Gå til innhold

Har ingen unnskyldning lenger - trening let´s go!


malicious

Anbefalte innlegg

Rett før jul, i november for å være eksakt, kom det en meget spandabel svigermor på banen og ville spandere treningskort på meg, om jeg var dedikert til trening. Var jeg dedikert i øyeblikket? Så absolutt ikke. Men jeg ville jo begynne å trene igjen. Før jeg ble gravid i juni 2014 trente jeg regelmessig og var på mitt sterkeste. Men med graviditeten kom kvalme og trøtthet, bekkenplager og alle andre gravid-unnskyldninger og den flotte muskelmassen forsvant en del raskere enn musklene kom på, det er i alle fall sikkert.

Ikke bare har jeg nå låst meg med trening, men jeg trener med svigermor - som forøvrig er ganske ålright - i allefall mesteparten av tiden :)

 

Etter oppstarten av treningen har jeg gått fra 68 kilo til 65,5. Jeg har i hovedsak vært på spinning og gjort styrketrening og en bitteliten innsats på matfronten. Med bitteliten så mener jeg mikroskopisk liten. Jeg er sinnsykt glad i potetgull, gjærbakst og generelt mat. Det å spise akkurat nok til å bli mett er en stor utfordring, for jeg vil så gjerne ha liiiiiiiitt til..

Så, her er jeg i 2016. Inne i mitt 28ende leveår, en datter på straks 1 år. Samboer og kjæreste i straks 6 år. På vei tilbake til arbeidslivet etter 1 år med mammapermisjon.

 

Let´s go 2016!

 

Og hei til de som vil følge meg :)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en økt med spinning i dag, til tross for full mage av deilig middag. Det til tross en god økt! Favoritten av spinning-type må være intervall, korte som lange. Prøver å ligge stabilt i sone 2, men tror jeg mesteparten av tiden er over i sone 3.  Bør jo presse seg litt når man først gidder å trene, mener jeg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltsild skrev:

Heia heia heia :hoppe: Du er flink!

Takk! Føles veldig deilig etterpå, er det jeg lever på under den ene harde timen etter den andre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

 

Work it! Her skal jeg følge med - jeg trenger all den inspirasjon jeg kan få. Bill.Mrk Dvask og lat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet spinning i dag. Kastet i meg 3 skiver med nugatti i stedet.. :roll: Noen dager burde jeg ha hatt støttekontakt. :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Androide skrev:

:duskedame:

 

Work it! Her skal jeg følge med - jeg trenger all den inspirasjon jeg kan få. Bill.Mrk Dvask og lat ;)

Heeeii!

Lat sier du? Kjenner ei også som er ekstremt lat (meg selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, gikk glipp av dagens økt! 

Tror at jeg i går hadde et migreneanfall. Har aldri noensinne hatt noe i nærheten av vondt. Blikket flimret og hadde intens smerte i tinningen på ene siden. Sov dårlig i natt og føler meg fremdeles uttafor av det. Da lar vi kroppen hvile, da.

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med treningen :) Du har jo trent masse før så grunnlaget ligger jo der, da tar det ikke så lang tid å komme tilbake. 

Ser at du har skrevet litt om pulssoner over, bruker du pulsklokke? 

Slik jeg har lært deles pulsen inn i 5 soner

Sone 1. ca 55-72 % av maks

Sone 2. 73-82 % av maks

Sone 3. 83-87 % av maks

Sone 4. 88-92 % av maks

Sone 5. 92-98 % av maks

Disse tallene er hentet fra olympiatoppens intensitetsskala. Intervalltrening skal være hardt og for å øke oksygenopptaket bør en ligge på 87% eller litt høyere gjerne ikke over 90 de første intervallene. I pausene skal en ned på mellom 71-74 da kvitter kroppen seg med melkesyren.. Jeg trenger også endel spinning spesielt intervall, hardt som fy mens det står på men skikkelig deilig etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ShiningStar skrev:

Masse lykke til med treningen :) Du har jo trent masse før så grunnlaget ligger jo der, da tar det ikke så lang tid å komme tilbake. 

Ser at du har skrevet litt om pulssoner over, bruker du pulsklokke? 

Slik jeg har lært deles pulsen inn i 5 soner

Sone 1. ca 55-72 % av maks

Sone 2. 73-82 % av maks

Sone 3. 83-87 % av maks

Sone 4. 88-92 % av maks

Sone 5. 92-98 % av maks

Disse tallene er hentet fra olympiatoppens intensitetsskala. Intervalltrening skal være hardt og for å øke oksygenopptaket bør en ligge på 87% eller litt høyere gjerne ikke over 90 de første intervallene. I pausene skal en ned på mellom 71-74 da kvitter kroppen seg med melkesyren.. Jeg trenger også endel spinning spesielt intervall, hardt som fy mens det står på men skikkelig deilig etterpå :) 

Hei! Hyggelig med nytt fjes her!

Ja, jeg bruker pulsklokke. Har regnet prosent ut av makspulsen min nå (har ikke målt den, så vet ikke eksakt, men bruker 200, da jeg har vært oppe i det og trodd jeg skulle dø. :P ) og ser at jeg ligger rundt på 70% av makspuls mellom intervallene, og er oppe i 90-92% på det hardeste. Skal ikke mye til for falle ned ganske mye mellom intervallene, så prøver å ikke hvile altfor mye, men heller tråkke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig er det langspinn 3t på menyen! Ikke bestemt meg for om jeg skal, men hadde vært veldig morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, malicious skrev:

Hei! Hyggelig med nytt fjes her!

Ja, jeg bruker pulsklokke. Har regnet prosent ut av makspulsen min nå (har ikke målt den, så vet ikke eksakt, men bruker 200, da jeg har vært oppe i det og trodd jeg skulle dø. :P ) og ser at jeg ligger rundt på 70% av makspuls mellom intervallene, og er oppe i 90-92% på det hardeste. Skal ikke mye til for falle ned ganske mye mellom intervallene, så prøver å ikke hvile altfor mye, men heller tråkke på.

200 er sikkert noelunde riktig ifft alderen din tenker jeg :)  makspuls tror jeg ikke kan testes på spinningsykkel da en ikke kommer helt opp på maks, men rundt 98 % ca. 

Det er veldig bra at du faller ned raskt etter et intervall, det tyder på at du har et sterkt hjerte :)  men som du sier det er vanskelig å holde mellom 70-74 % i pausene, en må faktisk jobbe litt for det :) 

Sålenge du klarer å holde 90-92 % på alle intervallene så er det helt supert, på 95 % kommer kvalmen å da går det mest på psyken, så jeg prøver å ha siste intervallet på rundt 95 % dersom dagsformen tillater det. 

11 timer siden, malicious skrev:

I morgen tidlig er det langspinn 3t på menyen! Ikke bestemt meg for om jeg skal, men hadde vært veldig morro!

åååh 3 timer spinning lykke til det er gøyt :)  Husk sykkelbukse ;) jeg har vert på 2 timer spinn uten sykkelbukse engang... Sier bare ALDRI mer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 3t på sykkel i dag!

Kort oppsummert så kan jeg si at de første 2 timene gikk veldig bra. Etter det så var det vanskelig å komme opp i puls igjen. Jeg lå på mellom 150 - 170 og ble derfor veldig fort kald. Siste timen sleit jeg veldig med lårene. Trodde først det var syre, men det må ha vært en blanding mellom det og stive bein. Jeg klarte i allefall å fullføre - det er jeg stolt av! 

Programmet er satt opp med 7 bolker på ca 23 minutter hver. Det er noen minutters pause mellom bolkene, så jeg tar med skift til overkroppen neste gang jeg blir med på en slik time, så kan jeg bytte underveis og fremdeles holde meg varm.

 

ShiningStar: Sykkelbukse og spinningsko var med, så klart! Har heldigvis blitt veldig herda i rumpa, for jeg husker hvordan det lå an etter de første spinningtimene jeg var på. Oh lord!

 

I kveld: Date med mannen med enten mat og kino, eller bare kino! Må bare få noen til å legge lillesnupp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Androide skrev:

Veldig imponert over 3 timer spinning!! :heiajente: Veldig fortjent date! Hva ble det til?

En rask pizza på Dolly og The Revenant på kino! Vi sparte fancy middag til anniversary neste måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, malicious skrev:

En rask pizza på Dolly og The Revenant på kino! Vi sparte fancy middag til anniversary neste måned. 

Hvordan var filmen?

Imponert over 3 timer spinning. Må få kommet igang med trening jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissStiles skrev:

Hvordan var filmen?

Imponert over 3 timer spinning. Må få kommet igang med trening jeg og.

Filmen var bra. Selv er jeg mer fan av filmer som har litt romantikk og godhet i seg. Likevel en bra film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Skal si at kroppen er kjørt fra spinningen i går. Ikke støl, men bare skikkelig øm. Tar treningsfri noen dager, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...