Gå til innhold

Somalisk familie mishandlet eget spedbarn


Drizzt

Anbefalte innlegg

Da jeg hørte om denne saken så tenkte jeg med meg selv "vedder på de ikke er norske" og gjett hva, jeg hadde rett. 

Gjør det meg til en rasist? Ja, du vil kanskje kalle meg det, men mine antagelser er basert på erfaringer. 

Uansett hvor foreldrene kommer fra er dette en helt grusom sak og jeg håper at foreldrene må sone sin straff for så og bli sendt tilbake til det landet de kommer fra. 

Anonymkode: d4bc3...8f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man egentlig uttale? Alle er enige om at det er forferdelig og en tragedie for barnet. 

Anonymkode: 55aae...681

Jeg sliter også med å finne problemstillingen til TS, at det er en tragedie er jo alle enige i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall får du anklage avisen for det. Det er i artikkelen det står hvor de er fra, så hvorfor skal ikke folk gjenta hva som står i artikkelen? Er det så grusomt å gjengi hva Aftenposten skriver?

Anonymkode: ce66f...752

Det står at moren er somalisk, og faren er norsk. Hva er poenget ditt? Ts skriver "somalisk familie". 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norsk statsborger. Ikke norsk. Hvor mange somalikjerringer tror du er gift med norske menn liksom? 

Anonymkode: 02a71...51d

somalikjerringer? Du er sikkert ikke FrPer nei.

Anonymkode: 57159...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at moren er somalisk, og faren er norsk. Hva er poenget ditt? Ts skriver "somalisk familie".

Anonymkode: 57159...030

Norsk statsborger. Om man har lest litt aviser vet man at det er deres måte å skrive innvandrer. Siden moren er somalisk, er faren høyst sannsynlig også fra somalia. De aller fleste etniske grupper i Norge holder seg til sine egne når de skal stifte familie. Ikke at det er noe galt med det.

Anonymkode: ba7a2...6be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Somalisk familie? Når kun moren er fra Somalia? Faren er jo norsk. 

Grusom sak...... 

Anonymkode: 57159...030

Tror ikke en somalisk dame er gift med en nordmann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Tror ikke en somalisk dame er gift med en nordmann. 

Det var da veldig bombastisk. Mener du det gjelder for alle som kommer fra et annet land? Irak, Sudan, India, Amerika, Botswana osv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Brimi skrev:

Det var da veldig bombastisk. Mener du det gjelder for alle som kommer fra et annet land? Irak, Sudan, India, Amerika, Botswana osv osv?

Hadde hun sagt aldri, hadde det vært bombastisk. Hun sa "tror ikke". Dessuten skriver avisa norsk statsborger, det uttrykket blir ikke brukt om etniske nordmenn.

Anonymkode: ba7a2...6be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten skriver i dag:

 

Begge foreldrene er varetektsfengslet i fire uker med brev- og besøksforbud.

De er siktet etter straffelovens § 283, grov mishandling i nære relasjoner med betydelig skadefølge.

- Vi ser betydelige avvik mellom deres forklaringer som vil bli tema i videre avhør, sa politiadvokat Sturla Henriksbø til Aftenposten torsdag.

 

Hvorfor må de lyve? Det er også verdt å nevne at far har en offisiell adresse et annet sted, men alt tyder på at han har bodd sammen med mor og barn.

Siden så mange mener faren er etnisk norsk ... VG har fasiten: Også faren, en somalisk-norsk mann i 30-årene, nekter for å påført datteren sin skader. Barnets far er registrert bosatt på en annen adresse enn der hvor babyen skal ha blitt påført skadene. Nå kan dere slappe helt av - det ER en somalisk familie som jeg skrev i trådens tittel  http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/baby-med-livstruende-skader-foreldre-siktet-for-familievold/a/23595955/

Innlegg ryddet for spekulasjoner

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Drizzt skrev:

Aftenposten skriver i dag:

 

Begge foreldrene er varetektsfengslet i fire uker med brev- og besøksforbud.

De er siktet etter straffelovens § 283, grov mishandling i nære relasjoner med betydelig skadefølge.

- Vi ser betydelige avvik mellom deres forklaringer som vil bli tema i videre avhør, sa politiadvokat Sturla Henriksbø til Aftenposten torsdag.

 

Hvorfor må de lyve? Det er også verdt å nevne at far har en offisiell adresse et annet sted, men alt tyder på at han har bodd sammen med mor og barn. Altså .. ''alenemor''? Det ble avslørt omfattende juks i disse miljøene for noen år siden når det gjelder ''alenemor''-penger som NAV utbetaler. Blir dette også etterforsket, mon tro?

 

Siden så mange mener faren er etnisk norsk ... VG har fasiten: Også faren, en somalisk-norsk mann i 30-årene, nekter for å påført datteren sin skader. Barnets far er registrert bosatt på en annen adresse enn der hvor babyen skal ha blitt påført skadene. Nå kan dere slappe helt av - det ER en somalisk familie som jeg skrev i trådens tittel  http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/baby-med-livstruende-skader-foreldre-siktet-for-familievold/a/23595955/

Hva er problemstillingen, om de kommer fra Somalia eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Apis skrev:

Hva er problemstillingen, om de kommer fra Somalia eller ikke?

Selvfølgelig er det det! Så behendig å kunne pakke det hele inn i omsorg for et barn, ikke sant?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hun sagt aldri, hadde det vært bombastisk. Hun sa "tror ikke". Dessuten skriver avisa norsk statsborger, det uttrykket blir ikke brukt om etniske nordmenn.

Anonymkode: ba7a2...6be

Vel, hun insinuerer at en somalisk dame aldri ville vært sammen med en nordmann fordi de finner seg make blant sin egne, men dette er aberet med å være på nett. Man tolker ord og setninger forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brimi skrev:

Hvordan VET du at det et MER utbredt i afrikanske og arabiske kulturer? Bare fordi du har lest om mange fra de landene så betyr ikke det at det ikke skjer i andre land også. Bare se på Amerika, det er en av de mest vestlige landene du kan få og der er det MANGE som oppdrar barnet sitt med vold. 

Det er kanskje litt forskjell på å slå barna sine, og å påføre et spedbarn alvorlige skader? USA er dessuten en statistitisk uteligger, der f.eks evolusjon blir sett på som en løgn av halve befolkningen.

Jeg synes det er bra at de kommer hit, en av grunnene er at da får de kurs i hvordan oppdra barna uten å måtte ty til vold. Dermed endrer holdningene seg til barneoppdragelse. Du bør ta en titt på historien til Norge. Det er ikke så forbanna lenge siden vi oppdro barna i samme stil. Og det finnes nok av nordmenn som har banket opp og drept barna sine. 

Det er veldig bra at dette blir slått hardt ned på, men mennesker fra Nord-Afrika og spesielt Somalia har noen kulturelle uskikker som ikke direkte kan tilskrives uvitenhet. Jeg tenker på kjønnslemlestelse. Det kan absolutt kategoriseres som vold.

Anonymkode: ba7a2...6be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Kratt skrev:

Nå er det vel bare kvinnen som er fra Somalia da.. 

Det står kun at far er norsk statsborger, ikke hvor han kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Drizzt skrev:

http://www.osloby.no/nyheter/krim/--Om-babyen-overlever_-kan-det-bli-med-alvorlige-mn-8318489.html

 

En rystende sak! Stakkars jente! Nå viser det seg at om hun overlever kommer hun til å ha varige men.

 

Det kan virke av overskriften din at du ønsker å slå politisk mynt på et lite barns lidelser. Jeg håper det ikke er tiltenkt. I såfall syntes jeg du skulle skamme deg. Dersom det som er viktig for deg er  å vise omtanke for dette innvandrerbarnet så syntes jeg at det er bra. Dersom du benytter dette uskyldige barnets lidelse for å fremme dine egne synspunkter på innvandring så syntes jeg at det er rystende, og om det er tilfelle så syntes jeg det sier mye om hvem du er som person. 

Anonymkode: c779c...0e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det kan virke av overskriften din at du ønsker å slå politisk mynt på et lite barns lidelser. Jeg håper det ikke er tiltenkt. I såfall syntes jeg du skulle skamme deg. Dersom det som er viktig for deg er  å vise omtanke for dette innvandrerbarnet så syntes jeg at det er bra. Dersom du benytter dette uskyldige barnets lidelse for å fremme dine egne synspunkter på innvandring så syntes jeg at det er rystende, og om det er tilfelle så syntes jeg det sier mye om hvem du er som person. 

Anonymkode: c779c...0e1

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Drizzt skrev:

Aftenposten skriver i dag:

 

Begge foreldrene er varetektsfengslet i fire uker med brev- og besøksforbud.

De er siktet etter straffelovens § 283, grov mishandling i nære relasjoner med betydelig skadefølge.

- Vi ser betydelige avvik mellom deres forklaringer som vil bli tema i videre avhør, sa politiadvokat Sturla Henriksbø til Aftenposten torsdag.

 

Hvorfor må de lyve? Det er også verdt å nevne at far har en offisiell adresse et annet sted, men alt tyder på at han har bodd sammen med mor og barn. Altså .. ''alenemor''? Det ble avslørt omfattende juks i disse miljøene for noen år siden når det gjelder ''alenemor''-penger som NAV utbetaler. Blir dette også etterforsket, mon tro?

 

Siden så mange mener faren er etnisk norsk ... VG har fasiten: Også faren, en somalisk-norsk mann i 30-årene, nekter for å påført datteren sin skader. Barnets far er registrert bosatt på en annen adresse enn der hvor babyen skal ha blitt påført skadene. Nå kan dere slappe helt av - det ER en somalisk familie som jeg skrev i trådens tittel  http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/baby-med-livstruende-skader-foreldre-siktet-for-familievold/a/23595955/

Hei. Jeg svarte på trådstarten din også. der stilte jeg et lite spørsmål ved om det var det lille uskyldige barnets beste som var ditt motiv, eller om barnets lidelse kun var et virkemiddel for deg. 

Jeg syntes det er skammelig og kvalmende når voksne folk benytter små barns lidelse for å fremmende vikarierende motiver. Dersom ungen overlever og blir en norsk borger så vil jo det hun bare være en innvandrer for deg, så slutt å lyve! Du ønsker ikke en gang at denne ungen skulle vært i Norge. Du bryr deg ikke om denne ungen lever eller dør. Du bryr deg bare om å finne et argument for dine egne fordommer mot innvandrere. 

Anonymkode: c779c...0e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Illuminatum skrev:

Det står kun at far er norsk statsborger, ikke hvor han kommer fra

Jeg vet. Leste du ikke første side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller vokse i et "voldelig" hjem hvor foreledrene mine gir meg litt klask på ansiktet enn å bli pult av faren min med min mor sitt samtykke..Jeg tenker når vi først skal skal peke fingre så er jo det altfor mye seksulle overgrep mot barn i Norge enn det er i resten av verden..det er noe av de tingene NORGE er kjent for.Om du har vært så heldig å sluppet å bli pult i ræva av pappa så gjør bestefar/onkel eller en eller annen barnehageansatt det..

Anonymkode: ffbe3...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter litt av at enkelte i tråden bruker barnets tragedie til å spa opp dritt om somaliere og fremstille dem som barnemishandlere. Dette er en isolert sak og ingen av oss vet hva som ligger bak og hvilke skader ungen har. 

Anonymkode: 55aae...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...