Gå til innhold

Zzyzx prøver å dra seg på trening innimellom


Zzyzx

Anbefalte innlegg

Det har jeg for så vidt gjort i et halvt års tid, iallfall én gang i uka. Stort sett mer enn det, men det er minimum. Jeg trener i all hovedsak styrke, men jeg satser på å ta en og annen sykkeltime innimellom. Må bare finne noen brukandes sko først. Tydeligvis helt umulig i skisesongen. 

Siden jeg eter som en gris så har ikke treninga hatt kjemperesultater ennå, annet enn hvor mye jeg faktisk løfter. Jeg jobbet med markløft før jul og siste treningsøkta før julaften satt endelig alle 100 kiloene! Det var igrunnen ganske stort, spesielt siden jeg ikke brukte mer enn fem måneder fra aller første gang jeg gjorde et markløft.

Neste mål er 80 i knebøy og så har jeg et hårete mål om 50 i benk rimelig snart. Jeg makset nettopp på 40, så helt uoppnåelig er det vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ja, gårsdagens trening var knebøy, strakmark, skulderpress, bulgarske utfall og planke med forsøksvise pushups. Jeg så sikker ganske teit ut der jeg strevde. Jeg sliter med teknikk på strakmark, så i går lesset jeg ikke på vekter men holdt meg på beskjedne 35 kilo og fokuserte kun på teknikk. Det kjentes OK ut der og da, men jeg følte ikke at det satt helt som det skulle. Ikke før i dag, iallfall. Jeg er nå helt sikker på at jeg faktisk har hamstrings. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på trening. Kan konstatere at jeg fremdeles har hamstrings. Sliter med stabilitet i benkpress og har helt glemt hvordan jeg spenner skikkelig opp for markløft. 70 kilo kjentes mye verre ut i dag enn 100 gjorde for en måned siden. 

Nytt mål: 3 reps på 80 kg i knebøy. En vakker dag.

Så har jeg bestilt seriøst rabatterte sykkelsko på internettet, de skal hentes i morgen. Da har jeg ingen unnskyldning for å ikke ta sykkeltimer. Siden jeg faktisk klarer å bestille sko på nett så tror jeg ikke at jeg kan påberope meg akutt dum og "ikke få til" å skru fast klossene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.1.2016 at 23.19, Zzyzx skrev:

Vært på trening. Kan konstatere at jeg fremdeles har hamstrings. Sliter med stabilitet i benkpress og har helt glemt hvordan jeg spenner skikkelig opp for markløft. 70 kilo kjentes mye verre ut i dag enn 100 gjorde for en måned siden. 

Nytt mål: 3 reps på 80 kg i knebøy. En vakker dag.

Så har jeg bestilt seriøst rabatterte sykkelsko på internettet, de skal hentes i morgen. Da har jeg ingen unnskyldning for å ikke ta sykkeltimer. Siden jeg faktisk klarer å bestille sko på nett så tror jeg ikke at jeg kan påberope meg akutt dum og "ikke få til" å skru fast klossene. 

70 kilo i markløft er jo kjempebra da! Hvor ofte øker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! *vinke*

Jeg økte med omtrent 5-10 kilo i uka en stund, men da hadde jeg et veldig konkret mål og det var at 100 kg skulle sitte før jul. Jeg gjør 3 reps på 70 nå, da. Så det er kanskje litt overdrivelse å si at det kjentes verre ut. Det gjorde egentlig ikke det, det er bare jeg som har glemt hvor mye jeg må spenne opp for å faktisk løfte de 70. Før jul brukte jeg belte på 70/80 og oppover, nå har jeg tenkt å droppe det en stund til.

Jeg tror egentlig at styrketreningen nå går mer på faktisk styrkeøkning framfor bare tilpasning av nervesystemet, så jeg kan nok ikke regne med å øke like jevnt og trutt som jeg har gjort, men det er egentlig helt greit. Siden jeg ønsker å sånn smått gå ned i vekt så må jeg nok ofre litt av styrkeøkningen likevel. 

Neste prosjekt: liste meg inn i tom sykkelsal og sjekke om jeg er smart nok til å feste skoene til pedalene. Og om det er nok smart igjen til å få løsnet dem etterpå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoene er testet, så nå er det ingen kjære mor. Sykkeltime en eller annen gang til helga.

Nå driver jeg og psyker meg opp til dagens treningsøkt med PT, jeg pleier å være helt ødelagt etter en sånn. Det går mye i baseøvelser og jeg tar de tyngste settene med PT. Ikke at jeg ikke klarer det alene, men det er en ekstra trygghet å ha med noen som vet hva de driver med. Knebøy, markløft og benkpress, med en del kombinasjonstortur etterpå sånn som rack chins eller negative chins med armhevinger i pausen. Gående utfall med armhevinger i pausen. Skulderpress kombinert med bulgarske utfall. Dytting av slede med alt for mye ekstra vekt på kombinert med farmers walk (gjør underverker for grepsstyrke). Ikke alle disse på en økt, men det er noen av de kombinasjonene jeg veksler mellom. 

Jeg bruker generelt ikke apparater i det hele tatt, unntaket er nedtrekk. Det har hendt at jeg har brukt apparat for hamstrings, men jeg foretrekker å torturere dem med strake markløft istedenfor. 

Jeg følger også en kostholdsplan, det er en ganske ny ting. Det går overraskende greit, men det er også fordi den i utgangspunktet ikke er laget for rask vektnedgang så jeg føler at jeg spiser mer enn nok hver eneste dag. Selv om jeg ikke følger den 100% så går vekta nedover overraskende fort. Har strammet beltet ett hakk allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre nye rekorder ble satt i går. 45 kilo i benkpress, 70 kilo i knebøy og reps-rekord i knebøy på 10x60 kilo. Som forteller meg at knebøymaksen min ikke egentlig er 70 kilo, men antageligvis 80-ish. God økt, til tross for en snikende forkjølelse som gjorde at jeg måtte gi meg etter knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Spinning 60 minutter

Styrke overkropp (benkpress, hantelroing, skråbenk med hantler og sittende roing).

Jeg trener på et senter med nokså høy bicepsfaktor, så underholdningen er det ingenting å si på. De er flinke til å kombinere løfterens skulderpress med spotterens bicepscurls, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så veldig om å gjøre å forsøke å løfte mye mer enn man egentlig klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble en sånn dag der jeg hadde en fullkroppsøkt med knebøy og markløft og det som er, uten å helt føle at noe satt akkurat som det skulle. Greit nok, liksom. Så går jeg en tur senere - da blir det plutselig veldig åpenbart at jeg har brukt kroppen til noe annet enn sofapotet. Greit å kjenne at man lever. 

  • Knebøy - 2x8@50kg, 2x8@55kg (skal økes neste gang)
  • Markløft - 5x5@60kg (skal økes neste gang)
  • Brystpress med hantler - 2x8@24kg, 2x8@28kg
  • Bulgarske utfall - 3x8@16kg (skal økes neste gang)
  • Opptrekk i redcord, pushups og situps i supersett, 3x10

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betraktning hvor forbanna støl jeg er i dag så tror jeg at jeg ikke skal øke på så veldig på neste økt likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Knebøy - 2x10@50kg, 2x8@55kg 
  • Markløft - 4x5@60kg, 1x5@70kg
  • Brystpress med hantler - 1x8@24kg, 3x8@28kg
  • Bulgarske utfall - 3x8@20kg
  • Opptrekk i redcord + pushups - 3x10

Litt framgang fra sist iallfall. Droppet situps i supersett med opptrekk og pushups, rett og slett fordi jeg satte personlig rekord i støl mage sist og den er ennå ikke helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maksforsøk i benkpress i dag. Klarer greit 45 kilo, men 50 var noe helt annet. Det eneste positive jeg kan si var at stanga faktisk ikke ble liggende på brystet, men det var vel 0,1 repetisjon eller deromkring. Neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens var en spinningtime etterfulgt av styrke overkropp.

  • Benkpress - 2x8@30kg, 1x9@30kg (jeg trener alene, så uten spotter blir det volumtrening framfor maksing)
  • Sittende roing - 3x12@20kg
  • Skråbenk med hantler - 3x10@24kg
  • Hantelroing - 3x10@16kg (skal opp til 18kg neste gang)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smått med motivasjon for tiden, men jeg fikk da dratt meg opp på senteret i dag likevel. Er nesten to uker siden sist jeg gjorde knebøy og det var nok til at teknikken ikke var helt der den skal være. 

  • Knebøy - 4x8@50kg
  • Markløft - 3x5@60kg, 2x5@70kg (denne klarte jeg iallfall å øke fra sist)
  • Opptrekk i redcord + pushups - 3x10
  • Gående utfall - 3x8@16kg

Det var ganske mye folk på senteret så jeg fikk ikke gjort brystpress med hantler eller benkpress. Dvs jeg kunne fint ha gjort det, men jeg hadde mer lyst til å komme meg hjem enn å vente på en benk. Derav gående utfall og ikke bulgarske. 

Vektkurven går fremdeles i riktig retning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg noe nytt. Jeg prokrastinerte ikke i det hele tatt og kom meg på trening uvanlig tidlig. Dvs før 12. 

Oppvarming - 2000 meter på romaskin, avsluttet på 9:27.

  • Benkpress - 3x9@30kg, 1x3@35kg
  • Bulgarske utfall - 2x8@16kg, 1x10@16kg
  • Skråbenk med hantler - 3x10@24kg
  • Hantelroing - 1x10@16kg, 2x10@18kg
  • Dynamisk sideplanke - 3x10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeøkt på tirsdag, fullkropp med 4000 meter på romaskin som oppvarming. I dag en sykkeltime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke falt av lasset, men jeg traff et platå i styrkeøkningen så jeg har ikke vært så veldig motivert for å notere ned allverdens i det siste. Det positive er at jeg fremdeles går ned i vekt og at jeg snart får mitt eget løftebelte. Når det er på plass så skal jeg begynne å jobbe opp mot ny maks i markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 4.4.2016 at 21.26, Zzyzx skrev:

Jeg har ikke falt av lasset, men jeg traff et platå i styrkeøkningen så jeg har ikke vært så veldig motivert for å notere ned allverdens i det siste. Det positive er at jeg fremdeles går ned i vekt og at jeg snart får mitt eget løftebelte. Når det er på plass så skal jeg begynne å jobbe opp mot ny maks i markløft.

Hvor traff du platået? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent der jeg er på de siste loggføringene. Jeg har ikke økt noe særlig etter det heller, men har endret på programmet nå så får vi se om det hjelper på litt. Jeg er nok ferdig med de morsomme nybegynnerøkningene, så det krever en del ekstra å øke på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Endelig tilbake på trening etter et ufrivillig opphold besørget av alle forkjølelsers mor. Heldigvis så har ikke styrken gått nevneverdig nedover på denne tiden. Nå framover må jeg rett og slett bestemme meg for om jeg skal gå for å bare opprettholde en grei treningsvane, eller om jeg skal gå inn for å løfte så tungt som mulig. Jeg er rett og slett ikke helt sikker på hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...