Gå til innhold

Urinrørsåpningen inne i skjeden


Gjest uN91s

Anbefalte innlegg

Hvis man googler kvinners underliv så får man opp bilder som beskriver beliggenheten til klitoris, urinrørsåpningen, indre/ytre kjønnslepper og skjedeåpning. Jeg ser at på hvert eneste bilde er urinrørsåpningen midt mellom klitoris og skjedeåpning, plassert ganske langt unna skjedeåpningen. Jeg derimot har urinrørsåpningen inne i skjedeåpningen, altså tisser jeg ut fra skjeden. Har sjekket utrolig nøye og lett lenge etter urinrørsåpningen, og sjekket også når jeg tisset. Er det unormalt å være slik, siden bildene viser det annerledes? 

 

Jeg har veldig store smerter i underlivet, sex er forferdelig. Har vært slik "hele livet", siden jeg mistet jomfrudommen. Legen min forsøker å finne ut hva som er galt. Jeg går derfor til fysioterapeut for å se om det hjelper. Kan plasseringen av urinrørsåpningen være grunnen til smertene? Tenkte å si i fra til legen om det og dra til gynekolog. Går det an å flytte urinrørsåpningen ved å operere? Tampong gjør ikke vondt siden den dyttes lenger opp, men sex går ikke fordi det gjør så j** vondt ved åpningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kateterisert noen kvinner og vet det ikke er kjempevanlig å ha urinrøret inne i vagina, men jeg har opplevd det. 

Ta kontakt med legen og forklar problemet ditt, kanskje han kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 48154...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal be om henvisning til gynekolog slik at jeg kan få det bekreftet. Er tross alt litt kronglete når man forsøker å finne ut av det selv. Er spent på det er grunnen til smertene. Hadde egentlig vært deilig å fått vite grunnen. Er jo veldig få som kan noe om smerter i underlivet og derfor blir man bare slengt frem og tilbake fra lege til gynekolog til fysioterapeut i en evighet.

Er det bare kosmetisk intimkirurgi som er mulig, eller kan man fysisk flytte på ting i underlivet? Tenker om det er årsaken til smertene, om det er mulig å flytte urinrørsåpningen ut av skjeden. (Kan ingenting om kirurgi). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også urinrørsåpningen inne i skjeden.

Anonymkode: 5c82e...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Magnifiq skrev:

De fleste kvinner jeg har kateterisert har hatt urinrøret i skjeden. Altså innenfor åpningen.

Okay, så da er ikke det årsaken til smerten likevel? Hvis de fleste kvinner har det. Blæ, kommer aldri til å finne ut av årsaken til smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har urinrørsåpningen inne i skjeden, men har ikke smerter under sex. Hadde det før pga endometriose, men har nå fått p-piller som fjerner menstruasjon og dermed smerter

Anonymkode: ce9d1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var helt vanlig å ha urinrøret i skjeden? Det har jeg. 

Anonymkode: 7e545...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere forvirrer meg. Først er det ikke vanlig, så er det normalt og så er blir det satt spørsmålstegn ved det igjen :fnise:

For å være helt ærlig hadde jeg håpet at det ikke var normalt, for da kunne det være grunnen til smertene. Altså ville det også være en løsning i sikte. Nå er jeg fortsatt stuck med smerter jeg ikke aner hvor kommer fra, og hvordan man skal behandle. Synes leger kan for lite om smerter i underlivet. Synes også det er dumt at det er så dyrt å bruke private leger da de er ofte de eneste som kan noe temaet. Dumt å være student med dårlig råd da

5 minutter siden, O.G. skrev:

Inn i skjeden??

Ja, inne i skjeden og ikke slik som man ser på bilder. Sitter et lite stykke inn i skjeden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har urinrørsåpningen inne i skjeden, men har ikke smerter under sex. Hadde det før pga endometriose, men har nå fått p-piller som fjerner menstruasjon og dermed smerter

Anonymkode: ce9d1...8d8

Så heldig du er som endte på en så enkel løsning. Dessverre fungerer ikke p-piller for meg. Har forsøkt. Har også forsøkt p-stav som tar vekk mensen. Ikke noe forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere over her, de fleste kvinner jeg har kateterisert har urinrørsåpningen i skjedeåpningen, har det selv også. 

Anonymkode: 27741...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den ikke i skjeden, men vi lærte på sykepleierstudiet (i forbindelse med katerisering) at noen kvinner har åpningen litt inne i skjeden. Jeg tror ikke det er det vanligste (ut fra de underliv jeg har sett?, men det forekommer. Tror neppe det finnes noen operasjon som kan flytte urinrørsåpningen på en enkel måte. Den kunne i verste fall ført til store komplikasjoner og kanskje enda mer smerter. 

Anonymkode: d4926...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Magnifiq skrev:

De fleste kvinner jeg har kateterisert har hatt urinrøret i skjeden. Altså innenfor åpningen.

Jeg har også det. Trodde det er der den skulle være jeg, slik at den ligger til beskyttet til på en måte.

Anonymkode: 188a5...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var motsatt. Husker på videregående da vi hadde en stor diskusjon på skolen om at kvinner ikke tisset fra skjeden. Var så mange gutte og jenter som visstnok trodde at det var samme hull. Men da viser det seg at de ikke tok helt feil likevel. 

På bilder er det synlig forklart at urinrørsåpningen ligger godt ovenfor skjedeinngangen, så ikke rart jeg trodde det var unormalt. Men viser seg å være en del som er slik som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kvinner har urinrørsåpningen i sjeden, men langt fra majoriteten. De fleste som har det har født flere barn og er sydd sammen på ulike måter etterpå.

Anonymkode: a85ff...28a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 22 år og har ikke født noen barn. Nå ble jeg bekymret. Hva med dere andre å tråden som har svart. Har der født barn eller gjort noe som kan ha forandret på anatomien? 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21, å har også urinrøret i skjeden.  Ingen barn

Husker jeg trodde det var det beryktede g-punktet da jeg var yngre, for det kilte når jeg tok på det. Men med åra skjønte jeg fort at det ikke var det🙈

Endret av Trønderberte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også urinrørsåpningen rett innforbi skjeden. Har aldri sett ei fjase som tisser fra rett under klitoris... 

Høres rart ut for meg, og det gir mer mening at den er litt gjemt innforbi mtp basselusker osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare google "closeup pussy pee" ! 

Hahaha omg! Klokken er 02 og jeg ser på dette her...... Uff a meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...