Gå til innhold

Somalisk familie mishandlet eget spedbarn


Drizzt

Anbefalte innlegg

1 time siden, Illuminatum skrev:

Det står kun at far er norsk statsborger, ikke hvor han kommer fra

Det sår klart og tydelig i VG-lenken i tråden at faren også har somalisk opprinnelse. Dessuten så er det svært uvanlig å omtale nordmenn som norske statsborgere, mens norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse blir ofte omtalt som ... ja, norske statsborgere. For å skjule at de er utlendinger.

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det kan virke av overskriften din at du ønsker å slå politisk mynt på et lite barns lidelser. Jeg håper det ikke er tiltenkt. I såfall syntes jeg du skulle skamme deg. Dersom det som er viktig for deg er  å vise omtanke for dette innvandrerbarnet så syntes jeg at det er bra. Dersom du benytter dette uskyldige barnets lidelse for å fremme dine egne synspunkter på innvandring så syntes jeg at det er rystende, og om det er tilfelle så syntes jeg det sier mye om hvem du er som person. 

Anonymkode: c779c...0e1

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle venstrevridde i tråden er opptatt kun av opprinnelsen av foreldrene eller meg som person istedet for å fokusere på sakens kjerne. Så opptatt av å skjule opprinnelsen, at dere glemmer å diskutere selve mishandlingen og vil heller avspore og ødelegge tråden. Jeg ser at det er svært ubehagelig for dere at opprinnelsen nevnes i media, men dette er noe dere bør bare forholde dere til. Det var en somalisk familie som mishandlet sitt spedbarn som kjemper for livet nå og hvis hun overlever, så kommer hun til å ha varige men. Aksepter dette og drøft videre. Saklig. Hvis dere kan.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller vokse i et "voldelig" hjem hvor foreledrene mine gir meg litt klask på ansiktet enn å bli pult av faren min med min mor sitt samtykke..Jeg tenker når vi først skal skal peke fingre så er jo det altfor mye seksulle overgrep mot barn i Norge enn det er i resten av verden..det er noe av de tingene NORGE er kjent for.Om du har vært så heldig å sluppet å bli pult i ræva av pappa så gjør bestefar/onkel eller en eller annen barnehageansatt det..

Anonymkode: ffbe3...286

Tenk på et tall?

Tror ikke Norge ligger så høyt nei. Sør-Afrika ligger nok på topp.

Ser vi til land der barneekteskap er vanlig, vil det nok også være enorme mørketall. Når man tillater barneekteskap tillater man eksplisitt at voksne ligger med barn.

Anonymkode: ba7a2...6be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for hetsende utsagn, persondebatt og avsporinger, samt samtlige svar til dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller vokse i et "voldelig" hjem hvor foreledrene mine gir meg litt klask på ansiktet enn å bli pult av faren min med min mor sitt samtykke..Jeg tenker når vi først skal skal peke fingre så er jo det altfor mye seksulle overgrep mot barn i Norge enn det er i resten av verden..det er noe av de tingene NORGE er kjent for.Om du har vært så heldig å sluppet å bli pult i ræva av pappa så gjør bestefar/onkel eller en eller annen barnehageansatt det..

Anonymkode: ffbe3...286

Hvafornoe??? Hvor i all verden har du det fra?

Anonymkode: 6cffb...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15 January 2016 at 6.49, AnonymBruker skrev:

Poenget er at innvandrere har veldig mye større sansynlighet til å begå kriminalitet og denne typen overgrep om man ser på statistikken, noe dere på venstresiden helst vil begrave så dypt som mulig fordi det er "rasistisk" å benytte fakta og statistikk i argumentasjoner om innvandring.

Anonymkode: eb362...c50

Jeg jobber som barnesykepleier på en barneavdeling. På vår avdeling har vi hatt inn babyer med baby mishandling (shaken baby), tre ganger, på 13 år jeg har jobbet der. Jeg kan ikke snakke for andre plasser, men der jeg jobber har ALLE vært etnisk norske. Alle barna fikk svært alvorlige skader, og alle overlevde (dessverre), med slike skader så er det dessverre ikke noe liv. 

At innvandrere står med større sannsynlighet for å begå slike skader, er helt bullshit. Det at enkelte foreldre som aldri burde fått barn er en ting, med å dra inn etnisitet, blir bare dumt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig rystet over at denne saken diskuteres i Aktuelle saker og politikk, og ikke i barn og familie. Allerede der poengterer man at sakens kjerne er somalisk familie og ikke mishandlet baby. 

Googler man mishandlet baby, så kommer det dessverre opp mangle ulike saker med babymishandling de siste årene. Ikke en eneste plass så Jeg etnisitet ble nevnt  Hva betyr det? Der det ikke er nevnt så er sjansen stor for at det KAN VÆRE innvandrere. For nordmenn gjør jo ikke slikt.

Poenget mitt er at I denne saken så bør man diskutere sakens kjerne, babyen og ikke etnisiteten  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, sonush skrev:

Jeg jobber som barnesykepleier på en barneavdeling. På vår avdeling har vi hatt inn babyer med baby mishandling (shaken baby), tre ganger, på 13 år jeg har jobbet der. Jeg kan ikke snakke for andre plasser, men der jeg jobber har ALLE vært etnisk norske. Alle barna fikk svært alvorlige skader, og alle overlevde (dessverre), med slike skader så er det dessverre ikke noe liv. 

At innvandrere står med større sannsynlighet for å begå slike skader, er helt bullshit. Det at enkelte foreldre som aldri burde fått barn er en ting, med å dra inn etnisitet, blir bare dumt. 

Å skjønne forskjellen på statistikk og anektdotisk bevis er ikke noe krav for å komme seg gjennom sykepleierskolen, tydeligvis.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, O.G. skrev:

Tror ikke en somalisk dame er gift med en nordmann. 

Jeg kjenner en nordmann som er gift med en somalisk kvinne. Flotte folk begge to!

Anonymkode: 2e1e1...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.1.2016 at 7.02, AnonymBruker skrev:

Da jeg hørte om denne saken så tenkte jeg med meg selv "vedder på de ikke er norske" og gjett hva, jeg hadde rett. 

Gjør det meg til en rasist? Ja, du vil kanskje kalle meg det, men mine antagelser er basert på erfaringer. 

Uansett hvor foreldrene kommer fra er dette en helt grusom sak og jeg håper at foreldrene må sone sin straff for så og bli sendt tilbake til det landet de kommer fra. 

Anonymkode: d4bc3...8f1

Jeg vet ikke om du er rasist eller ikke, jeg kjenner deg ikke. Men ja, det at du automatisk tenker her må der være utlendinger, ja det er en rasistisk tankegang. Hvor mange ganger har du hørt eller kjenner til baby/barnemishandling? Hvorfor tenker du automatisk at etnisk norske personer ville aldri gjort noe sånt noe? Hva er din vitenhet basert på? Et enkeltstående tilfelle her.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det kan virke av overskriften din at du ønsker å slå politisk mynt på et lite barns lidelser. Jeg håper det ikke er tiltenkt. I såfall syntes jeg du skulle skamme deg. Dersom det som er viktig for deg er  å vise omtanke for dette innvandrerbarnet så syntes jeg at det er bra. Dersom du benytter dette uskyldige barnets lidelse for å fremme dine egne synspunkter på innvandring så syntes jeg at det er rystende, og om det er tilfelle så syntes jeg det sier mye om hvem du er som person. 

Anonymkode: c779c...0e1

Enig... Syns at det er horribelt at det diskuteres etnisitet i et politisk forum enn selve mishandlingen i barn og familie forum. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter litt av at enkelte i tråden bruker barnets tragedie til å spa opp dritt om somaliere og fremstille dem som barnemishandlere. Dette er en isolert sak og ingen av oss vet hva som ligger bak og hvilke skader ungen har. 

Anonymkode: 55aae...681

Dette!!!

16 minutter siden, yxnyx skrev:

Å skjønne forskjellen på statistikk og anektdotisk bevis er ikke noe krav for å komme seg gjennom sykepleierskolen, tydeligvis.

Jeg skjønner forskjellen på dette. Men hva jeg har trengt eller ikke trengt for å komme meg sykepleien har ingen betydning for sakens kjerne her. En liten baby ble mishandlet, foreldrene bør få strenge straffer (begge to, om begge er skyldige).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en nordmann som er gift med en somalisk kvinne. Flotte folk begge to!

Anonymkode: 2e1e1...669

Poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en nordmann som er gift med en somalisk kvinne. Flotte folk begge to!

Anonymkode: 2e1e1...669

 

7 minutter siden, O.G. skrev:

Poenget ditt er?

Har du lest hele tråden, så hadde du skjønt poenget med at han skriver dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som uavhengig av opprinnelse,misbruker eller utøver vold mot barn,skulle blir stappet i et fengsel og blitt glemt.

Burde ikke få mulighet til å slippe ut igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.1.2016 at 16.56, Apis skrev:

Hva er problemstillingen, om de kommer fra Somalia eller ikke?

Mange tvilte på om det var en somalisk familie og fokuserte altfor mye på akkurat dette, men nå er dette avklart, så dere kan begynne å diskutere selve saken istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig poenget med denne tråden??Det er en grusom og tragisk sak, spiller da ingen verderns rolle hvor foreldrene er fra! Eller har det blitt slik at innvandrere automatisk mishandler barn fordi de er slemme, mens norske som gjør det samme naturligvis har depresjon eller sliter psykisk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, January 15, 2016 at 12.31, O.G. skrev:

Tror ikke en somalisk dame er gift med en nordmann. 

Jeg er en somalisk dame gift med en norsk mann. Hva er poenget ditt ?

Anonymkode: d8492...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en somalisk dame gift med en norsk mann. Hva er poenget ditt ?

Anonymkode: d8492...169

Poenget mitt er at det ikke er mange av dere somaliske kvinne som er gift med andre enn en annen etnisk somalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 15. januar 2016 at 11.21, sonush skrev:

Jeg er egentlig rystet over at denne saken diskuteres i Aktuelle saker og politikk, og ikke i barn og familie. Allerede der poengterer man at sakens kjerne er somalisk familie og ikke mishandlet baby.

Googler man mishandlet baby, så kommer det dessverre opp mangle ulike saker med babymishandling de siste årene. Ikke en eneste plass så Jeg etnisitet ble nevnt  Hva betyr det? Der det ikke er nevnt så er sjansen stor for at det KAN VÆRE innvandrere. For nordmenn gjør jo ikke slikt.

Poenget mitt er at I denne saken så bør man diskutere sakens kjerne, babyen og ikke etnisiteten

 

 

Om statistikken er rettferdig mot innvandrere eller ikke, så er 54% av bernevernssakene i Oslo ikke-etnisk norske. Til sammenligning er andelen barn av utenlandsk opprinnelse 31%. http://www.osloby.no/nyheter/Innvandrere-har-flest-barnevernsbarn-7014226.html

Jeg skal se om jeg finner undersøkelsen hvor en avis gikk gjennom alle dommene for familievold, barnemishandling osv et år i Oslo. Dessverre var statistikken meget klar der også. Når en sak kommer opp for domstolene, er det ikke snakk om klaps på fingrene eller lett omsorgssvikt som kan hjelpes med støttetiltak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, her er den. 82 av 89 domfelte har innvandrerbakgrunn. De fleste fleste dommene var på mellom seks måneder og to år, mens noen dommer var på fire år, syv år og 11 år.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Voldsforskere-vet-lite-om-hvorfor-sa-fa-etnisk-norske-dommes-for-barnevold-8382704.html

Jeg skjønner godt at dere mistenker at det er rasisme, men 13-åringen som døde på en hytte i fjor vinter fikk da store oppslag og den etnisk norske moren fikk ikke pen omtale i tråden som ble åpnet - var det ikke akkurat her under Aktuelle saker? Eller så var det under Generelt. Når det kom fram at hun hadde prøvd å få hjelp og at skolen og barnevernet sviktet, så ble det penere omtale. Men i starten så var det "sånne folk skulle ikke hatt barn" og så videre.

Når rasismekortet trekkes overalt, svekker dere deres egen sak. Påstå at denne tråden skulle ikke vært i denne delen av forumet er litt vel å lete etter argumenter for rasisme. Og den som leter finner....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2016 at 21.29, AnonymBruker skrev:

Sånne folk får barn?? Dessverre trengs det ikke mye iq å lage barn. 

Anonymkode: 81176...2f8

Morsomt at det også er de med lavest IQ som får flest barn. De med IQ over 130 får sjeldent mer enn 2, mens de under 80 kan få opptil 10+.

Anonymkode: 10f1a...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...