo i 4 uker nå og gått opp 1,6 kg!!! Lå da på 12-1300 kcal og i ketose. Skal begynne med 800 kcal nå og se om det funker. Er så lei av å være feit og for hver gang jeg skeier ut en lørdag, legger jeg på meg 4 kg og bruker 14 dager på å gå ned til det jeg var.

Anonymkode: 5c8fb...6b8

Hva spiser du når du skeier ut? Og hvor mye? Jeg mener å ha hørt at om du spiser karbohydrater mens du er i ketose så vil du fyke opp i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Brimi skrev:

Hva spiser du når du skeier ut? Og hvor mye? Jeg mener å ha hørt at om du spiser karbohydrater mens du er i ketose så vil du fyke opp i vekt. 

Karbohydrater binder vann. Dersom du til vanlig "ikke" spiser karbohydrater og plutselig spiser mye karbohydrater vil vekten øke markant pga vannet som kroppen lagrer. Vekten vil imidlertid gå tilbake til det det var når du igjen kutter karbohydratene.

Anonymkode: 04dc1...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/28/2016 at 17.11, Mann 42 skrev:

Du kommer sikkert til å gå ned i vekt et stykke med det kostholdet, men jeg tror ikke det vil være bra for helsa di på sikt. 3000 kalorier om dagen vil kanskje få deg til 100 kilo, og der kommer det til å stoppe, hvis du ikke reduserer kaloriinntaket ditt. Be legen din om å sjekke blodtrykk og kolesterol  i samme farta.

Ehm... Les hva jeg skriver da... Jeg skriver at jeg ikke teller noe. Noe som altså betyr at jeg spiser til jeg er mett. Matinntaket vil justere seg etter hva jeg trenger. Hvis jeg trener, så er jeg mer sulten og spiser mer. Hvis jeg er inaktiv så er jeg mindre sulten og spiser mindre.

 

Og jeg skriver også at jeg skal til legen. Jeg er absolutt ikke bekymret. Jeg spiser jo ikke karbohydrater, bare supersunt kjøtt. ;) Jeg har lest meg opp på emnet og har klokketro på at dette er bra for meg. Det føles veldig bra! Blodtrykket mitt har alltid vært fint, og jeg ser ingen grunn til at det skal forandre seg når jeg går ned i vekt på en sunn måte. Kolesterol er jeg i alle fall ikke bekymret for. Jeg har spist streng LCHF (20-30g karbohydrater per dag) i åtte år og triglyseridene har gått ned, HDL opp og LDL ned, noe som tyder på at jeg har fått lavere risiko for hjertesykdom. Kolesterolet i seg selv er forresten ikke usunt, men det er et symptom på hva som skjer i kroppen. Triglyseridene bør bli enda lavere på nullkarbo. ;) Triglyserider får man fra karbohydrater.

Anonymkode: 2d292...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22. januar 2016 at 10.22, x skrev:

1500 kcal dagen er ca. hva en kvinne på 60 kg trenger når hun ligger i koma. At folk frivillig ødelegger kroppen sin ved å spise mindre enn hva kroppen trenger for å overleve, er for meg et mysterium.

Ligger på rundt 70 kg. Spiser ca. 1600 kcal sunn mat hver dag, pluss sjokolade og kjeks her og der - så blir fort mer. ;) Minst 2000 kcal på treningsdager. 

Men så veier ikke alle 60 kilo og er 180 cm. Høye da. Jeg er lav og spinkel, for meg er 13-1400 helt fint...

Anonymkode: 4018b...d15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2016 at 11.04, Brimi skrev:

Hva spiser du når du skeier ut? Og hvor mye? Jeg mener å ha hørt at om du spiser karbohydrater mens du er i ketose så vil du fyke opp i vekt. 

 

Den 1.2.2016 at 11.35, AnonymBruker skrev:

Karbohydrater binder vann. Dersom du til vanlig "ikke" spiser karbohydrater og plutselig spiser mye karbohydrater vil vekten øke markant pga vannet som kroppen lagrer. Vekten vil imidlertid gå tilbake til det det var når du igjen kutter karbohydratene.

Anonymkode: 04dc1...c99

Ja det er om jeg spiser godis og potetgull og går ut av ketose. Da fyker jeg opp, men bruker 14 dager på å komme meg nd igjen på lavkarbo. Irriterende

Anonymkode: 5c8fb...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

159 cm, 48 kilo ca. Spiser rundt 1500 på hverdager og alt fra 2000-2500 i helger. 

Skal ikke gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja det er om jeg spiser godis og potetgull og går ut av ketose. Da fyker jeg opp, men bruker 14 dager på å komme meg nd igjen på lavkarbo. Irriterende

Anonymkode: 5c8fb...6b8

Tror ikke det er meningen at du skal gå inn og ut av ketose, så hvis du ikke klarer å la vær å spise godis så bør du ikke gå på en diett med ketose. For da faller meningen bak det bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.2.2016 at 16.03, AnonymBruker skrev:

Ehm... Les hva jeg skriver da... Jeg skriver at jeg ikke teller noe. Noe som altså betyr at jeg spiser til jeg er mett. Matinntaket vil justere seg etter hva jeg trenger. Hvis jeg trener, så er jeg mer sulten og spiser mer. Hvis jeg er inaktiv så er jeg mindre sulten og spiser mindre.

 

Og jeg skriver også at jeg skal til legen. Jeg er absolutt ikke bekymret. Jeg spiser jo ikke karbohydrater, bare supersunt kjøtt. ;) Jeg har lest meg opp på emnet og har klokketro på at dette er bra for meg. Det føles veldig bra! Blodtrykket mitt har alltid vært fint, og jeg ser ingen grunn til at det skal forandre seg når jeg går ned i vekt på en sunn måte. Kolesterol er jeg i alle fall ikke bekymret for. Jeg har spist streng LCHF (20-30g karbohydrater per dag) i åtte år og triglyseridene har gått ned, HDL opp og LDL ned, noe som tyder på at jeg har fått lavere risiko for hjertesykdom. Kolesterolet i seg selv er forresten ikke usunt, men det er et symptom på hva som skjer i kroppen. Triglyseridene bør bli enda lavere på nullkarbo. ;) Triglyserider får man fra karbohydrater.

Anonymkode: 2d292...495

La meg se om jeg forstår deg rett.

Du sier at du har hatt dette kostholdet i 8 år? Men likevel er du 168 cm høy og veier 119 kilo? Det høres ikke ut som om det funker for deg. Og jeg vet at det ikke er sunt. Kroppen vår er laget for å først og fremst spise karbohydrater. Ikke nødvendigvis i form av hvete eller lignende, men iallfall karbohydrater.

Og historisk sett har nok rotfrukter, knoller, frukter og bær vært atskillig lettere å få tak i enn kjøtt, som har en lei tendens til å stritte mot.. Påstanden om at en paleodiett består av kjøtt og fisk, er en ren løgn. Og den har ført til en opblomstring av hjerte-kar sykdommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2016 at 10.27, AnonymBruker skrev:

Herregud så heldige dere er som kan spise så mye og likevel gå ned i vekt! Har gått på lavkarbo i 4 uker nå og gått opp 1,6 kg!!! Lå da på 12-1300 kcal og i ketose. Skal begynne med 800 kcal nå og se om det funker. Er så lei av å være feit og for hver gang jeg skeier ut en lørdag, legger jeg på meg 4 kg og bruker 14 dager på å gå ned til det jeg var.

Anonymkode: 5c8fb...6b8

Det der høres ekstremt usunt ut. Lavkarbo OG 800 kalorier? Du kommer til å få en drøss med mangelsykdommer med et sånt ensidig kosthold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 cm

72 KG

2800-3400. Prøver å ligge ca rundt 2800-3000, men det hender at jeg putter en hel pizza og en cola i munnen på en god dag.

Trener hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Mann 42 skrev:

La meg se om jeg forstår deg rett.

Du sier at du har hatt dette kostholdet i 8 år? Men likevel er du 168 cm høy og veier 119 kilo? Det høres ikke ut som om det funker for deg. Og jeg vet at det ikke er sunt. Kroppen vår er laget for å først og fremst spise karbohydrater. Ikke nødvendigvis i form av hvete eller lignende, men iallfall karbohydrater.

Og historisk sett har nok rotfrukter, knoller, frukter og bær vært atskillig lettere å få tak i enn kjøtt, som har en lei tendens til å stritte mot.. Påstanden om at en paleodiett består av kjøtt og fisk, er en ren løgn. Og den har ført til en opblomstring av hjerte-kar sykdommer.

Nei, jeg har spist LCHF i åtte år, og spiser nå nullkarbo. Og hva vet du om hva jeg startet på og hva slags andre sykdommer jeg har? Det funker! Og det er sunt! Man spiser ikke bare sunt for å gå ned i vekt. Jeg har hatt et langt platå på lavkarbo, men vekta har begynt å rikke seg igjen på nullkarbo.

Kroppen vår er laget for å spise fett og proteiner, IKKE karbohydrater. Hadde kroppen vår vært laget for et kosthold hovedsaklig bestående av karbohydrater hadde vi ikke hatt kun ett hormon som kan senke blodsukkeret. Vi har mange hormoner som kan øke blodsukkeret ved behov, men kun ett som kan senke blodsukkeret ved behov. Og det er ikke lavkarbo som har ført til oppblomstring av hjerte-og-karsykdommer. Det har vært en stigende trend siden vi begynte å kutte ned på fett og erstatte det med karbohydrater. Vi har bare blit bedre på å behandle HKS, så dødeligheten har gått ned mens antallet har vært stigende hele tiden.

Anonymkode: 2d292...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 0.02, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har spist LCHF i åtte år, og spiser nå nullkarbo. Og hva vet du om hva jeg startet på og hva slags andre sykdommer jeg har? Det funker! Og det er sunt! Man spiser ikke bare sunt for å gå ned i vekt. Jeg har hatt et langt platå på lavkarbo, men vekta har begynt å rikke seg igjen på nullkarbo.

Kroppen vår er laget for å spise fett og proteiner, IKKE karbohydrater. Hadde kroppen vår vært laget for et kosthold hovedsaklig bestående av karbohydrater hadde vi ikke hatt kun ett hormon som kan senke blodsukkeret. Vi har mange hormoner som kan øke blodsukkeret ved behov, men kun ett som kan senke blodsukkeret ved behov. Og det er ikke lavkarbo som har ført til oppblomstring av hjerte-og-karsykdommer. Det har vært en stigende trend siden vi begynte å kutte ned på fett og erstatte det med karbohydrater. Vi har bare blit bedre på å behandle HKS, så dødeligheten har gått ned mens antallet har vært stigende hele tiden.

Anonymkode: 2d292...495

Resonnementet ditt er ganske svakt, for å si det mildt. Og hvis du går ut i naturen og ser på våre nærmeste slektninger blant dyra, så finner du en rekke store aper som hovedsaklig spiser frukt og ville grønnsaker, og bare av og til kjøtt. Og deres biologi er praktisk talt identisk med vår. De får de samme livsstilssykdommene med et moderne kosthold som vi har.

Kroppen vår er laget for å spise hva som helst, men fortrinnsvis ikke bare EN ting.

Ad lavkarbo og økning i hjertekar-sykdommer. Jo, det HAR faktisk kommet en brå økning i denslags parallellt med den store interessen for lavkarbo. Det er sant nok at fedmebølgen som har skyllet over Vesten i de senere tiåra har ansvaret for langt de fleste tilfellene av hjerte-kar lidelser, men "kjøtt-og fett"-diettene har ført til en bratt økning i forekomsten.

Mn jeg antar at det kommer litt an på hvor mye man spiser, og hvorvidt man faktisk går ned i vekt. Det er gjort noen interessante studier av blodkolesterol, diett og vekttap, hvor det ble demonstrert at nær sagt en hvilken som helst diett som også medfører vekttap, vil gi senket serumkolesterol. Jeg vet ikke om du husker det, men for noen år siden var det en dietiker som forsøkte å demonstrere akkurat dette med den sk "Twinkie-dietten". Han spiste hovedsaklig twinkies, i kombinasjon med litt grønnsaker og vitamintislkudd, samt trening, gikk ned i vekt, og hadde helt greie verdier av kolesterol.

Kaster man seg derimot på en lavkarbo-bølge i troen om at man kan spise hva man vil, så lenge man ikke spiser karbohydrater, og man vil gå ned i vekt uansett, så går det nok ganske kjapt den andre veien.

http://www.care2.com/greenliving/low-carb-diets-and-coronary-blood-flow.html

http://nutritionfacts.org/video/low-carb-diets-and-coronary-blood-flow/

Jeg vil gjerne henvise til sluttkonklusjonen: Lav-karbo vil gi deg et signifikant kortere liv. Det er usunt. Og det er resultatet av sammenfatning av forskning som sammenligner sluttresultatet, nemlig hvor lenge man lever.

Kolesterol er bare av moderat interesse. Det er en riskfaktor blant mange. Det man finner når man måler blodsirkulasjon eller ser på livslengde burde imidlertid skremme folk AV lavkarbo-dietter.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ikke kalorier lenger men regner med at jeg spiser 1800 til 2500 kalorier hver dag, jeg er nøye på hvor kaloriene kommer fra isteden for å spise feil og lite som mange gjør :P Er 168 og veier 56 kg, er ikke slank av natur men funnet ut at om jeg spiser sunn mat og minst mulig tilsetningstoffer holder vekta seg nede. Unner meg også nei-mat om jeg blir servert det, men i moderate mengder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 170cm, 65kg og skal ned på 60 og holde meg der:) Har vært 87kg, så har kvitta meg med en del, men det har gått i etapper, ikke alt på en gang.

Anonymkode: bdc02...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 166 høy, vet ikke hva jeg veier og ikke hvor mange kalorier jeg spiser. Bruker xs/s i klær og løfter like tungt og har like god kondis som da jeg var 20. (over 40 nå). Hvis klærne begynner å krympe legger jeg bare inn mer aktivitet og spiser mer fisk og grønt.

Kan ikke gå på vekta og telle kalorier, for det gjør meg bare ulykkelig. Skjønner at det ikke var sånne svar du var ute etter ts, men tror mange er som meg og blir alt for opphengt i kaloritelling og føler seg mislykka fordi alt blir en kamp. Fokus på kalorier gjør at man tenker mer på mat og da blir det vanskeligere å gå ned i vekt, tror jeg. For mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 170cm, 65kg og skal ned på 60 og holde meg der:) Har vært 87kg, så har kvitta meg med en del, men det har gått i etapper, ikke alt på en gang.

Anonymkode: bdc02...2da

Glemte å legge til; ligger mellom 1400-1800 kalorier, avhengig av om det er helg og hvor mye det er å gjøre på jobb(har to, en stillesittende og en aktiv).

Anonymkode: bdc02...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...