Gå til innhold

Din favoritt-fatlogic


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 15.1.2016 at 9.53, hockeyfrue skrev:

Jeg får stadig høre av en overvektig venninne at det bare er tull å drikke Pepsi Max eller Cola Zero. Hvis vi f.eks. er ute og spiser bestiller jeg meg gjerne pizza eller en god burger og en Pepsi Max/Cola Zero. Det er helt dustete i følge min venninne, jeg bestiller jo "usunn" mat så da gjør jo ikke de ekstra kaloriene i brusen noe. Jo, det er jo nettopp det de gjør.... Jeg foretrekker i alle fall å få i meg kalorier gjennom maten og ikke drikken, og bestiller derfor brus uten kalorier eller vann. 

Har et par bekjente på Facebook som stadig skriver det samme, at det er helt tullete å bestille light brus når man skeier litt ut i matveien. Vel, selvom vi spiser nøyaktig det samme, får dere fort i dere 500 kalorier mer enn meg med den tankegangen. 

Den tankegangen der om lettbrus er fin. Enda finere er det når folk kutter ut Pepsi Max når de skal gå ned i vekt. De skal jo begynne på et nytt og bedre liv, så får de heller ta seg et glass av de "ekte" sakene når de vil unne seg noe. Fåglarna vet om det er lurt å spise mye kunstig søtning, men for meg så blir det litt vittig når de kutter ut en av de tingene som er så og si kalorifritt, for så å erstatte det med en sukkerbombe. 

 

Den 15.1.2016 at 9.40, AnonymBruker skrev:

All sunn mat smaker vondt. Alltid. Og siden man skal kose seg, og man bare lever en gang, betyr det at man skal styre unna sunn mat, siden det ikke er sunt å nekte seg ting. 

Salat er bra når man slanker seg. Uansett. Selv om man dynker den i både rømmedressing og sweet chilisaus, og har oppi fire spiseskjeer saltede peanøtter (nøtter er jo sunt!)... (min kollega sin fine, som ikke skjønte hvorfor han gikk OPP i vekt da han byttet ut fire brødskiver med denne kaloribomben). 

Samme kollega: har man salat til pizzaen blir den sunn, så da går det kjempefint å spise en hel stor dollypizza helt alene, for salaten veier jo opp for det, må vite. 

Anonymkode: b8dac...e68

Det at salat visstnok kan gjøre underverker med usunn mat har jeg også hørt mye om fra diverse slankere. Det er egentlig utrolig at enkelte ikke forstår at en kaloribombe fortsatt er en kaloribombe selv om den har et salatblad på toppen.

Endret av Hjarte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Raindrops skrev:

Hører ofte at det er bedre/sunnere å ha for mye enn for lite, som om det ikke eksisterer en mellomting, 

Min favoritt. Det er usunt med en BMI på 15, så derfor er det bra å være sykelig overvektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har nok litt dårlig forbrenning, når jeg legger på meg av å spise store mengder pasta og annet hvitt hver dag, og er avhengig av Pepsi max." 

Jada, sikkert forbrenningen som er problemet... 

Anonymkode: 88c41...82b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg har nok litt dårlig forbrenning, når jeg legger på meg av å spise store mengder pasta og annet hvitt hver dag, og er avhengig av Pepsi max." 

Jada, sikkert forbrenningen som er problemet... 

Anonymkode: 88c41...82b

Pepsi max er kalorifritt og det er klin umilig å legge på seg av det.

Anonymkode: 3e7d5...c73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pepsi max er kalorifritt og det er klin umilig å legge på seg av det.

Anonymkode: 3e7d5...c73

Store mengder Pepsi max kan lure hjernen til å tro det er sukker, og dermed slippe ut mer insulin, som igjen senket blodsukkeret, slik at en blir mer sulten og/eller snopesyk. 

Anonymkode: 88c41...82b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Store mengder Pepsi max kan lure hjernen til å tro det er sukker, og dermed slippe ut mer insulin, som igjen senket blodsukkeret, slik at en blir mer sulten og/eller snopesyk. 

Anonymkode: 88c41...82b

Ja, men likevel er det helt umulig å legge på seg av pepsi max. 

Anonymkode: 3e7d5...c73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Store mengder Pepsi max kan lure hjernen til å tro det er sukker, og dermed slippe ut mer insulin, som igjen senket blodsukkeret, slik at en blir mer sulten og/eller snopesyk. 

Anonymkode: 88c41...82b

Det er ingen grunn til å tro at kunstig søtning påvirker insulinutslippet til friske mennesker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere som ønsker å diskutere om kunstig søtning er snill eller slem vennligst fortsette det i denne tråden

Anonymkode: fb1b0...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at jeg er så heldig fordi jeg ikke legger på meg av noe og at de selv har kraftig beinbygning og i tillegg ligger det i genene at de legger fort på seg... Men de spiser masse kaker flere ganger i uka og masse ferdigmat. Grunnen til at jeg er slank er at jeg faktisk jobber for det(trener) og passer på hva jeg spiser. Mer hokus pokus er det ikke..  Og de som sier de har kraftig beinbygning så er det faktisk ikke mulig å ha, alle har samme tyngde på beina mer eller mindre. 

 

Blir også så provosert over de som kaller meg hysterisk fordi jeg bryr meg om å spise sunt og ikke gi datteren min så mye usunt. Når ble det hysteri å gi barnet mitt et godt oppvekst og helsegrunnlag? Jeg kan gjerne spise kake og også gi datteren min det iblant, men vil unngå så mye sukker fordi det er gift for kroppen. .. Ja uff så hysterisk jeg er som bryr meg om fremtiden til barnet mitt. Beklager litt OT, men kjenner på dette så ofte...

Anonymkode: 67376...cf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min favoritt fatlogic er at jeg kan dø i morgen, så derfor bør jeg kose meg idag. Spise den sjokoladen, skippe den joggeturen osv. Gjelder forøvrig det jeg foretar meg på andre plan også, kjøper gjerne sko jeg verken trenger eller har råd til fordi de er fine og jeg vil jo nyte dem før jeg dør, samme med reise og shopping generelt. Småkjipt når kredittkortregninga kommer på slutten av måneden da, men det kan jo hende at jeg dør i morgen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da samboeren min begynte å legge seg ut mente hun at det måtte være fordi vi hadde hatt så mye sex at det påvirket hoftene hennes til å bli bredere. 

Det er en veldig oppegående person på andre områder.

Jeg ble så paff at jeg ikke greide å argumentere i mot (hvorfor skal man få store lovehandles og dobbelthake av mye sex? (nei, jeg har ikke dradd så mye i de))

Anonymkode: 355d4...61f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.1.2016 at 9.40, AnonymBruker skrev:

All sunn mat smaker vondt. Alltid. Og siden man skal kose seg, og man bare lever en gang, betyr det at man skal styre unna sunn mat, siden det ikke er sunt å nekte seg ting. 

Salat er bra når man slanker seg. Uansett. Selv om man dynker den i både rømmedressing og sweet chilisaus, og har oppi fire spiseskjeer saltede peanøtter (nøtter er jo sunt!)... (min kollega sin fine, som ikke skjønte hvorfor han gikk OPP i vekt da han byttet ut fire brødskiver med denne kaloribomben). 

Samme kollega: har man salat til pizzaen blir den sunn, så da går det kjempefint å spise en hel stor dollypizza helt alene, for salaten veier jo opp for det, må vite. 

Anonymkode: b8dac...e68

Been there, done that! Jeg bestemte meg for å ta grep en gang, og tenkte at salat var tingen. Så jeg lagde en stor, grønn salat for å ta med på jobb, i stedet for kantinematen. Men salat er det jo ikke noe næring i, så jeg tilsatte et par kokte egg, og en neve cashew-nøtter. Og vinaigrette dressing, selvsagt..... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 15.1.2016 at 20.17, AnonymBruker skrev:

Min unnskyldning for å være feit er at jeg skal jo dø en dag, så hvorfor skal man gå på diett/slanke seg når man bare lever en gang. Tenk om jeg dør i morgen, og så unte jeg ikke meg selv det kakestykket. :P

(teit unnskyldning, men men. Jeg skal slanke meg en vakker dag jeg også :) )

Anonymkode: 06078...e6a

Den er godt brukt her også :fnise:

Kiloene går opp, og alle maser om at jeg må slanke meg. Hvorfor skal jeg det, kan jo bare kjøpe større klær. Den dagen jeg ikke får plass i bilsetet eller får problemer å gå eller andre helseplager, da kan jeg begynne å tenke på hva jeg spiser. Begrense litt. 
Ellers så bryr jeg meg fint lite om jeg er litt rundere enn normalen. Mange som sliter med det tydeligvis, å forstå at noen faktisk ikke ønsker å knaske gulerøtter og være tynn. Jeg bryr meg rett og slett ikke, for jeg lever i dag og vet ikke om jeg er her i morgen. 

Før gikk jeg på utallige dietter. Gikk ned 15-20 kg og var såå happy men aldri fornøyd, for det var alltid mer å miste. Så var jeg i en alvorlig ulykke og oppdaget hvor fort ting kan skje, vi er ikke udødelige og da tenkte jeg "hvorfor skal jeg knaske selleri og være ulykkelig, men tynn. Når jeg ikke vet om jeg er her om 1 år fra nå". Så da ga jeg litt faen og begynte å leve livet. Ja kiloene gikk opp men jeg hadde det bedre med meg selv enn før. Familien min er kronisk slankere, diett etter diett, sier nei til alt godt og spiser sunn mat på trass mens de rynker på nesen og brekker seg fordi de ikke liker det, men kiloene forsvinner ikke for det. De er aldri fornøyde heller, må alltid gå ned litt til. Jeg er den som fint kan ta meg ekstra sjokolade uten å tenke to ganger over det. De sliter sånn med å forstå hvorfor jeg ikke ønsker å slanke meg. Så lenge kroppen funker, så lenge jeg er frisk og rask så bryr jeg meg fint lite om en bilring her og en strekkmerke der. 

Jeg tar sunne valg. F.eks fullkorn pasta i stedet for vanlig. Kokte poteter i stedet for pommes frittes, mager versjon enn "full versjon" med mer fett. Men det er valg som er enkelt og ting jeg liker. Men jeg sier ikke nei til hamburger eller pizza en gang i blant, og jeg spiser ikke salat på trass for å spare noen karbohydrater her og der. Jeg spiser det jeg vil, men velger det magreste utav ren vane. Det er bra nok for meg og jeg er endelig fornøyd, men det er ikke de i familien min :P 

Anonymkode: e9d0a...850

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg spiser twist, så teller det ikke så lenge jeg legger papiret på noen andres fat. Og hvis jeg klarer å knøvle papirene ssmmem og pakke dem inn i et annet papir, så telles det bare som én. 

Det er bedre å spise alt godteriet på én dag, enn å spise det flere dager på rad. 

Det er bare mandag en gang i uka, det er bare tirsdag en gang i uka, osv. Og dessuten fortjener jeg å kose meg hvis jeg har gjort noe bra, hvis jeg har hatt en vanskelig dag, bare fordi, osv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er heldig som ikke har så tung benbygning som meg", "heldige du som er så tynn, trenger jo ikke tenke på hva du spiser du. Det er noe annet med meg som har dårlige gener og tung benbygning". Og denne klassiske: "skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt når jeg nesten ikke spiser, må være stoffskiftet", kan jo ikke ha en eneste sammenheng med at det "lille" hun spiser er drittmat som toppes med iallefall 1,5 liter cola hver dag, også viktig med et par gode spiseskjeer sukker i hver kopp med kaffe eller te. Og skulle hun mot all formodning lage sunn middag, så må kyllingfileten stekes i mengder med smør og serveres med bearnaise. 

Når skal de forstå at de som ikke har "litt ekstra" er slanke på grunn av at de tenker litt i hverdagen? Vi har faktisk ikke er forbrenning som strider imot alle fysiske lover:P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

-Heller tjukk en anorektisk som deg.

Sa kompisen min, som egentlig ikkje er tjukk. Det er ikkje noke mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...