Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Seroquel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25.75 mg for å få sive. Fantastisk deilig å slippe insomniaen som har laget meg fra jeg var barn.

Anonymkode: 65dbf...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen det er den verste rottegiften jeg har hatt i meg. Ødela fem år av mitt unge liv. 

Anonymkode: b6943...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de også av samme grunn, men lurer på om du merker noe dagen etterpå? Føler du deg roligere? 

Vet ikke om det er at jeg endelig sover bra, eller om den kan ha noe effekt dagen etter også? 

 

Anonymkode: 4dc85...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen det er den verste rottegiften jeg har hatt i meg. Ødela fem år av mitt unge liv. 

Anonymkode: b6943...f1c

Hvorfor brukte du de? Hvorfor ødela det deg?

Anonymkode: 4dc85...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen det er den verste rottegiften jeg har hatt i meg. Ødela fem år av mitt unge liv. 

Anonymkode: b6943...f1c


Samme her, ble et hjernedødt zombiemonster uten like.

Anonymkode: 0ff8b...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor brukte du de? Hvorfor ødela det deg?

 

Ingen vits i å høre på mennesker som skriver slikt. Det ligger nok noe helt annet bak enn feil medisiner.

Anonymkode: 65dbf...8b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


Samme her, ble et hjernedødt zombiemonster uten like.

Anonymkode: 0ff8b...844

Da har dere vel gått på høye doser? 

Anonymkode: 4dc85...d67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er at jeg endelig sover bra, eller om den kan ha noe effekt dagen etter også? 

Selvfølgelig kan den ha effekt dagen etterpå. Leste du ikke pakningsvedlegget/snakket med legen?

Må bare advare om at denne tråden vil bli fylt opp av pisspreik og propaganda om Seroquel, husk på at denne medisinen i utgangspunktet er antipsykotika og tas i hestedoser av schizofrene.

Du kan jo selv tenke deg vrøvlet en umedisinert, schizofren person vil lire ut av seg om medisinen de ble tvunget til å ta.

Anonymkode: 65dbf...8b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nå kun 200mg, har vert oppe i 500. Det er fæle medisiner. Jeg blir trett, tiltaksløs og feit av dem. Men de hjelper mot psykosen. Jeg har innfunnet meg med at jeg trenger dem, men den dagen jeg kan skal jeg av dem med en gang! 

I tillegg så blir jeg jævlig tett i nesa en times tid etter jeg har tatt dem. Umulig å sove med pottetett nese!

Anonymkode: f25a7...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dette for å "skru av hodet" og få sove lettere. Jeg tar bare en pille, så usikker på hvor mye den er på. 20mg kanskje? Hvis jeg tar den for sent og legger meg med en gang, får jeg skallebank dagen etter. Så jeg tar den 1-2timer før jeg skal sove. Funker superbra! 

Anonymkode: c7266...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan den ha effekt dagen etterpå. Leste du ikke pakningsvedlegget/snakket med legen?

Må bare advare om at denne tråden vil bli fylt opp av pisspreik og propaganda om Seroquel, husk på at denne medisinen i utgangspunktet er antipsykotika og tas i hestedoser av schizofrene.

Du kan jo selv tenke deg vrøvlet en umedisinert, schizofren person vil lire ut av seg om medisinen de ble tvunget til å ta.

Anonymkode: 65dbf...8b2

Legen sa at han ikke trodde det ville påvirke meg dagen etter. Lurte bare på om andre som tok det for å få bedre søvnkvalitet hadde samme erfaringer.  Føler ikke at hjernen er sløvet på noe måte altså. 

Anonymkode: 4dc85...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med seroquel, disse har reddet meg. Tar 25 - 100 mg for søvnproblemer, merker ikke noe til de dagen etterpå.

Anonymkode: 824d8...0ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Tar nå kun 200mg, har vert oppe i 500. Det er fæle medisiner. Jeg blir trett, tiltaksløs og feit av dem. Men de hjelper mot psykosen. Jeg har innfunnet meg med at jeg trenger dem, men den dagen jeg kan skal jeg av dem med en gang! 

 

Hva var det jeg skrev om negative meninger blant dem som tar rundt 20 ganger dosen (eller mer) man tar når man kun bruker dem som sovemedisin?

Jaja.

Anonymkode: 65dbf...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne bruk av Seroquel som sovemedisin og som antipsykotika blir jo som å sammenligne normal bruk av Paracet kontra å knaske et helt brett av gangen.

 

Anonymkode: 65dbf...8b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar nå kun 200mg, har vert oppe i 500. Det er fæle medisiner. Jeg blir trett, tiltaksløs og feit av dem. Men de hjelper mot psykosen. Jeg har innfunnet meg med at jeg trenger dem, men den dagen jeg kan skal jeg av dem med en gang! 

I tillegg så blir jeg jævlig tett i nesa en times tid etter jeg har tatt dem. Umulig å sove med pottetett nese!

Anonymkode: f25a7...2f7

Dette merker ikke jeg noe til, uten om at jeg kan bli litt tett i nesa ;)

Anonymkode: 4dc85...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det jeg skrev om negative meninger blant dem som tar rundt 20 ganger dosen (eller mer) man tar når man kun bruker dem som sovemedisin?

Jaja.

Anonymkode: 65dbf...8b2

Men er det så rart at man har negativ erfaring med en medisin som sløver ned hele systemet? Jeg er langt i fra schizofren, men har opplevd psykose og trenger desverre derfor mesisinen i perioder. Den gjør jo jobben sin, men er en medisin med utrolig mange tunge bivirkninger. 

Anonymkode: f25a7...2f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sove men det kukka med stoffskifte mitt og dermed la jeg på meg dobbelt så fort :P sliter fortsatt. Hadde også slitsomme drømmer og var konstant tett i nesa. Går på vallergan istede nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vits i å høre på mennesker som skriver slikt. Det ligger nok noe helt annet bak enn feil medisiner.

Anonymkode: 65dbf...8b2

Nei, det ligger faktisk ikke noe annet bak. 

Anonymkode: b6943...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en eller to tabletter og får sove. Men prøver å kutte ned.

Føler ikke søvn kvaliteten er bra, men får værtfall sove.

 

Og tror det er stor forskjell på hva en med psykose som tar den eller en som har søvnproblemer tar tablettene for. 

 

Jeg har angst og depresjon 

Anonymkode: f14e2...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...