Gå til innhold

Din favoritt-fatlogic


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aaargh, jeg sprakk i dag! Jeg spiste en banan for mye! Nå er det over og ut, disiplinen er brutt, slaget er tapt, og det er bare å velte seg ned på soffan igjen!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det kan kalles en "fat logic", men jeg har i det siste lagt merke til at når jeg måler opp solsikkeeolje til matlaging, så SLIKKER jeg skeia. Og tenker "Hvis det er en bokført kalori, så skal den faen meg spises også!" Noe som egentlig  er en anelse irrasjonelt.

Det smaker forresten deilig....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut i kveld på treretters middag og store mengder alkohol og sikkert toppe det hele med nattmat, så denne dagen er kjørt uansett. Da starter jeg med den feiteste frokosten jeg vet om, og kjører chips og dip til lunsj. Sunn i morgen heller.

Dagen etter: ÅÅåå, sjukt dårlig :( Her er det viktig å lytte på hva kroppen vil ha for å kurere bakrusen. Alt det usunne i butikken, ja? OK, kropp. Du bestemmer.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Skal ut i kveld på treretters middag og store mengder alkohol og sikkert toppe det hele med nattmat, så denne dagen er kjørt uansett. Da starter jeg med den feiteste frokosten jeg vet om, og kjører chips og dip til lunsj. Sunn i morgen heller.

Dagen etter: ÅÅåå, sjukt dårlig :( Her er det viktig å lytte på hva kroppen vil ha for å kurere bakrusen. Alt det usunne i butikken, ja? OK, kropp. Du bestemmer.

 

Der pleier jeg å "sette kalorier i banken" en tid i forveien. Før Søndagsmiddagen hos familien pleier jeg å sikre meg at jeg iallfall har 1200 kalorier "på bok" før kl 17, slik at budsjettet rekker til både forrett, middag og dessert. Hvis det er alkohol med i bildet, så blir Søndags formiddag direkte asketisk. Mye gulrøtter og blomkål, for å si det sånn :)

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Tankeboble* Foran sjokoladehylla dag 4: 

Huff, 1000 kalorier i den store melkesjokolade-plata. Det er bare 360 eller noe i snickersen. Kanskje jeg skal kjøpe den lille melkesjokoladen i stedet for, men den er dyr i forhold til den store og snickersen er borte med en gang. Skitt heller, tar den store. Har ikke spist så mye kalorier i dag. Slutter i morgen og skal begynne med lange gåturer igjen.

Anonymkode: 77f36...d60

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

*Tankeboble* Foran sjokoladehylla dag 4: 

Huff, 1000 kalorier i den store melkesjokolade-plata. Det er bare 360 eller noe i snickersen. Kanskje jeg skal kjøpe den lille melkesjokoladen i stedet for, men den er dyr i forhold til den store og snickersen er borte med en gang. Skitt heller, tar den store. Har ikke spist så mye kalorier i dag. Slutter i morgen og skal begynne med lange gåturer igjen.

Anonymkode: 77f36...d60

En siste utskeielse. Til uka begynner jeg. For alvor. Helt sant! Been there, done that!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mann 42 skrev:

En siste utskeielse. Til uka begynner jeg. For alvor. Helt sant! Been there, done that!

Ja, helt sant og det var ikke så vanskelig å komme i gang forrige gang ;)

Anonymkode: 77f36...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mann 42 skrev:

Aaargh, jeg sprakk i dag! Jeg spiste en banan for mye! Nå er det over og ut, disiplinen er brutt, slaget er tapt, og det er bare å velte seg ned på soffan igjen!

Etter banangate er det jo oss tynne folk som triggered av å lese om bananer. Merker jeg trenger et safe space nå. :\

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

"Jeg skal ikke spise godterier eller drikke brus utenom helgene!" *helga starter fredags morgen og varer til søndag kveld*

Endret av Brienne of Tarth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal ha godtestopp i et halvt år, men det er lov med is og popcorn og fruktsalat med krem og nøtter. Og så et det lov hvis jeg blir tilbudt i selskap, er i bursdag, på kafé eller noen på jobb har kake...."

 

"Men nå er det eksamensperiode/jul/kaldt/påske etc., starter med ÈN gang etterpå"

 

"Sunn mat er dyrt"

Anonymkode: a7661...b01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Åneei,  spiste kakerester til frokost...  nå er resten av dagen ødelagt også. Spiser likegjerne kake til lunsj også". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stressa for eksamen. Må ha sjokolade!"
"Eksamen gikk fint. Det må feires!" *spiser sjokolade*
"Siden jeg har vært flink i hele dag, kan jeg spise en hel sjokoladeplate nå."
"PMS... Da må jeg i hvert fall ha sjokolade!"
"Nå er det helg, da kan jeg jo spise sjokolade!"
"Akkurat jogget en tur, da må det vel være greit å spise sjokolade?"

Kunne fortsatt i evigheter. Det finnes altfor mange gode grunner til å spise sjokolade :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.1.2016 at 0.51, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer denne aggresjonen mot tjukke folk fra. Høres jo ut som om folk seriøst blir provosert av andre menneskers vekt? Hvorfor bry seg? 

Anonymkode: acf20...9bb

Følte bare behov for å gi et svar på denne: flesteparten av svarene i tråden her er tanker man tar seg selv i å tenke. For min del deler jeg mine "gode" unnskyldninger for å ta usunne valg - og jeg er langt fra overvektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg er nødt til å få orden på psyken min før jeg kan ta tak i min fysiske helse!" Selv om måten jeg "jobber med meg selv" gjør meg så fokusert på meg selv og mine egne ting at jeg blir full av selvmedlidenhet og "må" "trøste meg" med sjokolade, potetgull, smågodt og kake, og overspising av sjokolade, potetgull, smågodt og kake gjør meg sugen på enda mer sjokolade, potetgull, smågodt og kake, sånn at jeg spiser mer og mer og bare synes enda mer synd på meg selv, sånn at jeg trenger enda mer sjokolade, potetgull, smågodt og kake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er ikke vits å ha sunn kropp før man har et sunt sinn, og den sjokoladen gjør bare bra for hjernen/humøret = bra for kroppen og"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg slutta å røyke, eller rettere sagt en av gangene jeg slutta å røyke, så tenkte jeg mye på alle pengene jeg sparte på å ikke røyke. Og så tenkte jeg på at det er viktig med belønning, så man holder motivasjonen oppe. Så hver gang jeg var på butikken, kjøpte jeg meg noe "ekstra". Det er ikke akkurat en fat logic, men det kunne godt vært det. Honningrøsta peanøtter var en av belønningene. Det er akkurat det det høres ut som: Det er peanøtter røsta i honning med et lag av maisstivelse utenpå. :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2016-02-04 at 7.07, Mann 42 skrev:

Jeg vet ikke om det kan kalles en "fat logic", men jeg har i det siste lagt merke til at når jeg måler opp solsikkeeolje til matlaging, så SLIKKER jeg skeia. Og tenker "Hvis det er en bokført kalori, så skal den faen meg spises også!" Noe som egentlig  er en anelse irrasjonelt.

Det smaker forresten deilig....

Åhahhaha! Lo så kaffen spruta!

Så for meg ditt profilbilde, slikke skjea ren fra alle kanter. Litt sånn gollum og ringen....hoho!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Åhahhaha! Lo så kaffen spruta!

Så for meg ditt profilbilde, slikke skjea ren fra alle kanter. Litt sånn gollum og ringen....hoho!

You ain't seen nothing yet, kiddo! Men det er ikke alt som egner seg på trykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en god en her forleden kveld, da kjødet var ekstra svakt og villig, og ånden forsøkte å finne måter å gi etter på.

"Jeg ligger jo allerede 1500 kalorier under dagsbehovet mitt, så jeg kommer jo til å gå ned LITT selv om jeg spiser en skål med mandler..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene mine er overvektige, men vakre,  morsomme og sosialt veltilpassede. "Om de tar et ekstra kakestykke kan vel jeg også? Ingenting galt i å se ut som dem"

Dagen etter, på lunch med andre, slanke venninner: "herregud, i forhold til dem er jeg jo den dundra! Jaja, hvis jeg først skal være tjukkasen i gjengen må jeg jo få noe tilbake for det. Det ekstra kakestykket skal jeg jammen unne meg"

Moral: kakestykket vinner alltid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...