Gå til innhold

Willma's treningshverdag


Gjest willma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, malicious skrev:

Flink til å gjennomføre treningene dine :) Hva slags mål har du satt deg for treningen?

Ah takk skal du ha :blomst: 

Målet mitt er egentlig bare det å få bedre kondis samt å stramme opp og bli litt sterkere. Jobber for å få litt synlige muskler på armer, mage osv. Har også lyst til å få vekk de siste celulittene jeg har på lårene under rumpa. Har allerede blitt kvitt en del, men HÅPER jeg kan føle meg bedre i shorts i sommer enn det jeg har gjort de siste årene. 

Også er jo på en måte det største målet å fortsette å like å trene like godt som jeg gjør nå, føler jeg har funnet min type trening og livsstil som jeg trives med :) 

Endret av willma
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så varmet jeg opp med å jogge i 16 min, ble 2,50 km. Har begynt å øke tempo på mølla i det siste, og må si jeg elsker at kondisen er bedre enn på lenge, koser meg med jogging nå, istedefor å hate det værre enn pesten slik som før :fnise: 

Jeg trente også styrke på bena i 40 min. 

 

Kjenner at korsryggsmertene kommer og går, og det er så kjipt.. Lurer litt på hva jeg skal gjøre det. Øvelser jeg spesiellt merker det etter er markløft, situps og planken. 

Endret av willma
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en overkroppsøkt i dag tidlig (45 min)

Prøvde å øke vekter men er sinnsykt tungt, så må nok trene en god del med de kg'ene jeg bruker nå.

Trener nå med 10 kg på "helstang" og 5 kg på "enkeltvekter" (håper dette ga litt mening, for jeg aner ikke hva det egentlig heter :fnise: ) Målet er å klare å trene med 12,5-stangen (som er neste hakk opp fra 10 kg der jeg trener) og vil også klare 6 kg på de andre. 

Eller så trente jeg også magen i dag. Øvelser jeg pleier å gjøre for magen er de to jeg har lagt til bilde av, under her. Ellers så er jeg glad i benhev. 

image.jpeg

image.jpeg

Endret av willma
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å begynne på lavkalori istede for lavkarbo. Egentlig så har LCHF funket kjempefint for meg, og har gått ned litt over 10 kg på et år. Men jeg har merket at jeg har fått lite enegi samt har vært "ør" i hodet og svimmel etter jeg startet å trene, og i og med at jeg trener så mye. 

Men dette er skikkelig skummelt, da jeg har hatt lavkarbokosthold i over et år nå, så jeg tenker hele tiden *Lite karbohydrater* mens nå skal jeg tenke *lite kalorier* så er skummelt, men er veldig spent og tenker at det blir gøy og spennende å prøve noe nytt :) 

Gjør dette heldigvis sammen med venninnen min, så tenker at det skal gå fint. Har også lastet ned lifesum-appen, og den er en veldig fin hjelp i starten, da man har litt mere oversikt med den. 

 

Sååeee, da er det å spise opp lavkarbomaten i kjøleslapet nå, så starter jeg på en lavkaloridiett på mandag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst litt ivrig jeg, så har allerede handlet inn til ny diett, og klar for å starte i morgen :bond::hoppe: 

Så i morgen tidlig blir det jammen havregrøt, og DET er det lenge siden jeg har spist altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par timer utpå dag 1 med lavkalori-dietten. Synes egentlig dette er veldig greit jeg, har feks spiste knekkebrød, wok, havregrøt osv som jeg ikke har kunnet spist på lavkarbo, så det var jo egentlig veldig stas :nigo: Det merkelige er at når man har levd på lite karbohydrater lenge, så innstiller også hodet seg på at alt skal ha lite karo-innhold, så når jeg spiste feks knekkebrød og havregrøt i dag så følte jeg nesten at jeg skeia ut :fnise: 

Jeg bruker som sagt lifesumappen, og den er veldig oversiktlig og bra. Om jeg feks er usikker på kcal-innholdet i produkt så kan man scanne strek-koden, samt skrive inn hvor mange gram man spiser. Er litt merkelig å "veie og telle" maten på denne måten, men er man på diett så er man det, tenker jeg :)  Tror egentlig det hadde vært værre for meg om jeg gikk rett fra det dårlige kostholdet jeg hadde før  og over til dette, så er glad jeg gikk på lavkarbo først, selv om jeg merker at dette er noe helt annet. Laget meg wok i stad og var skikkelig usikker på hvor mye olje jeg kunne ha i pannen, mens på lavkarbo skulle man gjerne ha en del smør/olje.

Menmen, er spent på ukene freomover, og er også klar over at jeg plutselig kan veie litt mer nå i starten, pga den drastiske stigningen av karbohydrater, men er forbredt på det og vet at det går seg til :) 

 

Så til dagens trening: Jogget i 13 minutter som oppvarming i dag, ble 1,50 km. Så styrke på bena. 

Endret av willma
Skrivefeil...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der kom visst mageknipen. Kroppen er overhode ikke vant til dette, etter over et år med minimalt med karbohydrater. Men holder motet oppe, og vet at dette kun er nå i starten :) Var jo forbredt på det også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld så gikk jeg en lang og god kveldstur, 6,46 km på 1 time og 17 min. 

Har visst litt tur-glede for tiden, så bestemte meg for å gå til og fra trening i dag. 60 min til sammen :) 

På treningssenteret så hadde jeg overkropps-styrke, prøvde å øke enda litt mer vekter, og klarte det faktisk :hoppe: skikkelig gøy å merke at man har blitt sterkere. 

 

God fredag :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdattering på kostholds-endringene: Merker ikke noe ubehag i magen i dag, så satser på at det holder seg slik :) Er bittelitt svimmel bare, men som sagt så er jo ikke kroppen helt vant til dette. 

Meeeen, jeg gikk på vekten i dag (hadde i bakhodet at den kunne være høyere enn i går) Men neida, har gått ned 700 gram. Vet jo at ting ikke skjer sååå fort, så fett er det nok garantert ikke, men alt som er vektnedgang og ikke vektoppgang er jo bare gøy da :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettop bestillt meg pulsklokke. Gleder meg sååå til å få den :hoppe: Blir litt lettere å følge med på forbrenning, puls osv fremover nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og venninnen min gikk til og fra trening i dag også, tok en liten omveg hjem for å gå litt ekstra. 1,5 time til sammen :) 

Trente styrke på treningssenteret, i dag trente jeg overkropp. Og herre så støl jeg enda er etter fredags-økten, kjente det greit i mage, rygg og armer, for å si det mildt :ler: men er gøy å kjenne at man klarer å løfte mer og mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest willma

Stortrives på ny diett, dette passer meg bra  :) Kjenner ikke noe serlig svimmelhet og ørhet lenger og det er deilig å slippe. Ellers så må jeg bare skryte av Lifesum, hadde aldri klart å hold styr på kaloriene uten den altså. 

Venter ennå på klokken jeg har bestillt, men krysser fingre og tær for at den ligger i postkassen min når jeg kommer hjem i morgen :nigo:

Hatt fri i dag, så sov til kl 9 ( :fnise: ) betalte en haug med regniger og gikk til trening, hadde overkroppen i dag. Jogget 10 min (1.50 km) og trente styrke en halvtimes tid. Så gikk jeg hjem igjen :) Har blitt flink til å gå mye for tiden, er jo så godt :hoppe: 

 

Wow, nå ble det mye smileyer her... Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest willma

Trente visst overkroppen i dag også jeg :fnise: Gikk faktisk veldig greit til tross for at jeg trente overkropss-styrke en halvtimes tid i går også. 

 

Jogget 10 min, og trente styrke en times tid. Var på treningssenteret en god stund i dag, da jeg trente sammen med flere venner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest willma

Vært på dietten i en uke i dag, og gått ned fra 59,9 til 58,6. Så får bare håpe det forsetter slik:rolleyes: Har 3,6 kg igjen til mitt neste delmål, 55 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest willma

Dagens trening: 20 min oppvarming på mølla så 50 min styrke (bein) 

Fikk litt opplæring i  blandt annet markløft i dag, da det er en øvelse jeg har fått mye vondt i korsryggen av, men nå har jeg endelig lært riktig teknikk. Tok et par serier med markløft og er helt sinnsykt støl i hele ryggen, er ikke heeelt vant med den øvelsen :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest willma

Oppvarming: jogget 10 min så intervaller i 10 min - Spurt 40 sek, hvil 15 sek.

Styrke - armer og rygg i 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...