Gå til innhold

Mammon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

men jeg skjønner ikke hvorfor Amelia unngår Johs nærmes som pesten når det ikke var han som voldtok henne... Han må jo nesten ha gjort henne noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Lostinparadise skrev:

men jeg skjønner ikke hvorfor Amelia unngår Johs nærmes som pesten når det ikke var han som voldtok henne... Han må jo nesten ha gjort henne noe?

Kanskje hun er redd han vet om voldtekten? Og at hun skammer seg? Det var litt for åpenbart at det skulle være han..

Jeg håper vi får en skikkelig oppklaring i kveld, for jeg skjønner ingenting nå. Håper bare det ikke skjer noe med datteren til Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lostinparadise skrev:

men jeg skjønner ikke hvorfor Amelia unngår Johs nærmes som pesten når det ikke var han som voldtok henne... Han må jo nesten ha gjort henne noe?

Det var han som fant henne da hun hadde falt ned trappen og brukket hånden?  Og hun var dopet? Det er mulig hun er redd for at han skal begynne å grave og spørre og dermed finne ut at hun ble voldtatt? Eller redd for at han bare skal legge sammen 2+2 og få rett svar? Eller manusforfatterne ville at vi skulle tro det var han og dermed måtte hun unngå ham for at vi skulle tro det, det er vel logisk i Mammonuniverset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Må innrømme at jeg ikke helt så denne slutten, men det er ofte den mest uventede slutten som er den beste.  :hakeslepp:

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NordicViking skrev:

WOW! Må innrømme at jeg ikke helt så denne slutten, men det er ofte den mest uventede slutten som er den beste.  :hakeslepp:

slutten var en skikkelig surprise!! Veldig bra, synes jeg :)

Anonymkode: 3f4de...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno

Må innrømme at jeg fortsatt ikke forstår alt.. Klarte rett og slett ikke å henge med i alt som skjedde i denne serien. Kanskje flaut, men sånn er det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underholdende, ja, men det var jo mange tråder vi ikke fikk nøstet opp i. Jeg måtte lese manusforfatterens forklaring for å forstå.

http://www.dagbladet.no/2016/02/15/kultur/mammon/nrk/tv/tv-serier/43151909/

Underforstått en hel masse ting her, ikke noe man kunne funnet ut av underveis, liksom.

Ja, ja.. Kommer det en sesong til gidder ikke vi å se, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EllaSays skrev:

Underholdende, ja, men det var jo mange tråder vi ikke fikk nøstet opp i. Jeg måtte lese manusforfatterens forklaring for å forstå.

http://www.dagbladet.no/2016/02/15/kultur/mammon/nrk/tv/tv-serier/43151909/

Underforstått en hel masse ting her, ikke noe man kunne funnet ut av underveis, liksom.

Ja, ja.. Kommer det en sesong til gidder ikke vi å se, i hvert fall.

Jeg mener det er dårlig håndverk fra manusforfatterne sin side når de må gå ut med forklaring etter at serien er ferdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns slutten var kjempebra, jeg!
Veldig overraskende og samtidig så henger alt plutselig sammen når vi vet hvem spionen var.
Jeg var også veldig forvirret etter forrige episode, men syns alt løsnet i går. Sånn var det jo i forrige sesong også, mange løse tråder som ikke ble knytt før i siste episode og da med en overraskende vending.
Håper det kommer flere sesonger.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
Den 15 Feb 2016 at 12.50, Frida skrev:

Jeg mener det er dårlig håndverk fra manusforfatterne sin side når de må gå ut med forklaring etter at serien er ferdig.

Jeg skjønte ikke engang forklaringen.........

Altså, jeg skjønte det han forklarte mer eller mindre underveis selv, men jeg satt fortsatt som et spørsmålstegn igjen ved slutten. Og ikke på en wow-måte, men mer :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like forvirrende som forrige sesong. Meget dårlig serie grunnet dette. Så veldig mye man aldri får svar på.

Anonymkode: 26717...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bringebær skrev:

Men hva var greia med den arabiske skriften? Og de som var så "glade i vikingskip"? 

Det skulle lede seerne på villspor, vi skulle først tro at det var terrorister som stod bak drapene, senere ble villsporet høyreekstreme i Trøndelag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jokkmokk skrev:

Jeg skjønte ikke engang forklaringen.........

Altså, jeg skjønte det han forklarte mer eller mindre underveis selv, men jeg satt fortsatt som et spørsmålstegn igjen ved slutten. Og ikke på en wow-måte, men mer :klo:

Enig, det fantes ikke logikk i det hele tatt. Det var absolutt ingenting i serien som antydet at statsministeren ville trekke seg fra den hemmelige avtalen med kineserne, men det var altså grunnen til at han måtte drepes! Det er så dårlig at jeg finner ikke ord. Jeg leste på VG debatt at noen foreslo at manusforfatterne burde gi ut en bok: "Mammon for dummies" :biggrin:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble mer forvirra etter å ha lest forklaringen jeg. Slik som voldtektsepisoden så jeg på som en del av historien mtp det politiske spillet, ikke at det var der for å belyse problematikken rundt voldtekt og det å anmelde dette. Synes det virker som de har tenkt litt for dypt rundt de forskjellige delene i serien enn nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
6 timer siden, Frida skrev:

Enig, det fantes ikke logikk i det hele tatt. Det var absolutt ingenting i serien som antydet at statsministeren ville trekke seg fra den hemmelige avtalen med kineserne, men det var altså grunnen til at han måtte drepes! Det er så dårlig at jeg finner ikke ord. Jeg leste på VG debatt at noen foreslo at manusforfatterne burde gi ut en bok: "Mammon for dummies" :biggrin:

 

Ok, jeg hadde tydeligvis ikke skjønt alt- for at noen skulle trekke seg fra avtale fikk jeg ikke med meg oppi alt virvarret :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.2.2016 at 11.49, Edain skrev:

Men han amerikanske fyren, hva var han? CIA-agent? Kinesisk spion? Hva var greia med han? 

Han var tidligere CIA-agent, nå frilanser. Han sa at han tjente for lite som agent for CIA, så han gikk derfor over til å jobbe for kineserne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.2.2016 at 18.19, Jokkmokk skrev:

Ok, jeg hadde tydeligvis ikke skjønt alt- for at noen skulle trekke seg fra avtale fikk jeg ikke med meg oppi alt virvarret :P

 

Det gikk ikke an å få med seg at han ville trekke seg fra avtalen, det kom ikke frem i det hele tatt i serien, det var ikke antydet engang. Så det var ikke fordi vi ikke skjønte alt :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...