Gå til innhold

Urinrørsåpningen inne i skjeden


Gjest uN91s

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Alja skrev:

Bare google "closeup pussy pee" ! 

Hahaha omg! Klokken er 02 og jeg ser på dette her...... Uff a meg. 

wow! o.O *sletter leserlogg*

Jeg visste ikke jeg tisset så langt nede. Men har ikke akkurat studert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har urinrørsåpningen på utsiden, rett nedenfor klitoris, og trodde det var normalt.. har hele tiden hørt at å ha det inni skjeden ikke var så vanlig.. 

Synes det høres ubehagelig ut å ha urinrørsåpningen inni der.. 

Anonymkode: 82171...21c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Hæ! Da har jeg virkelig lært noe i dag! Jeg trodde det var abnormalt å ha urinrørsåpningen i skjeden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Roseh skrev:

wow! o.O *sletter leserlogg*

Jeg visste ikke jeg tisset så langt nede. Men har ikke akkurat studert.

Hahahaha jeg ler meg ihjel her nå! Uff 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lady Mondegreen skrev:

Hæ! Da har jeg virkelig lært noe i dag! Jeg trodde det var abnormalt å ha urinrørsåpningen i skjeden!

Sikkert like vanlig som innie vs outie lepper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whuaaa?! inni skjeden?? går det an også ja ... Med mindre dere er en haug med troll, så lærte jeg noe nytt idag. Har det på "rett" plass jeg :P 

Anonymkode: 65f8e...c69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Magnifiq skrev:
12 timer siden, uN91s skrev:

 

Får ikke bort siteringen her, beklager

Anonymkode: ade95...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett sjokkert, har aldri hørt om noen som har urinrøret inni skjeden! Noen her nevner i skjedeåpningen, og det er jo veldig forskjell på å ha det i skjedeåpningen og inni skjeden! 

Kan det være at folk har forskjellige definisjoner på hvor skjedeåpningen er? For det må da bli haugevis av betennelser da! Og jeg kan ikke akkurat se for meg hvordan sykepleiere klarer å kateterisere inni skjeden uten å putte pasienten i gu-stol!

Anonymkode: ade95...1ae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett sjokkert, har aldri hørt om noen som har urinrøret inni skjeden! Noen her nevner i skjedeåpningen, og det er jo veldig forskjell på å ha det i skjedeåpningen og inni skjeden! 

Kan det være at folk har forskjellige definisjoner på hvor skjedeåpningen er? For det må da bli haugevis av betennelser da! Og jeg kan ikke akkurat se for meg hvordan sykepleiere klarer å kateterisere inni skjeden uten å putte pasienten i gu-stol!

Anonymkode: ade95...1ae

Det går helt fint å kateterisere uten noen GUstol, selv om urinrøret er innenfor skjedeåpningen.

Og det er jo nettopp for at det beskytter mot bakterier at det ligger der, og nettopp derfor mange må tisse etter sex for å unngå uvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født barn, men urinrørsåpningen min lå inne i skjeden før det også. Og da mener jeg ordentlig inni (minst et par cm), ikke rett innenfor skjedeåpningen. 

Anonymkode: 5c82e...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått barn, men med keisersnitt, vet at urinrøret mott lå i skjedeåpningen før jeg ble gravid også.

Husker på sykepleien så lærte vi at urinrøret lå omtrent midt mellom klitoris og skjeden. Og utenfor det området var sjelden, følte meg som en freak da. Jeg ble lang i maska når jeg måtte lete etter urinrørsåpningen på første kvinne jeg kateteriserte, for den lå ca en cm inn i skjedeåpningen. Mange av de jeg har kateterisert har nettopp det, så min erfaring er at det er langt fra unormalt å ha urinrørsåpningen i skjedeåpningen eller litt innenfor.

Anonymkode: 27741...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Magnifiq skrev:

Det går helt fint å kateterisere uten noen GUstol, selv om urinrøret er innenfor skjedeåpningen.

Og det er jo nettopp for at det beskytter mot bakterier at det ligger der, og nettopp derfor mange må tisse etter sex for å unngå uvi.

Men hvordan klarer du å se hullet da? Mange er jo vanskelig å kateterisere og man trenger å se hullet, for man klarer ikke kjenne det godt. 

Jeg har det forøvrig rett nedenfor klitoris, men må tisse etter sex for å unngå uvi. Fordi sex gjør at bakteriene kommer inn i urinrøret. Tror ikke det har noe med plasseringen å gjøre, da hadde ikke jeg slitt med det problemet. 

Anonymkode: ade95...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan klarer du å se hullet da? Mange er jo vanskelig å kateterisere og man trenger å se hullet, for man klarer ikke kjenne det godt. 

Jeg har det forøvrig rett nedenfor klitoris, men må tisse etter sex for å unngå uvi. Fordi sex gjør at bakteriene kommer inn i urinrøret. Tror ikke det har noe med plasseringen å gjøre, da hadde ikke jeg slitt med det problemet. 

Anonymkode: ade95...1ae

Det er nettopp derfor det er vanskelig å kateterisere kvinner, det krever godt lys for å si det sånn. Jeg har også sett noen få kvinner har to og tre tilsynelatende urinrørsåpninger, men da er de "falske" ca 0,5-1 cm dypt. Da blir det litt prøv og feil.

Anonymkode: 27741...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er tissehullet ca en tredel (1,5 cm) fra sjedeåpningen og to tredeler (2-3 cm) fra klitoris. Ser for meg at det blir ektra mye bakterier både fra utflod, sex og mens av å ha hullet helt i åpningen eller til og med inni. Det kan da umulig være noe bra. :ohmy: Kjenner jeg får vondt bare av å tenke på det!

Anonymkode: f85a2...fac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å tisse når jeg har i tampong, så regner med mitt også ligger innenfor. Evt at den klemmer på urinrøret? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vevila skrev:

Jeg sliter med å tisse når jeg har i tampong, så regner med mitt også ligger innenfor. Evt at den klemmer på urinrøret? :P

Jeg har urinrøret på utsiden av skjedeåpningen og har ikke dette "problemet".

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg er tissehullet ca en tredel (1,5 cm) fra sjedeåpningen og to tredeler (2-3 cm) fra klitoris. Ser for meg at det blir ektra mye bakterier både fra utflod, sex og mens av å ha hullet helt i åpningen eller til og med inni. Det kan da umulig være noe bra. :ohmy: Kjenner jeg får vondt bare av å tenke på det!

Anonymkode: f85a2...fac

Samme her, aldri fått uvi etter sex og trenger heller ikke tisse etter sex. Lurer på om det har noen sammenheng med å ha urinrøret utenfor eller innenfor hvis man er lett mottakelig for uvi?

Anonymkode: 48154...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14. januar 2016 at 14.26, uN91s skrev:

Så heldig du er som endte på en så enkel løsning. Dessverre fungerer ikke p-piller for meg. Har forsøkt. Har også forsøkt p-stav som tar vekk mensen. Ikke noe forskjell. 

Jeg har i grunn brukt 4 forskjellige merker, og nummer 5 funket

Anonymkode: ce9d1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har urinrøret på utsiden av skjedeåpningen og har ikke dette "problemet".

Samme her, aldri fått uvi etter sex og trenger heller ikke tisse etter sex. Lurer på om det har noen sammenheng med å ha urinrøret utenfor eller innenfor hvis man er lett mottakelig for uvi?

Anonymkode: 48154...d26

Jeg får lett uvi selv om tissehullet er mellom klitoris og skjedeåpningen, altså utenfor skjeden. 

Anonymkode: d4926...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har urinrøret mellom skjedeåpningen og klitoris, et lite stykke unna skjedeåpningen. Altså ikke i skjedeåpningen eller inni skjeden. Likevel har jeg i perioder hatt urinveisinfeksjon. Jeg har hørt at det er mest vanlig å ha urinrørsåpningen et sted mellom skjede og klitoris, men at å ha den i skjeden også er normalt.

Grunnen til at mange kvinner har lett for å få UVI er at vi har kortere urinrør enn menn så det er kortere vei for bakterier for å nå opp i blæra. Ved sex gnir man jo kroppene og underlivet mot hverandre og i tillegg ligger urinrøret vegg i vegg med skjeden så samleie vil dytte bakteriene oppover i urinrøret. Men jeg tviler ikke på at det å ha urinrørsåpningen inni skjeden vil øke risken for UVI enda mer.

Anonymkode: 4957c...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg blir helt satt ut her! Har aldri hørt at urinrøret kan være i skjedeåpningen, men det er jo tydeligvis helt normalt. Tror jeg må Google litt, for dette var veldig inteessant.  :-) Mitt er forresten rett under klitoris. 

Anonymkode: 0b53f...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...